Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko ottaa Panacodin jälkeen/sijaan Tramalia?

Vierailija

Välilevynpullistumasta kyse, vaivaan määrätty 8 x Panacod + 3 x Voltaren 50 mg + 3 x Norflex / vuorokausi. 

Panacod on paria tablettia lukuunottamatta lopussa ja saan uudet lääkkeet apteekista vasta huomenna illalla. Saanko ottaa Tramalia noiden muiden lääkkeiden kanssa Panacodin sijaan? Esim. nyt illalla ennen nukkumaanmenoa viimeiset Panacodit ja sitten klo 6 aamulla Tramal 50-100 mg? 

Kivut ovat hirveät, eikä nukkumisesta tule mitään ilman lääkettä. Olen sairauslomalla.

Kommentit (12)

miäs

Aika reilusti lääkkeitä? Miksei lyricaa?
Ei mulla ole välilevytyrään kuin motifene dual, norflex ja panacode.
Vanhoja lääkkeitä on tramalia, lyricaa, triptyliä.
Lyricaa en ole ottanut kun siitä menee niin sekaisin.

Vierailija

Panacodia ja tramalia voi ottaa yhtäaikaisesti. Niitä määrätäänkin usein koviin kipuihin samanaikaisesti.

Vierailija

Ja siis vaikutusmekanismi on eri, mutta siis voit ottaa aamulla tramalin, jos panacodit ovat loppu, kunhan et sitten noita muita lääkkeitä ota. t. vitonen, jolta karkas viesti

Vierailija

Voit ottaa.

Minulla on kipuihin ollut Panacod 2x3-4 (Neljä silloin kun parasetamolin vaaroja ei niin kauheasti varottu) ja myöhemmin se vaihdettiin Tramaliin, kun itse sitä ehdotin kokeiltavaksi. Onkin nyt 100mgx2 sellaista pitkävaikutteista.

Lyricaa on suositeltu, en ole huolinut. Triptyliä olen kokeillut öisin, se on välillä ok.

Paras oli Norspan (buprenorfiini), mutta tulin sille allergiseksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Aika reilusti lääkkeitä? Miksei lyricaa?
Ei mulla ole välilevytyrään kuin motifene dual, norflex ja panacode.
Vanhoja lääkkeitä on tramalia, lyricaa, triptyliä.
Lyricaa en ole ottanut kun siitä menee niin sekaisin.

Kysyt, miksei Lyricaa, mutta kerrot samaan hengenvetoon, ettet ota sitä itsekään "kun siitä menee niin sekaisin".

Ihan vastaava satsihan tuo omasikin on Panacodeineen ja Norflexeineen. Voltaren on vain "tavallinen" tulehduskipulääke.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Panacodia ja tramalia voi ottaa yhtäaikaisesti. Niitä määrätäänkin usein koviin kipuihin samanaikaisesti.

Ei määrät yhtäaikaisesti. Ne ovat heikkoja opioideja jotka ovat toisilleen vaihtoehtoisia. Ap:n kysymykseen: Voit ottaa Tramalia kun et ota samaan aikaan Panacodia.

Vierailija

Kannattaa soittaa apteekkiin.Sielläkin tiedetään yllättävistä yhteenvaikutusreaktioista.Siis jos lääkkeet eivät käy tai määrät ovat kohtuuttomia.Tsempoiä.

Vierailija

Fmä syön 2-4 Lyricaa päivässä, jo yli 4-5 kk, lisäksi Pronaxenia. Näköön hiukan vaikuttaa, mutta ei muuten. Ai niin otan vielä 10 mg  triptyliä illalla. Enkä ole päivääkään ollut poissa töistä. Eikä kukaan ole valittanut työni jäljestä, vaikka se on aika kiireistä, pitää muistaa miljoona asiaa, ja tehdä paljon töitä tiukkojen määräaokojen puitteissa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat