Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä saada tet-harjoittelupaikka?

Vierailija

lapseni on hakenut ainakin 10 eri paikkaa, erilaisiin kauppoihin yms. Mihinkään ei ole päässyt, kohteliaita epuita ja kannustavia ei vastauksia. Saako niitä vain suhteilla?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Mun poika soitti viime vuonna pariin paikkaa, toiseen olisi päässyt mutta kävi kysymässä vielä läheisestä liikkeestä. Pääsi sinne, sai lisäksi kesätöitä ja syyslomallekin töitä.  Ihan itse sai työpaikan ilman suhteita ja sukulaisia, niinkuin varmasti enemmistö myös:) 

Vierailija

Mun työpaikalle ei juuri oteta, ja mieheni työpaikka on koulu, joten ei käy. Ystäviltäni en kehtaa pyytää palvelusta ja suurin osa on jossain asiantuntijatehtävissä. Lapsi on ahkeraan itse hakenut, yrittänyt on. 

Vierailija

Kaupat eivät taida enää nykyään haluta ottaa, ennen ne olivat "varmoja" paikkoja. Omat ovat olleet S-marketissa ja toimistotarvikeliikkeessä. 

Meillä ei ollut mahdollista päästä vanhempien työpaikalle, koska itse tein töitä kotona, se ei oikein ollut järkevää ja isänsä oli sellaisessa työssä, missä ei voinut itse ohjata ja muutenkaan ei nuorille sopivia hommia oikein ole. 

Vaikea sanoa, kun ei tiedä yhtään minkä kokoinen paikkakunta. Mutta mietin sellaisia, mitä on pienilläkin paikkakunnilla. Miten seurakunta tai tilitoimisto? Noissa varmaan jotain mapittamista löytyisi. Tai sitten joku siivousfirma, niitä kait on joka paikassa, mistä voisi ehkä kysyä. 

Vierailija

Meillä ysi-tyttö haki myös tet-paikkansa itse. Lähti liikkeelle sillä mielellä, et ei tuu kotiin ennenkuin paikka on. Läheisestä kauppakeskuksesta sit tärppäsikin ja pääsi urheiluvälineliikkeeseen.
Kaupatko on koluttu? Kahvilat? Ravintolat? Päiväkoti? Kirjasto? Palvelutalo? Liikuntakeskus/kuntosali? Paikallislehti? Rakennustyömaa? Uimahalli?

Vierailija

Meidän kaupungissa yläasteiden tetit on eri aikaan ja opot postittaa vielä listat TET-paikoista joihin varmasti otetaan. Mutta veikkaan että teidänkin koulussa jos ei TET-paikkaa löydä, niin tytöt pääsee siivoajien kanssa ja pojat vaksin. Tuntuu olevan yleistä

Vierailija

Ihanko oikeasti tet tehdään vanhempien tai muiden tuttujen työpaikoilla? Muistan itse 30 vuotta sitten että hain paikat ihan itse ja samoin lapseni nyt. Samoin kaikki heidän ystävänsä. Millaisia curling-vanhempia sitä oikein on? Ilmeisesti näitä ns parempia perheitä? 

Vierailija

Poikani haki kolme päivää. Kävi ensimmäiseksi läpi ne paikat mihin todella halusi.

Koska hakijoita on tuohon aikaan todella paljon, paikat olivat jo täytetty. Sen jälkeen poikani laajensi hakua. Siltikään se ei tuottanut tulosta.

Joten hän laajensi hakua. Kolmantena päivänä tärppäsi.

TET-paikkaa voi hakea mistä tahansa. Kaupat, museot, tiedekeskukset, hotellit, puolustusvoimat...yms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti tet tehdään vanhempien tai muiden tuttujen työpaikoilla? Muistan itse 30 vuotta sitten että hain paikat ihan itse ja samoin lapseni nyt. Samoin kaikki heidän ystävänsä. Millaisia curling-vanhempia sitä oikein on? Ilmeisesti näitä ns parempia perheitä? 

Kyllä meidän kaupungissa oli suositus, että nimenomaan ei vanhempien työpaikoilla. Koska katsottiin, että siellä ei välttämättä tutustuminen ole oikeaoppista. Jotkut olivat silti, kielletty sitä ei, mutta suositeltiin että ei. 

Vierailija

Tsemppiä ap:n lapselle. Voi jos olisin itse sellaisessa asemassa, että voisin vaikuttaa, niin tarjoaisin paikkaa omassa työpaikassani.

Vierailija

Lapsi sai tet-paikan! Ihanaa! Sähköisten hakemusten lisäksi jalkautui kyselemään, ja vaikka ko. firmasta ei saanut vastausta, niin henkilökohtaisella käynnillä paikan sai. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat