Miehen ex ei hyväksy lapsemme nimeä.

Vierailija

Miehellä on entuudestaan 2v lapsi eksänsä kanssa. Saimme esikoisen kesällä ja ristiäiset olivat muutama viikko sitten. Lapsemme sai kauniin nimen, Isabella. Nyt miehen ex on suuttunut meille, koska nimi on kuulema liian hienostunut heidän lapsensa nimeen verraten, heidän lapsensa nimi on Pirjo (tulee miehen äidin mukaan) . Ex uhkaa, etteivät sisarukset saa viettää aikaa keskenään, ettei heidän lapsensa koe olevansa nimen vuoksi huonompi. Tiedän että kuulostaa provolta, mutta tilanne on totta ja aivan älytön! En tiedä mitä sanoisin, tekisi mieli jotenki huomauttaa tästä älyttömyydestä, haluaisin kuitenkin pitää hyvät välit miehen exään. Ex on muuten ihan ok.

Kommentit (15)

Vierailija

Ei auta kuin muuttaa se "Pirjo" Victoriaksi, jolloin olette melkein Martinan seuraajia. Porvoossa, kuten Hangossakin, kuuluu olla vähän hienompi nimi!

Vierailija

Minusta Pirjo on kaunis ja nykyään aika harvoin annettu nimi. Lapsen itsetuntoa pitäisi kehittää muuten kuin nimen kautta. Ootteko jutellut asiasta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minusta Pirjo on kaunis ja nykyään aika harvoin annettu nimi. Lapsen itsetuntoa pitäisi kehittää muuten kuin nimen kautta. Ootteko jutellut asiasta?

Ihan asiallisesti meni keskustelu, silloin hän vaan puolsi mietteitään sillä itsetunto -asialla. Mies on ollut aika hiljaa asiasta, vaikuttaa että on loukkaantunut, kun kyseessä on kuitenkin hänen lapset. Luulen että ex palaa taas entiselleen, kun aikaa kuluu, voi olla aika iso asia, että hänen lapsensa sai uuden sisaren. Ajattelin antaa vaan tottua. Aika näyttää.
Eikä minustakaan kummassakaan nimessä ole mitään vikaa. Ihmetyttää tällä foorumilla, että jos avaa uuden keskustelun, heti aletaan huutelemaan. Mutta minkäs teet, elämä on sellaista.
Ap

Vierailija

Pirjosta vois tehdä Biryon niin jopa kelpaisi. Tai vaikka Biry-Ani, väliäkös sillä, että tuloksena olisi intialaista ruokaa.

(Kirjoitteleeko näitä pönttöjä nimialoituksia tänne yksi ja sama trolli?)

Vierailija

Mä voin jopa uskoa tämän todeksi. Mun mies oli halunnut ensimmäiselle lapselleen yhden tietyn nimen joka kulki suvussa, mutta ex ei suostunut. Pari kuukautta sitten se nimi tuli meidän tyttärelle, koska edelleen miehen suvussa kulkeva nimi ja minustakin nätti, ihan perus nimi. Ex suuttui asiasta, kun hän koki ettei tämä miehen vanhempi lapsi koe kuuluvansa sukuun kun perinnenimi annettiin nuoremmalle sisarpuolelle. En osannut kysyä muuta, kuin että anteeksi mutta mitä vittua, koska nimi olisi ollut mahdollista antaa myös tälle esikoiselle, mutta ex torppasi sen rumana nimenä. Onneksi tytölle itselleen tunne sukuun kuulumisesta tulee jostain ihan muusta kuin nimestä. Asuu meillä joka toinen viikko ja rakastaa hoitaa pikkusiskoaan. Ollaan siirrytty osin pulloruokintaan ihan siksi, että tyttö haluaa syöttää ja pitää sylissä.

Vierailija

Onko miehesi ex henkisesti jälkeenjäänyt vai onko hän kenties vielä teini-iässä? Sinuna nauraisin paskaisesti moisille uhkauksille. Kyllähän jokainen päästään terve ymmärtää, että exä saa itse kantaa seuraukset omalle lapselleen antamasta nimestä. Sääli lasten kannalta tietysti. Jos exä toteuttaa uhkauksensa ja katkaisee sisarusten välit, voit kyllä lapsille avoimesti kertoa, että syy tähän on tuo nimiasia. Jopa pieni lapsi pitäisi sitä naurettavana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä voin jopa uskoa tämän todeksi. Mun mies oli halunnut ensimmäiselle lapselleen yhden tietyn nimen joka kulki suvussa, mutta ex ei suostunut. Pari kuukautta sitten se nimi tuli meidän tyttärelle, koska edelleen miehen suvussa kulkeva nimi ja minustakin nätti, ihan perus nimi. Ex suuttui asiasta, kun hän koki ettei tämä miehen vanhempi lapsi koe kuuluvansa sukuun kun perinnenimi annettiin nuoremmalle sisarpuolelle. En osannut kysyä muuta, kuin että anteeksi mutta mitä vittua, koska nimi olisi ollut mahdollista antaa myös tälle esikoiselle, mutta ex torppasi sen rumana nimenä. Onneksi tytölle itselleen tunne sukuun kuulumisesta tulee jostain ihan muusta kuin nimestä. Asuu meillä joka toinen viikko ja rakastaa hoitaa pikkusiskoaan. Ollaan siirrytty osin pulloruokintaan ihan siksi, että tyttö haluaa syöttää ja pitää sylissä.

Luulen että tuon nimiasian taustalla on enemmän jonkin sortin mustasukkaisuutta pienestä vauvasta. Joko tällä exällä on jo uutta suhdetta? Minun miehen eksällä ei vielä ainakaan niin vakavaa, että oltaisiin kuultu mitään. Toki toivon että hän tapasi jonkun :)
Ap

Vierailija

Kannattaa muuttaa Pirjon nimi Birgitaksi, josta se alun perin tuleekin, niin sopii paremmin yhteen Isabellan kanssa. Lempinimenä voi käyttää sitten kätevästi edelleen Pirjoa.

Mites on sukunimien kanssa? Ovatko riittävän ylevän kuuloiset? Onko niiden kanssa ongelmia?

Vierailija

No mikäs ihme logiikka on antaa sitten lapselleen nimi josta ei itsekkään selvästi pidä :D Jos kyseinen mamma itsekkin heti tajuaa että lapsen itsetunto kärsii nimen vuoksi jos kuulee jonkun "kauniimman" nimen niin eikö olisi suoraan kannattanut antaa joku parempi nimi.

Vierailija

Mitäs helkuttia? Itsehän se on antanut lapselleen nimen, jota pitää epähienona. Taitaa olla kateellinen kun teidän lapsella on noin kaunis nimi. 

Vierailija

Sukunimi on aika normaali. Ei ole nen -päätteinen kuitenkaan, mutta aika tavallinen. Luulen että ex halusi tehdä tämän miehen vuoksi, sillä olemme mekin puhuneet, että jos poika olisi tullut tai tulisi, saisi hän suvussa olevan nimen, joko minun tai miehen isältä. Kummalle sitten syntyessään näyttää :)
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitäs helkuttia? Itsehän se on antanut lapselleen nimen, jota pitää epähienona. Taitaa olla kateellinen kun teidän lapsella on noin kaunis nimi. 

Kiitos, pidämme siitä myös kovasti :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat