Lääkäri kirjoitti: "pukeutunut tämän ikäiselle epähuolellisesti." Mitähän tarkoittaa?
Ulkoisen habituksen kommentoiminen sinänsä asiallista, koska kyseessä oli psykiatri. Olen 25-vuotias.
Ihmettelen vain mitä tuo tarkoitti. Että pukeudun kuin teini? Että olen epäsiisti ja minun ikäiset yleensä ovat siistimpiä? Jos olisin vanhempi tai nuorempi, niin pukeutumiseni olisi ok? Että en ollut asiallisesti pukeutunut?
Epäsiisteyteni ymmärrän kyllä. Näin masentuneena kun nyt en ulkonäköön kovin paljon panosta. Mutta jotenkin silti pisti silmään tuo kommentti. Ulkonäköni kuvasi kuitenkin olevan "suurinpiirtein biologista ikää vastaava."
Kommentit (144)
Asu on mielestäni siisti, kiva ja rento. Olen sinua vanhempi ja voisin myös vapaa-aikanani pukeutua noin. Tuollaiset rennot paidat ovat nyt muotia. Väritkin sopivat hyvin yhteen. Ihmettelen todella lääkärin kommenttia...
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista! Otinpa asiakseni pukea kyseiset vaatteet päälle ja ottaa kuvan:
Jalassa on sitten paksut vaaleat puuvillaiset sukkauhousut, ei paljain jaloin. Naamassa oli kevyt meikki (meikkivoide, kulmat, ripsari) ja hiukset perus ponnarilla.
Ja en todellakaan kuvittele olevani tyylikäs, jos joku nyt sitä tulee päivittelemään. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu kaiketi tuohon psyk. puolen kuvioihin. Olen itse jotain potilastietoja nähnyt ja oli omalääkärinikin kommentoinut mm. habitusta kun burn outin takia kävin terkkarissa. Tosin itseäni luonnehdittiin tyyliin huolehtii ulkoisesta siisteydestään tms. Enemmän taas korpeaa se, että tiedoissa on ikuisesti "alkoholin suurkuluttaja". En tiedä kuvittelenko vaan, mutta kun olen käynyt lääkärissä pari kertaa selän takia ja päiväkirurgisessa operaatiossa niin muut saavat paljon tujumpia lääkkeitä samoista vaivoista ja mä saan vaan reseptillä 100 X 1g panadol. Eli olenko nyt KANTA järjestelmässä aina alkoholisti, vaikka olen vähentänyt alle 10 annokseen viikossa.
Olet edelleenkin alkoholisti ja ihan aiheesta ovat varovaisia kun määräävät sinulle lääkkeitä.
Minusta vähän hompsuisen oloinen,mutta ymmärrän.Ei masentuneena jaksa välttämättä laittaa itseään.Psykiatreilla on tapa huomioida myös ulkoista habitusta,koska he pyrkivät näkemään siinä mielentilan.Sen,millaisena potilas tahtoo näyttäytyä muille ihmisille.Mutta tuossa voi huijatakin.Tunsin aikanaan rouvan,oli jo silloin viisikymppinen.Oli ollut kaunis ja hyvässä virassa,toiminut joskus mallinakin.Oli paha alkoholiongelma,surmateko lapsuuskodissa,äidin tekemä,ym.Kyseinen rouva saattoi juoda monta viikkoa,mutta kun oli psykiatrin vastaanotto,otti aina itseään niskasta kiinni.Meni suihkuun,laittoi hiuksernsa,meikkasi tyylikkäästi ja kaivoi tyylikkäät vaatteet.Useimmiten puolihame,korkeakorkoiset saappaat tai kengät ja talvella turkki.Kotona saattoi lojua viikkokausia samoissa olohousuissa ja t-paidassa,arvatkaa mikä haju.Psykiatri kirjoitti sitten lausuntoon:ulkonäkö ja vaatetus tyylikäs,huoliteltu.Olisipa arvannut,mitä tapahtuu,kun korkki aukeaa ja hajuveden tuoksu katoaa.
Kuuluu kaiketi tuohon psyk. puolen kuvioihin. Olen itse jotain potilastietoja nähnyt ja oli omalääkärinikin kommentoinut mm. habitusta kun burn outin takia kävin terkkarissa. Tosin itseäni luonnehdittiin tyyliin huolehtii ulkoisesta siisteydestään tms. Enemmän taas korpeaa se, että tiedoissa on ikuisesti "alkoholin suurkuluttaja". En tiedä kuvittelenko vaan, mutta kun olen käynyt lääkärissä pari kertaa selän takia ja päiväkirurgisessa operaatiossa niin muut saavat paljon tujumpia lääkkeitä samoista vaivoista ja mä saan vaan reseptillä 100 X 1g panadol. Eli olenko nyt KANTA järjestelmässä aina alkoholisti, vaikka olen vähentänyt alle 10 annokseen viikossa.