APUA! Aivan järkyttäviä asuntoja ihmisillä!
Siis katsokaa noita tavallisten ihmisten lähettämiä kämppäkuvia. Aivan järkkyä! Itse olen aina pitänyt itseäni epäsiistinä / boheemina, mutta pientä on tämä meidän talouden epäjärjestys. Onko tämä ihan tavallinen näky?
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/10/07/mhl-cribs-lapsiperhelaavat-lahe…
Kommentit (395)
Vierailija kirjoitti:
Luovilla ihmisillä on sekaista. Ette te elämän suorittajat sellaisesta ymmärrä.
Mä kykenen olemaan luova siistissäkin kodissa. Pään sisällä on ihan riittävän sekaista ja sen vastapainoksi tarvitsen siistin kodin.
Luovuudella ja läävällä ei ole mitään tekemistä keskenään.
Laiskuudella ja läävällä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tuollaista. Kämppäni oli siisti ja minimalistinen kun olin sinkku ja yksinasuva opiskelija. Nyt teen vaativaa asiantuntijatyötä ja työmatka on 40km yhteen suuntaan (tuotantolaitos, jonka toimistolla työskentelen, sijaitsee 40km etäisyydellä kuntakeskuksesta keskellä ei mitään) a
Arki menee näin
5.45 herätys
6.30 lapsen (3v) herättäminen
7.00 lähdössä viemään lasta päivähoitoon
8.00 työpaikalla
16.00 työpaikalta poistuminen
16.40 lapsen nouto päivähoidosta
17.00 kotona tai jos ruokakaupassa pitää käydä niin 17.20 kotonaIstutan muksun katsomaan pikkukakkosta ja alan tehdä ruokaa/päivällistä. Samalla hoidan tiskit päivittäin koneeseen ja puhtaat kaappeihin.
18.00-18.30 ruokailu
Toisinaan joutuu juoksemaan illan lapsen perässä vaikka yrittäisin siivoilla, pitää olla käytännössä 3 sekunnin välein komentamassa pientä ettei mene räpeltämään asioita mihin ei saa koskea. Joskus tässä välissä laitetaan lapsen kans yhdessä pyykit koneeseen pyörimään ja telineeltä edelliset kuivuneet kaappeihin. Lapsi osallistuu tähän mielellään ja vie itse omat vaatteensa vaatehuoneen hyllyille.20.00 lapsen hampaanpesut ja nukkumaanmenot
Tässä välissä äidin omaa aikaa harrastaa ohjelmointi- ja musiikintekoprojekteja tietokoneella.
22.00 menen itse nukkumaan
Missä mies/lapsen isä? Mies löytyy samasta huushollista ja imuroi toisinaan sekä laittaa pyykkejä ja yrittää pitää keittiötä siistinä. Tekee sitä harvemmin kuin minä mutta tekee kuitenkin. Hän tekee vuorotyötä ja hänen yksi työvuoro kestää aina 12h.
Silti meidän huusholli näyttää tuolta kuin videolla. Tuntuu ettei vuorokaudessa tunnit riitä. Tavaraa meillä kyllä on liikaa, sen myönnän. Mutta mihin viet jotain lahjaksi saatuja mukahauskoilla olevia mukeja ja muuta yhtä turhaa roinaa kun ei niitä kukaan osta kirpparillakaan tai ota edes roskalavayhteisöissä vastaan? En halua käyttökelpoista ja ehjää tavaraa heittää roskiin, koska se on epäekologista. Emme osta turhaa roinaa (elin jo opiskeluaikana minimalistisesti kuten aiemmin mainitsin), mutta sitä kertyy aina väkisin lahjojen muodossa ja joulut on pahimpia.
Vaativa asiantuntijatyö mainittu 😆🤣😂
Jep. En tiedä miten se vaikuttaa kodin kaaokseen. Miksi se pitää mainita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tuollaista. Kämppäni oli siisti ja minimalistinen kun olin sinkku ja yksinasuva opiskelija. Nyt teen vaativaa asiantuntijatyötä ja työmatka on 40km yhteen suuntaan (tuotantolaitos, jonka toimistolla työskentelen, sijaitsee 40km etäisyydellä kuntakeskuksesta keskellä ei mitään) a
Arki menee näin
5.45 herätys
8.00 työpaikalla
17.00 kotona tai jos ruokakaupassa pitää käydä niin 17.20 kotonaIstutan muksun katsomaan pikkukakkosta ja alan tehdä ruokaa/päivällistä. Samalla hoidan tiskit päivittäin koneeseen ja puhtaat kaappeihin.
18.00-18.30 ruokailu
Toisinaan joutuu juoksemaan illan lapsen perässä vaikka yrittäisin siivoilla, pitää olla käytännössä 3 sekunnin välein komentamassa pientä ettei mene räpeltämään asioita mihin ei saa koskea. Joskus tässä välissä laitetaan lapsen kans yhdessä pyykit koneeseen pyörimään ja telineeltä edelliset kuivuneet kaappeihin. Lapsi osallistuu tähän mielellään ja vie itse omat vaatteensa vaatehuoneen hyllyille.20.00 lapsen hampaanpesut ja nukkumaanmenot
Tässä välissä äidin omaa aikaa harrastaa ohjelmointi- ja musiikintekoprojekteja tietokoneella.
Missä mies/lapsen isä? Mies löytyy samasta huushollista ja imuroi toisinaan sekä laittaa pyykkejä ja yrittää pitää keittiötä siistinä. Tekee sitä harvemmin kuin minä mutta tekee kuitenkin. Hän tekee vuorotyötä ja hänen yksi työvuoro kestää aina 12h.
Silti meidän huusholli näyttää tuolta kuin videolla. Tuntuu ettei vuorokaudessa tunnit riitä. Tavaraa meillä kyllä on liikaa, sen myönnän. Mutta mihin viet jotain lahjaksi saatuja mukahauskoilla olevia mukeja ja muuta yhtä turhaa roinaa kun ei niitä kukaan osta kirpparillakaan tai ota edes roskalavayhteisöissä vastaan? En halua käyttökelpoista ja ehjää tavaraa heittää roskiin, koska se on epäekologista. Emme osta turhaa roinaa (elin jo opiskeluaikana minimalistisesti kuten aiemmin mainitsin), mutta sitä kertyy aina väkisin lahjojen muodossa ja joulut on pahimpia.
En ikinä palkkaisi vaativaan työhön ihmistä joka ei saa pidettyä kotiaan kunnossa.
Meillä on kotona tuon näköistä jos en ole siivonnut ja olen aina ajatellut että noloa ja kauhea läävä! Näköjään muilla on ihan samanlaista🤔
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kotona tuon näköistä jos en ole siivonnut ja olen aina ajatellut että noloa ja kauhea läävä! Näköjään muilla on ihan samanlaista🤔
No, en minä päästäisi vieraita kotiini, jos on tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arki menee näin
5.45 herätys
8.00 työpaikalla
18.00-18.30 ruokailu
En ikinä palkkaisi vaativaan työhön ihmistä joka ei saa pidettyä kotiaan kunnossa.
Eihän se työnantaja tule mitään tupatarkastuksia kenenkään kotiin tekemään joten mistä kukaan tietää millaista kenenkin kodissa on?
Täytyy olla tylsä elämä mikäli toisten kotien siisteys/sotkuisuus jaksaa kiinnostaa niin paljon ,että asiasta vaahdotaan ja päiväillään parikymmentä sivua. emme kaikki kärsi pakko-oireisista häiriöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ikinä koti pääsis tuollaiseen kuntoon. Ahdistaa käydä edes kahvilla tuollaisessa talossa, tavaroiden takia talo ei ole ikinä imuria nähnytkään, eletään jo elokuuta ja edellisen joulun koristeet seisoo vielä olohuoneessa laatikossa. Lomareissulta palattu kotiin jo puolitoista kuukautta sitten ja matkalaukut purkamatta. Vessan eltaantunut vanhan virtsan haju tuntuu jo keittiössä asti. Jos roska tippuu lattialle, se jää lattialle.
Sellainen henkilö joka siellä useammin käy kylässä, sanoo että on selvästi siivonnut ennen kun mentiin kahville. Öö, siivonnut? Mistä?
Vierailija kirjoitti:
Se, että joillain on parempaakin tekemstä elämässään kuin puunata kotiaan ei ole laiskuutta. Toisten koteja kyttäävillä ja haukkuvilla tässä jokin häiriö on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa ja ärsyttääkin, jos menee jollekulle kylään ja tämä pahoittelee kaaosta joka on tyyliin pari barbia lattialla ja kahvimuki sohvapöydällä. Meillä kaaos on sitä että "heitä ne kamat siitä sohvalta niin pääset istumaan, äläkä kompastu mihinkään".
Kutsutko ihmisiä kylään tuollaisen kaaoksen keskelle?
Talo elää tavallaan ja vieras käy ajallaan. Miksi pitäisi esittää "parempaa" kuin on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ikinä koti pääsis tuollaiseen kuntoon. Ahdistaa käydä edes kahvilla tuollaisessa talossa, tavaroiden takia talo ei ole ikinä imuria nähnytkään, eletään jo elokuuta ja edellisen joulun koristeet seisoo vielä olohuoneessa laatikossa. Lomareissulta palattu kotiin jo puolitoista kuukautta sitten ja matkalaukut purkamatta. Vessan eltaantunut vanhan virtsan haju tuntuu jo keittiössä asti. Jos roska tippuu lattialle, se jää lattialle.
Sellainen henkilö joka siellä useammin käy kylässä, sanoo että on selvästi siivonnut ennen kun mentiin kahville. Öö, siivonnut? Mistä?
Ei noissa aloituksen kuvissa ollut kyse mistään tuollaisesta mitä kuvaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siisti koti kertoo elämättömästä elämästä. Palstatädeillä ei ole elämässä muuta kuin neuroottinen siisteys, kutominen ja paskat vanhoille naisille suunnatut kirjat.
Haha taidat olla se Tommi Kinnusen kirjoista jankkaava mt-keissi? Kämppä joku kaljatölkkejä täynnä oleva läävä joka kertoo vain "eletystä elämästä"
Varsinainen päivystäjä, joka luulee tuntevansa jokaisen kirjoittajan😆
Minähän vain kysyin sinulta oletko sama tapaus. :) Palstaa tulee kieltämättä päivystettyä liikaa näiden unettavien Teamsien aikana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että joillain on parempaakin tekemstä elämässään kuin puunata kotiaan ei ole laiskuutta. Toisten koteja kyttäävillä ja haukkuvilla tässä jokin häiriö on.
Mistä tämä ajatus on tullut, ettei olisi mitään muuta elämää, jos osaa pitää kodin aina siistissä kunnossa? Mitä niin ihmeellistä nämä sotkuperheet sitten tekevät? Kyllä meillä harrastetaan, matkustellaan ym.
Vierailija kirjoitti:
TYökseni yllättäen ihmisten koteihin menevänä henkilönä tiedän, että paljon pahempaakin on nähty ja nuo ovat aika normaaleja koteja.
Jostain syystä sotkuisessa kodissa on harvoin hyväkäytöksisiä lapsia.
Juuri näin. Viimeiset 30 vuotta vallinnut vapaa kasvatus on tuottanut hedelmää. Silloin syntyneet perustavat nyt omia perheitään ja koska heiltä ei ole koskaan vaadittu lapsena mitään, omat tenavat kasvavat sitten samalaisina kuninkaina ja kuningattarina läävän keskellä. Murrosikä jatkuu nelikymppisiksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ja siksi siivoan ennen kuin ketään tulee. Meillä on välillä jäätävä kaaos, mutta kun pistää töpinäksi niin se on alle tunnissa siivottu sellaiseen vieraille esittelykelpoiseen kuntoon. Kyse on kuitenkin vaan tavaroista jotka lojuu siellä täällä, säännöllisesti kun siivotaan niin mitään likakerrostumia ei ehdi tulla.
Millaista apua toivoisit, ap? Käsitteleekö artikkeli koteja, jotka muistuttavat sinun huusholliasi?
Vai miksi ja mihin oikein tarvitset apua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TYökseni yllättäen ihmisten koteihin menevänä henkilönä tiedän, että paljon pahempaakin on nähty ja nuo ovat aika normaaleja koteja.
Jostain syystä sotkuisessa kodissa on harvoin hyväkäytöksisiä lapsia.Juuri näin. Viimeiset 30 vuotta vallinnut vapaa kasvatus on tuottanut hedelmää. Silloin syntyneet perustavat nyt omia perheitään ja koska heiltä ei ole koskaan vaadittu lapsena mitään, omat tenavat kasvavat sitten samalaisina kuninkaina ja kuningattarina läävän keskellä. Murrosikä jatkuu nelikymppisiksi asti.
Aikuiset ei voi nykyään sanoa mitään, koska lapsi menee koulukuraattorin luo, joka tekee lasun. Lasu tehdään lapsen puheiden perusteella.
Hirveitä lääviä, ei ole kyllä mun juttu asua tollasen rojumäärän ja sotkun keskellä. Se ei ihan oikeesti ole kovin kummoinen juttu laittaa tavarat paikoilleen käytön jälkeen, tai pyyhkäistä pöytää kun ruokailu on ohi. Ehkä olen sitten niuho ja liian tarkka, mutta kyllä odotan että nää ala-aste ikäiset lapset itse hoitaa tiskit joko tiskipöydälle tai suoraan tiskikoneeseen. Sama juttu likaisten vaatteiden kanssa, ne menee pyykkikoppaan ja vanhemmat huolehtii että tulevat ajallaan pestyä.
Ja tietysti oletan myös aikuisilta siisteyttä sekä omien jälkien korjaamista. En vaan tajua että kuka ei halua huolehtia omasta kodista ja asuinympäristöstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa ja ärsyttääkin, jos menee jollekulle kylään ja tämä pahoittelee kaaosta joka on tyyliin pari barbia lattialla ja kahvimuki sohvapöydällä. Meillä kaaos on sitä että "heitä ne kamat siitä sohvalta niin pääset istumaan, äläkä kompastu mihinkään".
Kutsutko ihmisiä kylään tuollaisen kaaoksen keskelle?
Talo elää tavallaan ja vieras käy ajallaan. Miksi pitäisi esittää "parempaa" kuin on?
Ei varmaan tarvitsekaan. Itse ainakin tykkään pitää kodin aina siistinä ja erityisen siistinä, jos tulee vieraita. Olenko parempi ihminen, kun sohvallemme mahtuu aina istumaan?
Ei niitä välttämättä ole ostettu.
Meillä lapset kulkee ihan ilmaislöydöissä ja lahjoitusvaatteissa. Ei ole kyllä röykkiöitä haan ihan kaapeissa ovat.