Kylään tulee siskon amputoitu lapsi, mikä avuksi?
Siskon tyttö on tulossa meille kylään ja hän on vammautunut 5 vuotta sitten Venäjällä jossain auto-onnettomuudessa. Miten siis käsitellä teini-iässä olevaa tyttöä, joka on sidottu pyörätuoliin raajojen amputoimisen takia? Tarviiko sisätiloja jotenkin raivata ja miten ks. ihmistä muutenkin pitää käsitellä ja mitä tekemistä tälle voi keksiä. Sisko kun ei näköjään mitään ohjeita minulle tyttärestään antanut..
Kommentit (31)
Kysyin tottakai lisätietoa siskolta kun hän tuli. Tämä vierailu tuli vaan tosi yllättäen enkä ehtinyt varautua. Tyttö on täällä vain tämän illan ja lähtee huomenaamulla. Kiitos vielä neuvoista, nuo ihan oikeasti auttavat, sillä minulla ei ole ollut tällaista vierasta ikinä ennen tätä. Ihan mukava ja positiivinen kokemus ja tyttö vaikuttaa todella mukavalta. Hänellä on kyllä proteesitkin, mutta ei näytä kyllä käyttävän niitä kovinkaan ahkerasti. Tähän mennessä suurimmaksi ongelmaksi on muodostunut asuntoni vessan ovi, joka on yllättävän kapea ja kynnys korkea, joten sinne ei kyllä pyörätuolilla pääse. Yllättävän hyvin tuo tyttö on kyllä päässyt sinne ilmankin pyörätuolia, toki apua hän tarvitsee välillä paljonkin. Tässä samallahan saan yleissivistystä amputaatioista, sillä en ennen tätä tiennyt niistä mitään.
ap
Siskolla oli jokin meno täällä kaupungilla, jonka takia hän joutui jättämään tytön minun hoiviini täksi illaksi. Tytölle ei selvästikään ollut muutakaan järkevää paikkaa, joten siksi siskoni toi tytön minulle. Siksi siis tyttö päätyi minun luokseni.
ap
Tää nyt on niin provo kuin olla ja voi. Huoh.
Kulkureitit avoimiksi, että pääsee helposti kulkemaan pyörätuolilla ja tosiaan pöydän ääreen tai missä nyt ikinä istuttekaan tilaa siten, että tytön vanhempi voi istua vieressä ja auttaa. Suhtautuminen kuten normaaliin teiniin, se tyttö tuskin kaipaa mitään hirveää kauhistelua tai symppaamista enää tässä vaiheessa jos onnettomuudesta on se 5 vuotta. Varmaan olet ne asiat jo kuitenkin sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siis kiitos kommenteista, samaa olen kanssa ajatellut. Hän todellakin siis on menettänyt kaikki raajansa melkein kokonaan, surullinen kohtalo hänellä sikäli. Olen kyllä kuullut hänestä pelkkää hyvää sikäli ja hän tuntuu suhtautuvan elämäänsä kohtalostaan huolimatta positiivisesti, niin olen kuullut.
ap
Sikäli! :D
ehdit ensin :'D ,,,sikäli !!!!!
Kun minä jouduin 16-vuotiaana pyörätuoliin tapaturman takia pisti vihaksi oikeasti se että yritettiin väkisin auttaa, siinä monet riidat saatiin aikaiseksi, nyt ymmärrän myöhemmin että perheelle se oli isompi järkytys kun minulle.
Jos apua tarvitaan sitä pyydetään. Kohteliaasti voi kysyä tai sanoa että jos tarvitset apua vinkkaa mulle ja neuvo miten voin auttaa.
Ap on kirjoitellut tänne aiemminkin näitä amputointijuttuja, hänellä on jonkinlainen amputointifetissi.
Siskon tyttö lähti siis tänä aamuna ja vierailu meni ihan hyvin.
Kenellä voi muka olla fetissi amputaatiohin :O Hui kauhea! Itse ainakin pidän amputaatiota sinä viimeisenä mahdollisena ja yhtenä pahimmista vaihtoehdoista, se kun vaikuttaa niin paljon elämänlaatuun.
ap
No herran jestas jos kyseessä on teini niin voit varmaan vähä häneltä kysellä mikä helpottaisi toimintaa, varmaan osaa kertoa. Katot nyt tietysti ettei ole tavaroita lattialla niin pääsee tuolilla liikkumaan. Mitähän teinit nyt yleensä tekee..? Katselette telkkaria, juttelette, pelaatte vaikka korttia tai lautapelejä. Kyllä on oudot ongelmat ihmisillä... Miten toimia teinin kanssa.
Taitaa ap olla Miksu Keski-Suomesta, keski-ikäinen mies jolla on amputointifetissi, Facebookissakin metsästää ystävikseen amputoituja naisia ja tyttöjä.
Oletko etäinen siskosi kanssa, jos et voi häneltä kysyä, että onko jotain, mitä pitäisi huomioida?