Mitkä asiat on mielestäsi totta, joita ei saa myöntää todeksi
Eli siis sellaiset asiat, väittämät, joita ei julkisesti saa sanoa ääneen tai myöntää että näin se on. Mitä on sellaisia väittämiä tai "totuuksia" jotka on mielestäsi totta, vaikka et julkisesti sitä voi myöntää, ettei sinua paheksuta?
Kommentit (281)
Fitnessiin hurahtaneiden maailma pyörii oman navan ympärillä ja he ovat tästä syystä todella tylsää seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Islam on syöpää.
Pakolaisten ottaminen Suomeen on virhe. Ainakin niiden, jotka tänne omin avuin pääsevät/tunkevat.
Hauskaa tässä on se, että opiskelen hyvinkin viherpiiperökukkahattualaa ja myötäilen aina opiskelijalounaan ääressä muiden puheita miten näitä tänne tulleita moniosaajia pitää auttaa ja meillä on unelma jnejne, vaikka salaa ajattelenkin toisin.
Miksi? Oletan, että opiskelet yliopistossa. Siellä opetetaan argumentointia ja kriittistä ajattelua. Jos osaat perustella näkemyksesi, aivan varmasti saat niille kuuntelijoita. Sen sijaan "en halua pakolaisia tänne, ne vie meidän rahat" -kommentit tuomitaan aivan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa ei ole.
Autuas eli onnellinen on se joka ei näe, mutta kuitenkin uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi/teini on hankala kusipää, on se ainoastaan vanhempien vika. Yllättävän harvoin nämä "harmeja aiheuttavien" teinien vanhemmat ottavat vastuuta kasvatustyöstään.
Tämä ei ole yläpeukuista huolimatta totta tieteellisesti. Se miten ja millaiseksi ihminen kehittyy on monen eri tekijän summa. Ennen ajateltiin, että perhe ja vanhemmat ovat ainoastaan syypäitä. Nykyään tiedetään paremmin. Toki kasvatus on merkittävä tekijä muiden muassa. Kuitenkin samasta perheestä, samanlaisilla kasvatusmetodeilla kasvatetut lapset voivat olla hyvin erilaisia. Yksilö ja ympäristö toimivat vuorovaikutuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Usein ne ihmiset, jotka meuhkaavat, ettei verorahoja saisi tuhlata mamuihin, ovat itse nettoveronsaajia (vähäosaisin 73%). Vaikea ymmärtää miksi tulonsiirrot kuuluisivat ainoastaan heille. Siksikö, että ovat sattuneet syntymään näiden keinotekoisten valtionrajojen sisälle? Itse näen kaikki ihmiset samanarvoisina, kunnes he itse omilla henkilökohtaisilla valinnoillaan arvostukseeni vaikuttavat. Ja synnyinmaa ei todellakaan ole kenenkään oma valinta.
Eli sun mielestä kaikki maailman miljardit köyhät pitäis saada saman kun Suomessa jotkut saa? Vai miten ajattelit rajan vetää?
Ja on tuokin hiukan sairas tapa ajatella et sun arvostus ansaitaan jollain valinnoilla. Mulle kaikki tulee aina olemaan samanarvoisia.
Olen iloinen, että tänne otetaan hyvännäköisiä, treenattuja ja siististi pukeutuvia pakolaisia. Suurimmassa osassa suomimiehistä ei ole mitään silmäniloa.
Mode poisti kommenttini :D Totuus sattuu nähtävästi.
Anastasia kirjoitti:
Siitä huolimatta, että pedofiilius on yksi seksuaalisista suuntautumista siinä missä muutkin, mielestäni se on mielensairaus ja todella häiriintynyttä. En vain kerta kaikkiaan voi tajuta, kuinka kuvottava ihminen on, että ajattelee lapsista seksuaalisesti ja jotkut vajoavat ahdistelemaan/hyväksikäyttämään heitä.
Suomessa on aivan liian löysät tuomiot näille läpimädille elukoille. Elinkautinen jossain kolkossa vankilassa murhaajien ja psykopaattien kanssa kaukana sivistyneisyydestä olisi jo kohtuullista.
Hassua henkilöltä, jonka mielestä naisten pitäisi näyttää lapsilta myös?
Vierailija kirjoitti:
Että älyllisesti kehitysvammaiset ovat vajaaälyisiä, eli heidän älykkyysosamääränsä ja suorituskyky on huomattavasti alhaisempi kuin ei-vammaisilla ihmisillä.
Ja että kehitysvammaisuudessa ei ole kyse vain erityispiirteestä tai "erilaisesta persoonasta" vaan jonkinlaisesta fataalista virheestä kehityksessä.
Sitäkään ei saa sanoa, että todella moni vammainen on väkivaltainen ja ahdistelee/raiskaa muita.
Vammaisista pitää puhua vain kauniisti ja ylistävästi, faktoja ei saa sanoa ja jos tuo ilmi että vammaisissakin on ns. mätiä yksilöitä niin on suorastaan hirviö ja vammaisten vihaaja, suvaitsematon paska jne.
T: vammaistenhoitaja ja vammaisen lapsen äiti
fataali vika? Eikö sellainen ole sitten kuollut?
Tuolla puhumisella erilaisista persoonista tarkoitetaan lähinnä asennekasvatusta. Asennekasvatusta siihen suuntaan, että mitäpä jos emme leimaisikaan vammaisia joksikin epäihmisiksi ja epätäydellisiksi ihmisiksi vaan ajattelisimme, että ovat yhtä hyviä kuin me muut, vain erilaisia, mutta ei epätäydellisiä.
Tässä myös pyritään eroon ihmiskuvasta, jossa kaikkea poikkeavaa verrataan normin mukaiseen "normaaliin" ihmiseen.
jotenkin harmillista että sulla on mitta noin täynnä vammaisia.
Ihmiset voisivat sanoa suoraan, että paksuus on rumaa eivätkä he sen vuoksi pidä siitä. Pidän erittäin yksinkertaisena niitä tupakoitsijoita, jotka perustelevat läskivihansa tyyliin "meidän veroilla maksetaan niiden sairaudet!!11!" tai "en voi kunnioittaa ihmistä, joka ei pidä huolta itsestään".
Oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Suomi on korruptoitunut maa ja toimii hyvä veli -systeemillä
- Anneli Auer on syytön ja poliisi koittaa peitellä omia toimiaan
- lähes kaikki pettävät (yllättävän moni samaa sukupuolta olevan kanssa)
Korruptoitunut mihin verrattuna? Kuitenkin maa, jossa korruptiota esiintyy vähiten koko maailmassa.
Suomen korruptio kulkeekin nimellä " maan tapa "
Raskausmaha on oikeasti tosi ruma. Ihan kaikilla.
Ruotsinkieliset alueet tuottaa verotuloja enemmän kuin suomalaiset. Tätä ei saa sanoa, vaan jauhataan kalliista kielivähemmistöstä kun totuus satuttaa. Eli ruots. alueilta on jatkuva tulojen siirto näille köyhille paskasille suomalaisalueille kuten maan itäiset ja pohjoiset osat.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret miehet ovat seksuaalisesti vetoavampia kuin vanhat miehet. Tuota ei naisen kannata myöntää, vaikka olisi aidosti sitä mieltä. Sama pätee tietty myös miesten näkökulmasta naisiin, mutta se ei ole yleisesti ottaen niin paheksuttava asia, koska miehet ovat miehiä ja biologia + muuta lässytystä.
Naiset on naisia ja biologia.
Ei se biologia sen erikoisempi ole miehillä kuin naisillakaan. Miehet vain itsekkäästi käyttävät sitä tekosyynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret miehet ovat seksuaalisesti vetoavampia kuin vanhat miehet. Tuota ei naisen kannata myöntää, vaikka olisi aidosti sitä mieltä. Sama pätee tietty myös miesten näkökulmasta naisiin, mutta se ei ole yleisesti ottaen niin paheksuttava asia, koska miehet ovat miehiä ja biologia + muuta lässytystä.
Naiset on naisia ja biologia.
Ei se biologia sen erikoisempi ole miehillä kuin naisillakaan. Miehet vain itsekkäästi käyttävät sitä tekosyynä.
Ikärasismi työssä ja seuranhaussa on alikehittynyttä. Tukisit varmaan 40 vuotiaiden eutanasiaakin jos arvot sallisivat.
Toki nuoruudessa on aina oma kulta-pinnoitteensa. Sileä iho antaa tunteen yli-ihmisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Kauneusleikkaukset tekevät monista paremman näköisiä - ärsyttää tämä "luonnollisuuden" ja luomukauneuden (=meikkaamattomuuden ja itsestään huolehtimattomuuden) ylistys. Kyllä ne hyvät hiuksenpidennykset, järkyttävän ison perunanenän leikkaus nätimmäksi ja vartalon muokkaaminen ruokavalion ja liikunnan avulla voittaa aina lättätukkaisen ja -perseisen taviksen ulkonäössä.
Kauneusleikkauksia pitäisi tehdä osin valtion laskuun. Valtio joutuu sen kuitenkin maksamaan jos nuori kalju tai isonenäinen kaveri jää työllistymättä.
Vierailija kirjoitti:
Yh äitiyteen ovat syyt 90% itsessään. Tämän jos sanot ravintolassa naiselle, niin tulevat silmille.
Etä isyyteen ovat syyt 90 % miehissä itsessään. Tämän jos sanot koskaan kenellekään, miehet tulevat silmille.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisrotu on kehittymätön, julma ja väkivaltainen.
Ei juurikaan tajua kokonaisuudesta mitään. Luulee kaiken elämän olevan syntymän ja kuoleman välissä fysikaalisella akselilla. Syntyy tuoksintaa ja kilpailua, joka ei ota huomioon elämää korkeammissa muodoissaan. Kaikki paska mulle heti nyt koska elän vain kerran.
"Jokainen on oman onnensa seppä" -lauseen kyseenalaistaminen.
Omalla ahkeruudella ei välttämättä pääse pitkälle. Ihmisillä on erilaiset lähtökohdat elämässään. Esim. itse olen korkeastikoulutettu, saanut korkeita arvosanoja opinnoissa ja tehnyt töitä opiskelun ohella aina ahkerasti. Silti nyt olen pitkäaikaistyötön. Silloinkin, kun tein oman alan töitä, olin matalasti palkattu. Sain samaa palkkaa kuin jotkut opistotason ihmiset.
Minulla on talouden alalta 2 tutkintoa. Voisin tehdä myyntiedustajan töitä, mutt ei ole ajokorttia.