Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat on mielestäsi totta, joita ei saa myöntää todeksi

Vierailija
17.10.2015 |

Eli siis sellaiset asiat, väittämät, joita ei julkisesti saa sanoa ääneen tai myöntää että näin se on. Mitä on sellaisia väittämiä tai "totuuksia" jotka on mielestäsi totta, vaikka et julkisesti sitä voi myöntää, ettei sinua paheksuta?

Kommentit (281)

Vierailija
61/281 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että älyllisesti kehitysvammaiset ovat vajaaälyisiä, eli heidän älykkyysosamääränsä ja suorituskyky on huomattavasti alhaisempi kuin ei-vammaisilla ihmisillä. 

Ja että kehitysvammaisuudessa ei ole kyse vain erityispiirteestä tai "erilaisesta persoonasta" vaan jonkinlaisesta fataalista virheestä kehityksessä. 

Sitäkään ei saa sanoa, että  todella moni vammainen on väkivaltainen ja ahdistelee/raiskaa muita. 

Vammaisista pitää puhua vain kauniisti ja ylistävästi, faktoja ei saa sanoa ja jos tuo ilmi että vammaisissakin on ns. mätiä yksilöitä niin on suorastaan hirviö ja vammaisten vihaaja, suvaitsematon paska jne.

T: vammaistenhoitaja ja vammaisen lapsen äiti

Ihminen diagnosoidaan älyllisesti kehitysvammaiseksi, jos äo on alle 70, joten ei kai tuo mikään tabu ole.

Vierailija
62/281 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein ne ihmiset, jotka meuhkaavat, ettei verorahoja saisi tuhlata mamuihin, ovat itse nettoveronsaajia (vähäosaisin 73%). Vaikea ymmärtää miksi tulonsiirrot kuuluisivat ainoastaan heille. Siksikö, että ovat sattuneet syntymään näiden keinotekoisten valtionrajojen sisälle? Itse näen kaikki ihmiset samanarvoisina, kunnes he itse omilla henkilökohtaisilla valinnoillaan arvostukseeni vaikuttavat. Ja synnyinmaa ei todellakaan ole kenenkään oma valinta.

Varmaan pointti on siinä, että jos maalla on jo omia huono-osaisia, ei kannata ottaa lisää. Maissa asuu yhtenäisiä kansoja, joissain maissa esim. ei tulisi mieleenkään ympärileikata naisia systemaattisesti, jotta voidaan varmistaa, ettei nainen petä, toisissa maissa se on arkipäivää. Ihmiset käyvät töissä ja varmistavat veroja maksamalla sen, että jos he itse joskus sairastuvat ja köyhtyvät, heistä huolehditaan verovaroin. On todella helppoa heittää noita kommentteja siitä, kuinka kaikki ihmiset ovat samanarvoisia. Kustanna sitten heidän elämänsä, jos se on mielestäsi niin helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/281 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet suomalaisista on keskimääräistä tyhempiä.

Mielenkiintoinen kommentti. Tässä ensinnäkin toistuu se kaava, että jos arvostelet ihmisiä tyhmiksi, kirjoitat itsekin "tyhempiä". Toisekseen herää kysymys mihin verrataan. Romaneihin, somaleihin, norjalaisiin, venäläisiin, afganistanilaisiin, kiinalaisiin? Muistelen lukeneeni, että suomalaisilla olisi Euroopan korkein äo. Mutta jos todella tarkoitit, että puolella suomalaisisista on keskimääräistä alhaisempi äö, niin... well, duh. Ellei sitten kyseessä ollut vitsi.

Vierailija
64/281 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiselvästi leikeltyä julkkista saa sanoa leikellyksi vain, jos hänen maineensa on jo kärsinyt.

Vierailija
65/281 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että älyllisesti kehitysvammaiset ovat vajaaälyisiä, eli heidän älykkyysosamääränsä ja suorituskyky on huomattavasti alhaisempi kuin ei-vammaisilla ihmisillä. 

Ja että kehitysvammaisuudessa ei ole kyse vain erityispiirteestä tai "erilaisesta persoonasta" vaan jonkinlaisesta fataalista virheestä kehityksessä. 

Sitäkään ei saa sanoa, että  todella moni vammainen on väkivaltainen ja ahdistelee/raiskaa muita. 

Vammaisista pitää puhua vain kauniisti ja ylistävästi, faktoja ei saa sanoa ja jos tuo ilmi että vammaisissakin on ns. mätiä yksilöitä niin on suorastaan hirviö ja vammaisten vihaaja, suvaitsematon paska jne.

T: vammaistenhoitaja ja vammaisen lapsen äiti

Ihminen diagnosoidaan älyllisesti kehitysvammaiseksi, jos äo on alle 70, joten ei kai tuo mikään tabu ole.

Luokitellaan kyllä, mutta ei ole sopivaa puhua älyllisesti kehitysvammaisista. Esim. down-lasten tulisi olla kaikkien mielestä valloittavia ja suloisia, ja nimenomaan erityispiirteisiä (engl. special), mutta ei missään nimessä vammaisia. Vaikka vammaisia he ovat, ei siitä pääse yli eikä ympäri.

Vierailija
66/281 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiselvästi leikeltyä julkkista saa sanoa leikellyksi vain, jos hänen maineensa on jo kärsinyt.

Niin tai jos hän itse myöntää aidosti käyneensä kauneusleikkauksissa. Vaikka olisi tehty naamankiristykset, huulet, peppu ja tissit niin että kilometrin päähän paistaa, ei saa sanoa, että on leikattu, ellei julkkis itse sitä tunnusta.

Vierailija
67/281 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että iso osa suomalaista ei kannata omaa painoaan. Ja että ei ole hyvä asia, että juuri tämä kansanosa kantaa isoimman taakan uuden sukupolven syntyvyydestä. Kaamea kommentti omasta mielestänikin.

En nyt kyllä yhtään ymmärrä, mitä oikein yrität sanoa. Miten omaa painoa kannatetaan? Hirveän iso osa ihmisistä ei osaa enää tuottaa järjellisiä lauseita.

Vierailija
68/281 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että geneettisistä syistä suomalaisen ei kannata lisääntyä toisen suomalaisen kanssa...

Geneettisistä syistäkö kannattaa lisääntyä vaikkapa arabin tai afrikkalaisen kanssa? Hehän lisääntyvät suoraan serkkujensa ja sisar/velipuoliensa kanssa. Miksiköhän muslimiperheissä ja suvuissa on niin paljon autisteja ja muita erityisen tuen tarpeessa olevia lapsia? 

Vierailija
69/281 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että iso osa suomalaista ei kannata omaa painoaan. Ja että ei ole hyvä asia, että juuri tämä kansanosa kantaa isoimman taakan uuden sukupolven syntyvyydestä. Kaamea kommentti omasta mielestänikin.

En nyt kyllä yhtään ymmärrä, mitä oikein yrität sanoa. Miten omaa painoa kannatetaan? Hirveän iso osa ihmisistä ei osaa enää tuottaa järjellisiä lauseita.

[/quote

Hän yritti kai sanoa, että me tuhoamme enemmän kuin annamme, tulemme kalliimmaksi kuin maksamme jne. Todella sekavaa soopaa hänen kommenttinsa alusta loppuun.

Vierailija
70/281 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneusleikkaukset tekevät monista paremman näköisiä - ärsyttää tämä "luonnollisuuden" ja luomukauneuden (=meikkaamattomuuden ja itsestään huolehtimattomuuden) ylistys. Kyllä ne hyvät hiuksenpidennykset, järkyttävän ison perunanenän leikkaus nätimmäksi ja vartalon muokkaaminen ruokavalion ja liikunnan avulla voittaa aina lättätukkaisen ja -perseisen taviksen ulkonäössä.

Vierailija
71/281 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein ne ihmiset, jotka meuhkaavat, ettei verorahoja saisi tuhlata mamuihin, ovat itse nettoveronsaajia (vähäosaisin 73%). Vaikea ymmärtää miksi tulonsiirrot kuuluisivat ainoastaan heille. Siksikö, että ovat sattuneet syntymään näiden keinotekoisten valtionrajojen sisälle? Itse näen kaikki ihmiset samanarvoisina, kunnes he itse omilla henkilökohtaisilla valinnoillaan arvostukseeni vaikuttavat. Ja synnyinmaa ei todellakaan ole kenenkään oma valinta.

Varmaan pointti on siinä, että jos maalla on jo omia huono-osaisia, ei kannata ottaa lisää. Maissa asuu yhtenäisiä kansoja, joissain maissa esim. ei tulisi mieleenkään ympärileikata naisia systemaattisesti, jotta voidaan varmistaa, ettei nainen petä, toisissa maissa se on arkipäivää. Ihmiset käyvät töissä ja varmistavat veroja maksamalla sen, että jos he itse joskus sairastuvat ja köyhtyvät, heistä huolehditaan verovaroin. On todella helppoa heittää noita kommentteja siitä, kuinka kaikki ihmiset ovat samanarvoisia. Kustanna sitten heidän elämänsä, jos se on mielestäsi niin helppoa.

Sanoin, että mielestäni hyvin käyttäytyvä, rehellinen somalialainen mies ansaitsee yhtä hyvää kohtelua ja samanlaisen ihmisarvon kuin hyvin käyttäytyvä, rehellinen suomalainen mies. Se, että tuo somalialainen on sattunut syntymään maantieteelliselle alueelle, jossa harrastetaan naisten ympärileikkauksia, ei tarkoita että hän kannattaisi sitä tai olisi mitenkään huonompi ihminen. Sen sijaan näitä ympärileikkauksia tekevä lääkäri tai kannattava politiikko on valinnoillaan vaikuttanut minun arvostukseeni häntä kohtaan. En itsekään toivo, että minua leimataan masentuneeksi/alkoholistiksi/perhesurmaajaksi/rasistiksi vain siksi, koska olen sattunut syntymään Suomeen. 

Mielestäni en vihjannut, että minulla olisi varaa kustantaa koko maailman ongelmat. Mutten kyllä myöskään ole sitä mieltä, että yksikään valtio, kunta tai edes yksittäinen ihminen on koskaan siinä tilanteessa, ettei "omilla" ole mitään ongelmia. Eikä tarvitsekaan, vähempiosaisia voi silti auttaa. Maksanhan minäkin veroja, vaikka tuloni ovat vain n. 1500€ kuussa.

Vierailija
72/281 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusta ja paniikkihäiriötä ei voida hoitaa ilman lääkitystä (+ tarv. terapiaa). Olisin tappanut itseni ja pilannut perheeni elämän ilman asianmukaista hoitoa.

Vierailija
73/281 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa palstalle kirjoittavista hoikkuuden autuutta julistavista naisista on itse ylipainoisia lössyköitä.

No tuo ei ole totta alkuunkaan! Ihminen, joka näkee laihuuden estetiikan eli sen, kuinka kauniisti oikeasti laihat naiset kantavat vaatteensa, pitävät huolta omasta vartalostaan.

Kyseinen estetiikka tulee arjessa esiin näin:

http://data.whicdn.com/images/155431036/large.png

http://data.whicdn.com/images/197650605/large.jpg

Ja juhlassa:

http://data.whicdn.com/images/200775536/large.jpg

http://data.whicdn.com/images/133788452/large.gif

Vierailija
74/281 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein, ei aina mutta usein erilaisten lääkkeiden syönti on mielen heikkoutta. Esimerkkinä kipu, uni tai masennuslääkkeet.

No niinhän se onkin! mielisairaudet tekee mielestä heikon... sitä mä en vaan tajua miksi mielisairauksia vähätellään. Onhan osteoporoosia sairastava fyysisesti heikko mutta ei siitä kukaan tee numeroa, parhaimmillaan ihminen saa tukea ja joku tulee hoitamaan arkiaskareetkin kyseisen tyypin puolesta :D

mielisairauksia sairastavat sen sijaan saa vaan shaissee niskaansa..

kipulääkkeitä syö monet esim. fyysisesti rankan työn takia joka kuluttaa kroppaa tai joillakin voi olla reuma

Vierailija
75/281 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen ruoka on aika pahaa. Varsinkin ylistetty ilmainen kouluruoka ja laitosruoka ylipäätään. Jos irakilainen pakolainen sanoo pahaa riisiä pahaksi riisiksi, siitä nousee kauhea haloo, vaikka totuus on varmasti selvä kaikille laitosruokaa joskus syöneelle.

Miesten suuri enemmistö ajattelee alapäällään. Kyllähän ne saattavat kehua naisen älyä ja luonnetta, mutta todellisuudessa ulkonäkö on se mikä heitä kiinnostaa. Kaikki eivät jahtaa teinejä, mutta vielä keski-iässäkin kaunis nainen menee ohi hyväluonteisesta. Tämä on sitten huomio, ei haukku. Ja ehkäpä naisilla on vähän samaa vikaa suhteessa miehen ansaintakykyyn, tosin naiset ovat keskimäärin kypsempiä ihmisiä ja näkevät kokonaisuuksia paremmin, joten antavat miehelle köyhyyden helpommin anteeksi kuin miehet naiselle rumuuden.

No jaa. Kuka tahansa runkkari, josta tulee suosittu laulaja tms. onkin yhtäkkiä naisten mielestä jotain niiiiin ihmeellistä.

Ja kuka tahansa ilmapäinen bimbo on miesten mielestä jotain niiiin ihmeellistä, vaikka keskustelu kyseisen henkilön kanssa olisi lähes mahdotonta tämän silkan typeryyden takia.

Vierailija
76/281 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hankkiminen huonontaa parisuhdetta todella paljon.

Vierailija
77/281 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että geneettisistä syistä suomalaisen ei kannata lisääntyä toisen suomalaisen kanssa...

Geneettisistä syistäkö kannattaa lisääntyä vaikkapa arabin tai afrikkalaisen kanssa? Hehän lisääntyvät suoraan serkkujensa ja sisar/velipuoliensa kanssa. Miksiköhän muslimiperheissä ja suvuissa on niin paljon autisteja ja muita erityisen tuen tarpeessa olevia lapsia? 

Tätä on kyllä paljon tutkittukin ja mitä kauempana vanhempien geenit ovat toisistaan, sitä elinvoimaisempi lapsi.

https://www.quora.com/Are-mixed-race-children-genetically-better-due-to…

Vierailija
78/281 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotaveteraaneistahan ei saa sanoa ikinä mitään muuta kuin palvovia kommentteja. Varmaan suurin tabu mitä voi ollakaan.

Olen miettinyt, että eihän heillä ollut muita vaihtoehtoja, oli pakko sotia halusi tai ei. Tekeekö se heistä kaikista tosiaan supersankareita? Ei ollut halpalentoja, joilla olisi päässyt karkuun...

Vierailija
79/281 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit, jotka puhuvat itsestään pluskokoisina erotiikkapakkauksina, ovat ällöttäviä. Lihavat inhottaa.

sinä inhotat minua

Vierailija
80/281 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista on aivan saatanan rumia ja tyylittömiä. Sori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan