Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäri kirjoitti: "pukeutunut tämän ikäiselle epähuolellisesti." Mitähän tarkoittaa?

Vierailija
22.10.2015 |

Ulkoisen habituksen kommentoiminen sinänsä asiallista, koska kyseessä oli psykiatri. Olen 25-vuotias.

Ihmettelen vain mitä tuo tarkoitti. Että pukeudun kuin teini? Että olen epäsiisti ja minun ikäiset yleensä ovat siistimpiä? Jos olisin vanhempi tai nuorempi, niin pukeutumiseni olisi ok? Että en ollut asiallisesti pukeutunut?

Epäsiisteyteni ymmärrän kyllä. Näin masentuneena kun nyt en ulkonäköön kovin paljon panosta. Mutta jotenkin silti pisti silmään tuo kommentti. Ulkonäköni kuvasi kuitenkin olevan "suurinpiirtein biologista ikää vastaava."

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kovassa kovussa ensiapuun. Valtava kipu oli kestänyt jo muutaman tunnin. Lääkäri kommentoi: pyytää.kipupiikkiä ja jotenkin omituinen habitus.

Joo, ei kyllä ole habitus mitenkään ensimmäisellä sijalla mietinnöissäni, kun on järkyttävä kipu.

Harmittaa tuo lausunto siellä tiedoissani silti. Koskaan en ole käyttänyt huumeita enkä alkoholiakaan onnittelumaljoja enempää, joten tuo kipupiikki-irvailukin oli ärsyttävä. Tästä on jo muutama vuosi. Kivuliaisuus näkyi selvästi verenkuvassa, lääkärikin sen myönsi. Syy ei koskaan selvinnyt. Meni muutaman tunnin päästä itsestään ohi.

Vierailija
42/144 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen oli tarkoitus  laittaa "epätyypillisesti".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pari psykiatrin lausuntoa itsestäni (masennuksen takia Kelalle), ja kyllä osa niissä olevista asioista on ihan hatusta vedettyjä. Ne haastattelut ovat niin lyhyitä (ainakin b-lausuntoa varten), että mä ihan oikeasti ihmettelen, saako muka lääkäri siinä miten hyvän kuvan potilaastaan. Totta kai he ovat ammattilaisia, ja totta kai he ovat harjaantuneita, mutta silti. Erään psykiatrin kanssa osa haastattelusta meni lääkärin omien asioiden pohtimiseen, että sekin vielä.

-

Mun eräs tuttu oli kahden psykiatrin lapsi, ja hän oli vahvasti sitä mieltä, että aika moni psykiatri ei ole henkisesti ihan terve. Vaikuttaisi siltä, että sulle on nyt osunut tällainen hieman erikoinen tapaus. Vähän niin kuin mulle eräs YTHS:n psykiatri (hänellä on hyvin erikoinen ja koominenkin nimi, ehkä joku tunnistaa).

-

Mun mielestä näytät kuvan perusteella siistiltä, ellei nyt sitten vaatteesi olleet likaiset tai sinä hikisen tai muuten pahan hajuinen, mitä epäilen kyllä. Todennäköisemmin psykiatri oli hieman outo, ja hänellä tuli sinusta joku kummallinen mielikuva.

Tämä kommentti kiteyttää juuri sen mielikuvan mikä on itselleni psykiatreista tullut. Hullumpia kuin yksikään potilaistaan ja samaa voisi sanoa psykiatrisista hoitajista. Psykologeista en viitsi sanoa mitään...

Ja nyt saa psykiatrisen puolen "ammattilaiset" alapeukuttaa niin paljon kuin sielu sietää! Olkaa hyvät!

Ja ap:n vaatteissa ei ole mitään vikaa, hyvät on :)

Vierailija
44/144 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on nätti vartalo ja asu näyttää oikein hyvältä päälläsi. Ihmettelen lääkärin kommenttia. 

Vierailija
45/144 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pari psykiatrin lausuntoa itsestäni (masennuksen takia Kelalle), ja kyllä osa niissä olevista asioista on ihan hatusta vedettyjä. Ne haastattelut ovat niin lyhyitä (ainakin b-lausuntoa varten), että mä ihan oikeasti ihmettelen, saako muka lääkäri siinä miten hyvän kuvan potilaastaan. Totta kai he ovat ammattilaisia, ja totta kai he ovat harjaantuneita, mutta silti. Erään psykiatrin kanssa osa haastattelusta meni lääkärin omien asioiden pohtimiseen, että sekin vielä.

-

Mun eräs tuttu oli kahden psykiatrin lapsi, ja hän oli vahvasti sitä mieltä, että aika moni psykiatri ei ole henkisesti ihan terve. Vaikuttaisi siltä, että sulle on nyt osunut tällainen hieman erikoinen tapaus. Vähän niin kuin mulle eräs YTHS:n psykiatri (hänellä on hyvin erikoinen ja koominenkin nimi, ehkä joku tunnistaa).

-

Mun mielestä näytät kuvan perusteella siistiltä, ellei nyt sitten vaatteesi olleet likaiset tai sinä hikisen tai muuten pahan hajuinen, mitä epäilen kyllä. Todennäköisemmin psykiatri oli hieman outo, ja hänellä tuli sinusta joku kummallinen mielikuva.

Tämä kommentti kiteyttää juuri sen mielikuvan mikä on itselleni psykiatreista tullut. Hullumpia kuin yksikään potilaistaan ja samaa voisi sanoa psykiatrisista hoitajista. Psykologeista en viitsi sanoa mitään...

Ja nyt saa psykiatrisen puolen "ammattilaiset" alapeukuttaa niin paljon kuin sielu sietää! Olkaa hyvät!

Ja ap:n vaatteissa ei ole mitään vikaa, hyvät on :)

En mä kommentillani tarkoittanut, että kaikki mielenterveyspuolen työntekijät ovat tuollaisia, suurin osa tapaamistani on ihan normaaleja ja asiallisia ihmisiä. Mutta niitä toisenlaisiakin on sattunut kohdalle.

Vierailija
46/144 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että on sanellut "tämän ikäiselle tyypillisen huolellisesti" ja litteroija tehnyt virheen, sattuuhan näitä. 

Vierailija
47/144 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että on sanellut "tämän ikäiselle tyypillisen huolellisesti" ja litteroija tehnyt virheen, sattuuhan näitä. 

Näin, tai mutissut nauhalle epäselvästi niin että puoliksi arvailemaan joutuu mistä on kyse.

Vierailija
48/144 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa huomio mikä mulle tulee tosta asusta mieleen on se, että jos nuo oli ainoat mitä oli päällä ja tämä käynti oli aika hiljattain, niin onhan nuo säät jo melko viileitä noin kevyeen pukeutumiseen nähden. Itse en ainakaan ilman paksua takkia ja hanskoja ole lähtenyt ulos enää viikkokausiin, ja talvisukkiksetkin on jo käytössä pitkien housujen alla. Että ehkä sillä lääkärillä oli joku tämmöinen ajatus siellä taustalla.

Vierailija
49/144 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epäammattimaiselta arvioida minkä ikäiseltä näytät ja miten pukeudut ikääsi nähden. Vaihda psykiatria. Mä en kävis tommosella enää.

Vierailija
50/144 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa huomio mikä mulle tulee tosta asusta mieleen on se, että jos nuo oli ainoat mitä oli päällä ja tämä käynti oli aika hiljattain, niin onhan nuo säät jo melko viileitä noin kevyeen pukeutumiseen nähden. Itse en ainakaan ilman paksua takkia ja hanskoja ole lähtenyt ulos enää viikkokausiin, ja talvisukkiksetkin on jo käytössä pitkien housujen alla. Että ehkä sillä lääkärillä oli joku tämmöinen ajatus siellä taustalla.

Tämä ehkä saattaisi vaikka ollakin. Käynti oli kuun vaihteessa, eikä minulla ollut takkia tms päällä. Hanskat saattoi olla. En kyllä itse kiinnittänyt huomiota ulkoilmaan, koska tulin paikalle autolla. En muista ainakaan palelleeni.

Eipä näistä selvästi ikinä tiedä. Mutta vähän parempi olo on teidän kommenttien johdosta. Otin (kuten ehkä masentuneena tapana) liikaa itseeni ja kuvittelin oikeasti näyttäväni joltain yökötykseltä. Vaikka toki tiedostan, etten huolitellulta näytä.

Ap

Vierailija
51/144 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Veikkaan että on sanellut "tämän ikäiselle tyypillisen huolellisesti" ja litteroija tehnyt virheen, sattuuhan näitä." 

Tätä minäkin veikkaan, siinä on litteroijalle tullut virhe tai ajatuskatkos.

Ap. näyttää kuvassa, kuin kuka tahansa 25-vuotias. Ihan kiva asukokonaisuus.

Psykiatri tapaa työssä monenlaista pukeutujaa, myös niitä jotka tuodaan piipaa-autolla, jonka vaatteet ovat ulosteen tahrimat tai talvipakkasella sandaalit jalassa ja t-paita päällä, vaikka ulkona on 20 astetta pakkasta.

Ap. kehottaisin unohtamaan jutun tai kysymään asiaa hoitavalta lääkäriltä, jos se vai mieltä.

Vierailija
52/144 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ehkä saattaisi vaikka ollakin. Käynti oli kuun vaihteessa, eikä minulla ollut takkia tms päällä. Hanskat saattoi olla. En kyllä itse kiinnittänyt huomiota ulkoilmaan, koska tulin paikalle autolla. En muista ainakaan palelleeni.

Eipä näistä selvästi ikinä tiedä. Mutta vähän parempi olo on teidän kommenttien johdosta. Otin (kuten ehkä masentuneena tapana) liikaa itseeni ja kuvittelin oikeasti näyttäväni joltain yökötykseltä. Vaikka toki tiedostan, etten huolitellulta näytä.

Ap

Höpö höpö, viesti 47 tai 48 on oikeassa. Googlaa vaikka "lääkäreiden saneluita". Kaikenlaista siellä nauhalla on.

Vierailija
53/144 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ainoa huomio mikä mulle tulee tosta asusta mieleen on se, että jos nuo oli ainoat mitä oli päällä ja tämä käynti oli aika hiljattain, niin onhan nuo säät jo melko viileitä noin kevyeen pukeutumiseen nähden. Itse en ainakaan ilman paksua takkia ja hanskoja ole lähtenyt ulos enää viikkokausiin, ja talvisukkiksetkin on jo käytössä pitkien housujen alla. Että ehkä sillä lääkärillä oli joku tämmöinen ajatus siellä taustalla.

Eipä näistä selvästi ikinä tiedä. Mutta vähän parempi olo on teidän kommenttien johdosta. Otin (kuten ehkä masentuneena tapana) liikaa itseeni ja kuvittelin oikeasti näyttäväni joltain yökötykseltä. Vaikka toki tiedostan, etten huolitellulta näytä. Ap"

Nyt vähän suhteellisuuden tajua keskusteluun. Tietäisitpä mitä psykiatrit näkevät työssään? Sun asu on todella ok. ja sopii sulle ja on asianmukainen vaatetus. Ja siinä on tullut litteroijalle virhe tai ajatuskatkos. Monet potilaat kun saattavat tulla vastaanotolle vaikka  yöpaita päällä ja villasukat jalassa.

Vierailija
54/144 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan muotia, etkä ole edes mitenkään tyylitön. Kiva omaperäinen tyyli. Jos psykiatri oli mies, ei todennäköisesti ymmärtänyt vaan luuli jämähtäneesi 70 luvulle (nykyäänhän on muotia olla erilainen ja yhdistellä eri vuosikymmeniä). Pidä siis tyylisi ja unohda mitä psykiatri sanoi.

Vierailija
55/144 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

-

Heh, taidan tunnistaa tuon YTHS psykiatrin. Tai sitten siellä on useampia jokseenkin "persoonallisia" lääkäreitä. 

Vierailija
56/144 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa luki 15 vuotiaana epikriisissä "lapsellisesti pukeutunut", olin osastolla hoidossa ja päällä oli löysät harmaat trikoohousut ja musta t-paita. En tiennyt että sairaalassakin olis pitänyt laittautua... vaatteet olivat sopivaa kokoa, uudet, puhtaat ja yksiväriset. Nykyään lukee huoliteltu aina vaikka päällä t-paita ja farkut. Eli riippuu lääkäristä.

Vierailija
57/144 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

-

Heh, taidan tunnistaa tuon YTHS psykiatrin. Tai sitten siellä on useampia jokseenkin "persoonallisia" lääkäreitä. 

Älkääs nyt, kyseinen tyyppi on oikeasti ihana. Nimi ja habitus eivät ole oleellisia juttuja. 

Vierailija
58/144 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tyyli, näyttäisit huolitellulta meidän taidekoulun punaviinikuplassa :)

Vierailija
59/144 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit tekevät tulkintojaan oman viitekehyksensä kautta. Ei kaikkea kannata ottaa niin vakavasti ei siis ole jumalan sanaa. Ehkä oli ajatellut että 25v pukeutuu jotenkin erilailla ja oman ajatuksen siirtänyt sairaskertomukseen.

Itse kun opiskelin (20 vuotta sitten), oli eräs sisätautiproffa joka kertoi tatuointien ja korvakorun (miehellä) viittavaan persoonallisuushäiriöhin..

lääkäri

Vierailija
60/144 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäsiisteys huomioidaan kun ajatellaan sen johtuvan henkisestä tilasta, hiukan outoa siksi että 25 v. on nuori ja voi pukeutua kuin koulutyttö.  Paha olo voi olla silti vaikka miten siisti ja huoliteltu.

Ketokaas nyt, nuoret! Olen 35-vuotias ja kun minä olin 25-vuotias yliopisto-opiskelija, tuon tyylinen pukeutuminen ei olisi ollut ikäiselleni mitenkään "lapsellista". Onko maailma siis muuttunut niin, että 25-vuotiaat pukeutuvat konservatiivisemmin?

Riippuu ehkä linjastakin. Itse oon yhdellä perus dippainssilinjalla ja tyypit pukeutuu tosi rennosti.