IVF/ICSI vko 12
[color=pink][b]bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd
Kommentit (172)
Kaksi alkiota [b]ON [/b]kaksi mahdollisuutta. Harmi, ettei pakkaseen asti riitä, mutta joskus se yksi ainoa alkio on tarpeeksi [color=pink]bd
[/color]Hyvä [b]Peanut[/b], että sait kunnialla piikkisulkeiset loppuun. Nauti lääkkeettömästä välipäivästä :) Ja jospa tuo oireettomuus nyt lupailisi myös helppoa punktiota...
Jänskättää... Voi kun aamulla olisi jotain siirrettävää!
Eilen tehtiin punktio, kyllähän tuo jonkinverran sattuikin, mutta mitäpä tässä ei kestäisi. No lääkäri sit äsken soitti bioloogisia tuloksia. 8munarakkulaa eilen saatiin,jossa yksi ainut kypsynyt munarakkula ja sekään ei ollut hedelmöittynyt oikein, ilmeisesti päässyt kaksi sittiötä sisälle. Että semmosta. Kaikki meni hukkaan tällä ekalla kerralla meillä. Olipa kiva soittaa miehelle töihin uutinen ja olla ny yksinään päivä ja miettiä asiaa. VOI VITTU sanon minä.
Onnea teille muille yrityksiin.
Tosi harmillista sun tilanne Sira... uskon että ottaa päihin rankasti. Tämä näissä hoidoissa varsinkin ekoissa on just harmillista ettei aina voi tietää miten hommat etenee ja onnistuu.
Mulla siirtyi punktio sitten ensi viikolle, eli ei mene ihan putkeen täälläkään...rakkuloita on ollut kymmenkunta, ja aivan eri kokoisia, joten mun tapauksessa ei ole kauheen korkealla nyt edes tavoitteet, katsellaan ja kuulostellaan mitä tapahtuu, eikai muuta oikein voi.
Mutta tää on tätä ja ensi kerralla jos ois parempi säkä sitten.
Lueskelin tässä muidenkin kuulumisia ja muutamilla näyttää tosi lupaavalta :) hieno juttu ! Tsemppiä vaan ja aloitelkaahan piinailut rauhallisesti.
Epäreilua! Pitäisi olla takuu siitä, että edes yksi alkio kaiken tämän vaivan jälkeen päästäisiin siirtämään. Tuo on niin syvältä :( Voimia jatkaa eteenpäin ja tsemppiä seuraavaan yritykseen - siinä ovat lääkäritkin teidän tilanteesta roimasti viisaampia.
Ja [b]Peanut [/b]:( Ei mene helpoimman kautta teilläkään. Toivottavasti kuitenkin pian liityt piinailijoihin!
[b]Itse [/b]palasin juuri alkionhakureissulta. Meillä oli poikanenkin matkassa moikkaamassa klinikan henkilökuntaa :) Aika kato on meidän 19 muniksen keskuudessa käynyt, onneksi kuitenkin viisi oli jatkanut eloaan kolmen päivän viljelyn jälkeen. En huomannut kysellä, miten hedelmöittyivät ja missä vaiheessa kato on käynyt; olin vain niin onnellinen, että siirtoon päästiin. 8-soluinen, hyvälaatuinen
Kaisa Alkio
siirrettiin [color=red]♥ [/color]4 saatiin vielä kahdessa oljessa pakkaseenkin. Hyvältä tuntuu :)
- UH ja Kaisa Alkio, pp 0
Meni nikit sekaisin *nolona* Tietysti [b]Teydalle [/b]oli tarkoitettu eikä [b]Peanutille[/b], joka toivon mukaan viettää mukavaa lääkkeetöntä välipäivää :)
Eli tänään sitten aamulla ujutettiin nuo 2 onnenkantamoista kohtuun ihmettelemään, josko kiinnittyä pitäisi.
En edes kysellyt minkä luokan alkioita nuo ovat, eipä silläkään loppupeleissä ole merkitystä.
Eikä klinikalla luokistusta mainita, ellei itse kysy.
Viiltoja myös molempiin " raukkoihin" tehtiin, eli kuorta vähän avattiin avitukseksi.
Nyt sitten alkaa tuo kahden viikon piinapenkki.Yritän tosin unohtaa koko homman, koska viime kerralla sain kamalan tauottoman päänsäryn stressaamisesta ja pureskelin yöllä hampaat sentin lyhyemmiksi:-(
Päivä kerrallaan edetään ja toivotaan parasta!
-max05 ja alkiot pp0
UrkuHormoni: nyt se on sullakin vihdoin takana ja jännitys voi alkaa...onnellinen kun siirrettiin kaksi, minäkin olisin halunnut, mutta lekuri sanoi, että tämän yhden pitäisi riittää...
Sira_71: Voi itku tosi harmillista.. Eka hoito on aina arpapeliä, mutta jatkossa tiedetään jo paljon enemmän ja kuulemma onnistumisprosentti nousee joka hoidon jälkeen : )
Max05: eli sullakin " vauvanalut" kyydissä, hieno homma ja kaksi sullakin : ) Nyt sitten ruvetaan laskemaan päiviä...
Pitäisi pitää ajatukset muualla ja aika hyvin olen onnistunutkin kun on vasta eka piinapäivä menossa ; ) Saikkulomaa sain koko viikon ja ihan hyvä kun sain koska tänään on eka päivä kun voi ajatella kävelemistä ilman kipuja.. Tähän sairaslomailuun voisi vaikka tottuakin.. Mutta ei auta kun töihin mennä taas maanantaina. Kävin tänään viemässä saikkulomapaperin töihin ja livahdin niin pian pois kun pääsin heh heh...
Mutta tästä tämä lähtee!!
... lähestyy iltaa ja toistaiseksi olen vielä lähes järjissäni. Mitä tuskin voi sanoa enää vaikkapa pp10 ;D
Välillä unohdan koko jutun, välillä mieleen läikähtää onni muistaessani Kaisa Alkion ([b]Lauruska[/b], yksin pääsi Kaisa masuyksiöönsä). Aion nauttia näistä piinapäivistä, on lopputulos sitten mikä tahansa. Ihanat raskaushormonit (vaikkakin purkista) ja pikku alkio ihan todistetusti kyydissä [color=red]♥
[/color][b]Peanut[/b]ille tsemppiä huomiselle!
Tuntuu kyllä niin väärältä, että käy läpi tällaisen hoidon ja sitten kaikki meneekin pieleen. Iiiiiso hali Siralle ja voimia tästä eteenpäin! Tuli kyllä tosi pahamieli puolestasi:(
Muutamat ovatkin päässeet jo piinailemaan lopputulosta:) Ei muuta kuin zemppiä, että kaikki sujuu loppuun asti hyvin!
Huomenna olisi siirto edessä, eikä vielä ole tiedossa onko siirrettävääkään hmm....Kaippa ne olisivat ilmoittaneet, jos jotain ongelmaa olisi ollut. Ei ole kyllä mitään tietoa, onko yhtäkään nuista edes hedelmöitynyt...
Nimimerkit olen taasen sekoittanut keskenään, vaikka kuin yritin lukea tarkasti kaikkien kuulumiset. No, mutta pääasia että hengessä ollaan mukana!
Aurinkoisia päiviä kaikille tasapuolisesti!
Meni sitten väärin tuo alkioiden määrä, anteeksi : )
..näytti kahta viivaa (edes siihen testiin saa kaksi viivaa) Joten siirtopäivä olisi tiistai. Soittavat sieltä sitten puoleenpäivään mennessä jos siirtoa ei pystytä tekemään..
Kyllä tähän niin paljon voimia menee, onneksi niitä jostain tulee lisää kokoajan. Välillä vaanmiettii kauanko pää oikeasti kestää tätä, vaikka meillä vasta ensimmäisen ivf/icsi saldoa sulatellaan. Ei sielä pakkasessa enempää olekaan, vaan sitten alkaa piikitykset jos tämä ns pissii..
Toivotan teille myös paljon voimia tässä niin epäoikeudenmukaisessa projektissa!
eli se rääkki olis taas tällä erää läpikäyty. Kyllähän tuo sattui kovasti mutta musta tuntuu että tämä kerta meni helpoimmin näistä kolmesta mitä takana nyt on. Olin valmis lähtemään kotiinkin jo kolmen tunnin kuluttua kun yleensä on mennyt melkein koko päivä sairaalassa:) mut mut 32 follia saatiin imuteltua mutta vaan 12 oli kypsää,eli aika paljon oli turhia folleja. Mies sanoi että onhan tuo hyvä määrä ja tavallaan onkin mutta pelkään niin kovin että niistä matkanvarrella karsiutuu suurin osa pois:( No ei auta kuin odottaa maanantaihin,jolloin toivottavasti päästään siirtoon. Nyt täytyy vaan pötkötellä kun vähän jompsottaa kun kipulääkkeet lakkaa toimimasta. Joutu kyl ottaa heti 2 panadolia kun tulin kotiin. Toivottavasti tämä tästä helpottaa,ehkä huomenna on jo huomattavasti parempi. Tuli muuten tossa kotimatkalla ihan mieletön vi**tus yhtäkkiä,rupesin kelailemaan että on tää per***e niin vaikeeta ees yrittää tulla raskaaksi. Mulla on takana jo kaksi leikkausta,3 punktiota,alkion siirrot ja kaikki miljoonat verikokeet joita inhoan yli kaiken. Toiset pitää vähän hauskaa ja hups paksuna ollaan. Elämä on toisinaan ihan suolesta!!!Tässä saa olla koko ajan toipumassa jostain jutusta. Ja kivointa on kun ei siltikään ole varmuutta ja takeita raskaudesta. En kyl tiedä kuinka kauan tätä kestän...jo 8 vuotta turhaa yritystä takana...eikä mitään takeita...life sucks(enkä totakaan osannu kirjoittaa oikein).
SIRA Olen niin perin pohjin pahoillani teidän puolesta. Tää on niin turhauttavaa. Tiedän että mitkään sanat ei helpota oloasi joten toivotan vain voimia ja jaksamista sinulle ja miehellesi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TEYDA Toivotaan nyt kuitenkin että munikset kasvaa hyvin ja saatte paljon kypsiä soluja. Tää on vähän tällaista arpapeliä ja ei auta muu kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta.
URKUHORMONI Onnea Kaisa-alkiosta!!! Tarrasukkia sinullekin paketillinen jos vaikka auttais kiinnittymisessä!!!!!
MAX Oikein paljon onnea kahdesta onnenkantamoisesta. Toivotaan että pienet lisivat nyt sissejä ja tarraisivat mamiin kunnolla kiinni. Liisterilähetys tulossa,jotta pienet jumittuisivat kunnolla kohtuun:)
LAURUSKA Piinispinnaa sinulle ja toivotaan että pikkuinen rupeaisivat sisustamaan pesäkoloa jotta viihtyisi 9 kk:n ajan:)
Nyt painun huilimaan. Piinispinnaa ja voimia kaikille!!!!!
T:silmät ristissä oleva Peanut
Että, suositeltiinko sinulle yhden vaiko kahden alkion siirtoa?
Vai päätitkö itse asiasta?
Ihan vaan mielenkiinnosta, kun Diacorilla, jossa olemme olleet hoidoissa, lääkäri sanoi, että 36v täyttäneet saavat itse päättää siirretäänkö 1 vai 2. Ja minulle hän suositteli jo lokakuussa kahden alkion siirtoa.Silloin päätin toisin, mutta nyt halusin molemmat mukaan samalla kertaa. Ikäähän mulla on jo 36v ja kuulemma alkiot voivat olla jo jokseenkin heikompilaatuisia kuin nuoremmilla, tiedä sitä sitten...
-max 05 ja alkiot, pp1
ps.kävin shoppailemassa tänään kaikkea kivaa itselleni, se häivyttää kummasti mielestä kaikki muut asiat:-)
Siirto tehtiin tänään ja yksi alkio siirrettiin. Pakkaseen jäi sitten vielä 6 alkiota kolmeen olkeen. Taisivat kaikki olla suht hyviä alkioita. Jännitti koko siirto niin paljon, etten tajunnut niiden jääneiden alkioiden laatua kysellä. Nyt sitten vaan odotellaan ja yritetään tässä piinassa olla pari viikkoa:)
Ei ole kyllä sinullakaan Peanut helppo historia:( Onneksi punktio on jo takanapäin ja edessä siirto. Toivon todella, että teillä jo tärppäisi vihdoin! Itse olen myös miettinyt, että miten pitkään tätä rumbaa jaksaa. Ei varmasti ole helppoa kestää pidemmän päälle jatkuvia pettymyksiä...
Ei haittaa, [b]Lauruska [/b]:)
Eteneehän tuo homma [b]Rose[/b]llakin :) [color=pink][b]bd [/b][/color]että pääsette siirtoon!
Wau, [b]Vattu [/b]kertoikin hyviä uutisia! Hieno homma, saitte pakkaseenkin vielä noin monta huurunenää.
Hyvä, että [b]Peanut [/b]pääsi edes vähän helpommalla punktiossa! Nyt meneekin viikonloppu jännätessä? Saatko labrasta väliaikatietoja vai säilyykö jännitys maanantaihin? [color=pink][b]bd [/b][/color]sinnekin :) Odotapas vaan alakuloinesi (heh, oliko kauniisti ilmaistu?), siirron jälkeen mieliala kohoaa taas sinne toiseen ääripäähän :D Kyllä noita samoja mietteitä elämän epäreiluudesta itsekin kelailee välillä. Pitkä hoitohistoria on teillä takana. Toivotaan, että nyt olette sen onnellisen loppuhuipennuksen kynnyksellä!
[b]Max[/b]: meillä päätös oli yksin lääkärin, sekä päivää pidemmästä viljelystä että yhden alkion siirrosta. Kyllähän siinä varmasti olisi ollut neuvottelun varaakin, jos välttämättä olisimme kaksi halunneet. Julkisella olemme siis hoidossa. Tuota ikäfaktoria pelkään minäkin (34), mutta toivon että yli kahden vuoden tupakoimattomuus kompensoisi... Ei auta kuin toivoa. En uskaltanut edes ajatella, että siirtoonkaan pääsy olisi mitenkään varmaa, pelkäsin että vanhan munista alkaa päiväys käydä loppuun.
Ehkä vähän liian suuret mittasuhteet mun ikäkriisillä ;) Eihän tämä nyt hoitoja ajatellen vielä ole mikään mahdoton ikä. Tuota alkioiden laatua ja määrää kyllä mietiskelee, se kaksosraskauskin kuitenkin on ihan olemassa oleva riski (vaikka tuntuu naurettavan kaukaiselta).
SHOPPAILU
auttaa aina ;D Melkein yhtä tehokasta kuin suklaa. Tällä kertaa olen onnistunut kiertämään kaupat siirron jälkeen kaukaa, edellisen tuoresiirron jälkeen palasimme kotiin auton takakontti täynnä mitä ihmeellisimpää roinaa laavalampusta kolme numeroa liian suureen untuvatakkiin :D
No, nettishoppailua sentään harrastin ihan pikkusen...
[b]Mulla [/b]oli tänään eka työpäivä sairasloman jälkeen. Lisäpäivä saikkua olisi tehnyt terää, kävely tuntui vieläkin aralta ja vatsa turposi taas valkovalaan mittoihin. Olo on muuten ihan hyvä. Ja tyhmän onnellinen :)
- UH ja Kaisa Alkio, pp1
Eikö yhtään piinailuraporttia koko päivältä?
Itsellänikin vielä sujuu pahemmin piinailematta. Turvotus vain vaivaa edelleen, taitaa olla pysyvä olotila :D Tosin tällä pizzan ja salmiakin mättämisellä ei tarvitsisi turvotuksia ihmetellä, syyllinenkin löytyy peiliin katsomalla.
Leppoisaa viikonloppua!
- UH ja Kaisa A, pp2
tältä palstalta, niin saa vähän muuta ajateltavaa.
Väsyttääkö teitä muita Lugesteronit?? Tai vastaavat tukilääkkeet?
Olen mennyt unten maille 20-20.30 joka ilta keskiviikon lugejen aloituksen jälkeen. Rupiaa väsyttämään niin vietävästi, ettei silmät pysy auki. Muistaakseni sama vaiva lokakuussa edellisellä kierroksella.
Munasarjat alkaa jo leppyä, ei tunnu juurikaan enää mitään jomotusta ja vessanpöntölläkin voi jo istua kippurassa...
Nyt pihalle raitista ilmaa henkäilemään!
-max05 ja alkiot, pp3
VATTU Onnea hirmusti siirtolaisen johdosta:) Saitte kivasti pakkaseenkin huurunenuja. Nyt vaan toivomaan että pieni malttaisi tarrata kiinni!!!!!
URKUHORMONI Kiitos lohduttavista sanoista:) Toivotaan joo että ollaan loppuhuipennuksen kynnyksellä. Vaikka itse sanonkin niin oltais me se jo ansaittu!!! Joudun joo odottelemaan ja jännäämään tonne maanantaihin asti...mut onneksi se on jo huomenna:) On ainakin saanut toipua rauhassa. Ai sulla vieläkin tuntuu aralta,no toivotaan että rupeaisi jo helpottamaan. Mulla sattui eilen illalla niin että piti ottaa särkylääkettä mut luulen että se johtui siitä kun en kerennyt koko päivän aikana yhtään huilia,koko ajan pystyssä ja touhuamassa. Musta tuntuu että mulla on varmaan vähän kerännyt jonnekin nestettä un pissalla käydessä tuntuu samanlainen paine kun ennen punktiotakin,voihan räkä:( Se voi tarkoittaa sitä ettei kahta voi siirtää :((((Mut onhan se yksikin hyvä... mut kaksi vielä parempi:)
MAX Hyvä että rupeaa olo jo helpottamaan:) Musta tuntuu että nämä kaikki lääkkeet väsyttää ainakin mua. Piikkienkin aikana mä olisin voinut nukkua vaikka koko päivän,mitenhän sitten lugesteronien kanssa mahtaa mennä!?!
Oma napa voi jo ihan hyvin. Välillä vähän jompsottaa mutta ei mitenkään paljon (paitsi eilen illalla kun unohdin levätä). Tissit on ihan mielettömän kipeät vieläkin...olenkohan raskaana !!!!!heh heh.No leikki sikseen. Vielä tarttis huomiseen odottaa että saa tietää miten meidän pikkuiset voi,hui! Ajateltiin otta kamera mukaan kun ne näyttää aina monitorista alkioita mitkä siirretään niin halutaa ottaa nistä kuva että jos ne vaikka vauvaksi asti kehittyisi niin voisi näyttää heille heidän ensimmäisen valokuvan:)Mut huomiseen siis!!!
Tänään oon ottanu vähän rennommin ja maha on ollu rauhallinen. Munasarjojen kohdilla ei enää ole mitään outoja tuntemuksia, kohdussa vähän nippailee (Kaisa Alkio tekee pesää tietty ;D).
Tuntuu, että Luget väsyttää myös mua, joten et oo yksi väsyinesi, [b]Max[/b]. Piti vielä tuohon yhden/kahden alkion siirtoon kommentoida, että varmaan olisin myös halunnut kaksi siirrettäväksi, jos muuten toinen olisi ollut vaarassa päätyä roskiin. Ja kyllähän se raskauden todennäköisyys kahden siirrossa on isompi kuin yhden :)
Kiva kuulla myös [b]Peanut[/b]ista :) Tsempit huomiselle!
Onneksi meidän koko porukalla on nyt punktiot ohi, on se vaan rankkaa puuhaa. Ja pian päästään yhdessä piinailemaan :)
- UH ja Kaisa, pp3
Nyt ne on vihdoin takana nämä piikin iskut:))) Huh!!! Vähän juu kirpaisi tuo piikki mutta nyt sattui ehkä vähän vähemmän kuin aikaisemmilla kerroilla:) Painoin pistokohtaa reilusti vartin verran niin siihen ei sattunut. Nyt vielä yksi zuihkaus Synarelaa ja se ois sitten siinä. Ja ei muuta kuin kauhulla odottelemaan perjantaita. Ihmettelen että mulla ei ole vieläkään mitenkään tukala olo näitten munisten kanssa?!? Onkohan ne vielä tallella. Töissä vähän huomaa että turvottaa kun joutuu usein kumartelemaan mutta muuten ei juuri tunnu missään. Olen kyllä varmuuden vuoksi ottanut tosi varovasti ettei vaan tuntuisikaan pahalle. Saa nähä mikä fiilis huomenna on töissä.
MAX Voihan per*e!!! On toi niin väärin!!! Nyt ei sit auta muu kuin toivoa että nämä kaksi sissiä sitten sinnittelee loppuun saakka. Niinkuin verkkiksellä kerran joku sanoi niin näistä kahdesta alkiosta voi tulla kaksi kaunista lasta:) Yritä jaksaa ystävä hyv.Olemme hengessä mukana. Voimahalit ja rutistukset sinulle!!! ((((M))))
URKUHORMONI Kiitos lohdutuksesta. Nyt sitten pistettiin 20 minuuttia myöhemmin kuin piti mutta toivotaan tosiaan että se ei haittaa. Jänskättääkö huominen??? Peukkuja!!!
ROSE Ksken että huomenna on viivat testissä niinkuin pitääkin ja että sulatus onnistuu niin pääset maanantaina siirtoon niinkuin minäkin. Sitten menisimme samassa tahdissa:))) Peukkuja ja käskysäteitä että viivat ovat huomenna siellä missä pitääkin!!!!
Mut nyt lähden zuihkauttelemaan!!! Öitä naiset ihanaiset!!!
T:Peanut