Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA! Aivan järkyttäviä asuntoja ihmisillä!

Vierailija
09.10.2015 |

Siis katsokaa noita tavallisten ihmisten lähettämiä kämppäkuvia. Aivan järkkyä! Itse olen aina pitänyt itseäni epäsiistinä / boheemina, mutta pientä on tämä meidän talouden epäjärjestys. Onko tämä ihan tavallinen näky?

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/10/07/mhl-cribs-lapsiperhelaavat-lahe…

Kommentit (395)

Vierailija
301/395 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noita takkeja/ kenkiä on noin vit...ti? Meillä on jokaisella yksi takki kerrallaan naulakossa, samoin yhdet kengät käytössä, muut kenkäkaapissa.

Vierailija
302/395 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsiperheet valittaa, että ei ole rahaa ostaa mitään ja köyhää on. Mutta aika pitkä penni on tuollaisiin tavararöykkiöihinkin mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/395 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi marttyyriäitiä jotka ruikuttaa julkisuudessa 24/7:

Marja Hintikka ja Eevi Teittinen.

Marja Hintikka valitti miten heitä ei isovanhemmat auta - kuitenkin heillä mm. isoäiti tuli kotiin hoitamaan noita lapsia, kun Marja miehineen matkusteli.

Eevi Teittisellä on yksi lapsi, joka on päiväkodissa, sekään ei riitä vaan nyt miehen äiti käy useita päiviä viikossa auttamassa, kun Eevillä on niin raskasta.

Teittisen tapauksessa taitaa olla niin, että se mies ei tee kodin ja lasten eteen juurikaan.

Näin voi olla, mutta se yksi ainoa lapsi on _kokopäivähoidossa_ ja Teittisellä on mahdollisuus muokata omia töitään jaksamisensa mukaan.

Joopa joo. Kyllä itseäni ainakin ahdistaisi, jos mieheni ei pistäisi tikkuaan ristiin kodin ja lapsen asioissa ja huitelisi vaan omissa menoissa.

Silti se valitus on täysin turhaa. Hänen kuormansa ei ole millään tavoin ylivoimainen, eikä ainakaan kuulu julkisuuteen tai anopin ongelmaksi.

Ei varmaan ylivoimainen, mutta jos ei ole yksinhuoltajuudesta sovittu, niin silloin asioiden ei kuulu olla niin. Anoppi itse tarjonnut apuaan, joten siinä ei ole mitään ihmeellistä. Julkisuuden henkilöt nyt kitisevät milloin mistäkin meidän kaikkien tietoon, joten ei sitä voi verrata tavis av-mamman elämään.

Eniten ärsyttää ihmiset, jotka vähättelevät muiden kokemuksia vetämällä esiin jotain tyyliin kuinka itse on pärjännyt 10 lapsen ja 15 lehmän kanssa yksin sähköttömässä ja vedettömässä torpassa joskus vuonna kivi ja keppi.

Vierailija
304/395 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että jos asunto on noin sotkuinen, ei voi elämä muutenkaan olla ihan hallinnassa. Kenenkään ei pitäisi elää noin...

Eipä kai nuo pysyviä tilanteita olekaan? Leipomistiskit tai koko perhe kipeänä, sekä muita tilanteita ennen järjestelyä tai siivousta.

Vierailija
305/395 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siisti koti kertoo elämättömästä elämästä. Palstatädeillä ei ole elämässä muuta kuin neuroottinen siisteys, kutominen ja paskat vanhoille naisille suunnatut kirjat.

Epäsiisti koti kertoo elämästä josta 80 prosenttia ajasta kuluu tavaroiden etsimiseen.

Ei pidä paikkaansa. Jos nyt vaan alkaisit itsekin elämään ja lopettaisit sen suorittamisen. Et selvästikkään ole tullut neuroosiesi kanssa onnelliseksi, niin kokeile jotain muuta.

Vierailija
306/395 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siisti koti kertoo elämättömästä elämästä. Palstatädeillä ei ole elämässä muuta kuin neuroottinen siisteys, kutominen ja paskat vanhoille naisille suunnatut kirjat.

Haha taidat olla se Tommi Kinnusen kirjoista jankkaava mt-keissi? Kämppä joku kaljatölkkejä täynnä oleva läävä joka kertoo vain "eletystä elämästä"

Varsinainen päivystäjä, joka luulee tuntevansa jokaisen kirjoittajan😆

Vierailija
307/395 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noita takkeja/ kenkiä on noin vit...ti? Meillä on jokaisella yksi takki kerrallaan naulakossa, samoin yhdet kengät käytössä, muut kenkäkaapissa.

Missä 18 m2 asunnossa on kenkäkaappi?

Vierailija
308/395 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää sekamelskassa elävät mulle yksi juttu.

Useimmilla on tiskikone. Ne tiskit lojuu kuitenkin pitkin tiskipöytiä ja keittiön tasoja. Miksi sieltä tiskikoneesta ei oteta niitä puhtaita pois, jotta saadaan heti ne likaiset astiat sinne koneeseen? Konetta ei tarvitse alkaa erikseen täyttämään tai keittiötä raivaamaan, kun se tehdään automaattisesti astioiden käytön jälkeen. Ja mitä väliä, jos ottaa aina uuden lasin? Konehan sen pesee. 

Selitä sinä minulle, miksi minä niin tekisin. 

Vierailija
309/395 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi mun opiskelijan opiskelija-asunnossa. Ikean kapea kenkäkaappi, jonne menee 8 paria kenkiä.

Huone ei kyllä taida olla noin suuri.

ohis

Vierailija
310/395 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että jos asunto on noin sotkuinen, ei voi elämä muutenkaan olla ihan hallinnassa. Kenenkään ei pitäisi elää noin...

Eipä kai nuo pysyviä tilanteita olekaan? Leipomistiskit tai koko perhe kipeänä, sekä muita tilanteita ennen järjestelyä tai siivousta.

Ei se synnytä tuollaista läävää.

Vierailija
311/395 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovilla ihmisillä on sekaista. Ette te elämän suorittajat sellaisesta ymmärrä.

Vierailija
312/395 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi mun opiskelijan opiskelija-asunnossa. Ikean kapea kenkäkaappi, jonne menee 8 paria kenkiä.

ohis

Ja minkälaisessa kaapissa sinulla on talvi-, syys- ja kevättakit? Entä kylpypyyhkeet?

Vierailija
313/395 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt miettii, niin miksi kukaan ottaa kuvia leipomistiskeistä tai ruuanlaittotiskeistä? Tottakai niihin tarvitaan kippoja, kuppeja, kauhoja, veitsiä ja erilaisia ruoka-aineita. Tosin minulla on ainakin pinttynyt tapa, että aloitan aina puhtaalta pöydältä, joten leipomisesta ei tule mitään keittiön kattoon yltävää kaaosta.

Vierailija
314/395 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Jep, seinustat täynnä Ikean muovia.

Vierailija
315/395 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheitä asuu vuokrakaksioissa ja kolmioissa. Vuokrat on kalliita.

Vierailija
316/395 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuollaista. Kämppäni oli siisti ja minimalistinen kun olin sinkku ja yksinasuva opiskelija. Nyt teen vaativaa asiantuntijatyötä ja työmatka on 40km yhteen suuntaan (tuotantolaitos, jonka toimistolla työskentelen, sijaitsee 40km etäisyydellä kuntakeskuksesta keskellä ei mitään) a

Arki menee näin

5.45 herätys

6.30 lapsen (3v) herättäminen

7.00 lähdössä viemään lasta päivähoitoon

8.00 työpaikalla

16.00 työpaikalta poistuminen

16.40 lapsen nouto päivähoidosta

17.00 kotona tai jos ruokakaupassa pitää käydä niin 17.20 kotona

Istutan muksun katsomaan pikkukakkosta ja alan tehdä ruokaa/päivällistä. Samalla hoidan tiskit päivittäin koneeseen ja puhtaat kaappeihin.

18.00-18.30 ruokailu

Toisinaan joutuu juoksemaan illan lapsen perässä vaikka yrittäisin siivoilla, pitää olla käytännössä 3 sekunnin välein komentamassa pientä ettei mene räpeltämään asioita mihin ei saa koskea. Joskus tässä välissä laitetaan lapsen kans yhdessä pyykit koneeseen pyörimään ja telineeltä edelliset kuivuneet kaappeihin. Lapsi osallistuu tähän mielellään ja vie itse omat vaatteensa vaatehuoneen hyllyille.

20.00 lapsen hampaanpesut ja nukkumaanmenot

Tässä välissä äidin omaa aikaa harrastaa ohjelmointi- ja musiikintekoprojekteja tietokoneella.

22.00 menen itse nukkumaan

Missä mies/lapsen isä? Mies löytyy samasta huushollista ja imuroi toisinaan sekä laittaa pyykkejä ja yrittää pitää keittiötä siistinä. Tekee sitä harvemmin kuin minä mutta tekee kuitenkin. Hän tekee vuorotyötä ja hänen yksi työvuoro kestää aina 12h.

Silti meidän huusholli näyttää tuolta kuin videolla. Tuntuu ettei vuorokaudessa tunnit riitä. Tavaraa meillä kyllä on liikaa, sen myönnän. Mutta mihin viet jotain lahjaksi saatuja mukahauskoilla olevia mukeja ja muuta yhtä turhaa roinaa kun ei niitä kukaan osta kirpparillakaan tai ota edes roskalavayhteisöissä vastaan? En halua käyttökelpoista ja ehjää tavaraa heittää roskiin, koska se on epäekologista. Emme osta turhaa roinaa (elin jo opiskeluaikana minimalistisesti kuten aiemmin mainitsin), mutta sitä kertyy aina väkisin lahjojen muodossa ja joulut on pahimpia.

Vierailija
317/395 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä, että tämäkin asia tuli nyt julkiseksi, niin ymmärrätte enemmän mikä on tavallista.

Se, että jatkatteko te nipottamistanne on teidän oma asia.

Vaikka olisi tavallista, niin ei tuo ole hyväksi ihmiselle. Jokainen nauttisi varmasti enemmän olostaan siistissä kodissa. Sitä paitsi sotku lisää tapaturmariskiä.

Tässä vaiheessa kyse ei ole enää mistään nipottamisesta vaan olen aidosti huolissani. Se on vielä ihan inhimillistä, että tiskialtaassa on muutama astia, lapsiperheen kodissa leluja siellä täällä tai vaatteita on muuallakin kuin kaapissa, mutta nämä menevät jo yli.

Todennäköisesti näitä ihmisiä ei sotkuisuus haittaa. Emme tiedä onko kuva otettu silloin kun on erityisen paljon tavaraa esillä ja miten tavallinen asiantila tämä on. Eikä myöskään sitä millainen siivousaikataulu kelläkin on. En itsekkään ole turhan tiukkapipoinen siivouksen suhtaan, mutta suurimman osan aikaa on ihan normaali järjestys. Itseä ei tavara haittaa, mutta lika haittaa.

Vierailija
318/395 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tuollaista. Kämppäni oli siisti ja minimalistinen kun olin sinkku ja yksinasuva opiskelija. Nyt teen vaativaa asiantuntijatyötä ja työmatka on 40km yhteen suuntaan (tuotantolaitos, jonka toimistolla työskentelen, sijaitsee 40km etäisyydellä kuntakeskuksesta keskellä ei mitään) a

Arki menee näin

5.45 herätys

6.30 lapsen (3v) herättäminen

7.00 lähdössä viemään lasta päivähoitoon

8.00 työpaikalla

16.00 työpaikalta poistuminen

16.40 lapsen nouto päivähoidosta

17.00 kotona tai jos ruokakaupassa pitää käydä niin 17.20 kotona

Istutan muksun katsomaan pikkukakkosta ja alan tehdä ruokaa/päivällistä. Samalla hoidan tiskit päivittäin koneeseen ja puhtaat kaappeihin.

18.00-18.30 ruokailu

Toisinaan joutuu juoksemaan illan lapsen perässä vaikka yrittäisin siivoilla, pitää olla käytännössä 3 sekunnin välein komentamassa pientä ettei mene räpeltämään asioita mihin ei saa koskea. Joskus tässä välissä laitetaan lapsen kans yhdessä pyykit koneeseen pyörimään ja telineeltä edelliset kuivuneet kaappeihin. Lapsi osallistuu tähän mielellään ja vie itse omat vaatteensa vaatehuoneen hyllyille.

20.00 lapsen hampaanpesut ja nukkumaanmenot

Tässä välissä äidin omaa aikaa harrastaa ohjelmointi- ja musiikintekoprojekteja tietokoneella.

22.00 menen itse nukkumaan

Missä mies/lapsen isä? Mies löytyy samasta huushollista ja imuroi toisinaan sekä laittaa pyykkejä ja yrittää pitää keittiötä siistinä. Tekee sitä harvemmin kuin minä mutta tekee kuitenkin. Hän tekee vuorotyötä ja hänen yksi työvuoro kestää aina 12h.

Silti meidän huusholli näyttää tuolta kuin videolla. Tuntuu ettei vuorokaudessa tunnit riitä. Tavaraa meillä kyllä on liikaa, sen myönnän. Mutta mihin viet jotain lahjaksi saatuja mukahauskoilla olevia mukeja ja muuta yhtä turhaa roinaa kun ei niitä kukaan osta kirpparillakaan tai ota edes roskalavayhteisöissä vastaan? En halua käyttökelpoista ja ehjää tavaraa heittää roskiin, koska se on epäekologista. Emme osta turhaa roinaa (elin jo opiskeluaikana minimalistisesti kuten aiemmin mainitsin), mutta sitä kertyy aina väkisin lahjojen muodossa ja joulut on pahimpia.

Vaativa asiantuntijatyö mainittu 😆🤣😂

Vierailija
319/395 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SiisVITTUjos näkisitte mun keittiön

Vierailija
320/395 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi marttyyriäitiä jotka ruikuttaa julkisuudessa 24/7:

Marja Hintikka ja Eevi Teittinen.

Marja Hintikka valitti miten heitä ei isovanhemmat auta - kuitenkin heillä mm. isoäiti tuli kotiin hoitamaan noita lapsia, kun Marja miehineen matkusteli.

Eevi Teittisellä on yksi lapsi, joka on päiväkodissa, sekään ei riitä vaan nyt miehen äiti käy useita päiviä viikossa auttamassa, kun Eevillä on niin raskasta.

Teittisen tapauksessa taitaa olla niin, että se mies ei tee kodin ja lasten eteen juurikaan.

Näin voi olla, mutta se yksi ainoa lapsi on _kokopäivähoidossa_ ja Teittisellä on mahdollisuus muokata omia töitään jaksamisensa mukaan.

Joopa joo. Kyllä itseäni ainakin ahdistaisi, jos mieheni ei pistäisi tikkuaan ristiin kodin ja lapsen asioissa ja huitelisi vaan omissa menoissa.

Silti se valitus on täysin turhaa. Hänen kuormansa ei ole millään tavoin ylivoimainen, eikä ainakaan kuulu julkisuuteen tai anopin ongelmaksi.

Ei varmaan ylivoimainen, mutta jos ei ole yksinhuoltajuudesta sovittu, niin silloin asioiden ei kuulu olla niin. Anoppi itse tarjonnut apuaan, joten siinä ei ole mitään ihmeellistä. Julkisuuden henkilöt nyt kitisevät milloin mistäkin meidän kaikkien tietoon, joten ei sitä voi verrata tavis av-mamman elämään.

Eniten ärsyttää ihmiset, jotka vähättelevät muiden kokemuksia vetämällä esiin jotain tyyliin kuinka itse on pärjännyt 10 lapsen ja 15 lehmän kanssa yksin sähköttömässä ja vedettömässä torpassa joskus vuonna kivi ja keppi.

On eri asia mainita kerran tai kaksi mutta kun tämä Teittinen on nyt vuodattanut päätyönään tätä samaa marinaa jo 1,5 vuotta!

Ihan itse valittu puoliso.

Ja kai sen 1,5 vuoden aikana olisi voinut jo hommata siivoojan ja lastenhoitoapuakin.