Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain ystävältä " hyvää pääsiäistä" -toivotuksen pitkäperjantaina. Kummallinen toivottelupäivä.

Vierailija
07.04.2007 |

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait varmaan multa:)

Vierailija
2/41 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa ihan samaa mieltä. Pitkäperjantai on KÄRSIMYKSEN päivä. Silloin muistetaan Jeesuksen ristinkuolemaa. Aika outoa on silloin lähetellä mitään iloisia toivotuksia! Huomenna juhlitaan Jeesuksen ylösnousemusta ja se on sitten ilon päivä.

Vierailija
4/41 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää ikinä tarvitse toivotella sinulle yhtään mitään.

Todella hirrrrveeetä - miten ikinä tästä toivut.

Vierailija
5/41 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin, pakanoilla, oli eilen oikein ratkiriemukkaat juhlat ystävien kanssa.

Vierailija
6/41 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pääsiäinen ei ole uskonnollinen juhla. Minulle on ainakin aivan sama mikä pääsiäisen päivistä on niin mielestäni on vain pääsiäinen ja sitä voi toivotella vallan mainiosti minä päivänä tahansa.

Toisille, kuten esim. meidän perheessä, pääsiäistä vietetään iloisenä ja värikkäänä juhlana lähinnä kevään tulon kunniaksi. Rairuoho on ensimmäinen " nurmikko" ja tästä eteenpäin voi rueta seurailemaan kevääntulon merkkejä. Pääsiäisen värit ovat keväisiä ja aurinkoisia. Laitellaan tipuja ja syödään pääsiäisruokia. Lapselle ei olla koskaan puhuttu mitään tämän juhlan " uskonnollisesta" alkuperästä. Joulukuvaelmaakin, jonka meidän luvallamme oli hoidossa katsonut nukketeatterina, sanoimme joulusaduksi joka kuuluu jouluntaikaan ihan niinkuin salaperäiset tontutkin.

Katsos ap, kaikkien elämä kun ei ole niin ahdasmielistä!

Vierailija
7/41 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi toivottaa perjantaina.

Vierailija
8/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien pääsiäinen ei ole uskonnollinen juhla. Minulle on ainakin aivan sama mikä pääsiäisen päivistä on niin mielestäni on vain pääsiäinen ja sitä voi toivotella vallan mainiosti minä päivänä tahansa.

Toisille, kuten esim. meidän perheessä, pääsiäistä vietetään iloisenä ja värikkäänä juhlana lähinnä kevään tulon kunniaksi. Rairuoho on ensimmäinen " nurmikko" ja tästä eteenpäin voi rueta seurailemaan kevääntulon merkkejä. Pääsiäisen värit ovat keväisiä ja aurinkoisia. Laitellaan tipuja ja syödään pääsiäisruokia. Lapselle ei olla koskaan puhuttu mitään tämän juhlan " uskonnollisesta" alkuperästä. Joulukuvaelmaakin, jonka meidän luvallamme oli hoidossa katsonut nukketeatterina, sanoimme joulusaduksi joka kuuluu jouluntaikaan ihan niinkuin salaperäiset tontutkin.

Katsos ap, kaikkien elämä kun ei ole niin ahdasmielistä!

Pääsiäinen ON uskonnollinen juhla.

Vierailija
9/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni pääsiäinen on kevään ja ilon juhla. Raskaan työviikon jälkeen torstaina laitettiin koti pääsiäiskuntoon ja perjantaina laitoin tekstarilla ystävilleni pääsiäistoivotukset. Lauantaina jatkoin kodin siivousta ikkunapesulla. Sunnuntai ja maanantai meni rentoutuen.

Kukaan ystävistäni ei ole uskovainen. Tuskinpa ajankohdasta loukkaantuivat.

Vierailija
10/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotain pääsiäistä edes kukaan toivottelee? Normipäivä.

Vierailija
11/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap:n kanssa ihan samaa mieltä. Pitkäperjantai on KÄRSIMYKSEN päivä. Silloin muistetaan Jeesuksen ristinkuolemaa. Aika outoa on silloin lähetellä mitään iloisia toivotuksia! Huomenna juhlitaan Jeesuksen ylösnousemusta ja se on sitten ilon päivä.

Mitä sitä Jeesuksen kohtaloa surkuttelemaan. Eikös Isä Jumala jo etukäteen päättänyt että poika tapetaan. Silloinhan homma meni käsikirjoituksen mukaisesti.

Vierailija
12/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin uskovaiselle pääsiäiskortin jossa oli pupu. Loukkaantui.

Vierailija
13/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat itse olla kummallinen.

Vierailija
14/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TVOF:ssa Tinni puhui pääsiäisperjantaista...

Vierailija
15/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Si???

Vierailija
16/41 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. Malttakaa ihmiset mielenne vielä muutama päivä.

Vierailija
17/41 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei itse uskoisi, kuuluu yleissivistykseen tietää että pääsiäinen on kristikunnan tärkein juhla ja kiirastorstai sekä pitkäperjantai kertovat kärsimyksestä.

Kunnioitus toisten uskoa kohtaan ei ole keneltäkään pois.

Vierailija
18/41 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö täällä nostellaan jo 16 vuotta vanhoja ketjuja pintaan????

Vierailija
19/41 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtainen.

Vierailija
20/41 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin ihmetellä, mihin tämä maailma on mennyt.

Maallistumista, nettiä, forumeita, sivistyksen puutetta ja trollinkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän