Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mirtazapin kokemuksia unettomuuteen?

Sephora
20.10.2015 |

Onko kokemuksia Mirtazapin käytöstä unettomuuteen, eli pieni annos puolikas-kokonainen tabletti 7,5-15 mg? Onko auttanut ja onko tullut millainen olo seuraavaksi päiväksi? Ja nukkuuko niin sikeästi että jos lapsi itkee yöllä niin heräänkö siihen vai nukunko vaan syvästi?

Kommentit (171)

Vierailija
21/171 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vaikka kuukausi miltä tuntuu ja jos ei sovi niin lopeta! Et sitoudu mihinkään jos kokeilet ja huomaat sopiiko sinulle. Ja jos mahdollisia sivuvaikutuksia niin tasaantuvatko. Ei pitäisi olla ongelmia heräämisessä mutta jos sinulla on kumppani niin pyydä että hän on valmiudessa vaikka aluksi niin voit huoletta kokeilla. Niin minä tekisin. 

Vierailija
22/171 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla Mirtazapin tekee avian järkyttävän kaatoväsymyksen kahdeksi seuraavaksi päiväksi. Voisin siis kirjaimellisesti nukahtaa seisaalleni. Ja ihan sama millä annostuksella.

Itselläni parhaiten toimii Imovane ja Stillnoct, niitäkin otan puolikkaan ja kylkeen apteekin melatoniinia 6 mg (Circadin ei auta mitään).

Circadinin vaikutus pitäisi lisääntyä pikkuhijaa.Lääkäri sanoi mulle että viikosta kahteen menee ennenkuin se vaikuttaa niinkuin kuuluu.Unohdin kysyä miksi näin on,mutta huomasin kyllä saman.Ekalla viikolla ei oikein auttanut yhtään ja sitten toisen viikon puolessa välissä vasta huomasin circadinin vaikutuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/171 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä116 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemuksia Mirtazapin käytöstä unettomuuteen, eli pieni annos puolikas-kokonainen tabletti 7,5-15 mg? Onko auttanut ja onko tullut millainen olo seuraavaksi päiväksi? Ja nukkuuko niin sikeästi että jos lapsi itkee yöllä niin heräänkö siihen vai nukunko vaan syvästi?

Minulle Mirtazapin 15 mg ei auta unettomuuteen.Hetken on väsynyt olo,mutta ei tule uni.Kärsin kai kroonisesta unettomuudesta.Onneksi olen jo eläkkeellä, joten ei haittaa vaikka välillä valvoskelenkin ja keittelen aikani kuluksi kahvia.Noihin unilääkkeisiin ei mielestäni kannata itseään totuttaa vaikka unihäriö on kieltämättä kiusallinen vaiva.Olen lukenut jostain,että mieliala lääkitys olisi parempi vaihtoehto unettomuuteen kun unilääke.

Älä ota sitä 15 mg vaan puolita annos 7,5 mg.Mulla kokeiltiin sitä 15 mg aluksi ja ei nukuttanut jolloin lääkäri käski pienentää annoksen 7,5 mg.Se kuulemma nukuttaa eniten.

Vierailija
24/171 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen unettomuuteen ainoastaan homeopatisia valmisteita. Tutustu esim. antroposofiseen lääketieteeseen, et pety :)

.

Jos saisin päättää, kieltäisin kaikenmaailman vaihtoehtohoidot vakavasti sairailta ihmisiltä ja lisäksi nämä " hoitajat" tulisi saattaa vastuuseen teoistaan.

Sh, syöpäpoli.

Vierailija
25/171 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee herkästi sivuvaikutuksena levottomat jalat. Nämä oireet ei mene ohi, vaikka olen pidemmän aikaa mirtazapinia käyttänyt. Myös muista lääkkeistä tulee samoja sivuvaikutuksia. Kokeiltu on. Ainoastaan imovane tai vastaavat käy, ja sen rinnalla melatoniini.

Vierailija
26/171 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee herkästi sivuvaikutuksena levottomat jalat. Nämä oireet ei mene ohi, vaikka olen pidemmän aikaa mirtazapinia käyttänyt. Myös muista lääkkeistä tulee samoja sivuvaikutuksia. Kokeiltu on. Ainoastaan imovane tai vastaavat käy, ja sen rinnalla melatoniini.

Mulla myös tosi helposti levottomat jalat yöllä ja Mirta pahensi niitä oireita.Mulla muistaakseni kesti 2,5 kk tuo levottomuus ennekun loppui. Ihan hirveän tuntuista .Lääkäri käski jo lopettamaan lääkken käytön. Anelin vielä lisää lääkkeitä ja loppujen lopuksi oireet menivät ohitse. Lääkäri sanoi että jotkut ovat äärimmäisen herkkiä dopamiini tuotannon muutoksille kehossa.Ja se lisää levottomien jalkojen oireita.

Vierailija
27/171 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/171 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/171 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 10(-20) mg Triptyl toimii unettomuuteen.

Vierailija
30/171 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.5mg illalla aiheutti minulle niin vakavaa lihasnykinää ja pakkoliikkeitä seuraavana päivänä, että piti tilata ambulanssi.

Vierailija
31/171 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihottaa!

Vierailija
32/171 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä eikä Triptyl. Jonkun verran paremmin Ketipinor.

Vierailija
33/171 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi off-label käyttöä? Missä maissa muualla tuo on sallittu?

Vierailija
34/171 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihottaa!

Ei lihota jos kykenee säätelemään syömisiään. Lihominen johtuu kuulema siitä että ruokahalu ja mieliteot voivat lisääntyä mutta jos pysyy lujana niin ei lihota.

Uneen auttaa ja olen käyttänyt muutaman kuukauden. Leikkaan 15mg tabletin kolmeen osaan, lääkäri sanoi että neljännes voi jopa auttaa. Eli tosi pieni määrä.

Vierailija
35/171 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveä olo, ahdistus ja väsymys tuli aina koko seuraavaksi päiväksi Mirtazapiinista, vaikka kuinka otti vaikka vain neljäsosatabletin :(

Vierailija
36/171 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka te uskallatte leikkiä näillä lääkkeillä? Vaarallista leikkiä, sanon minä. Ja voi olla kauaskantoiset vaikutukset aivoihin.

Vierailija
37/171 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkälaiseen unettomuuteen niin ehkä mirtzapin voi auttaa. Nukahtamisongelmaan oli yhtä tyhjän kanssa. Iltaisin ei nukuttanut ja aamulla ei meinannut herätä. Tämä vaikutus jos sai vähänkin nukuttua. Jos valvoin koko yön mitä usein käy niin ei mitään vaikutusta. Ei edes sitä ärsyttävää aamutokkuraa josta kesti pari tuntia toipua.

Nyt olen syönyt helmikuun alusta 5 kpl oikeaa nukahtamislääkettä. En niitä halua syödä mutta ne on ainoita mitkä on auttaneet. Jotain pitäisi keksiä kun lääkkeitä ei saisi käyttää mutta ilman unen vaje on jatkuvaa. Monta kertaa olen valvonut niin paljon että todellisuus alkaa tuntua jotenkin ohuelta. En osaa sitä inhottavaa tunnetta paremmin kuvailla.

Unettomuus on erittäin v.tt.mainen vaiva. Tarpeeksi pahana tappava kun pää ei kestä niin lopullinen ratkaisu.

Vierailija
38/171 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii, syön 15mg unettomuuteen. En ole lihonut. Nukahdan helpommin ja vaikka heräilen yöllä pari kertaa, nukahdan uudelleen helposti. Aamuherääminen on hitaampaa, se on ainoa haitta. Aiemmin söin nukahtamislääkkeitä ja ne toimii ihan eri periaatteella. Tämä lääke auttaa unta ja syventää sitä mutta ei ole "nuijanukutus". Halusin kirjoittaa koska tästä lääkkeestä on myös positiivisia kokemuksia. Jos on kärsinyt pitkään unettomuudesta niin kokeilemisen arvoinen, ei tietenkään tarkoitettu niille jotka nukkuu pari yötä joskus huonosti stressin takia.

Vierailija
39/171 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka te uskallatte leikkiä näillä lääkkeillä? Vaarallista leikkiä, sanon minä. Ja voi olla kauaskantoiset vaikutukset aivoihin.

En nyt sanoisi että unettomana on niin mahtavaa että siihen avun hakeminen on leikkimistä..

Itse selviydyn mirta 7,5 klo 21. Ja sänkyyn mennessä klo 23 melatoniini 3 ja puolikas imovane arkipäivisin.

Taustalla unettomuutta lapsesta alkaen ja muutaman kerran uupuminen unettomana vuorotöissä.

Minulle sopii päivätyö ja säännöllinen päivärytmi parhaiten. Oma luontainen rytmi olisi mennä nukkumaan 3-4 aikaan ja nukkua myöhään. Nyt selviän 5-6 tunnin unilla.

Vierailija
40/171 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta unet karkasivat silmästä ja suhde/perhe/harrastus/työasiat alko pyörimään liikaa mielessä, joten en saanut unta. Noh, mirtzaa kokeilin, ja kyllä sillä yhdellä unet tulivat takaisin. Alkoi vaikuttamaan noin yhden tunnin päästä kun otin tabletin. Aamulla pöhnänen olo, jouduin herättelemään itseäni. No, ei siinä mitään, onneksi kokeilin myös oxamiini, jolla sain pahimman ahdistuksen/jännityksen päivällä kuriin. Tämä on lääke joka pitää sinut tunnekylmänä ja jos jollakin ollut ahdistusta, niin tietää mitä tarkoitas. Puristavan vanteen saa poistettua. Toisaalta tämä lääke ei auta pahemmin käsittelään tunteita, joka on tervettä, mutta akuuttiin ahdistukseen/jännityshäiriöön suosittelen oxamiinia väliaikaisesti. En käytä enää kumpaakaan, mutta vitamiineja napsin säännöllisesti. :)

Liikunta ja hiljaisuus autoivat minua, joten kannattaa käydä ulkona.