Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

puregon-hoidon oireista

08.02.2006 |

Olen etisnyt kuumeisesti netistä Puregon-hoidon aikana koetuista yleisistä (ei-haitallisista) oireista. Itse olen piikittänyt nyt 8 pv 50 IU Puregonia ja muutaman päivän alavatsa on ollut todella turvonnut ja epämiellyttävä:( Kipua ei varsinaisesti ole, mutta " munasarjojen olemassaolon" tuntee. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?! Huomenna pitäisi pistää Pregnyl, mutta jotenkin kuulosti kammottavalle, että ilmeisesti tämä turvotus nyt ei ainakaan vähene Pregnylin jälkeen! Ilmeisesti tämä kuitenkin kuuluu asiaan?!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko udella, että paljonko nuo puregonit maksaa..?

Vierailija
2/5 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kierron osalta maksoi 100 ¿, eli 300 IU ampulli. Tämä siis riitti 6 x 50 IU (plus noin 125 IU:a joka ampullissa on ekstraa ja jonka myös käytin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kokemusta puregonista, mutta kyllä piikitysten aikana on tietoinen munasarjoistaan ihan eri lailla kuin normaalikierroissa - tai ainakin minä olen, mulla kun ei omaa kiertoa juuri ole. Sulle tehdään ilmeisesti inseminaatiota? Eli vain yhtä follikkelia kasvattelet? Silloin turvotus ei pitäisi olla yhtä suurta kuin ivf:ssä. Jos kipuja ilmenee, ota yhteys lääkäriisi. Pregnyl ei varsinaisesti lisää munasarjojen turvotusta vaan saa aikaan ovulaation, joten kyllä sen jälkeen voi olo helpottua - tai sitten ei... :) Pregnylistä kun tulee omat oireet.

Toivottavasti selvitti edes vähän!

Vierailija
4/5 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaivat tai tuntuu painontunnetta ja kipua. Tuntuu ihan kävellessä ja kun esim. nousee tuolilta ylös. Viimeksi tässä kierrossa töissä kävelin kun ankka pari päivää noiden kipujen vuoksi. Pregnyl ei pahenna tilannetta mutta kivut säilyvät 2-3 päivää pregnylin piston jälkeen. Eipä ole silti hommia haitannut :) Että huolet pois vaan!

Vierailija
5/5 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...itselläni annostus oli 12 x 250 IU ja mitään oireita ei tullut, ainoastaan pieniä mustelmia joihinkin pistoskohtiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi