Kylään tulee siskon amputoitu lapsi, mikä avuksi?

Vierailija

Siskon tyttö on tulossa meille kylään ja hän on vammautunut 5 vuotta sitten Venäjällä jossain auto-onnettomuudessa. Miten siis käsitellä teini-iässä olevaa tyttöä, joka on sidottu pyörätuoliin raajojen amputoimisen takia? Tarviiko sisätiloja jotenkin raivata ja miten ks. ihmistä muutenkin pitää käsitellä ja mitä tekemistä tälle voi keksiä. Sisko kun ei näköjään mitään ohjeita minulle tyttärestään antanut..

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

No katsot että pyörätuolilla pääsee esteettömästi kulkemaan. 

Ei kait tyttöä tarvitse mitenkään sen kummallisemmin kohdella. Ihan tavallinen teini hän silti on.

Vierailija

Mitä kaikkea häneltä on amputoitu ja kuinka paljon, sekin vaikuttaa asiaan? Kannattaa ainakin raivata pahimmat irtotavarat varmaan lattioilta pois että pääsee pyörätuolilla menemään siellä.

Vierailija

Kotona on syytä raivata sen verran, että pyörätuolilla pystyy siirtymään huoneesta toiseen. Lähinnä siis lattialla pitää olla tarpeeksi vapaata tilaa. Kannattaa myös raivata kylppäriä sen verran, että wc-asioiden toimittaminen sujuu jotenkin järkevästi.

Miten muut teini-ikäiset kuluttavat aikaa kotonasi? Tuskin hekään enää pomppivat ympärinsä tai tekevät jotain muuta, johon tarvitsee olennaisesti jalkoja. Siskosi tyttö voi viettää aikaa ihan samalla tavalla kuin hekin.

Vierailija

Joo siis kiitos kommenteista, samaa olen kanssa ajatellut. Hän todellakin siis on menettänyt kaikki raajansa melkein kokonaan, surullinen kohtalo hänellä sikäli. Olen kyllä kuullut hänestä pelkkää hyvää sikäli ja hän tuntuu suhtautuvan elämäänsä kohtalostaan huolimatta positiivisesti, niin olen kuullut. 

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joo siis kiitos kommenteista, samaa olen kanssa ajatellut. Hän todellakin siis on menettänyt kaikki raajansa melkein kokonaan, surullinen kohtalo hänellä sikäli. Olen kyllä kuullut hänestä pelkkää hyvää sikäli ja hän tuntuu suhtautuvan elämäänsä kohtalostaan huolimatta positiivisesti, niin olen kuullut. 

ap

Sikäli! :D

Vierailija

Siskoni muutti viime vuonna Venälältä Suomeen ja siis siskoni on ihan suomalainen mutta hänen miehensä venäläinen. Itse asun vaan kovin kaukana heidän asuinkaupungistaan joten ei ole tullut käytyä siellä. Toki olemme soitelleet ja viestitelleet jonkin verran, mutta muutoin välimme eivät ole kovin kummoiset.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

ap

Siis onko myös yläraajat amputoitu?

Vierailija

Nauroin otsikolle ihan hulluna.*

Tässä oli varmaan tavoiteltu samaa kuin näissä "Mitä ruokaa kokkaisin homolle?" -aloituksissa.

_____

* hymähtelin

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

on tietääkseni, mutta ei kokonaan

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nauroin otsikolle ihan hulluna.*

Tässä oli varmaan tavoiteltu samaa kuin näissä "Mitä ruokaa kokkaisin homolle?" -aloituksissa.

_____

* hymähtelin

Huutonaurua :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

on tietääkseni, mutta ei kokonaan

ap

Voisit katsoa, että pyörätuolin saa sillä tavalla kahvipöydän ääreen, että siskosi voi istua tytön vieressä. Siltä varalta, että tyttö tarvitsee apua ruokailussa. Noin muutoin sun ei tarvitse mitenkään erityisesti varautua kuin että kulkuväylät on pyörätuolille vapaita. Ja suhtautua voit kuten kehen tahansa teiniin.

t. Vammaisen teinin äiti

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat