Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi änkeämässä synnärille, puheli siihen tyyliin..

Vierailija
25.10.2015 |

Laskettu aika lopputalvelle.

Anoppi hieman vihjaillut, että tulisi synnärille katsomaan perhetapahtumaa. Voinko kieltää häntä tulemasta tai ilmoittaa infoon, etteivät kerro sijaintiani?

Kommentit (563)

Vierailija
541/563 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samä kokemus hoitavista isistä. Yksi työkaveri, mies, on ollut molempien lasten kanssa vanhempainvapaan ajan, äiti meni töihin heti äitiysloman jälkeen. Isä myös oli hoitovapaalla. Ja toinen jäi vuodeksi vuorotteluvapaalle juuri hoitamaan lapsia. Lyhyempiä 3-6 kk jaksoja on melkein joka isällä mun työpaikalla. Miespuolinen henkilöstöpäällikkö oli itse yli vuoden kotona lapsen kanssa. 

Vierailija
542/563 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta synnärillä voisi kieltää kaikki muut kuin isän/tukihenkilön vierailut. äidillä pitää lapsivuodeaikana olla valta päättää kuka häntä käy katsomassa, synnärillä äiti ja isä eivät ole samassa asemassa vaan äiti toipuu synnytyksestä ja on se potilas. Ja kiva se on mahdolliselle huonekaverillekin yrittää ohuen verhon takana imettää ym kun toisella puolella on lauma vieraita ihmisiä. Parempi kun ei ketään ulkopuoliset pääsisi sinne. Ehtii sen vauvan nähdä sitten kun kotiutuvat.

Tää ois ihan loistava ratkaisu kaikkien kannalta. Ei tarviis sukulaisten pahoittaa mieltään eikä tuoreen äidin väsyneenä puolustella ja perustella levontarvettaan jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/563 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme mieheni kanssa aio kertoa etukäteen kenellekkään kun on aika lähteä sairaalaan. Synnytyksen jälkeen kun tilanne normalisoituu laitamme molempien vanhemmille viestiä ja he ovat tervetulleita JOS jaksamme ottaa vieraita vastaan ja aion tehdä asian erittäin selväksi. Jos synnytys onkin tosi rankka niin kukaan ulkopuolinen ei ole tervetullut vierailemaan ilman kutsua. Oma äitini ei todellakaan ole etuasemassa tapaamassa vauvaa.

Jos synnytys menee mukavasti niin sitten vieraat ovat tervetulleita.

Vierailija
544/563 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hyvä juttu rajoittaa joissakin sairaaloissa vierailua ainoastaan vauvan isälle sekä sisaruksille. Siellä ei anoppeja kaivata hakemassa lisäkitkaa.

Vierailija
545/563 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin äiti. Tähän toki vieraslistaan lisäksi ja äidin isä tietenkin. Anoppia ei sairaalassa tarvita

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni hyvä juttu rajoittaa joissakin sairaaloissa vierailua ainoastaan vauvan isälle sekä sisaruksille. Siellä ei anoppeja kaivata hakemassa lisäkitkaa.

Vierailija
546/563 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi hieman vihjaillut, että tulisi synnärille katsomaan perhetapahtumaa. Voinko kieltää häntä tulemasta tai ilmoittaa infoon, etteivät kerro sijaintiani?

tottakai voit! Sinulla on oikeudet sairaalassakin! Poljetaanko oikeuksiasi useinkin, kun joudut tuollaista kyselemään?

Vierailija
547/563 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tottakai voit! Sinulla on oikeudet sairaalassakin! Poljetaanko oikeuksiasi useinkin, kun joudut tuollaista kyselemään?

TÄMÄ.

Vierailija
548/563 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit anopin sinne? Eikös se ole intiimi PERHEtapahtuma, ei SUKUKOKOUS?

Te olette nyt perhe, ja teillä on molemmilla omat LAPSUUDENperheet. Eli he ovat sukua keskenään, ei perhettä.

Niin se elämä menee eteenpäin. Lapsista kasvaa aikuisia ja aikuisten on kunnioitettava täysi-ikäisten rajoja ja omaa elämää.

Vierailija
549/563 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisit anopin sinne? Eikös se ole intiimi PERHEtapahtuma, ei SUKUKOKOUS?

Te olette nyt perhe, ja teillä on molemmilla omat LAPSUUDENperheet. Eli he ovat sukua keskenään, ei perhettä.

Niin se elämä menee eteenpäin. Lapsista kasvaa aikuisia ja aikuisten on kunnioitettava täysi-ikäisten rajoja ja omaa elämää.

Juuri näin. Äidillä on lapsuudenperhe ja sen hän haluaa nähdä, kun vauva syntyy. Ei mitään outoa perhettä, jonka tuntee vain miehen kautta. Miehen perhe ei ole naisen lapsuudenperhe. Jokainen saa valita, ketä haluaa tavata sairaalassa.

Vierailija
550/563 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy sieltä sairaalasta asiaa. Usein heillä on kielto muille kuin perheenjäsenille.

Sairaala kuuntelee sinua, olet heidän potilaansa vauvan kanssa.

Vierailija
551/563 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä olisi äidin kanssa eri mieltä, hän ei saisi kuitenkaan kutsua ketään äidin ja vauvan luokse äidin tahdon vastaisesti. Näin on asiat.

Vierailija
552/563 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anopilla ole sinne mitään asiaa!

Vierailija
553/563 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko sinun edes kysyä sairaalasta? Jos et halua, niin sanot sen. Jos änkeää ilman lupaa, pyydät vartijan paikalle.Nyt AP ryhtiä!

Vierailija
554/563 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi anoppi änkeäisi sairaalaan ilman aapeen lupaa?Johan on karmean röyhkeeä käytöstä!

Vierailija
555/563 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lupaa-ei menoa

Vierailija
556/563 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInusta tuli isoäiti 29 päivää sitten. Vauvaa en ole vielä nähnyt, koska vanhemmat viestittivät etukäteen, että kutsuvat sitten katsomaan, kun jaksavat. Aluksi soittelin toiveikkaana 3-4 päivän välein, vaikka en suoraa kysynytkään, että joko nyt. MIniä vastaili, että ei ole vielä siinä kunnossa ja että kun on tulossa muita vauvankatsojia, niin hän on kovin väsynyt. Asia ymmärretty. Eilen soitin pojalle, että joko alkaa vanhemmuus sujua ja vastaus oli, että vauva valvottaa, he ovat ihan loppu, mutta onneksi anoppi on tulossa illaksi apuun niin pääsevät kavereille illaksi rentoutumaan Halloween-juhlaan.

Asia ymmärretty.

Vierailija
557/563 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Äidillä on lapsuudenperhe ja sen hän haluaa nähdä, kun vauva syntyy. Ei mitään outoa perhettä, jonka tuntee vain miehen kautta. Miehen perhe ei ole naisen lapsuudenperhe. Jokainen saa valita, ketä haluaa tavata sairaalassa.

Ilmeisesti jotain todella nuoria synnyttäjiä, joilla on äitiä ikävä heti vauvan saatuaan. Itse iäkkäänä synnyttäjänä loukkaannuin todellakin kun äitini sinne pelmahti välittömästi heti synnytyspäivänä. Minusta se päivä kuului meidän perheelle, miehelleni ja vastasyntyneelle. 

Vierailija
558/563 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelusta päätellen voisi luulla, että anopille se lapsi synnytetään.

Jokainen perhe on oma yksikkönsä, joka toimii kuten tilanteessa parhaaksi näkee. Laillinen oikeushan lapseen on vain vanhemmilla, joten sinänsä turha vedota kenellä on "oikeus" tulla heti vauvaa katsomaan ja kenellä ei.

Eli eiköhän tuoreet vanhemmat sen itse päätä, ketä haluavat käymään heti ja ketä ei. 

Vai kenties äiti? Lapsen isäkö haluaa myös näyttää vasta syntynyttä vauvaa vain äidin vanhemmille, mutta ei omille vanhemmilleen? Tuoreet äidit tuntuu olevan kamalan itsekeskeisiä, tuore isäkin on varmasti vauvasta innoissaan ja haluaisi esitellä vauvaa vanhemmilleen. Mutta ei saa kun äiti ei jaksa koska "pitäs jaksaa jutella ja viihdyttää vieraita. Mä en jaksa ei käy! Muuten mun äiti tulee käymään neljän aikaa, haluaa nähdä lapsenlapsensa jo nyt kun on niin innoissaan eikä malttais odottaa" Miltä isästä mahtaa tuntua? Ja miltähän isästä tuntuu sanoa innoissaan oleville vanhemmilleen, että he eivät saa tulla katsomaan vauvaa? Varsinkin jos vanhemmat ovat kuulleet, että vauvan äidin vanhemmat saavat mennä katsomaan vauvaa, mutta heitä ei jakseta?

Sitten myöhemmin valitetaan, että anoppi hoitaa vaan kälyn lapsia, ei koskaan meidä. Kun vauva syntyi anopille tehtiin selväksi ettei hänen tarvitse tulla sairaalaan katsomaan vauvaa, koska häntä ei jakseta. Itseasiassa miniä hyväksyi anopin vierailun vasta pari viikkoa kotiutumisen jälkeen. Tällä välin äidin äiti on käynyt joka päivä kylässä saraslassa ja kotona ja onkin kylässä kun anoppi tulee. Anoppi tuntee olonsa ulkopuoliseksi ja surulliseksi, koska häntä ei sinne kaivata.

Onneksi mun äiti ei oo vieny multa itsekeskeisyydellään mummia eikä ukkia. Äiti kesti hetken epämukavaa oloa ja esitteli mut jo sairaalassa anopilleen ja apelleen ja mulla on läheiset välit molempien, äidin ja isän vanhempiin. Mun serkut taas tuskin tuntee isän puolen mummoa ja pappaa, heidän äiti ei oo läheinen ollu koskaa heihin, toisin ku mun äiti mun isän vanhempiin.

Vierailija
559/563 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInusta tuli isoäiti 29 päivää sitten. Vauvaa en ole vielä nähnyt, koska vanhemmat viestittivät etukäteen, että kutsuvat sitten katsomaan, kun jaksavat. Aluksi soittelin toiveikkaana 3-4 päivän välein, vaikka en suoraa kysynytkään, että joko nyt. MIniä vastaili, että ei ole vielä siinä kunnossa ja että kun on tulossa muita vauvankatsojia, niin hän on kovin väsynyt. Asia ymmärretty. Eilen soitin pojalle, että joko alkaa vanhemmuus sujua ja vastaus oli, että vauva valvottaa, he ovat ihan loppu, mutta onneksi anoppi on tulossa illaksi apuun niin pääsevät kavereille illaksi rentoutumaan Halloween-juhlaan.

Asia ymmärretty.

Kauheeta! Miten he kehtaavat kohdella lapsen mummoa nuin! Olet kyllä ollut tosi kärsivällinen, kun et ole rumasti sanonut jo. Voi että mua ärsyttää sun miniä ihan kamala itsekeskeinen lehmä suoraansanottuna. Mä en varmaan enää soittelis ja jos he sitten joskus itse soittaisivat, niin en vastaisi tai en ainakaan menisi enää käymään. Turha kiintyä lapseen jos häntä ei saa nähdä kun tosi tosi harvoin silloin, kun se arvon miniälle sopii. Pojallasi asiaan on tuskin sanavaltaa miniä määrää kuka HÄNEN vauvaansa saa tulla katsomaan, unohtaen että vauva on myös poikasi hänen puolison lapsi.

Toivottavasti sinulla on muitakin lapsia ja heidän lapsiaan saat hoitaa ja olla mummo heille. Olet varmasti surullinen, kun et poikasi lasta saa nähdä. Lasta harmittaa vanhempana varmasti jos hän ei saa tutustua mummoonsa tai siis molempiin mummoihinsa.

Vierailija
560/563 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa ne omat äiditkin olla karmeita. Mulla oli suunniteltu sektio ja sovittiin että jos oon kunnossa niin saa tulla jo samana iltana katsomaan. no en sitten ollutkaan kunnossa ja jouduin soittamaan että nyt voi tulla. Mun äitinihän suuttui tästä ja tuli väkisin osastolle. Mies oli kerinnyt lähteä hakemaan isompia hoidosta kotiin jo. Äiti huoneseeni huutamaan kuinka mä voin tehdä näin ja enkä päästä heti katsomaan. Minä itken sängyssä kivusta, huudosta ja lääkkeistä sekaisin. Hoitajien oli pakko "heittää" pihalle sieltä eikä  antaneet äidilleni lupaa enää tulla paikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi