Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehtaanko hakea tätä työpaikkaa....

Vierailija

Jonkin aikaa sitten minulle tarjottiin työtä, ennenkuin se laitettaisiin yleiseen hakuun. Mietin asiaa ja päätin kuitenkin lasten takia jäädä vanhaan työhöni (palkka parempi ja työmatka lyhyempi). Kyseessä on siis työ, joka vaatii tiettyä erikoistumista ja olen ajoittain ollut ko. paikassa sijaistamassa. Nyt paikka on laitettu hakuun ja hakijoita on kuulemma muutama.... Ja minua on alkanut kaduttaa!! Kehtaanko enää laittaa hakemusta? Tiedän että olen vahvoilla kokemuksen puolesta, mutta olen myös äitiyslomalla vielä maaliskuuhun asti, joten en edes pystyisi vielä aloittamaan.... Äh! Toisaalta tälläinen jahkailu ei näytä varmaan hyvältä työnantajan silmissä....

Kommentit (15)

Vierailija

En vaihtaisi kun kerta palkka laskee. Ja en kehtaisi äitiyslomalla ollessa kyllä hakea töitä, ei näytä kovin hyvältä työnantajan silmissä

Vierailija

Aina kehtaa hakea töitä. Se hakemus on viesti siitä, että olet alustavasti kiinnostunut paikasta ja kuvaus siitä, millaisen työntekijän firma sinusta saisi. Hakemuksen lähettämisen jälkeen on työnantajan tehtävä miettiä sitä, haluaako odottaa sun äitiysloman loppuun vai oletko niin kiinnostava, että kutsuvat sut juttelemaan tarkemmin asiasta.

Näissä asioissa jos missä asiaa pitää tarkastella vain omasta näkökulmastaan. Löysit mielenkiintoiselta vaikuttavan työpaikak ilmoituksen -> kirjoitat hakemuksen.

Onnea työnhakuun ,AP!

Vierailija

Kakkonen jatkaa: Työnantaja voi hyvinkin arvostaa sitä, että suunnittelet elämääsi jo ensi kevääseen. Ja onhan se hyvä merkki, että olet aidosti kiinnostunut paikasta. Ensisijaisesti he hakevat sopivaa tyyppiä, ja olet vahvoilla, kun kerran paikkaa on jo aiemmin tarjottu sulle. SIis hae.

Nimim. kahdesti samaan firmaan hakenut, ensimmäisellä kerralla kieltäytynyt tarjotusta paikasta ja toisella kerralla kieltäytynyt haastattelusta - ymmärrän kyllä, että _minun_ tilanteessani kannattaa olla kolmannella kerralla tosissaan ja että voi olla, etteivät enää haastatteluun pyytäisikään.

Vierailija

Mä taas hakisin ilman muuta. Päätöksenteon paikka on vasta sitten kun sinulle tarjotaan paikkaa. 

Mikään ei kaduta kuin käyttämättä jätetyt mahdollisuudet.

Mä en saa oikein kiinni tuota kehtaamista. Haun tarkoituksena on saada hakemuksia.

Vierailija

No sehän oli hyvä syy kieltäytyä tarjouksesta, että palkka oli huonompi. Nyt haet palkkaa uudestaan ja pyydät parempaa palkkaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi heikommin palkattu ja kauempana sijaitseva paikka kiinnostaa? Uusi lapsi lisää kuluja.

No jos vaikka uusi työpaikka on työkuvaukseltaan mielenkiintoisempi.

Ei se pelkkä työpaikka ole onnen tae. Aina kannattaa etsiä mielekästä työtä.

Työpaikassa palkka ei minun mielestäni ole ainoa kriteeri.

Vierailija

Miettisin myös, mikäli palkka pienenee ja työmatka pitenee. Tosin jos työn sisältö on mielenkiintoisempaa, niin saattaisin hakea.

Tiesivätkö työtä sinulle tarjotessasi, että olet äitiyslomalla maaliskuulle? Oliko heille ok, että aloittaisit vasta silloin? Saisitko neuvoteltua palkan suuremmaksi? Jos palkka pienenee paljonkin, niin kyllä se elämisessä sitten tuntuu.

Ennemmin minä hakisin kuin jättäisin hakematta, mikäli asia on jäänyt mieleen. Tietysti olisi  työnantajasta aika kummallista, mikäli kieltäytyisitkin paikasta uudelleen, mikäli sinut haluttaisiin palkata. Ja voihan tuossa haussa muutenkin käydä niin, että ottavat jonkun toisen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä taas hakisin ilman muuta. Päätöksenteon paikka on vasta sitten kun sinulle tarjotaan paikkaa. 

Mikään ei kaduta kuin käyttämättä jätetyt mahdollisuudet.

Mä en saa oikein kiinni tuota kehtaamista. Haun tarkoituksena on saada hakemuksia.

No tuollainen vatulointi on jo siltojen polttamista. Jos paikkaa on ensin tarjottu suoraan, eikä kelvannut, mutta sitten kuitenkin hakee paikkaa ja jos sitä tarjotaan uudestaan, niin sitten taas kieltäytyy... Tuskin tulee kolmatta tilaisuutta.

Vierailija

Kiitos asiallisista vastauksista!
Tämä uusi työpaikka olisi sisällöltään mielenkiintoisempaa ja haastavampaa kuin aiempi, siksi se siis minua kiinnostaa. Aiemmin kieltäydyin juurikin palkan ja työmatkan takia, mutta kuitenkin asia on jäänyt kummittelemaan mieleeni...

Työnantaja oli tietoinen että olen äitiyslomalla, kun paikkaa alunperin tarjosi. Silloin kieltäydyin ja perustelin sitä juurikin perhesyillä (asumme siis viereisessä kaupungissa, joten työmatkaa tulisi kyllä ihan kiitettävästi lisää).
Jotenkin on alkanut tuntua, että tässä on mahdollisuus jota  en kuitenkaan voi jättää käyttämättä! Eihän sitä tosiaan enää edes tiedä, tulisinko valituksi kun hakijoita on muitakin. Ja tietenkin esittäisin oman palkkatoiveeni, palkka on kuitenkin tuollaisessa asiantuntijuustehtävässä aina neuvoteltavissa.
Taidan siis laittaa kuitenkin hakemuksen vetämään, katsotaan miten käy :)
AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisista vastauksista!
Tämä uusi työpaikka olisi sisällöltään mielenkiintoisempaa ja haastavampaa kuin aiempi, siksi se siis minua kiinnostaa. Aiemmin kieltäydyin juurikin palkan ja työmatkan takia, mutta kuitenkin asia on jäänyt kummittelemaan mieleeni...

Työnantaja oli tietoinen että olen äitiyslomalla, kun paikkaa alunperin tarjosi. Silloin kieltäydyin ja perustelin sitä juurikin perhesyillä (asumme siis viereisessä kaupungissa, joten työmatkaa tulisi kyllä ihan kiitettävästi lisää).
Jotenkin on alkanut tuntua, että tässä on mahdollisuus jota  en kuitenkaan voi jättää käyttämättä! Eihän sitä tosiaan enää edes tiedä, tulisinko valituksi kun hakijoita on muitakin. Ja tietenkin esittäisin oman palkkatoiveeni, palkka on kuitenkin tuollaisessa asiantuntijuustehtävässä aina neuvoteltavissa.
Taidan siis laittaa kuitenkin hakemuksen vetämään, katsotaan miten käy :)
AP

Hyvä päätös. Aina kannattaa kokeilla.

Onnea työnhakuun!

Vierailija

Juuri näin, pistät sellaisen palkkapyynnön että palkka nousee nykyisestä työstä sen verran että se kompensoi myös pidentyneen työmatkan.

Luultavasti he haluavat sinut tuohon hommaan, kun ovat sitä sinulle jo tarjonneet, mutta yrityksen palkkapolitiikasta emme tiedä mitään, sehän voi  olla hyvinkin poissulkeva ehto, jos pyydät korkeammpaa palkkaa, tai sitten se hyväksytään ilman mutinoita.

Vierailija

Vähän kiinni siitä, kuka tarjosi ja miten. Minulla on työkaveri, jolla on tapana "tarjota" meillä avoimeksi tulevia paikkoja kavereilleen. Nämä sitten pettyvät, kun paikat menee hakuun ja he joutuvat hakemaan muiden mukana, vaikka työkaveri antaa olettaa, että pelkkä hänen suosituksensa riittää.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat