Toimistosihteeri, palkka n. 2000 €, mitä kuuluu toimenkuvaasi?

Vierailija

Kaipaisin vertailua siitä, että onko tittelini, toimenkuvani ja palkkani linjassa yleisen käytännön kanssa. Omaan toimenkuvaani kuuluu ostotilausten kirjaus, saapuneiden lähetysten kirjaus, ostolaskujen kierrätys, ostoreskontran hoito, palkanlaskenta, nettisivujen päivitys, markkinointimateriaalien valmistus, puhelinvaihteen hoito, aulaemännän työt, sähkö- ja vakuutusasioiden hoito, arkistointi, tilaajavastuuasiat, puhelin- ja atk-tuki muille työntekijöille ja näiden järjestelmien kehitys- ja ylläpitotyö yhdessä organisaation ulkopuolisten tahojen kanssa, saapuvien lähetysten vastaanotto (päivystys siis, jos jotain saapuu epätyypilliseen aikaan), kustannuslaskenta, henkilöstöasiat (työsopimukset, työtodistukset, TES-tulkinnat, sairauslomat, lomautukset, yhteistyö työterveyshuollon kanssa), satunnaiset käännöstyöt ja nyt minulle ollaan laittamassa myös isohko lisäpesti joka koskee yrityksen koko prosessien aikataulutuksen hallintaa. Työni on tosi kivan monipuolista, mutta joskus tuntuu että tässä olisi hommia ainakin kahdelle työntekijälle eikä palkkakaan ole vastuuseen nähden kohdillaan. Koulutus tradenomi, yrityksessä n. 50 työntekijää, minulla ei alaisia.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Oletko ollut kauankin samassa paikassa? Myös toimiala ja firman liikevaihto vaikuttaa aika paljon yleiseen palkkatasoon. Nykyään taitaa kyllä olla enemmänkin sääntö kuin poikkeus että firmoissa yksi ihminen hoitaa montaa tehtävää.

Oman kokemukseni mukaan kannattaa ottaa rohkeasti palkkaus esille itse jos tuntuu siltä että tehtävät ja vastuu karttuu, mutta korvaus ei ole linjassa niiden kanssa.

Vierailija

Kyllä tuo on aika surkea korvaus noin monipuolisesta työstä! Tiedän sihteereitä, jotka tienaavat enemmän, mutta työnkuvaan kuuluu puolet vähemmän hommia!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut kauankin samassa paikassa? Myös toimiala ja firman liikevaihto vaikuttaa aika paljon yleiseen palkkatasoon. Nykyään taitaa kyllä olla enemmänkin sääntö kuin poikkeus että firmoissa yksi ihminen hoitaa montaa tehtävää.

Oman kokemukseni mukaan kannattaa ottaa rohkeasti palkkaus esille itse jos tuntuu siltä että tehtävät ja vastuu karttuu, mutta korvaus ei ole linjassa niiden kanssa.

Viitisen vuotta olen ollut tässä työssä, teollisuusalan yritys kyseessä. Olen ottanut palkan kerran puheeksi, mutta sillä kohtaa otettiin TES käteen ja alettiin sieltä tutkia, mitä toimistoassistentille "oikeasti" pitäisi maksaa ja todettiin, että todellisuudessa palkkani pitäisi olla n. 1500 €/kk. :D Yritän nyt kasata faktaa taustalle, jotta seuraavat palkkaneuvottelut menisivät paremmin.

Vierailija

Kuuluuko toimenkuvaasi myös miesten puyllynipistelyiden vastaanotto ja tiukkoihin vaatteisiin pukeutuminen ja silmänruokana, sekä työpaikan flirttiämpärinä toimiminen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko toimenkuvaasi myös miesten puyllynipistelyiden vastaanotto ja tiukkoihin vaatteisiin pukeutuminen ja silmänruokana, sekä työpaikan flirttiämpärinä toimiminen?

Onneksi en ole kovin hemaiseva, koska teen koko ajan töitä hiki päässä ja tukka rasvassa, ja kiireen takia vasempaan silmääni on pesiytynyt kooninen elohiiri. En muuten ole ehtinyt katsoakaan ympärilleni koko vuonna, eli en tiedä yrittääkö joku jotain. :D Ap

Vierailija

Nojoo tuossa mm palkanlaskennat ja muut on liikaa tuohon palkkaan. Vastuusta saa rahaa, yleensä. Tiedän tunteen, kiva työ jne ja vaikea luopua mistään hommasta mutta pakko sun on joko vähentää hommaa tai saada lisää liksaa. Toisaalta jos on nyt jo kiire niin vähentääkö se palkka sitä? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nojoo tuossa mm palkanlaskennat ja muut on liikaa tuohon palkkaan. Vastuusta saa rahaa, yleensä. Tiedän tunteen, kiva työ jne ja vaikea luopua mistään hommasta mutta pakko sun on joko vähentää hommaa tai saada lisää liksaa. Toisaalta jos on nyt jo kiire niin vähentääkö se palkka sitä? 

Ei se vähennä työn määrää, mutta helpottaisi omaa elämääni kun voisin luopua iltatöistä. Perusongelma kyllä töissäni on se, että ei oikein ole ketään kenelle töitäni jakaa, koska minä olen organisaatiossa alimpana ja teen tätä työtä yksin. Ap

Vierailija

Hmm, no henkilöstöasiat minusta menee toimistoassarin työnkuvan ulkopuolelle, usein firmoissa on noita varten ihan erillinen hr-ihminen, ja markkinoinnista vastaamassa oma ihminen. Tietysti 50 henkeä on aika pieni firma vielä, mutta silti. Lisäksi teollisuudessa palkkataso on keskimäärin jonkin korkeampi, ja sen pitäisi myös heijastua sinun liksaasi. Ja paikassa kertyneeseen kokemukseen voit tietty vedota ja siihen että olet hoitanut hommasi hyvin.

Tuo on muuten ikävä esimerkki siitä miten TES voi kääntyä myös työntekijää vastaan palkkaneuvotteluissa. Tessistä on tullut yleinen standardi, jota ei mielellään aliteta eikä ylitetä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten pystyt keskittymään palkanlaskentaan jos hoidat puhelinvaihdetta? Ei taida paljon puhelin soida.

Jep, alle 10 puhelua päivässä. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pystyt keskittymään palkanlaskentaan jos hoidat puhelinvaihdetta? Ei taida paljon puhelin soida.

Jep, alle 10 puhelua päivässä. Ap

Taitaa monet noista hommista olla sellasia mitä tehdään vaan parinaa päivänä kuussa (mm. palkanlaskenta, markkinointimateriaali, nettisivujen päivitys jne.)

Joten päivittäin tehtäviä on ihan sopivasti...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se vähennä työn määrää, mutta helpottaisi omaa elämääni kun voisin luopua iltatöistä. Perusongelma kyllä töissäni on se, että ei oikein ole ketään kenelle töitäni jakaa, koska minä olen organisaatiossa alimpana ja teen tätä työtä yksin. Ap

Kuka tuuraa sun lomilla tai jos oot saikulla?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat