IVF/ICSI vko 12
[color=pink][b]bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd
Kommentit (172)
Kaivoin esiin wanhat hyvät lupaukset:
http://groups.msn.com/lapsettomuus/piinailijoidenpyhtlupaukset.msnw
Mulla siis tänään pp5 eikä mitään oireita mistään! Ei edes lugeista ( tarkoitan rintojen aristusta esim.) Ainoa epätavallisuus on ollut pe-yöstä kestänyt lievä pahoinvoinnin tunne ja sekin häviää välillä. Yöllä heräsin siihen kun oli paha olo ja nyt iltapäivällä ei ole ollut ollenkaan.. Tämänkin voi laittaa vatsataudin piikkiin joka tod.näköisesti on lievänä mulla..
Eniten mietityttää nuo rinnat kun aikaisemmin ne on aina pingottuneet heti raskauden alussa ja nyt ei mitään - ei kerrassaan mitään....
Milloin muuten alkio suunnilleen kiinnittyy jos se on siirretty 4-soluisena? Kyllä siinä menee varmaan jokunen päivä, mutta menisikö viikkoa?
Tää elämä on oikeasti yhtä piinaa kun tuntuu, että aika ei kulu millään.Mieskin on työmatkalla ja tulee vasta keskiviikkoiltana : / Ajattelin sunnuntaina testata koska silloin saa surra rauhassa mikäli nega paukahtaa. Viikolla en viitsi, koska se ottaa niin lujille kuitenkin niin menee työt päin pyllyä sen jälkeen. Enkä millään jaksa odottaa seuraavaan vkon:loppuun kun silloin on mies reissussakin ja on päätetty, että tehdään testi yhdessä, siis minä pissin ja mies katsoo tuloksen : )
Mutta kertoilkaa muut miten teidän piinistelyt ovat päässeet alkuun??? Innokkaana odottelen...
kuin ekalla kerralla viime lokakuussa.
Nyt olo on tosi rauhallinen, ei stressi-päänsärkyä eikä mitään negatiivisia " oireita" , paitsi väsymys.
Viime kerralla kun aloitin luget, meni tissit heti ihan letkuiksi, ihan kuin olisivat muovailuvahaa, täysin tunnottomat pussit roikkuivat sinne testipävään asti, joka olikin sitten negaa.
Joulukuussa kun tehtiin PAS luonnolliseen kiertoon, oli luge-annostus puolet siitä mitä nyt, silloinkaan ei rinnuksissa mitään tuntoa, ehkä hieman, mutta vasta pp11, jolloin olin tehnyt jo positiivisen testin.
Mutta, tissioireet siinä stten hupeni samalla kuin raskauskin lopahti:-(
Nyt tällä kierroksella heti Pregnyl-piikin jälkeen alkoi rinnoissa tuntua aralta ja tuntuu edelleen.
Näköjään näihin hoitoihinkin reagoi eri tavalla eri kerroilla.
Sen yhden kerran kun olen ollut " oikeasti" raskaana (poika 1v8kk),niin rinnat alkoivat tuntua aroilta vasta n.viikko testin tekemisen jälkeen.
Tai sitten en osannut tarkkailla itseäni niinkuin nyt, koska silloin en vielä tiennyt joutuvani tähän tilanteeseen..
No, tarkkailua tai ei, testi näyttää tuloksen viim.pp14, joten sikälihän on turhaa kytätä noita oireita, mutta pakkohan se on...:-)
eli jatketaan tarkkailua....
-max05 ja alkiot, pp4
Täälläkin alkoi nyt sitten piinailu ja heti oon ihan hermostunut koko ajan:/ Kävi niin kuin olin odottanutkin ja miten kävi viimeksikin eli ei siirretty kuin yksi koska oli muka niin pirun hyvä alkio ettei suostuttu kahden alkion siirtoon. Sinänsä pännii kun toisen lääkärin kanssa sovitaan yhtä ja toinen lääkäri tulee ja tyrmää sopimuksen,vi****aa tommonen. Sanoivat että nyt on niin paljon paremmat mahkut raskautua joten riskejä ei oteta. Eli nyt on sitten siirretty erittäin hyvä 8 soluinen alkio!!! Ja lääkäri kertoi myös että olikin 11 hyvää munasolua joista sitten loppujen lopuksi pitkän viljelyn jälkeen jäi 5 hyvää alkiota,4 meni siis pakkaseen. Nyt siis alkoi piinistely täälläkin. Lääkäri sanoi vaan että muuten et pysty mihinkään vaikuttamaan mutta älä stressaa niin mahkut on paremmat...ja mä oon hirveä stressaaja...mut ehkä tää tästä. Jos mua ei näy palstalla,yritän unohtaa koko piiniksen mutta epäilenpä että käyn täällä vähän väliä:) Piinispinnaa kaikille!!! Ja peukkuja ja onnistumisia kaikille!!!!!
T:piinispunkkua hörppivä Peanut kera Mönkijäisen
Jotenkin hermostuttaa tämä odottaminen. Välillä piinaus unohtuu, kun on muuta hommaa, mutta kyllä se välistä aina muistuttaa. Ajatukset ovat sekavat ja sitä mietttii maasta taivaaseen kaikkea. Oon käynyt surffailemassa netissä alkioista ja kiinnittymisestä, lukenut muiden tarinoita ym. Välillä oon ollut niin varma raskaudesta ja välillä taas en. Piinattu siis on ja edelleen täytyy piinailla;)
Omaa kroppaa tulee seurattua hyvin herkällä mielellä ja tulkintoja on jos minkälaisia...Rinnat on kyllä olleet arat vieläkin ja alavatsaa ja -selkää on jomotellut päivittäin. Jännä oire on ollut se, että pissahätä tuntuu mahassa jotenkin voimakkaana ja vessaan saa löntystää mahasta pitäen. Maha on vieläkin pinkeä ja turvonnut ja farkut oon suosiolla jättänyt kaappiin.
Ei vaan millään jaksaisi odottaa testiin asti ja negan pelko suurenee päivä päivältä...
Zemppiä kaikille piinauksiin!
[b]Lauruska[/b]: alkio kiinnittyy n. 5-7 vrk ikäisenä - siis tuoresiirrossa saman ajan kuluttua punktiosta.
Hienoa, että [b]Peanut [/b]pääsi piinailemaan myös! Ja pakkaseenkin saitte huuruneniä :) Kaksosraskaudessa on isot riskit, eikä arki kahden pienen kanssa varmaankaan ole ihan helppoa, joten ihan perustellusti näihin yhden alkion siirtoihin päädytään. Nyt piinailuhäntä pystyyn, siellä masussa
ON NYT
elämää :)
Mulla on tänään mahan turvotus ja aristus helpottanut, kävin vähän lyllertämässäkin kylillä :) Nyt Baarin ääreen...
... ja aikataulu selvillä :) Meidän 2. IVF/ICSI starttaa ensi viikolla sumuilla, pitkällä kaavalla siis edetään. Edellinenkin IVF tehtiin pitkällä kaavalla, silloin jarruna oli Procren-piikki.
Odotan malttamattomana maaliskuuta: ensimmäistä
KEVÄT
kuukautta ja pääsyä tositoimiin!
Viimeinen viikonloppu ilman dopingia edessä. Ystävänpäivän kunniaksi suihkautan ekat Synarelat. Romanttista [color=red]♥
[/color]Yritän kuulostella itseäni: uskaltaako vielä toivo nousta? Ilmeisesti itsesuojeluvaisto ainakin, kun tunnun korostavan itselleni niitä muita tärkeitä asioita elämässä... Silti, olisi se vaan niin ihanaa kasvatella kesä masua ja viettää ensi joulu pieni vauva kantoliinassa.
Jos nyt ensin edes punktioon asti pääsisi... Ihmisellä pitää olla tavoitteita ;D
Nysse sitten virallisesti alkoi! Asioin apteekissa aamuvarhain ja suihkautin ensimmäiset Synarelat. Hämmästyin suihkauksia seuraavaa pahaa makua suussa, mutta onneksi kupponen kahvia auttoi :)
Saas nähdä, kuinka pitkään jatkan yksinpinoutumistani... Joko löytyy muita samalla aikataululla?
HU-HUU!?
Sumuttelut menee siinä sivussa, arjen tohinassa. Vielä ei ole oireita, toivottavasti ei tulekaan. Kamalan paha maku tulee zuihkausten jälkeen suuhun, mutta se on pikkujuttu.
Ei siis mitään raportoitavaa. Kunhan höpisen issekseni ;)
Täältä tähän,
UH
... jos jatkan koko pitkän kaavan hoidon ajan yksinpinoutumista?
Ekat migreenivaroitukset vilkkuvien sahalaitanäköaistimusten muodossa plakkarissa. Onneksi meni ohi pelkällä levolla. Muuten tuntuu, kuin ei mitään hoitoa olisikaan meneillään. Synarela vain maistuu pahalle ja tuntuu myös korventavan kurkun karheaksi.
Joko löytyy matkaseuraa?
... joko löytyisi matkaseuraa.
*huoks*
Pitkä kaava voi näemmä tuntua todella
piiitkältä
...
Moro,
kävin tänään suunnittelusessiossa ja aloitan sunnuntaina (26.2)Synarela-sumut.Lääkäri arvioi punktion viikolle 12 tai 13, riippuu miten pian seuraavat kuukautiset alkavat.
Tämä meillä toinen kierros. Ensimmäinen ICSI tehtiin viime lokakuussa.Silloin meni kaikkiaan 4vkoa hoitoihin ja 2vkon piinis päälle.
Tuloksena 2 alkiota, joista toinen tuoresiirtona (-) ja PAS joulukuussa, josta (+), mutta raskaus päättyi viikolla 5+0.
Meillä entuudestaan poika, joka 1v6kk.Se raskaus alkoi ensimmäisestä inssistä marraskuussa-03. Sen jälkeen yritetty toista 13kk, 3 inssiä ja tuo yksi ICSI.
Tarkennan aikataulua, kun varmistuu tuo punktiopäivä:-)
Tsemppiä!
Jes, en sittenkään ole yksin :D
Hauska tavata, [b]Max05[/b]! Tai no, hauska ja hauska - mutta olosuhteisiin nähden... Peukutan, että ehtisit samalle viikolle [pink]bd
[/pink]Hui, onpa teillä ollu tiivis tahti hoidoissa. Toivottavasti tämä kierros tekee esikoisesta isonveljen :)
Meillä on kuukautta vanhempi poika, ensimmäisen IVF:n tuoresiirron lottovoitto. Syyskuussa tehtiin kahdella alkiolla PAS, mutta nega napsahti ja pakkanen tyhjeni kertalaakista.
Tsemppiä myös sulle :)
Pöh, arvasitte jo :D
Yli viikko on jo sumuteltu, tässähän saa ruveta kyttäämään pöksyjä, josko se Japanian lippu ilmaantuis. Tai ehkä jonkun eksoottisemman valtion, valkoinen ei kuulu mun lemppariväreihin ;)
Boooooring!
Tiedän tunteen.Tossa vaiheessa kaipaa sitä veristä vuotoa, muuten ei olisi niin väliksikään:-)
Edellisellä kierroksella Synarela sai mulla aikaan sen, että menkat alkoi 4 päivää myöhässä. Kuuluu kuulemma asiaan.
Missä te olette hoidossa?
Meillä " hoitopaikkana" Diacor.
Olis kiva kuulla eteneekö homma aivan samoin joka paikassa.
Hämmästelit meidän tiuhaa hoitotahtia, no tuo meikäläisen endometrioosi kummittelee tuolla taustalla, niin halutaan edetä kokoajan mahdollisimman kiivasta tahtia.
Yritän vältellä laparoskopiaa viimeiseen asti, todella epämiellyttävä toimenpide. Ja kun kuitenkin 2 raskautta alkanut siitä huolimatta, niin toivoa on...
Kuulemisiin,
Olen kirjoitellu tänne tosi harvakseltaan, mutta nyt ajattelin liittyä mukaan. Mulla siis suunniteltu ivf viikolle 12. Ois ollut viikolla 11, mutta tietysti miehellä juuri silloin työmatka kun häntä ois eniten tarvittu joten siirtyi sitten viikolla : )
Minä olen sumutellu Synarelaa viikon verran ja menkkoja odotellaan... Eiköhän ne tänään ala kun olin suunnitellut lähteväni uimaan ; )
Mutta sumuja jatkan siis aina tuonne 8.3. asti ja sitten saan piikitykseen ohjeet ( Gonal F) Tämä on meidän kolmas IVF kahden vuoden sisällä. Ensimmäinen keväällä -04 onnistui, mutta päättyi keskenmenoon.. Toinen viime syksynä ei tuottanut minkäänlaista tulosta ja tässä on sitten meneillää kolmas ja viimeinen kerta.. Näin olemme päättäneet.
Esikoistyttö täyttää kahdeksan kesällä ja sisarusta hänelle olemme yrittäneet neljä ja puoli vuotta. Mulla on molemmat munatorvet poistettu kohdunulkoisten raskauksien takia joten toivoa ei ole ilman näitä hoitoja..
Mutta toivotaan, että monella meistä onnistuisi tänä keväänä tämä hoito, voimia kaikille!
Viime yönä ne sitten iski. Mies-parka, saa väistellä kun pyörin sängyssä, huokailen ja vekslaan peittoja ja tyynyjä ;) Itse asiassa otin aallot ihan kiitollisen vastaan, onpahan
JOTAIN
konkreettista todistetta, että jotain ihan oikeasti tapahtuu.
Sitten aamulla unohdikin zuihkauttaa, muistin vasta kuuden aikaan illalla :S Toivottavasti en lahopäälläni onnistunut ryssimään tätä hoitoa... En kyllä usko, että se yhteen aamuzuihkauttamattomuuteen kaatuu.
Mukavaa, että [b]Lauruska [/b]liittyi seuraan :) Toivottavasti teilläkin tämä kierros tuo sen pikkusiskon tai -veljen! Onko sulla sumuista oireita? Ootteko päässeet aikaisemmilla kierroksilla PASseihin?
Ahaa, kilpajuoksua endon kanssa [b]Maxilla[/b]. Toivottavasti selviätte voittajina, eikä tarvitse mitään skopioita. Mulle on tehty vain yksi (operatiivinen, eli leikattiin samalla myös vähän) laparoskopia kohdunulkoisen seurauksena. Ei tosiaan kivaa. Me ollaan julkisella ja jotenkin oon ilmeisesti tottunut tähän hitaaseen hoitotahtiin, kun PASsin jälkeinen ½ vuoden odottelu on sujunut ihan lunkisti. Tosin ehdin välillä siirtyä suunnitelma B:hen ja palata työelämään, joten vipinää on riittänyt :) Sinähän pääset ihan pian myös zuihkauttelemaan :)
Missäs Lauruska on hoidoissa?
Homma etenee!!!
Eilen ilmestyi viikonloppua ilahduttamaan. Pienistä sitä näemmä riemunsa repii ;)
[color=pink][b]bd
[/b][/color]Itse olen näemmä viralliesti aloittanut [u]piinailun[/u]. Rento meno on kaukana, kun luge- ja mielikuvitusoireita riittää. Olen onnistunut kehittämään jopa kohtalaisen voimakkaan aamupäiväpahoinvoinnin + himon suolaan :S Tiedän, että ihan turha näitä on kyttäillä - purkista ja korvien välistä löytyy aiheuttajat ;D
Punktion ja siirron epikriisi tuli tänään: 19 punktoidusta munasolusta 16 oli kypsiä, 11 hedelmöittyi (normaalisti), 8 lähti jakaantumaan ja 5 selvisi 3 päivän viljelystä. Tämä siirretty oli ainoa I-lk 8-soluinen, pakastetuista hitain oli vasta 4-soluinen. Mies oli parantanut roimasti omaa panostaan, mistä kiitokset todennäköisesti tupakoinnin lopettamiselle.
Sen verran pessimistiäkin musta löytyy, että ajattelin heti, että ihan lupaavalta kuulostaa seuraavaa IVF-kierrosta silmälläpitäen... Jos nyt kuitenkin tämä kierros ensin käydään kunnialla loppuun :D
Optimistijollaan pahoinvointia houkuttelemaan!
;) UH och Kajsa, pp4