Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

poikani tyttöystävä tulossa ensikertaa meille yöksi. samaan vai eri huoneeseen?

Vierailija
16.10.2015 |

Ovat kumpikin 16v. Ajattelin että nukkukoon samassa huoneessa.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntola on eri kuin omillaan.

Minusta seksi kuuluu vain täysi-ikäisille. Siinä on kuitenkin ehkäisystä huolimatta raskausmahdollisuus. Lisäksi sukupuolitautivaara. Seksi voi myös liian varhain aloitettuna haavoittaa. (Luulee olevansa valmis, muttei olekaan)

Millä muotoa se on tässä eri? Poissa vanhempien nurkista vähintään viikot eikä ne ole siellä vahtimassa kenen vieressä nukkuu tai kenen kanssa harrastaa seksiä. Eikä todellakaan kerrota vanhemmille mitä niissä asuntoloissa tapahtuu..

Vierailija
42/102 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kumminpäin niin pyytäsin että soita vanhemmillesi ja pyydä niitä soittamaan mulle. Ihan siksi ettei omalla luvalla kuvittele lupaa ja oletan toisen vanhempien olevan yhtä huolissaan siitä missä teini on.

Niin pahalta kuin se tuntuukin että teini harrastaa seksiä niin onhan se parempi jos sillä on kumeja ja tiedät kenen kanssa.  Voithan toki päästää teinin ulos ja luulotella itsellesi ettei se meidän teini.  Mä olin kasarilla teini ja muistan että pantiin. Enkä tosiaan usko että nyky teineillä on halut hyytynet siitä mitä itse oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmaan jutella tytön äidin kanssa, mitä mieltä hän on, ettet saa vihoja päällesi, kun käykin hassusti.

Äitikö se päättää milloin tytär harrastaa seksiä? Ei uskois, että tässä eletään Suomessa ja vuotta 2015. Kuulostaa ihan joltain muslimimaiden meiningiltä. Pojan äitiä komennetaan kysymään tytön äidiltä, että voiko nuoret harrastaa seksiä vai pitäiskö se kieltää. Kumpikin kuitenkin on jo yli suojaiän ja saavat itse päättää seksistään. Noin niinkuin lain mukaan.

Vierailija
44/102 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmaan jutella tytön äidin kanssa, mitä mieltä hän on, ettet saa vihoja päällesi, kun käykin hassusti.

en tiedä minkälaiset rituaalit muualla suomessa on, täällä ruukataan sopia kaikki yökyläilyt vanhempien kesken joten tää kommentti vähän hämmentää minua.

ap

Missähän päin Suomea 16-vuotiaan kyläilyt sovitaan vanhempien kesken? Ei ainakaan täällä Helsingin Munkkiniemessä. Kolmas lapsi jo 17, joten kokemusta on. 

Missä päin Suomea 16 vuotiaat asuu omillaan? Meillä aikuisetkin kysyy, tai vähintään ilmoittaa etukäteen, jos tuo viraita kotiinsa, saati sitten jos tuo yövieraita.

Teiniellä ei todellakaan voi olla perheessä enemmän oikeuksia kuin heidän vanhemmillaan.

Totta kai ILMOITTAA!

Kyse oli siitä, että vanhempien KESKEN sovitaan. Että vanhemmat toisilleen soittelevat ja sopivat. 

Onko nyt perjantaina uponnut jo kalja jos toinenkin, jos niin vaikea on ymmärtää?

(Joka puolella 16-vuotiaat muuten asuvat myös omillaan opiskelun vuoksi, mutta se ei nyt liity tähän)

Vierailija
45/102 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi kyse jopa nuoremmista, niin ylipäätään älkää "demonisoiko" seksuaalisuutta ja mielenkintoa seksiin.

Sain itse kuulla niin varhain niin vastenmielisiä arvioita nuorten seksitarpeesta, että olen ollut häpeän ja saastaisuuden tunteen vankina melkein koko elämäni. Kun uskouduin äidilleni ja kerroin 16-vuotiaana hankkineeni e-pillerit, tämä tokaisi inhoten "kapallinen kirppujakin on helpompi vahtia kuin kaksi kiimaista nuorta".

Olen tuntenut itseni huoramaiseksi isän inhoavista katseista lähtien myös. Kaikenlainen naisellisuus tai "keimailu" kun oli ällöttävää ja kurissa pidettävää, inhottavaa.

Älkää tuhotko poikienne ja tyttöjenne tervettä seksuaalisuutta typerillä kommenteilla ja naljailuilla esim. kondomeista. Ne sanat eivät unohdu ikinä!

VL-kodin tytär

Jaha, jos nuoret ei nuku samassa sängyssä, kyse on seksin demonisoinnista?

Minusta kyse on silkasta järjenkäytöstä: seksistä voi tulla raskaaksi ja minun on helpompi kieltää nuoria nukkumasta samassa sängyssä kuin olla tyttäreni vierellä, kun hän itkee aborttiaan.

Että voi olla naiivius huipussaan. Jos haluavat harrastaa seksiä, tekevät sen vaikka koulun veskissä. Se ei sinun "järjenkäytöstäsi" ole kiinni. 

Juuri näin. Menkööt sinne koulun vessaan harrastamaan seksiä. Meillä yökyläillessään kaveri voi varsin hyvin nukkua vierashuoneessa, koska seksinharrastuspuoli on hoidettu siellä vessassa. Siksi voi kyläilyn aikana keskittyä ihan muihin asioihin.

Vierailija
46/102 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin soittanut pojan tyttökaverin vanhemmille ja kysynyt, että miten on, laittavatko nimensä paperiin, jossa he ilmoittavat ottavansa vastuun, jos tyttönsä tulee raskaaksi. Minä olen sitä mieltä, että mahdollinen raskaus ei ole meidän perheen ongelma, jos tytön vanhempien mielestä alaikäisten seksi on OK. Kantakoot he siitä myös vastuun.

Vierailija
47/102 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ainakin soittanut pojan tyttökaverin vanhemmille ja kysynyt, että miten on, laittavatko nimensä paperiin, jossa he ilmoittavat ottavansa vastuun, jos tyttönsä tulee raskaaksi. Minä olen sitä mieltä, että mahdollinen raskaus ei ole meidän perheen ongelma, jos tytön vanhempien mielestä alaikäisten seksi on OK. Kantakoot he siitä myös vastuun.

Mitä tuo paperi käytännössä tarkoittaa? Appivanhemmat elättävät lapsen tai maksavat polikinikkamaksun abortista?

Vierailija
48/102 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti meinaat, että sillä paperilla poikasi pääsee pälkähästä ja voi panna vaikka paljaalla jos huvittaa? Voin sanoa, että tolla sun paperilla voi samointein pyyhkiä pyllyn. Mikään paperi ei vie lapsen oikeuksia, koska sinä et niitä voi tältä pois ottaa. Lapsella on oikeus isään ja elatukseen myös tältä. Sitä faktaa ei sun paperis muuta.

Vierailija
49/102 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan. Kyllä ton ikäset jo toivottavasti osaa huolehtia ehkäisystä jos on tarve. Ja voihan olla että haluavat vain nukkua yhdessä :) Jos kovin epäilyttää niin voithan pyytää jättämään oven raolleen

Ja muistathan jättää myös oman makuuhuoneenne oven raolleen. 

Vierailija
50/102 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverimies oli aikoinaan vaimonsa kanssa ihmeissään, kun heille tupsahti lähes tuntematon16 v. tyttö yökylään 18 v. pojan luokse. Nukkuivat eri lopulta eri huoneissa, kun työkaveri ei olisi missä'än nimessä päästänyt omaa 16 v. tytärtään yökyläilemään poikakaverin luokse.

Itse olisin toiminut samoin.

Vierailija
51/102 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti meinaat, että sillä paperilla poikasi pääsee pälkähästä ja voi panna vaikka paljaalla jos huvittaa? Voin sanoa, että tolla sun paperilla voi samointein pyyhkiä pyllyn. Mikään paperi ei vie lapsen oikeuksia, koska sinä et niitä voi tältä pois ottaa. Lapsella on oikeus isään ja elatukseen myös tältä. Sitä faktaa ei sun paperis muuta.

Elatus on pakko maksaa, mutta yhteydenpitoon ei voi pakottaa. Harva teini kypsä isäksi.

Vierailija
52/102 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään oleta! Mutta tuo soitto aiheutti sen, että tyttö ei tullut yökylään, koska vanhemmat joutuivat ottamaan kantaa raskauden mahdollisuuteen. Kun potentiaalisen isäehdokkaan vanhemmat jo ennen raskautta ilmoittavat, että ei voisi vähempää kiinnostaa, niin potentiaalisen raskautujan vanhemmat joutuvat miettimään, mitä tehdä, jos ehkäisy pettää. Joutuvat siis kantamaan vastuun alaikäisestä tyttärestään ja tämän lapsesta. Ilman, että isä tai tämän vanhemmat maksavat euroakaan elareita (tuloton ei joudu maksamaan eikä isän vanhempien tarvitse maksaa, vaikka rahaa olisi). Lisäksi isä saisi jatkaa omaa elämäänsä kuin ennenkin, käydä koulua, harrastaa jne., mutta äidiksi tullut tyttö olisi leimallisesti äiti jo ennen aikuistumista. Haluaako joku lapselleen sellaista oikeasti? Ei halunneet ainakaan meidän pojan tyttöystävän vanhemmat, joten soitto toimi hyvin.

Naikoot nuoret edelleenkin koulun vessassa, kuten täällä on moneen kertaan korostettu.

Vierailija
53/102 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elatus on pakko maksaa, mutta yhteydenpitoon ei voi pakottaa. Harva teini kypsä isäksi.

Ja koska teinillä ei ole tuloja eikä opiskelijallakaan välttämättä ole tuloja, niin isä ei maksa elareita vuosiin, ei välttämättä koskaan. Tulot kun voi varsin hyvin piilottaa ja elää silti varsin mukavasti.

Vierailija
54/102 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään oleta! Mutta tuo soitto aiheutti sen, että tyttö ei tullut yökylään, koska vanhemmat joutuivat ottamaan kantaa raskauden mahdollisuuteen. Kun potentiaalisen isäehdokkaan vanhemmat jo ennen raskautta ilmoittavat, että ei voisi vähempää kiinnostaa, niin potentiaalisen raskautujan vanhemmat joutuvat miettimään, mitä tehdä, jos ehkäisy pettää. Joutuvat siis kantamaan vastuun alaikäisestä tyttärestään ja tämän lapsesta. Ilman, että isä tai tämän vanhemmat maksavat euroakaan elareita (tuloton ei joudu maksamaan eikä isän vanhempien tarvitse maksaa, vaikka rahaa olisi). Lisäksi isä saisi jatkaa omaa elämäänsä kuin ennenkin, käydä koulua, harrastaa jne., mutta äidiksi tullut tyttö olisi leimallisesti äiti jo ennen aikuistumista. Haluaako joku lapselleen sellaista oikeasti? Ei halunneet ainakaan meidän pojan tyttöystävän vanhemmat, joten soitto toimi hyvin.

Naikoot nuoret edelleenkin koulun vessassa, kuten täällä on moneen kertaan korostettu.

Nyt taisi mielikuvituksesi viedä. Todellisuudessahan tuollaisella sopimuksella olisit parittamassa poikaasi ja sopimassa siitä hänen vanhempiensa kanssa.

Jos olet oikeasti tehnyt noin, ei kulttuuritaustasi kuulosta aivan suomalaiselta. Suomalaisella taustalla sen tyttöystävän vanhemmat ovat luultavasti kertoneet suoraan tyttöystävälle poikaystävänsä oudoista vanhemmista ja vielä hullummasta sopimusehdotuksesta. 

Eiköhän tuon seurauksena poikaystävänkin motiiveja ole epäilty aika vahvasti. Helppo tapa pitää poika itsellään taitaisi olla yrittää parittaa hänen tyttöystäväänsä tyttöystävänsä vanhempien kanssa... Luonnollinen reaktio on, että suhde päättyy. 

Vierailija
55/102 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja koska teinillä ei ole tuloja eikä opiskelijallakaan välttämättä ole tuloja, niin isä ei maksa elareita vuosiin, ei välttämättä koskaan. Tulot kun voi varsin hyvin piilottaa ja elää silti varsin mukavasti.

Jos elämä on tulojen piilottelua, niin tuskin se kovin mukavaa on.

Vierailija
56/102 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni nuoret saavat valita itse. Yhdessä nukkuminen ei välttämättä tarkoita seksiä (on sellaisiakin nuoria, jotka suhteen alettua haluavat odottaa muutaman viikon tai jopa kuukauden), ja toisaalta jos nuorilla jo seksielämää on, ei eri huoneisiin patistaminen muuta asiaa miksikään.

Kyllä sitä osaa odottaa pidempäänkin, nukuin itse tyttöystäväni kanssa n 4 kuukautta yhdessä ennen aloittamista. Jotkut odottavat varmasti pideämpäänkin. Hätähousut taas aloittavat samantien

Vierailija
57/102 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos elämä on tulojen piilottelua, niin tuskin se kovin mukavaa on.

Perusta firma, joka maksaa asumisesi, autosi jne. ja voit silti itse yksityishenkilönä olla lähes tuloton, vaikka teet töitä.

Vierailija
58/102 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo on naiivia porukkaa. Ymmärrä että tässä ei tarkoitettu konkreettista paperia, vaan hyväksyntää sille että "jos lapsenne tulee meille ja nukkuu samassa huoneessa poikamme kanssa,saattavat he harrastaa seksiä ja tyttönne voi tulla raskaaksi. Joten mitä mieltä olette, laitetaanko samaan vai eri huoneisiin? "

Vierailija
59/102 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt taisi mielikuvituksesi viedä. Todellisuudessahan tuollaisella sopimuksella olisit parittamassa poikaasi ja sopimassa siitä hänen vanhempiensa kanssa.

Jos olet oikeasti tehnyt noin, ei kulttuuritaustasi kuulosta aivan suomalaiselta. Suomalaisella taustalla sen tyttöystävän vanhemmat ovat luultavasti kertoneet suoraan tyttöystävälle poikaystävänsä oudoista vanhemmista ja vielä hullummasta sopimusehdotuksesta. 

Eiköhän tuon seurauksena poikaystävänkin motiiveja ole epäilty aika vahvasti. Helppo tapa pitää poika itsellään taitaisi olla yrittää parittaa hänen tyttöystäväänsä tyttöystävänsä vanhempien kanssa... Luonnollinen reaktio on, että suhde päättyy. 

Mitä paritusta on siinä, että ilmoittaa pojan tyttöystävän vanhemmille, että ei hyväksy alaikäisten seksisuhdetta eikä aio ottaa mitään vastuuta siitä, jos tyttö pamahtaa paksuksi? Jos näin kävisi, saisi tytön perhe pärjätä sen vauvan kanssa, pojan perhe ei ota mitään vastuuta ja tuloton teini puolestaan ei maksa mitään elatusmaksuja. Minusta tuossa on paritus aika kaukana!

Aika monen teinitytön vanhemmille tekisi hyvää herätä todellisuuteen. Niin kivaa kuin seksi onkin, niin raskaudessa ainoa "häviäjä" on se tyttö. Pojat jatkaa elämäänsä kuin mitään ei olisi tapahtunut. He nukkuvat edelleen yönsä hyvin, bilettävät viikonloput ja menevät opiskelemaan sinne minne haluavat. Teiniäidin elämä kapenee muutamaksi vuodeksi aika lailla ja samalla hänen vanhempiensa elämään tulee lisää vastuuta. Sen sijaan teini-isän vanhempien ei tarvitse ottaa mitään vastuuta vauvasta missään vaiheessa, ei taloudellisesti eikä hoitoapuna.

Vierailija
60/102 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ja puolisoni vieraillessa vanhemmillamme asuimme eri huoneissa. Ei he kiinnittäneet huomiota vaikka vietimme illalla ja pitkälle yöhön aikaa samassa huoneessa. Kummallekin oli kuitenkin sijattu vuode eri huoneisiin.

Tottakai sitä molempien vanhemmat tajusivat mahdollisuudet, eivätkä edes yrittäneet kieltää sitä. Samaan huoneeseen majoittaminen ei minusta ole tosiasioiden hyväksymistä, vaan yllytystä harrastaa. Nuoret saattaa kokea epävarmuutta kuinka pitkälle saattavat vielä mennä.

Ei mielestäni haittaa antaa mahdollisuutta edetä seksin suhteen niin hitaasti, kuin nuorista tuntuu luontevalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi