miten estää raskautuminen tässä tilanteessa

Vierailija

Olemme vl pariskunta,meillä yksi lapsi 2v. Minun on vaikea saada lapsia kilpirauhasongelmien takia. Sain kauheat traumat vauva-ajasta, ja toukokuussa marssin hakemaan ehkäisyneuvontaa, pitkän ahdistuksen jälkeen. Pelkäsin ja pelkään edelleen raskautumista. Kevääällä Aloitetut pillerit ei sopinut, ja päädyttiin käyttämään kumia aina ovulaatioaikaan. Mies käytti osittain vastentahtoisesti (koska jos ei olisi suostunut ehkäisyyn, en olisi harrastanut seksiä) ja nyt loppuviikosta kumit pääsivät loppumaan. Tilasin niitä netistä, mutteivat jostain suystä kerenneet tulla vklp perille. Tänään liuuttelimme ja leikimme, ja lopulta mies laukesi sisääni, vaikka eilen olin sanonut, että en aio antaa lupaa. Seksin aikana minä hölmö oletin, että hän muistaa asian, aivan niinkuin ennenkin. En muistuttanut asiasta, koska useasti olen niin tehnyt ja latistanut sitten tunnelman ja latauksen olemattomiin.

Syön tällä hetkellä ab kuuria, stressaan tätä mahdollista raskautumista, ja kilpirauhasarvoni ovat suht huonot ja voin jättää lääkkeitä ottamatta ettei ne parane, mutta onko jotain muuta keinoa millä hankaloittaa hedelmöittymistä? Tai saako ehkäisypillerin omatoomisesti jostain?

Kommentit (13)

Vierailija

Pakko avautua tästä tänne, kun kenellekkään ei voi puhua. Laukeamisen jälkeen rupesin itkemään, ja mues kysyi mikä harmittaa. Kun kerroin asian, hän sanoi : "ajattelin, että muutit mielesi ja itse asiassa olen tuutyväinen että kävi näin. Ei niitä sun traumoja mikään muu auta kuin uusi raskaus". Ovulaatioaikani on käsillä ajan puolesta, nyt ei ole ovulaatiotestejä millä testata.

Huoh. -Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jäljiehkäisy apteekista pikapikaa. Osta samalla kondomeja.

Saako pillerin ilman reseptiä kuten särkylääkkeitä ym?

Vierailija

Jälkiehkäisypillerin saa ilman reseptiä, ainakin yksi merkki maksaa kai noin 17 e. Melko kallis pilleri, mutta toisaalta lapsi tulisi kalliimmaksi eli loppujen lopuksi ei paha hinta.

Vierailija

Saa, mutta usein ei ole hyllyssä esillä, vaan täytyy pyytää farmaseutilta.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäljiehkäisy apteekista pikapikaa. Osta samalla kondomeja.

Saako pillerin ilman reseptiä kuten särkylääkkeitä ym?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jälkiehkäisypillerin saa ilman reseptiä, ainakin yksi merkki maksaa kai noin 17 e. Melko kallis pilleri, mutta toisaalta lapsi tulisi kalliimmaksi eli loppujen lopuksi ei paha hinta.

No ei ole paha hinta. Nettiapteekissa näytti olevan, sieltä voisi tilata...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Je-pilleri pitää ottaa mahdollisimman pian yhdynnän jälkeen, 72 h sisällä (tosin EllaOne -merkkisen jälkiehkäisyn voi ottaa viiden vuorokauden sisällä, se on kuitenkin kalliimpi). Mene vain suoraan apteekkiin viimeistään huomenna aamulla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettiapteekissa on parin päivän toimitusaika, ja jälkiehkäisypilleri pitää ottaa 72 h:n sisällä yhdynnästä. Sinun on siis mentävä apteekkiin. Koko ehkäisyasia on sinun jatkossa hoidettava omin päin, mieheesi et voi luottaa. Hänen temppunsa oli aivan uskomattoman törkeä! Selvästikään hän ei ota tosissaan raskautumisen pelkoasi eikä kunnioita oikeuttasi päättää omasta kehostasi. Ties vaikka pistelisi reikiä kondomeihin tai ottaisi kumin salaa kesken pois. Jos e-pillerit eivät sopineet sinulle, kokeile minipillereitä tai kierukkaa.

Vierailija

Oikeastaan olisi hyvä asia jos olisit nyt raskaana. Voisit huomata että raskaus- ja vauva-ajasta voi nauttiakin. Jos ahdistaa niin neuvola auttaa. Lapsenne ei jäisi ilman sisarusta. Aborttiahan sinä et voi tehdä eikä mieskään varmaan sitä hyväksyisi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat