Raskaana oleminen on perseestä.
No niin. Nytpä sen sanoin. Tämä väsymys tappaa, ei saa edes kotia hoidettua. Koko ajan närästää ja on nälkä. Naama on täynnä finnejä ja perse leviää. En ole tippaakaan onnellinen enkä innoissani. Toivon vain, että olisin viimeisilläni ja pääsisisn synnyttämään.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
14, mä todella toivon et sulla ei oo lasta oikeesti:D ja jos on, niin voi reppanaa, millaisen kokkari-mutsin on saanut:D onneks lapatossuisi hoitaa...
Ottamatta kantaa poliittisuuteen, olettaisin jokaisen tulevan isän pitävän huolta odottavasta äidistä ja tulevasta lapsesta.
Mikä on tärkeämpää?
Vierailija kirjoitti:
Noh. Mieheni tekee kahta työtä, että meillä on varaa lapseen. Hoitaa kyllä onneksi kotiakin, mutten kaada kaikkea hänen niskaansa. Täytyy mun varmaan soittaa kouluun ja töihin, että jään nyt nukkumaan. Ja kyllä, levenevä perse on ongelma, samoin finnit. Haluan kokea itseni viehättäväksi, nyt en koe. Katselen kauhulla isoperäisiä mammoja ja mietin, ettei oo ihme, jos miehellään on jo nuorempi kierroksessa. Yks tuttu opettajamies oli jo varpajaisyönään kaverin oven takana soittamassa kelloa, vaimo oli vielä sairaalassa vauvan kanssa:D Apua, mut nyt alan ymmärtää miksi miehet tekee niin.
Tuo pettävä mies pettäisi vaikka nainen olisi Miss Suomi. Tuollainen toiminta kertoo että mies on mulkku narsisti. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla väsymykseen auttoi nukkuminen.
Koska olin väsynyt ja odotin minun ja mieheni yhteistä lasta, mieheni hoiti kotityöt.
Sen lisäksi hän piti minusta ja tulevasta lapsestaan hyvää huolta kaikin tavoin. :)
Jos levenevä perse ja finnit ovat oikeasti se sinun ongelmasi, en voi auttaa.
Mitähän mahtaisi pomoa sanoa kun vain jäisin nukkumaan kotiin....joillakuilla on katsos ihan se palkkatyökin hoidettavana.
Voi sinua pälhökustaa. :(
Kun tulin kotiin töistäni äärimmäisen väsyneenä, menin nukkumaan. Nukuin siihen asti että oli aika mennä nukkumaan. Sen jälkeen nukuin.
Sain työni hoidettua erittäin hyvin. Minun pomoni tai alaisteni ei tarvinut kuunnella minun valitusta raskauden aiheuttamasta väsymyksestä.
Sellainen ei kuulu työpaikalle. :)
'Sulla ei vissiin ole kuin yksi lapsi ja sekin todennäköisesti maksimissaan leikki-ikäinen?
Mä en ikinä voisi kuormittaa miestä sillä, että omien töidensä päälle joutuisi vielä huolehtimaan kotitöistä, lasten harrastuksista, läksyistä jne. Joo, raskaus on lyhyt aika (ainakin sille joka ei ole raskaana) mutta nopeasti se puolisokin palaa loppuun kun ensiksi menee 10 tuntia töissä ja työmatkoissa ja sitten toinen työmaa odottaa kotona kun emäntä senkun nukkuu. Enkä nyt tarkoita sitä että aina pitäisi jakaa työt tismalleen puoliksi vaan joustoa tarvitaan puolin jos toisin.
Kyllä, raskaus on täysin oma valinta mutta kait siitä saa silti kertoa oman näkemyksensä. Kaikille se raskaus ei kuitenkaan ole mitään vaaleanpunaista hattaraa ja auringonpaistetta.
Vierailija kirjoitti:
14, mä todella toivon et sulla ei oo lasta oikeesti:D ja jos on, niin voi reppanaa, millaisen kokkari-mutsin on saanut:D onneks lapatossuisi hoitaa...
En ole 14, mutta on todella upeaa että mies pitää huolta tulevan lapsensa äidistä ja tulevasta lapsestaan. Se on hyvää isyyttä ja aviomiesmäisyyttä ei lapatossumaisuutta. Oma miehesikö raapii vain muniaan ja juo kaljaa? Sellainen mies on lapatossu....
Joillakin naisilla voi olla vaikea raskaus johon työn teko ei ainakaan auta. Esim just raskaus diabetes tai raskausmyrkytys. Jälkimmäinen on tosi rankka (itse sen kokenut)
Et sillon ei paljon töitä tehdä ja kotihommiakin tosi vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla väsymykseen auttoi nukkuminen.
Koska olin väsynyt ja odotin minun ja mieheni yhteistä lasta, mieheni hoiti kotityöt.
Sen lisäksi hän piti minusta ja tulevasta lapsestaan hyvää huolta kaikin tavoin. :)
Jos levenevä perse ja finnit ovat oikeasti se sinun ongelmasi, en voi auttaa.
Mitähän mahtaisi pomoa sanoa kun vain jäisin nukkumaan kotiin....joillakuilla on katsos ihan se palkkatyökin hoidettavana.
Voi sinua pälhökustaa. :(
Kun tulin kotiin töistäni äärimmäisen väsyneenä, menin nukkumaan. Nukuin siihen asti että oli aika mennä nukkumaan. Sen jälkeen nukuin.
Sain työni hoidettua erittäin hyvin. Minun pomoni tai alaisteni ei tarvinut kuunnella minun valitusta raskauden aiheuttamasta väsymyksestä.
Sellainen ei kuulu työpaikalle. :)
Upea asenne. :)
En mäkään raskaudesta nauti, vaikka fyysisesti onkin helppo ja oireeton. Henkinen puoli sen sijaan on koetuksella tälläkin kertaa.
Reilu 2kk aikaa onneksi enää. Tsemppiä meille kaikille! :)
Raskausaika on toistaiseksi ollut varsin arkista. Nyt tuntuu vähän liikkeitä ja viimeisen viikon tai parin aikana tunteet ovat vähän voimistuneet, siinä se. Synnytystä sen sijaan kyllä pelkään. Paino on pudonnut raskauden aikana pari kiloa, mutta olen kyllä entuudestaan toisaalta hyvin pyöreä.
25 ei, se tuo meille rahan ja pitää itsensä hyvännäköisenä treenaamalla, en katselisi mitään munanrapsuttajaa... toisilla on varaa valita;)
Vierailija kirjoitti:
Joillakin naisilla voi olla vaikea raskaus johon työn teko ei ainakaan auta. Esim just raskaus diabetes tai raskausmyrkytys. Jälkimmäinen on tosi rankka (itse sen kokenut)
Niin. Silloin todetaan tilanne ja jäädään pois työelämästä sairauslomalle.
Raskausvaivoistaan työajalla valittavat työntekijät eivät kuulu kyseiseen työhön.
Kipuja ja väsymystä voi potea kotonaan. Sellainen ei kuulu työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole 14, mutta on todella upeaa että mies pitää huolta tulevan lapsensa äidistä ja tulevasta lapsestaan. Se on hyvää isyyttä ja aviomiesmäisyyttä ei lapatossumaisuutta. Oma miehesikö raapii vain muniaan ja juo kaljaa? Sellainen mies on lapatossu....
Olen itse nainen ja äiti eikä kyllä olisi minun kantti kestänyt sitä että mies tekee 10h työpäivää ja tulee sitten kotiin hoitamaan lapset ja koirat ja talon kun minä vähän nukun. Ois siinä ollu mulla virkeä isä sitten kun vauva syntyy ja pitää yönsäkin alkaa nukkumaan huonosti. No olisin kait minä sitten yksin jaksanut kun juurihan nukuin 9kk putkeen kun mies teki kaiken... Just joo. Minä kyllä taistelin läpi väsymyksen ja vitutuksen enkä hylännyt koko muuta elämää miehen harteille. Oli se sitten vauva-aikana ihana apu kun minä valvoin yöt ja pidin huolen että mies saa nukkua rauhassa niin hän otti vauvan aamulla ja hoivasi vähintään 4h että sain pätkien lisäksi nukkua sen 4h putkeen. Hoivasi toki muutenkin, mutta tuo oli minun jaksamisen kulmakivi. Vaikka kuinka äidiksi tullaan niin en ymmärrä pelkkää oman navan tuijottelua.
Vierailija kirjoitti:
Raskausaika on toistaiseksi ollut varsin arkista. Nyt tuntuu vähän liikkeitä ja viimeisen viikon tai parin aikana tunteet ovat vähän voimistuneet, siinä se. Synnytystä sen sijaan kyllä pelkään. Paino on pudonnut raskauden aikana pari kiloa, mutta olen kyllä entuudestaan toisaalta hyvin pyöreä.
Itse olen suunnilleen samoilla viikoilla ja ollut jo pari kuukautta saikulla ihan järkyttävien liitoskipujen takia. Kaksi edellistä raskautta olivat melko lailla ongelmattomia (lukuun ottamatta alkavaa raskausmyrkytystä esikoista odottaessa). Tämä on niin turhauttavaa. Energiaa olisi vaikka muille jakaa mutta kroppa laittaa hanttiin. Enkä usko, että mitään helpotusta on tiedossa.
Synnytyskin jännittää vaikka niitä jo pari takana on. Kuten aiemminkin, se kontrollin menettäminen pelottaa eniten, ei niinkään kipu (vaikka luomuna edellisetkin muksut ovat syntyneet). Toivottavasti edes synnytys tulee olemaan yhtä nopea kuin edellisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Silloin todetaan tilanne ja jäädään pois työelämästä sairauslomalle.
Raskausvaivoistaan työajalla valittavat työntekijät eivät kuulu kyseiseen työhön.
Sääli vain, että noita saikkuja pihtaillaan ainakin omalla työpaikallani koska "raskaus ei ole sairaus". Itse en ole raskaana mutta työkaveri on ja häntä käy sääliksi. Selvästi työpäivät ovat tuskaa mutta saikkua ei tipu. Viime viikolla hän alkoi itkeä kesken ruokatauon. Tehdään fyysisesti rankkaa työtä ja hänellä ilmeisesti aika pahat liitoskivut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse nainen ja äiti eikä kyllä olisi minun kantti kestänyt sitä että mies tekee 10h työpäivää ja tulee sitten kotiin hoitamaan lapset ja koirat ja talon kun minä vähän nukun. Ois siinä ollu mulla virkeä isä sitten kun vauva syntyy ja pitää yönsäkin alkaa nukkumaan huonosti. No olisin kait minä sitten yksin jaksanut kun juurihan nukuin 9kk putkeen kun mies teki kaiken... Just joo. Minä kyllä taistelin läpi väsymyksen ja vitutuksen enkä hylännyt koko muuta elämää miehen harteille. Oli se sitten vauva-aikana ihana apu kun minä valvoin yöt ja pidin huolen että mies saa nukkua rauhassa niin hän otti vauvan aamulla ja hoivasi vähintään 4h että sain pätkien lisäksi nukkua sen 4h putkeen. Hoivasi toki muutenkin, mutta tuo oli minun jaksamisen kulmakivi. Vaikka kuinka äidiksi tullaan niin en ymmärrä pelkkää oman navan tuijottelua.
Ei se mies siitä rikki mene, että hetken aikaa pyörittää arkea silloin kun äiti odottaa vauvaa. Odottava äiti ei nuku huvikseen. Väsymys kertoo siitä että äiti tarvitsee unta. Toki muutakin huolenpitoa.
Synnytys onnistuu näin helpommin.:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sillon ei paljon töitä tehdä ja kotihommiakin tosi vähän.Niin. Silloin todetaan tilanne ja jäädään pois työelämästä sairauslomalle.
Joo ja kaikilla noita ei todeta ajoissa. Sulla ilmeisesti ollu helppo raskaus. Jotkut on väsyneitä ja jotkut ei. Joku potee pahoinvointia läpi raskauden ja toisilla ei oo mitään oireita. Ja riippuu vähän työstäkin et mitä jaksaa ja mitä ei. Taidat olla joku toimisto sihteeri :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mies siitä rikki mene, että hetken aikaa pyörittää arkea silloin kun äiti odottaa vauvaa. Odottava äiti ei nuku huvikseen. Väsymys kertoo siitä että äiti tarvitsee unta. Toki muutakin huolenpitoa.
Tai siitä, että kannattaisi tarkistaa se hemoglobiini. Ei ylenmääräinen väsymyskään normaalia ole, ei edes raskaana.
Joo niin on. Omalla kohdalla raskaudet ei ole edes tuottaneet sitä odotettua lopputulosta. Viisi kertaa raskaana yksi elävä lapsi.
Niin on perseestä, ja sitten kun se palkinto tästä kidutuksesta ei edes ole mitenkään varma... Ja taas joutuu aloittamaan alusta koko kidutuksen, jos sen toisenkin elävän lapsen haluaa joskus saada. En usko että kestän montaa kierrosta tätä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse nainen ja äiti eikä kyllä olisi minun kantti kestänyt sitä että mies tekee 10h työpäivää ja tulee sitten kotiin hoitamaan lapset ja koirat ja talon kun minä vähän nukun. Ois siinä ollu mulla virkeä isä sitten kun vauva syntyy ja pitää yönsäkin alkaa nukkumaan huonosti. No olisin kait minä sitten yksin jaksanut kun juurihan nukuin 9kk putkeen kun mies teki kaiken... Just joo. Minä kyllä taistelin läpi väsymyksen ja vitutuksen enkä hylännyt koko muuta elämää miehen harteille. Oli se sitten vauva-aikana ihana apu kun minä valvoin yöt ja pidin huolen että mies saa nukkua rauhassa niin hän otti vauvan aamulla ja hoivasi vähintään 4h että sain pätkien lisäksi nukkua sen 4h putkeen. Hoivasi toki muutenkin, mutta tuo oli minun jaksamisen kulmakivi. Vaikka kuinka äidiksi tullaan niin en ymmärrä pelkkää oman navan tuijottelua.Ei se mies siitä rikki mene, että hetken aikaa pyörittää arkea silloin kun äiti odottaa vauvaa. Odottava äiti ei nuku huvikseen. Väsymys kertoo siitä että äiti tarvitsee unta. Toki muutakin huolenpitoa.
Ämmä nukkuu 9kk - ei ole hetki. Onneksi oma eukko ei ollut noin itsekäs vaikka huonovointinen välillä olikin. Minä hoidin kotia kyllä enemmän ja kaikki asioinnit että vaimo sai levätä, mutta että nukutaan kun väsyttää ja miestähän ei saa väsyttää kun hoitaa työt, kodin ja lapset ja kaiken muun? Nyt pitää kyllä mennä halaamaan vaimoa että luojan kiitos ei kääntynyt itsekeskeiseksi ääliöksi raskausaikana. Jos ennen hoidettiin asiat 50/50 niin raskausaikana ja vauva-aikana ne meni 70/30. Täällä neuvotaan että mee vaan eukko nukkumaan työpäivän jälkeen ja jätä kaikki miehelle - 100/0 on ihan sopiva jako koska raskaus... Älä ap vaan kuuntele tällasia neuvoja, saattaa mies nimittäin VÄSYÄ, se ei tarkoita ettei rakastaisi vaimoa kamalasti, mutta jos melkein vuoden saa yksin tehdä kaiken niin... Ei miehetkään mitään ihmeidentekijöitä ole.
Mä en tiedä mitä SÄ syöt, mutta mulla harvoin aamukakalla murtuu häntäluu tai tulee monen sentin repeämiä. Suosittelen kuitulisää.