Ujo pissa... Niin ärsyttävä ongelma :(
Olen kärsinyt tästä lapsesta lähtien. Ärsyttävää, jos on vaikka kaupungilla, ja joutuu etsimään sopivan rauhallista vessaa hirveän kauan. Äskenkin meni yli tunti, että löysin sopivan vessan. Sitä ennen kokeilin kolmea eri vessaa, vaikka rakko oli ihan täysi, ei pisaraakaan pissaa tullut ulos. Inhoan tätä ongelmaa :( Mistä tähän voisi saada apua?
Kommentit (31)
Ota kuulokkeet korville ja kuuntele musaa kovalla,niin et ees tiiä onko samaisessa tilassa muita
Suosittelisin ehkä harjoituttamaan ja etenkin oppettelemaan reutouttamaan lantionpohjan lihaksistoa tutuissa ja rauhallisissa olosuhteissa, myös psykiterapiasta voi olla apua http://www.psykoterapia.com/psykoterapialla%20hoidettavia%20ongelmia.html (Paruresis eli psyykkisperäinen virtsaumpi (”Shy bladder syndrome”))
Mulle tulee toi joskus baarissa. Kamala tunne!
Varsinkin, jos vessaan on jonoa, ei toivoakaan, että pissaamisesta tulisi mitään... Kun tuntuu siltä, että pitäisi kiirehtiä. Ja se pissaamisen ääni nolottaa, vaikka laitankin pönttöön paljon paperia ja nojaan eteenpäin minimoidakseni äänet. Argh.
Ap
En minäkään voi pissiä jos ihan paperinohuet seinät. Jos vähän ääntä tai paksummat seinät, niin joskus auttaa kun nostan etusormen pystyyn ja yritän pissiä. Kun ajatukset keskitän siihen etusormeen niin pissi saattaa uskaltaa tulla.
Miksi tästä vaivasta tuntuu olevan niin vähän keskusteluja? Kuitenkin todella yleistä, eli AINAKIN 7% väestöstä.
Mulla on tää. Olin viime vuonna paikassa jossa ohuet vessan seinät. Vaikka paikalla oli suht tuttuja ja turvallisia ihmisiä niin en vaan voinut pissata siellä. Esitin kuin mitään ei olisi tapahtunut ja rakko meinasi haljeta kun odotinkin että pääsen sieltä kotiin.
Tuosta jäi iso trauma. Nyt mietin jo ennalta että miten monta tuntia vietän jossain ja minkähänlainen wc siellä on.
Sairasta.
Kannattaisikohan aloittaa sellainen äänekkään veteen lorottaminen kotona ja totutella miltä tuntuu ensin lorottaa yksin ilman yleisöä? Minäkään en pidä yleisöstä, mutta pissa ei silti ujo. Isompi hätä pakkaa olemaan vähän ujompaa.
Itse olen alkanut lorottaa suoraan veteen ihan siitä syystä, ettei mene reidelle niin helposti kun yritän pissiä laitaa myöden.
Laita sormet korviin, auttaa aina.
Minulla on aina baarissa tai sellaisissa vessoissa hankala pissata. Tai se pissaamisen aloittaminen on se kysymys, kun alkaa lorisemaan ja sitten pissa tuleekin niin voimalla että alapää suhisee. Laitan kyl paperia sinne pönttöön ja levitän sormilla häppärit ettei ne suhisis mut silti ne äänet nolottaa jotenkin. Kerran kävin miesten veskissä kun naisten veskiin oli kamala jono, niin oli helpompaa kun siellä oli kaikenlaisia lorinoita eikä tarvinnut jännittää paitsi että jätkät katsoi vähän pitkään että miks oon siellä! Tavallaan helpompi oli käydä jätkien vessassa kyykkimässä.
Vierailija kirjoitti:
Ota kuulokkeet korville ja kuuntele musaa kovalla,niin et ees tiiä onko samaisessa tilassa muita
Mulla toimii tämä sama!
Kummallinen ongelma, mitä lie tuollaisenkin taustalla. Terapia varmasti auttaa kun kyseessä kuitenkin korvien välin häikkä, eikä fyysinen.
Mulla kans sama juttu kun on paarissa tms et pissa tulee joskus paineella ja kauhee lirina vaan kuuluu. En tiä onko mulla joku rakennevika, kun sitten kuuluu sellanen sihinä. En oo ikinä kuullut et jollain pojalla olis sellanen sihinä.
Älä ikinä mene oopperan vessaan pissille. Sinne ei myöskään haluta niitä, jotka lirittelee hiljaa hiljaa reunaa pitkin, ettei kukaan kuule.
Ketään ei inhota niin kuin vessan varaajia ja siellä istujia.
Vierailija kirjoitti:
Älä ikinä mene oopperan vessaan pissille. Sinne ei myöskään haluta niitä, jotka lirittelee hiljaa hiljaa reunaa pitkin, ettei kukaan kuule.
Ketään ei inhota niin kuin vessan varaajia ja siellä istujia.
luulisi naisten nyt edes saavan paineella ja vaahdoten nesteet pihalle. Eri asia on nuo vanhat miehet, joilla pitää höylätä, kun suihku ei vaan tule.
On aivan törkeää ja huonoa käytöstä varata vessajonoista vessaa yhtään enempää kuin on pakko. Ketään ei kiinnosta äänet. Kaikkia vituttaa vessan ylivaraaminen.
Vierailija kirjoitti:
On aivan törkeää ja huonoa käytöstä varata vessajonoista vessaa yhtään enempää kuin on pakko. Ketään ei kiinnosta äänet. Kaikkia vituttaa vessan ylivaraaminen.
Kaikki käytössäännöt tähtäävät muiden huomioimiseen. On hyvän tavan mukaista pyrkiä päästämään jonossa seuraavana olevat mahdollisimman nopeasti vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Miettippä ihan itse. Odotat vessan takana jalat ristissä, kun joku yrittää olla äänetön tehottoman kauan. Mitäpä mietit?
Mulla sama! Mulle on ihan sama vaikka joku toinen lorottelisi menemään vieressä mutta itse en jostain syystä pysty :D Siis että mielellä ei ongelmaa mutta rakolla kyllä.