Minua ei päästetty kaupassa henkilökunnan vessaan vaikka
minulta valui kurat pitkin lahjetta. Asiakkaille ei ole siellä vessaa. Anelin että antakaa nyt minun mennä kun varmasti näette ettei ole leikistä kysymys. Ei päästäneet. Taidan tehdä valituksen, todella huonoa palvelua.
Kommentit (366)
Ihan sama mitä asiakkaalla on housuissa, minä en työpaikkaani vaaranna asiakkaan takia. Tuollaiset ohjeistukset/määräykset ovat työnantajalta, ei työntekijältä.
Harmittaa. Kirjoitin tänne päivä tai pari sitten kaksi asiallista viestiä omasta kannastani asiaan perustellen. Nyt joku toista mieltä ollut on poistattanut ne.
Tää palsta on ihan typerä, kun jos on keskustelussa väärä mielipide, se poistetaan.
Tee valitus, jos sen tekemällä kurat poistuvat lahkeestasi valumasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietinpä kirjoitti:
Puolet suomalaisista sairastaa tämän mukaan suolistosairauksia ja pidätyskyvyn puutetta? Outoa. Pitäisikö siis pankeissakin päästää asiakkaat asioimaan vessaan takahuoneeseen, jossa usein pankkiholvit ym. salassapitoon liittyvät asiat. Tässäpä tuleekin haastetta pankinjohtajille, kun vahtivat pytyllä istuvia pörähteleviä asiakkaita. Ei tavalliset virkailijat ehdi sellaiseen asiakaspalvelusta. Tai sitten heille pitää jakaa vahtivuorot ja mielellään ase käteen...
Tulevaisuudessa varmasti joudutaan asiaan kiinnittämää enemmän huomiota, sillä yhä enemmän ja yhä nuoremmilla, jopa lapsilla on jonkinasteisia suolistosairauksia, eikä siihen tällä hetkellä ole aina lääketiett.ratkaisua tai lääkettä.
Suolistosairaudet tullaan varmasti ottamaan tulevaisuudessa julkisissa tiloissa huomioon, ihan samalla tavalla kuin muissa sairauksissa esim. astma ja yliherkkyys.
Ensiksi kannattaisi kiinnittää huomiota, mistä nämä suolistosairaudet johtuu. Tärkein syy on ravinto. Virallinen taho ei tätä vieläkään tunnusta.
Eikös syynä ole väärä bakteerikanta tai jokin bakteeri tai pöpö on ottanut ylivallan suolistosta. Ja se voi tulla mahataudin tai flunssan seurauksena tai muun seurauksena. Ja se voi tulla myös geeniperimänä.
Bakteerikanta riippuu syödystä ravinnosta. Geenien aktiivisuutta voi säädellä syödyllä ruualla.
Jos on kusen/paskanpidätysongelmia, kannattaa suunnitella reittinsä niin, että pääsee yleisövessaan tarvittaessa. Jos jossain liikkeessä ei ole yleisövessaa, se on syytä ajoissa ottaa huomioon. Henkilökunta ei voi noin vain päästää sivullisia henkilöstön tiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tarvitse päästää henkilökunnan vessaan ketään. Meilläkin on työntekijöiden tavarat lukitsemattomissa kaapeissa pukuhuoneessa, jonka yhteydessä vessa on. Enkä minä voi odottaa siellä vessan vieressä kunnes asiakas on hoitanut hommansa.
Ja sille yhdelle, jonka lapsi kusi lattialle, niin lapselle joko vaipat jos ei osaa pidättää tai sitten mennään pihalle! Haloo!
Onko yleinenkin käytäntö, että henkilökunnan tiloissa omaa kaappia ei voi lukita? Eihän siellä sitten voi säilyttää oikein mitään. Itse en luottaisi työkavereihin sen enempää kuin muihinkaan ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
No minun työpaikallani päästettiin, kunnes joku sotki koko vessan ulosteilla ja lähti luikkien karkuun pahoittelematta, siivoamatta sekä hyvittämättä tekoaan mitenkään.
Olin aikoinani pienessä toimistossa töissä, jossa eräs asiakas teki saman tempun. Sen jälkeen ketään asiakasta ei enää päästetty vessaan.
Vierailija kirjoitti:
minulta valui kurat pitkin lahjetta. Asiakkaille ei ole siellä vessaa. Anelin että antakaa nyt minun mennä kun varmasti näette ettei ole leikistä kysymys. Ei päästäneet. Taidan tehdä valituksen, todella huonoa palvelua.
Oletan sinun olevan joko Crohn- tai CU-potilas. Jompikumpi jos olet, miksei sinulla ole VESSAPASSIA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tarvitse päästää henkilökunnan vessaan ketään. Meilläkin on työntekijöiden tavarat lukitsemattomissa kaapeissa pukuhuoneessa, jonka yhteydessä vessa on. Enkä minä voi odottaa siellä vessan vieressä kunnes asiakas on hoitanut hommansa.
Ja sille yhdelle, jonka lapsi kusi lattialle, niin lapselle joko vaipat jos ei osaa pidättää tai sitten mennään pihalle! Haloo!
Onko yleinenkin käytäntö, että henkilökunnan tiloissa omaa kaappia ei voi lukita? Eihän siellä sitten voi säilyttää oikein mitään. Itse en luottaisi työkavereihin sen enempää kuin muihinkaan ihmisiin.
A) Meillä ei ole kaappia vaan naulakko. Ei ole myöskään omaa kaappia. Miksi ihmeessä olisi?
B) Ollaan aina yksin töissä, eli ei voi työkaverit pölliä.
C) Takahuoneessa on valvontakamerat, eli selviäisi varsin nopeasti, kuka on varastanut. Lisäksi sen näkee työvuorolistasta.
vessapassi,yliherkkyyspassi,paniikkihäiriöpassi, voin tulostella nuita teille kaikille.
suihinottopassi ois hyvä myös,sen verran hemaiseva neito ärrällä aina.
eli jokaiselle teille pitäisi erikseen suunnitella kaupat
ainiin,ja adhd marcojessikalle myös kauppa missä saa riehua vapaasti.
CU kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan sinun olevan joko Crohn- tai CU-potilas. Jompikumpi jos olet, miksei sinulla ole VESSAPASSIA?
Mitä se vessapassi olis tossa tilanteessa auttanut?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä henk.kunnan wc jankkaamista.
Kyllä Suomi tuntuu olevan joku takapajula, jos kaupassa ei ole edes wc:stä. Jankataan vain, ettei henk.kunnan wc:n voi laskea asiakkaita, kun kaikki varastetaan ja moni asiakas viettäisi siellä laatuaikaansa, henkilökunnan harmiksi? Miksi?
Minusta asiakasvessan luulisi olevan itsestään selvä, ihan samalla tavalla kuin sovituskopit, jos myydään vaatteita tai että kaupassa on penkki/tuoli liikuntarajoitteiselle tai henkilökunnalla on saatavilla puhelin hälyttää ambulanssi asiakkaalle tai tulipalon sattuessa paloauto.
Nyt en enää ihmettele, miksi jotkut kuseskelevat julkisella paikalla, se on luonnollista ja itsestään selvää, jota muualla maailmassa pidetään hyvin junttimaisena. Enpä ole moiseen ongelmaan törmännyt muualla maailmassa, ettei ihminen pääse julkisella paikalla vessaan. Ja sekin ihmetettyy, miten kaikki ovat varkaita ja sottapyttyjä.
Muualla maailmassa? Eiköhän suurimmassa osassa maailmaa nimenomaan hoideta tarpeet jonnekin muualle kuin yleisövessaan. Euroopassa matkustellenkaan ei niitä julkisia käymälöitä joka maasta niin helpolla löydy, edes isommista kaupungeista. Ostarit ja vastaavat asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Te "suolistosairaat" jotka ette kykene käymään edes kaupassa ilman vessaa, miksi ihmeessä teillä ei ole avannetta?! Hyh
En ota keskusteluun muuten kantaa, mutta edelleen ihmettelen monien suhtautumista avanteeseen. Avanne ei ole edes kaikille mahdollinen vaihtoehto. Se ei myöskään välttämättä ratkaise kaikkia ongelmia, vaan voi aiheuttaa myös uusia sellaisia. Avanteista voi myös tulla paljon sotkua. Pussit voivat falskata, täyttyä nopeasti jne. Avanteiden toiminta ei ole välttämättä ennustettavissa niin kuin ei suoliston muutenkaan.
Lisäksi koin loukkaavana suolistosairaan laittamisen lainausmerkkeihin. Ehkä suhtaudun aiheeseen liian henkilökohtaisesti, sillä minua on pilkattu, kiusattu, vähätelty jne. suurimman osan elämääni suolistosairauteni vuoksi. Monien mielestä suolistosairaudet ovat tavattoman huvittavia ja jonkilaisen yleisen pilkan aiheita. En voi ymmärtää tällaista käyttäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Päivämäärä täsmää siihen, kun itse olin samassa kaupassa ja joku oli ulostanut lattialle. Aivan sairaan kuvottavaa toimintaa. Jos ei pysty julkisella paikalla pidättelemään, kannattaisi hankkia vaipat tai laitospaikka.
Entä jos kyseinen ihminen ei ole tehnyt sitä tahallaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te "suolistosairaat" jotka ette kykene käymään edes kaupassa ilman vessaa, miksi ihmeessä teillä ei ole avannetta?! Hyh
En ota keskusteluun muuten kantaa, mutta edelleen ihmettelen monien suhtautumista avanteeseen. Avanne ei ole edes kaikille mahdollinen vaihtoehto. Se ei myöskään välttämättä ratkaise kaikkia ongelmia, vaan voi aiheuttaa myös uusia sellaisia. Avanteista voi myös tulla paljon sotkua. Pussit voivat falskata, täyttyä nopeasti jne. Avanteiden toiminta ei ole välttämättä ennustettavissa niin kuin ei suoliston muutenkaan.
Lisäksi koin loukkaavana suolistosairaan laittamisen lainausmerkkeihin. Ehkä suhtaudun aiheeseen liian henkilökohtaisesti, sillä minua on pilkattu, kiusattu, vähätelty jne. suurimman osan elämääni suolistosairauteni vuoksi. Monien mielestä suolistosairaudet ovat tavattoman huvittavia ja jonkilaisen yleisen pilkan aiheita. En voi ymmärtää tällaista käyttäytymistä.
Jätetään omaan arvottomaan arvoonsa sairaille huutelevat. Helppoa huudella palstoilla. No, varo ettei satu kohdallesi.
Ymmärrän ettei kaupan henkilökunta voi päästää vessaan. Ihan yleinen turvallisuusohje ja hygieniaohje. Mitä kaikkea siellä takahuoneessa voi tehdä jos vessaan menijä olisikin joku huumehörhö, piikkejä tms siellä täällä.
Yhden kerran olen pyytänyt päästä kaupassa vessaan ja se oli loppuraskauden aikana kun kohtu jo painoi virtsarakkoa. Kiitos kiltin myyjän, pääsin vessaan ja vältyin nololta tilanteelta!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ettei kaupan henkilökunta voi päästää vessaan. Ihan yleinen turvallisuusohje ja hygieniaohje. Mitä kaikkea siellä takahuoneessa voi tehdä jos vessaan menijä olisikin joku huumehörhö, piikkejä tms siellä täällä.
Yhden kerran olen pyytänyt päästä kaupassa vessaan ja se oli loppuraskauden aikana kun kohtu jo painoi virtsarakkoa. Kiitos kiltin myyjän, pääsin vessaan ja vältyin nololta tilanteelta!
Olisitko ymmärtänyt, jos et olisi päässyt tuossa tilanteessa vessaan?
Epäinhimillistä ja nöyryyttävää. Kyllä jokaisella on sen verran aikaa vahtia niitä kaappeja että vatsatautinen pääsee vessaan.
T. Ex-kassa
Vierailija kirjoitti:
Ei meitäkään päästetty kun lapsi valitti kamalaa pissahätää ja jos sanoo että nyt pisuttaa niin silloin on jo kiire,akka kiukkusi ettei saa mennä vessaan joten vedin lapsen housut kinttuihin ja annoin sen kusta kassoille,vedettiin housut jalkaan ja lähdettiin,jätin myös ostokset sinne minne kärrit sattui jäämään.
sinne jäi akka tyhmänä tuijottamaan kusilammikkoa.
t.M
Siis teit mitä! Hemmetti meitä on moneen junaan, ei ole totta! yritysten ei ole mikään pakko antaa asiakkaidensa käyttää henkilökunnalle tarkoitettua vessaa. Eihän sinullakaan ole pakkoa päästää ketään tuntematonta kotiisi kuselle - HALOO!!!!
Mun työpaikan asiakastila on noin kymmenen neliötä. Sinnekö pitäis vielä vessakin tunkea?