Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaako melatoniini ?

Vierailija

Ootko kokeillut ja nukkuuko paremmin?

Kommentit (15)

Vierailija

Mulla auttaa unen kiinni saamisessa nopeammin.
Ilman melatoniinia pyörin sängyssä ainakin tunnin ennen kun nukahdan. 

Vierailija

Unirytmin säännöllisenä pitämiseen auttaa jotenkin, kunhan sopiva annostus löytyy. Nukahtamisongelmiin ihan yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija

Melatoniinista on ollut ainakin minulle apua nukahtamiseen. Ennen pyörin useita tunteja unettomana sängyssä. Nyt nukahdan alle tunnissa. Helpottanut elämää selvästi.

Vierailija

Joskus auttaa, joskus ei. Uni ei myöskään tunnu ihan samalla tavalla virkistävältä melatoniinin kanssa. Paremmin toiminut itsellä se, että rahoittaa illat sulkemalla netin, laittamalla kännykän sivuun, lueskelemalla kirjaa ja juomalla vaikka iltateen. 😍 

Vierailija

Koin että auttoi nukahtamisaikaan. Voi tietysti olla, että ajatus "unilääkkeestä" auttoi ainetta enenmmän, mutta kokeilinkin luottavaisin mielin :)

Vierailija

Mulla auttaa sekä nukahtamiseen että unessa pysymiseen. Herään esim. lapsen itkuun, mutta en pieniin risahduksiin. Ilman melliä heräilen kymmenenkin kertaa yössä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joskus auttaa, joskus ei. Uni ei myöskään tunnu ihan samalla tavalla virkistävältä melatoniinin kanssa. Paremmin toiminut itsellä se, että rahoittaa illat sulkemalla netin, laittamalla kännykän sivuun, lueskelemalla kirjaa ja juomalla vaikka iltateen. 😍 

* siis rauhoittaa illat, tietenkin, heh

Vierailija

Akuutissa, pitkään jatkuneessa unettomuudessa ei auta minulla. Mutta jos normaali-iltana haluat varmistaa nukahtamisen, voi toimia.

Ei kylläkään auta nukkumaan koko yötä, vain nukahtamiseen. Ja pitää ottaa tunteja ennen nukkumaanmenoaikaa, ei hyötyä enää pyöriskelyvaiheessa.

Vierailija

Mä ainakin nukun melatoniinilla sikeästi,mutta saatan nähdä painajaisia ja herääminen on tosi vaikeata.Käytän melatoniinia vain sellaisina iltoina,kun ei ole aamulla herätystä. Valeriaanakapselit auttavat paremmin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat