Mies jätti minut yksin kaksosten kanssa

Vierailija

Yritimme kaksi vuotta lasta, joten meidän kaksoset ovat todella toivottuja.
Alku vauvojen kanssa oli todella kivikkoinen sillä he syntyivät keskosina. Siitä kuitenkin selvittiin ja nyt kaikki on hyvin. Tai ainakin vauvoilla ja se on tietysti pääasia. Muu onkin sitten täysin pirstaleina. Mies ilmoitti vähän aikaa sitten ettei hänestä ole isäksi/perhe-elämään. Se ei olekkaan sellaista kuin hän kuvitteli.
On kuulemma myös ihastunut työkaveriinsa, muttei omien sanojensa mukaan meitä sen takia jätä. Myönsi kuitenkin että on kiinnostunut tietämään voisiko sen työkaverin kanssa tulla jotakin vakavempaa. Oksettaa kirjoittaakkin aiheesta, mutta pakko on jonnekkin tätä taakkaa keventää, tukiverkostoa kun ei juurikaan ole.

Ei minulla mitään hätää vauvojen kanssa ole, toki olen väsynyt ja pahimmillaan tämä on todella raskasta. En kuitenkaan halua valittaa sillä rakastan yli kaiken noita pikkuisia ja tulen tekemään kaikkeni heidän eteensä.
Surettaa ajatus siitä etteivät he välttämättä tule tuntemaan isäänsä ollenkaan. Oma isäni kuoli kun olin vuoden ikäinen, joten olen aina toivonut että omat lapseni saisivat tuntea molemmat vanhempansa. Toki tämä on eri tilanne sillä lasteni isänsä on elossa, ei vain halua olla isä. Tietysti se voi muuttua vielä.
Surettaa tietysti myös ero miehestä sillä olemme olleet yhdessä lukiosta asti ja hän on ensimmäiseni. Toisaalta olen suunnattoman vihainen ja täynnä raivoa, miten aikuinen ihminen voi olla noin empatiakyvytön ja vastuuton?
Pieni osa minussa silti toivoo että hän muuttaa mielensä. Jos niin käy, en jotenkin usko että pystyisin luottamaan siihen ettei mies taas pakene kun on vähän vaikeampaa.

Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia? Olisin kiitollinen jos saisin lukea teidän kokemusista.

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Ei hemmetti. Olen todella pahoillani puolestasi.

En tiedä miten itse koet asian, mutta minä ehkä sanoisin miehelle, että nyt ei erota eikä mietitä suhteen tilaa vaan jatketaan yhteistyösuhteena seuraava vuosi-puolitoista. Sitten katsotaan uudelleen.

Ja keskittyisin itseeni ja lapsiin, ja kun mies hoitaa lapsia niin hemmottelisin itseäni mahdollisimman paljon. Mutta itse tiedät sopiko tuollainen järjestely teille. Voimia!!

Vierailija

Itselle kävi vähän samoin, paitsi että nainen lähti vetämään, ja jäin yksin lapsen kanssa. Toki se aluksi vitutti, mutta kyllä siitä hengissä selviää. Löysin uuden naisen jossain vaiheessa, ja asiat ovat oikein hyvin. Paremmin kuin ennen.

Siitä on nyt muutama vuosi jo, ensimmäinen vuosi oli aika raskas, ainakin minulle oli.

m35

Vierailija

Kaikista ei tosiaan ole perhe-elämään. Senkin takia ei pidä koskaan hankkia lapsia, ellei ole valmis olemaan tarvittaessa yksinhuoltaja.

t. vela

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kaikista ei tosiaan ole perhe-elämään. Senkin takia ei pidä koskaan hankkia lapsia, ellei ole valmis olemaan tarvittaessa yksinhuoltaja.

t. vela

Pätee molempiin vanhempiin...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. vela

Pätee molempiin vanhempiin...

Tietenkin. Mutta ainoastaan omaan toimintaansa pystyy vaikuttamaan.

Alapeukut ovat perusteettomia. -5

Vierailija

Joo on kokemusta ihan tuosta keskosuudesta lähtien. Oltiin exän kanssa aikanan 4 v yhdessä ennen avioitumista ja siitä 1,5 vuoden päästä syntyi lapsi 1,5 kg keskosena.  Mies oli hyvin pidetty korrektikäytöksinen persoona ja 37 v kun lapsi syntyi. Ei siis mikään poikanen. Ystävät sanoivat ennen lasta että voi siinä menee kyllä hyvä isä hukkaan, hankkikaa jo nyt omia lapsia. Äijä lähti toisen naisen matkaan kun lapsi oli alle 3 v. Hänelle oli järkytys, että minullakin oli välillä työkiireitä ja myös hänen oletettiin osallistuvan lapsen hoitamiseen tasavertaisesti. Voivotteli että "tätäkö tää elämä on? Viet lapsen ja haet lapsen". Oli muutaman päivän joutunut niin tekemään. Itse teki reissutöitä ja oli jatkuvasti viikon puolitoista reissussa. Minulle vieminen ja hakeminen päiväkodista ei tuonut ahdistusta. Lähti ja tapasi lasta kyllä joka toinen vkonloppu mutta isänä ei ole koskaan ollut. Poika on nyt 20 v ja latasi jokin aika sitten isälleen suorat sanat kun tämä erehtyi kutsumaan itseään kasvattajaksi. Poika latasi että äiti minut on kasvattanut ja rakastanut ja sinä olet koko elämäni ajan asettanut aina jonkun naisen edelleni. Tämä kaikki tuli varsin rauhallisen ja humaanin luonteen omaavan pojan suusta täysin yllättäen. Osa miehistä vaan on kelvottomia paskoja eikä ne siitä vuosien saatossa muutu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voivotteli että "tätäkö tää elämä on? Viet lapsen ja haet lapsen". Oli muutaman päivän joutunut niin tekemään. Itse teki reissutöitä ja oli jatkuvasti viikon puolitoista reissussa. Minulle vieminen ja hakeminen päiväkodista ei tuonut ahdistusta.-- -- Osa miehistä vaan on kelvottomia paskoja eikä ne siitä vuosien saatossa muutu.

Kannattaisi kirjoittaa vähän tarkemmin. Se, ettei halua elää lapsiperheen sinänsä vastenmielistä, ahdistavaa ja rajoittavaa elämää, ei tee kenestäkään "kelvotonta paskaa". tekstistäsi voi saada käsityksen, että väität noin. -5

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivotteli että "tätäkö tää elämä on? Viet lapsen ja haet lapsen". Oli muutaman päivän joutunut niin tekemään. Itse teki reissutöitä ja oli jatkuvasti viikon puolitoista reissussa. Minulle vieminen ja hakeminen päiväkodista ei tuonut ahdistusta.-- -- Osa miehistä vaan on kelvottomia paskoja eikä ne siitä vuosien saatossa muutu.

Kannattaisi kirjoittaa vähän tarkemmin. Se, ettei halua elää lapsiperheen sinänsä vastenmielistä, ahdistavaa ja rajoittavaa elämää, ei tee kenestäkään "kelvotonta paskaa". tekstistäsi voi saada käsityksen, että väität noin. -5

Kyllä tekee. Nimittäin sellaisen henkilön joka on sukusolujaan pistänyt itämään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tekee. Nimittäin sellaisen henkilön joka on sukusolujaan pistänyt itämään.

Se, ettei halua elää lapsiperhe-elämää tekee ihmisestä henkilön, joka on laittanut itämään sukusolujaan? Viestisi käyvät kerta kerralta epäselvemmiksi. Kannattaisiko ennen kommentointia odottaa, että sinulla on riittävästi aikaa kirjoittaa huolellisesti? -5

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei halua elää lapsiperhe-elämää tekee ihmisestä henkilön, joka on laittanut itämään sukusolujaan? Viestisi käyvät kerta kerralta epäselvemmiksi. Kannattaisiko ennen kommentointia odottaa, että sinulla on riittävästi aikaa kirjoittaa huolellisesti? -5

En ole edellinen kirjoittaja, mutta ap on jäänyt pitkän suhteen jälkeen yksin kahden vauvan kanssa, ja hakee täältä tukea. Oletko oikeasti sitä mieltä, että tämä on paras paikka julistaa mielipiteitäsi, vai voisitko harkita tekeväsi sen jossain muussa ketjussa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä ihmistä joka on tehnyt lapsia, ja sitten vain häipyy, kun on niin vaikeata. Mitä ihmettä sitten odotetaan, jatkuvaa onnea ja juhlaa? Sitäkö, että lapsi hoitaa itse itsensä? Mielestäni on aika 'munatonta' luikkia karkuun.

m35

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En ole edellinen kirjoittaja, mutta ap on jäänyt pitkän suhteen jälkeen yksin kahden vauvan kanssa, ja hakee täältä tukea. Oletko oikeasti sitä mieltä, että tämä on paras paikka julistaa mielipiteitäsi, vai voisitko harkita tekeväsi sen jossain muussa ketjussa?

En usko hetkeäkään, että tämä aloitus olisi aito. Sen verran monta provoa on täällä tullut luettua. -5

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä ihmistä joka on tehnyt lapsia, ja sitten vain häipyy, kun on niin vaikeata. Mitä ihmettä sitten odotetaan, jatkuvaa onnea ja juhlaa? Sitäkö, että lapsi hoitaa itse itsensä? Mielestäni on aika 'munatonta' luikkia karkuun.

m35

Todella monella tuntuu tosiaan olevan hirveän ruusuinen kuva todellisuudesta. -5

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat