Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kannabiskäyttäjä narkomaani?

Vierailija
11.10.2015 |

Kannabis luokitellaan kuitenkin huumeeksi?

Kommentit (2876)

Vierailija
81/2876 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on jotenkin kovin huvittavaa, kuinka ihmiset alapeukuttavat faktoille, joita eivät halua kuulla/lukea.

Jos vastustajat pystyisivät myöntämään olevansa väärässä niin kannabis olisi jo laillista.

Miksi tuoda markkinoille lisää aineita, alkoholinkin voisi kieltää.

Vierailija
82/2876 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

käytän kannabista joskus harvoin. Jos kannabiksen käyttäjät lasketaan narkomaaniksi niin sitten myös viinin lipittäjät kuuluisi laskea :)

:) Laskea mihin? Viinin "lipittäminen" ei ole rikollista.

Tyhmyyden ylistys kun itseensä kohdistuva teko (pössyttely) on rikos. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/2876 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse poltan lähes päivittäin. Kärsin  toistuvasta masennuksesta vuosia ja seitsemän vuotta söin masennuslääkkeitä. Kolmisen vuotta tuosta ajasta myös antipsykoottia auttamaan nukkumaan. Koko lääkkeiden syönnin ajan kävin terapiassa ja opiskelin, tein töitä.. Elämä vaan oli tuskallista sillä masennusjaksot veivät itsetunnon ja elämänilon sekä vahingoittivat minua ja ihmissuhteitani,mutta kolmaskaan kokeiltu mielialalääke ei auttanut. Säännöllisen kannabiksen käytön aloitin 3 vuotta sitten. Muutama kuukausi aloittamisen jälkeen pystyin jättää pois antipsykootin (ketipinor, määrättiin vain nukkumiseen 25-50mg illassa koska aloin kärsiä univaikeuksista. Univaikeudet alkoivat n.4 vuoden masennuslääkityksen jälkeen). Käytettyäni kannabista vuoden säännöllisesti, sain ensi kertaa 8 vuoteen Beckin masennustestistä normaalit pisteet. Puolitoista vuotta käytön aloittamisesta aloin vähentää mielialalääkitystä, lääkärin luvalla sillä en ollut enää masentunut. Nyt olen ollut vuoden ilman lääkkeitä ja tunnen voivani hyvin, näen elämäni selkeästi, olen valmistunut opinnoista ja saanut vakituisen työpaikan. Psykiatrit ei sitä usko, että kannabis on voinut auttaa minua. Enkä kaikille terveille ihmisille välttämättä sitä suosittele, riippuu ihmisestä kelle kannabis sopii ja mihin sitä haluaa käyttää. Mutta itse käytän lähes päivittäin ja elämäni on käytön aloittamisen jälkeen palautunut normaaliksi siitä masennus-ja lääkehelvetistä mitä olen kokenut. Nyt tunnen että olen oma itseni ja elän itse hyvää elämääni. Ja aloitin sattumalta viihdekäytöllä, mutta huomasin pian sen vaikutuksen yleiseen hyvinvointiini positiivisesti. Minusta olisi paras että tälläisiin kysymyksiin onko kannabiksen käyttäjä narkomaani, vastaisi nimenomaan käyttäjät. Se on itsestään selvää miten käyttö tuomitaan ja käyttäjistä maalataan rikollisia, syrjäytyneitä jne.. Ja käyttäjän tarvitsee jatkuvasti pelätä "paljastumista" ja sen seuraamuksia: työn menetystä jne.. Tämäkin kertomus, kuinka kannabis on auttanut minua, leimataan täällä palstalla varmaan propagandaksi eikä ihmiset halua uskoa että siitä voi saada apua. Mutta jos itse käyttää ja tuntee olevansa narkomaani, niin ymmärrän senkin ja kehotan heitä hakemaan apua. Kannabis vaatii lopulta aika vahvan psyykeen ja sen että on valmis laajentamaan omia näkökantojaan, mielipiteitään ja tajuntaansa, niin kannabis vaikuttaa. Sopii ihmisille jotka ovat sinut itsensä kanssa ja toisaalta auttaa siinä itsensä hyväksymisprosessissa. Haittapuoli säännöllisessä käytössä on kyllä lähimuistin heikkeneminen, joskus mulla esiintyy jälkeenpäin muistihäiriöitä noin 1-2 tunnin ajalta ennen kuin polttaa. Tästä syystä esim työpäivinä odotan pari tuntia kunnes poltan, etten unohda mitään tärkeää mitä on töissä juuri puhuttu. En tiedä miten toisten muistiin vaikuttaa, mulla vaikuttaa näin. Tästä kertomuksesta voi ketjun aloittaja itse tehdä päätelmänsä, olenko narkomaani. 

Kiitos asiallisesta kirjoituksesta.

Minulla on myös lähipiirissä ihmisiä, joille on määrätty mielialalääkkeitä. Nyt useampi heistä lopettelee lääkkeiden käyttöä niiden aiheuttamien sivuvaikutusten vuoksi. Ikävimmät sivuvaikutukset ovat persoonan latistuminen, tunteiden kokemattomuus, ajatusten takkuilu, lihominen jne. Vain harva heistä kokee saaneensa apua lääkkeistä, vaikka on kokeiltu suunnilleen kaikki markkinoilla olevat. Enemmän kokevat lääkkeiden aiheuttamia haittoja.

Suomessa määrätään järkyttävät määrät mielialalääkkeitä. Tähän tulisi saada muutos. Yksistään lääkkeiden kustannus Kelalle on järkyttävän suuri, mutta liian moni raportoi mitättömästä hyödystä ja jokapäiväiseen elämään vaikuttavista sivuoireista.

Masennus paranee usein myös itsestään ja terapia auttaa usein paremmin kuin kemikaalit. Eli tuossa nyyhkytarinassa ei mikään todista, että nimenomaan kannabis olisi masennuksen parantanut :D Ja lähimuistin heikkeneminen on tosi huono merkki; toivottavasti teet työtä, joka ei vaikuta kenenkään turvallisuuteen.

Vierailija
84/2876 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus paranee usein myös itsestään ja terapia auttaa usein paremmin kuin kemikaalit. Eli tuossa nyyhkytarinassa ei mikään todista, että nimenomaan kannabis olisi masennuksen parantanut :D Ja lähimuistin heikkeneminen on tosi huono merkki; toivottavasti teet työtä, joka ei vaikuta kenenkään turvallisuuteen.

Joillain ihmisillä lähimuisti heikkenee kannabispäihtymisen johdosta, samalla tavalla kuin alkoholi aiheuttaa monille hoippuvaa kävelyä ja myös lähimuistin heikentymistäkin. Kun päihtymys menee ohi, kaikki on taas ihan normaalia.

Vierailija
85/2876 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole narkomaani. Lääkekäyttäjä joka käyttää paljon ja päivittäin ei myöskään ole narkomaani. Miten satunnainen viihdekäyttö on haitallista kun hc lääkekäyttö ei ole?

sairauden hoito ja viihdekäyttö on kaksi täysin eri asiaa. Niitä ei voi verrata. Viihdekäytössäkin ollaan jo koukussa vaikka kuinka väittäisi muuta. Jos ei olisi, ei silloin olisi mitään tarvetta käyttää ollenkaan.

HYVÄ.

SITTEN KAIKKI, YHDENKIN VIINILASIN JUOJAT OVAT RAPAJUOPPOJA, ALKOHOLISTEJA, TENUKEPPEJÄ JA KUSISIA VIINAKOUKKULAISIA!

Joka ei ole kokeillut kannabista itse, EI KANNATA KOMMENTOIDA LAINKAAN.

ALKOHOLIN HAITAT, PÄIHDYTTÄVYYS JA KOUKUTTAVUUS OVAT SATAKERTAISET.

Ei mulla muuta.

Vierailija
86/2876 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on jotenkin kovin huvittavaa, kuinka ihmiset alapeukuttavat faktoille, joita eivät halua kuulla/lukea.

Jos vastustajat pystyisivät myöntämään olevansa väärässä niin kannabis olisi jo laillista.

Kannabis on laillistunut tämänkin vuoden aikana taas muutamissa paikoissa, ja syy siihen on yksinkertaisesti se, että laillisena kannabis aiheuttaa vähemmän ongelmia kuin laittomana. Ensi vuonna tulee taas lisää uusia maita, joissa kannabis laillistuu.

Vierailija
87/2876 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitse päihteitä?

Se on visainen kysymys. Varsinkin kun miettii, että suurin osa maailman ihmisistä käyttää erilaisia päihteitä.  Ainakin omalla alallani monet rentoutuvat alkoholin avulla, mutta itselleni se on liian kova huume, koska pari seuraavaa päivää menevät ihan piloille.

Etsi muita rentoutumsitapoja.

Kannabis on ollut ihan hyvä rentoutumistarkoitukseen jo kohta 30 vuotta. Ei ole mitään tarvetta muuttaa mitään niistä asioista, joista sinä et mitään tiedä, vaikka kovin varmaan luuletkin tietäväsi.

Vierailija
88/2876 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltolaki aiheutti ilmiön nimeltä muuntohuumeet. Ihmiset ovat käyttäneet eri aineita aina. Täyttä itsepetosta kuvitella että se kieltämällä loppuu. Järkevintä olisi opastaa käytöstä, haitoista ja hyödyistä rehellisesti.

Vierailija
89/2876 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään "nyyhkytarinassa" ei myöskään todista, etteikö kannabis olisi voinut vaikuttaa paljonkin toipumisessa. Kannabiksellahan on todella paljon erilaisia lääkekäyttömuotoja.

Vierailija
90/2876 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltolaki aiheutti ilmiön nimeltä muuntohuumeet. Ihmiset ovat käyttäneet eri aineita aina. Täyttä itsepetosta kuvitella että se kieltämällä loppuu. Järkevintä olisi opastaa käytöstä, haitoista ja hyödyistä rehellisesti.

Kun etukäteen opastaa, niin kenelläkään ei todellakaan ja tietenkään ole ongelmaa.

Kun jälkikäteen opastaa, niin alkoholisti/narkomaani ei myönnä ongelmaansa... koukuttavia ja ikäviä aineita nämä keskushermostovaikutteiset aineet.

Vierailija
91/2876 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole narkomaani. Lääkekäyttäjä joka käyttää paljon ja päivittäin ei myöskään ole narkomaani. Miten satunnainen viihdekäyttö on haitallista kun hc lääkekäyttö ei ole?

sairauden hoito ja viihdekäyttö on kaksi täysin eri asiaa. Niitä ei voi verrata. Viihdekäytössäkin ollaan jo koukussa vaikka kuinka väittäisi muuta. Jos ei olisi, ei silloin olisi mitään tarvetta käyttää ollenkaan.

HYVÄ.

SITTEN KAIKKI, YHDENKIN VIINILASIN JUOJAT OVAT RAPAJUOPPOJA, ALKOHOLISTEJA, TENUKEPPEJÄ JA KUSISIA VIINAKOUKKULAISIA!

Joka ei ole kokeillut kannabista itse, EI KANNATA KOMMENTOIDA LAINKAAN.

ALKOHOLIN HAITAT, PÄIHDYTTÄVYYS JA KOUKUTTAVUUS OVAT SATAKERTAISET.

Ei mulla muuta.

Sinulla taitaa jo olla ongelma.

Vierailija
92/2876 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on visainen kysymys. Varsinkin kun miettii, että suurin osa maailman ihmisistä käyttää erilaisia päihteitä.  Ainakin omalla alallani monet rentoutuvat alkoholin avulla, mutta itselleni se on liian kova huume, koska pari seuraavaa päivää menevät ihan piloille.

Kannabis on ollut ihan hyvä rentoutumistarkoitukseen jo kohta 30 vuotta. Ei ole mitään tarvetta muuttaa mitään niistä asioista, joista sinä et mitään tiedä, vaikka kovin varmaan luuletkin tietäväsi.

Itse et taida tietää ilman päihteitä elämisestä yhtään mitään :)

Vierailija
93/2876 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse et taida tietää ilman päihteitä elämisestä yhtään mitään :)

Olen 99 prosenttia ajastani täysin selvinpäin, joten voit ihan vapaasti pitää pääsi kiinni sellaisista asioista, joista sinulla ei ole selkeästi mitään ymmärrystä, tai ne pohjaavat pelkästään omaan mielikuvitukseesi. Anteeksi vain.

Vierailija
94/2876 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kun sellaiset jotka ei ole koskaan pajauttaneet luulevat tietävänsä paremmin kannabiksen vaikutukset. Siksi näissä keskusteluissa on aika koomisia juttuja.

Vierailija
95/2876 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabispössytelijä on narkomaani siinä kuin suoneen heroiini tai buprenofiinia pistävä addikti. Narkomaanit levittävät sairauksia ja tekevät rikoksia elääkseen. Parasta olisi jos poliisi voisi lopettaa nämä hylkiöt aina tavatessa. 

Kannabiksesta sinulla ei selkeästi ole mitään tietoa, ja muutenkin taidat olla yhtä väkivaltainen kuin Ihrynkin perustaja, josta oma poika on kirjoittanut seuraavaa:

"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA! "

Vierailija
96/2876 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D kannabis on varmasti laillista vuonna 30, siitä pitävät nuoret huolen. Kysyin luokalta, kuinka moni on kokeillut, 12/21 9-luokkalaisesta oli. (Ja ope myös:D)

Vierailija
97/2876 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään "nyyhkytarinassa" ei myöskään todista, etteikö kannabis olisi voinut vaikuttaa paljonkin toipumisessa. Kannabiksellahan on todella paljon erilaisia lääkekäyttömuotoja.

Ei taida olla ihan luotettava metodi; mikään ei  todista, ettei vaikuta :D Kyllä oikeiden lääkkeiden teho tai tehottomuus todetaan aivan eri menetelmillä.

Vierailija
98/2876 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D kannabis on varmasti laillista vuonna 30, siitä pitävät nuoret huolen. Kysyin luokalta, kuinka moni on kokeillut, 12/21 9-luokkalaisesta oli. (Ja ope myös:D)

Ihanaa, Suomen toivot :) Onko toi ope se tv:ssä esiintynyt hörhön näköinen iäkkäämpi nainen?

Aiotko olla hengissä 2030?

Vierailija
99/2876 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla ihan luotettava metodi; mikään ei  todista, ettei vaikuta :D Kyllä oikeiden lääkkeiden teho tai tehottomuus todetaan aivan eri menetelmillä.

Sinä väität, ettei kannabis vaikuta masennuksen hoidossa, minä taas väitän, että se on täysin mahdollista. Masennuslääkkeiden haitoista taas voi etsiä itse tietoa, jota kyllä riittää.

Kannabiksesta ja masennuksesta:

http://www.tusky.fi/uutiset/395-kannabiksen-kaeyttoe-ei-ainakaan-masenna

Vierailija
100/2876 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain ihmisillä lähimuisti heikkenee kannabispäihtymisen johdosta, samalla tavalla kuin alkoholi aiheuttaa monille hoippuvaa kävelyä ja myös lähimuistin heikentymistäkin. Kun päihtymys menee ohi, kaikki on taas ihan normaalia.

Jos henkilö käyttää alkoholia tai kannabista tai mitä tahansa niin, että vaikuttaa työelämään kuten viestissä kerrottiin, on hän vastuuton addikti. Viestissä ei tosin kerrottu, käyttääkö henkilö ainetta kesken työpäivän vai esim. "vain" kesken työviikon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi