Onko kannabiskäyttäjä narkomaani?
Kommentit (2876)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabista ja alkoholia ei voi verrata mitenkään keskenään. Paitsi ehkä joku narkki.
Alkoholia voi juoda pelkän maun takia tai vaikka janoon"Saunakalja".
Viiniä voi maistella tai ottaa pienen viskiryypyn.
Kannabista ei maistella. Sillä on yksi ainoa tarkoitus. Saada nuppi sekaisin!
Sellainen pieni ongelma asiassa on nyt, että kannabiksella on tosi vaikea saada nuppia sekaisin. Jos nuppi pitää saada sekaisin, alkoholi on siihen tarkoitukseen paras vaihtoehto. Se on niin voimakas huume, että sillä saa jopa tajunnan sammutettua täydellisesti. Se ei onnistu kannabiksella ollenkaan.
Voi kun naiivia tekstiä. Sillä kannabiksella nimenomaan saa sen nupin sekaisin. Pieni osa käyttäjistä pysyvästi. Alkoholin haittoja vähättelemättä, kannabista ei voi luokitella turvalliseksi huumeeksi.
Eli nuppi on jo valmiikis sekasiin ja sitä pitää omatoimi lääkitä, selitys löytyy ihan kaikkeen... eikö niin.
Vierailija kirjoitti:
Et taida tuntea montaakaan pidempään kannabista käyttänyttä ihmistä?
Minä valitettavasti tunnen nuoruudestani useammankin.
Kaikilla heillä mielenterveys reistaa. Luonne muuttunut täysin. Äkkipikaisia. Arvaamattomia. Erilaisia pakkoliikkeitä. Katse oudon tuijottava jne.
Ja pelkkää kannabista pössötelleet parikymmentä vuotta.
T. Mies 50v...
Ehkä ne sulle vaan sanoo että pelkkää pilveä menee.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun naiivia tekstiä. Sillä kannabiksella nimenomaan saa sen nupin sekaisin. Pieni osa käyttäjistä pysyvästi. Alkoholin haittoja vähättelemättä, kannabista ei voi luokitella turvalliseksi huumeeksi.
Jos kannabis ei mielestäsi ole turvallinen, niin mainitse joku vähähaittaisempi ja turvallisempi päihde, jolla on yhtä paljon (tai enemmän) erilaisia käyttötarkoituksia.
Jos kannabis lisäisi olennaisesti mielenterveysongelmia, Hollannissa olisi eniten maailmassa esimerkiksi skitsofreniaa. Siellähän kannabis on ollut käytännössä täysin laillista jo vuosikymmeniä, mutta skitsofreniaa esiintyy paljon vähemmän kuin vaikkapa Suomessa.
Koska kannabista voidaan lääkekäytössä käyttää useita grammoja päivässä, se on erittäin vähähaittaista. Tuota asiaa et voi millään kiistää. Jos se ei olisi vähähaittaista, lääkekäyttö olisi täysin mahdotonta.
Kannabiksen käyttö nuorena ei myöskään lisää sairastelua aikuisena, vaikka nuorille mitään päihdettä ei voikaan suositella:
http://yle.fi/uutiset/yllattava_tutkimustulos_marihuanan_kaytto_nuorena…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
Jos kysyt käyttäjältä itseltään on vastaus erilainen. Ilmeisesti omista teoistaan on vaikea kantaa vastuuta, selittänee myös tarvetta "lääkitä" pääkoppaa aineilla.
Kannabislääke auttaa skitsofrenian hoidossa;:
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/ulkomaat/kannabislaake-voi-auttaa-ski...
Pääkoppaa on hyvä lääkitä, jos sille on tarve.
Näetkö mitään eroa lääkärin määrämällä ja lääkärin valovannassa käytettävillä lääkkeillä tai sekakäyttäjällä joka pistä päänsä sekaisin ihan millä vain.
Kun lääkäri määrää vahvaa kannabista käytettäväksi useita grammoja päivässä, kannabis on erittäin vähähaittaista, mutta jos samaa ainetta käyttää ilman lääkärin määräystä, satunnaisesti ja paljon vähemmän, kannabis on jopa hyvin vaarallista. Joops!
Minusta on epäloogista sanoa, että kannabis on ok, koska lääkekäytössäkin se on hyvä. Ymmärrättekö mitään kivuista? Itse olen ottanut kodeiinia ihan muuten vaan joskus --> nousut, valveunet. Sitten olen saanut myös kodeiinia ja muita "huumelääkkeitä" leikkauksen jälkeisiin koviin kipuihin, tällöin suurin vaikutus on se kivun poistuminen, vaikka saattaa jotain muuta, kuten outoja unia tulla.
Että se aineen lääkekäyttö ja viihdekäyttö on kaksi hyvin eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä oon saanut kannabiksella nupin aivan sekaisin, trippailin ja pelkäsin ja unohdin olemassaoloni. Känniin olen sammunut kyllä joskus, mutta ikinä en ole ollut niin sekaisin kuin kannabista poltettuani.
Et silti kovin sekaisin ollut, kun kerrat pystyit hyvin asiaa analysoimaan. Ei kannata ottaa yliannostusta, eikä käyttää kannabista alkoholin kanssa sekaisin.
Hmm itse en kyllä käytä kannabista, jotta saisin nuppini sekaisin. En käytä alkoholiakaan, enkä lääkkeitä tuohon tarkoitukseen. Kannabis voi auttaa crohnin taudin koviin kipuihin ja ripuliin, kuten minulla. Sen verran, että kivut helpottavat. Millään aineella en tykkää laittaa nuppia sekasin, paljon enemmän saa irti selvänä.
Kaikkea kohtuudella.
Vierailija kirjoitti:
Tupakkaakin koko ajan kielletään ja rajoitetaan enemmän.
Se on ihan hyvä, koska tupakka on erittäin vaarallinen huume, joka aiheuttaa heroiiniriippuvuuteen verrattavan riippuvuuden, ja hyvin nopeasti. Hyvin harva myös pääsee eroon tupakasta ennen kuolemaansa, joka monella taas johtuu suoraan tupakasta ja sen aiheuttamista sairauksista.
Vierailija kirjoitti:
Näetkö mitään eroa lääkärin määrämällä ja lääkärin valovannassa käytettävillä lääkkeillä tai sekakäyttäjällä joka pistä päänsä sekaisin ihan millä vain.
Mistähän sinä nyt sekakäyttäjätkin tähän jo tempaisit?
Vierailija kirjoitti:
Kannabista ja alkoholia ei voi verrata mitenkään keskenään. Paitsi ehkä joku narkki.
Tää on jotenkin liikuttavaa, kun sellaiset ihmiset kommentoi, joilla ei ole kokemusta. Ennakkoluulot ja jaettu disinformaatio on uponnut teikäläisiin kiitettävästi.
Useimmat ihmiset käyttävät kannabista samoin kuin lasillista viiniä tai saunakaljoja. Pieni määrä rentoutumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on epäloogista sanoa, että kannabis on ok, koska lääkekäytössäkin se on hyvä. Ymmärrättekö mitään kivuista? Itse olen ottanut kodeiinia ihan muuten vaan joskus --> nousut, valveunet. Sitten olen saanut myös kodeiinia ja muita "huumelääkkeitä" leikkauksen jälkeisiin koviin kipuihin, tällöin suurin vaikutus on se kivun poistuminen, vaikka saattaa jotain muuta, kuten outoja unia tulla.
Että se aineen lääkekäyttö ja viihdekäyttö on kaksi hyvin eri asiaa.
http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1400040824814
Pelkästään tulehduskipulääkkeet aiheuttavat vuosittain noin 200–300 kuolemaa, arvioi lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea.
Kannabikseen ei kuole kukaan. Tuokin on hyvä ottaa huomioon, eikös vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä oon saanut kannabiksella nupin aivan sekaisin, trippailin ja pelkäsin ja unohdin olemassaoloni. Känniin olen sammunut kyllä joskus, mutta ikinä en ole ollut niin sekaisin kuin kannabista poltettuani.
Et silti kovin sekaisin ollut, kun kerrat pystyit hyvin asiaa analysoimaan. Ei kannata ottaa yliannostusta, eikä käyttää kannabista alkoholin kanssa sekaisin.
En pystynyt muistamaan kuka olen, kenen kanssa olen ja missä - kyllä se aika sekaisin olemista musta on. En pystynyt liikkumaan ja olisin ollut todella puolustuskyvytön, jos olisin ollut paikassa jossa voi joutua vaaraan. Olin polttanut myös tosi vähän ja pelkkää kannabista, ei alkoholia tai muutakaan alla. Tiedän kyllä, että useat eivät ole niin herkkiä aineelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
Jos kysyt käyttäjältä itseltään on vastaus erilainen. Ilmeisesti omista teoistaan on vaikea kantaa vastuuta, selittänee myös tarvetta "lääkitä" pääkoppaa aineilla.
Kannabislääke auttaa skitsofrenian hoidossa;:
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/ulkomaat/kannabislaake-voi-auttaa-ski...
Pääkoppaa on hyvä lääkitä, jos sille on tarve.
Kun lääkäri määrää vahvaa kannabista käytettäväksi useita grammoja päivässä, kannabis on erittäin vähähaittaista, mutta jos samaa ainetta käyttää ilman lääkärin määräystä, satunnaisesti ja paljon vähemmän, kannabis on jopa hyvin vaarallista. Joops!
Jumitat nyt siinä kannabiksessasi :D
Kun lääkäri määrää sinulle lääkkeet seuraa hän myös annostusta eikä uusi reseptejä miten sattuu pään sekoittamistarve olemaan milläkin hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä, että useat eivät ole niin herkkiä aineelle.
Kyllä. Mene, äläkä enää kannabista käytä, jos se sinuun noin voimakkaasti vaikuttaa.
Voi toki olla päihdeongelma, jos polttelee koko ajan ja se haittaa elämää. Miksi ei voisi olla?
Jos polttelee joskus ja elää täysipainoista elämää eikä kannabiksen käyttäminen ole pakkomielle, ei todennäköisesti ole päihdeongelmaa.
Minä juon alkoholia harvoin ja käytän kannabista joskus, enkä ole narkomaani tai alkoholisti. Olen riippuvainen ainoastaan tupakasta ja senkin lopettamista olen harkinnut.
Vierailija kirjoitti:
Jumitat nyt siinä kannabiksessasi :D
Kun lääkäri määrää sinulle lääkkeet seuraa hän myös annostusta eikä uusi reseptejä miten sattuu pään sekoittamistarve olemaan milläkin hetkellä.
Kun lääkäri määrää kannabista lääkkeeksi, niin pelkkä päivittäisannoskin on jo huomattavasti suurempi mitä kannabiksen satunnaisessa päihdekäytössä, mutta silti ongelmia ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Naapurini poltti päivittäin kannabista ja savu tunkeutui asuntoomme. Nauroi vain valituksille.
Poliisikin on jo keksitty. Jos kuukausia kärsit kannabissavusta, etkä soita poliisille, niin kyllä vähän voi itseäänkin katsoa peilistä. Osanottoni lapsesi kuoleman johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen pieni ongelma asiassa on nyt, että kannabiksella on tosi vaikea saada nuppia sekaisin. Jos nuppi pitää saada sekaisin, alkoholi on siihen tarkoitukseen paras vaihtoehto. Se on niin voimakas huume, että sillä saa jopa tajunnan sammutettua täydellisesti. Se ei onnistu kannabiksella ollenkaan.
Osaat näköjään sinäkin olla naiivi. Ja tietämätön.
On totta, että joillakin psykoosiin taipuvaisilla on todettu kannabiksen aiheuttavan jopa psykoosia. Tosin kannabispsykoosista tutkimusten mukaan paranee ilman kognitiivisia muutoksia. Nuorille, alle 18-vuotiaille kannabista, samoin kuin mitään muutakaan huumetta, alkoholi mukaanlukien, ei suositella.
Nythän tutkimuksissa on todettu, että kannabiksesta on apua jopa skitsofrenian hoidossa, kun aiemmin yritettiin väittää sen aiheuttavan skitsofreniaa. (Tosin se voi laukaista skitsofrenian hieman aiemmin sellaisella ihmisellä, jolla se puhkeaisi joka tapauksessa:)
Kannabista testataan lääkeyhtiöiden toimesta myös syöpäkivpujen hoidossa, epilepisian hoidossa ja silmänpainetautia sillä jo laajasti hoidetaankin.
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/ulkomaat/kannabislaake-voi-auttaa-sk…
http://www.ts.fi/uutiset/ulkomaat/815225/Kannabislaakkeella+lupaavia+tu…
Tässä kiihkoton ja asiallinen lääkärin kirjoittama artikkeli kannabiksesta yleensä. Suosittelen lukemaan, niin ei tarvitse luulla.
Helsingin sanomien pääkirjoitus:
"Sota huumeita vastaan pitää lopettaa, koska se on hävitty, tuhoisa ja turha"