Henkilökohtaiseksi avustajaks?

Vierailija

Olen 19 vuotias opiskelija, ja asun poikaystäväni kanssa. Rahat on koko ajan tiukalla, koska opiskeluni on kallista. Katsoin tänään mollista avoimia työpaikkoja, ja kohdalleni osui henkilökohtainen avustaja. Palkka oli tunnilta noin 10€, mikä on ihan hyvä, toisaalta matkaan mulla menis melkein se 10€. 

Mutta pointti oli, että haluaisin tietää tuosta työstä lisää. Siinä ei vaadittu mitään erikoista, vaan sosiaalisuutta ja halua tehdä. 

Olisin valmis ottamaan tässä tilanteessa työn kun työn vastaan.. Ahdistaa oikein :D

Kommentit (12)

Vierailija

Siitä vaan kokeilemaan. Koskaan ei voi etukäteen tietää, millainen avustettava on, mutta  hyvällä tuurilla se voi olla ihan kelvollinen tapa saada hieman lisätuloja.

Vierailija

Kokeile ihmeessä! Oon itse 20-vuotias opiskelija ja tehnyt nyt 2,5 vuotta noita hommia ja tykkään kovasti :) Se on vaan ihan tuurista kiinni millainen avustettava sattuu omalle kohdalle. Pidä huolta että saat tutustua työnkuvaan ja avustettavan vammoihin ja avuntarpeeseen ennen työn vastaanottamista sekä siitä, että työsopimuksessa on mainittu koeaika. Aina ei kemiat vaan kohtaa ja sen vuoksi tuo koeaika on molemmille osapuolille hyvä.  Sopikaa yhteiset pelisäännöt ja kerro avustettavalle jo heti alkuun sun omista mahdollisista menoista mitkä haluaisit laittaa työn edelle ettei avustettavalle tule yllätyksenä päällekkäiset harrastusmenot tms. 

Jos avustettavalla on käytössään sellaisia apuvälineitä, esimerkiksi nosturi, jota et ole koskaan käyttänyt, kerro se suoraan ja pyydä hyvää perehdytystä. Perusasiat ja pelisäännöt selväksi niin jäljelle jää nähtäväksi miten kemiat kohtaa. 

Osa avustettavista kohtelee avustajia kuin roskaa sillä työnantajuus kilahtaa helposti hattuun, mutta onneksi vastapainoksi on olemassa avustettavia joiden kanssa muodostuu ystävyyssuhde ja joka haluaa aidosti että se olet juuri sinä joka häntä avustaa. :) Tsemppiä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ai se onkin raskasta. Luulin että sellaista seuraneitinä olemista. Taidankin jättää väliin. :D
Ap

joo aloitin tämän ketjun, et sinä :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai se onkin raskasta. Luulin että sellaista seuraneitinä olemista. Taidankin jättää väliin. :D
Ap

joo aloitin tämän ketjun, et sinä :D

Ai en? Sori, erehdyin ketjusta. Jatkakaa, olkaa hyvä :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

jäi vaivaamaan.... Oletko varmasti aloittanut ketjun? Näyttäisi kuitenkin minun aloittamalta... Ei se mitään.

T. "ap"

En ole minä! T. Ap 2

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat