Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Hissietiketistä"

Vierailija

Olen liikuntarajoitteinen, liikun keppien avulla. En pysty kulkemaan portaissa ja mm. seisominen aiheuttaa kipuja, väsymystä jne. Eilen kaupungilla oli hissille tullessani useammat lastenvaunut jonottamassa hissiin pääsyä. Olin aivan puhki ja pelkäsin, etten pääse mitenkään kotiin, vaikka sinne ei ollutkaan pitkä matka. Yritin kysyä  ystävällisesti hissiä jonottavilta naisilta, että sopisiko mitenkään etuilu.  Sain ynseitä vastauksia, kuinka minun pitäisi olla kärsivällinen, kuinka muillakin voi olla kiire jne. No, eihän siinä sitten mikään muu auttanut. Oli vielä harvinaisen hidas hissi.

Keskustelin asiasta ystävieni kanssa, että saako vammainen, vanhus jne. etuilla heidän mielestään hissijonossa, jos on ns. hyvä syy. Kaikkien mielestä saa. Mitä mieltä palstalla ollaan?

p.s. Pahoittelut otsikosta, en oikein keksinyt parempaakaan.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen liikuntarajoitteinen, liikun keppien avulla. En pysty kulkemaan portaissa ja mm. seisominen aiheuttaa kipuja, väsymystä jne. Eilen kaupungilla oli hissille tullessani useammat lastenvaunut jonottamassa hissiin pääsyä. Olin aivan puhki ja pelkäsin, etten pääse mitenkään kotiin, vaikka sinne ei ollutkaan pitkä matka. Yritin kysyä  ystävällisesti hissiä jonottavilta naisilta, että sopisiko mitenkään etuilu.  Sain ynseitä vastauksia, kuinka minun pitäisi olla kärsivällinen, kuinka muillakin voi olla kiire jne. No, eihän siinä sitten mikään muu auttanut. Oli vielä harvinaisen hidas hissi.

Keskustelin asiasta ystävieni kanssa, että saako vammainen, vanhus jne. etuilla heidän mielestään hissijonossa, jos on ns. hyvä syy. Kaikkien mielestä saa. Mitä mieltä palstalla ollaan?

Kyllä mielestäni saa. Itse kuljen rollon kanssa. Täytyy sanoa, että monet pikkulasten kanssa kulkevat äidit on tosi varomattomia. Vaunuilla ajetaan päälle ja sitten se on tietty sinun vikasi...

Vierailija

Mielestäni saa etuilla. Kai sinne hissiin muutenkin mahtuu ihmisiäkin yksien vaunujen lisäksi(vaikka esim kaksia vunuja ei mahtuisi)

Vierailija

Kyllä on lastenvaunut olleet tänään tiellä. Ensin linja-autossa tukkeena ja nyt sitten hississä.

Taitaa porvoon mamma olla vauhdissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on lastenvaunut olleet tänään tiellä. Ensin linja-autossa tukkeena ja nyt sitten hississä.

Tämä sattui kyllä eilen, eikä tänään :) Minulla ei ole mitään lapsia, lastenvaunuja tai äitejä vastaan, kunhan kysyin, Monenlaisia ihmisiä mahtuu joka ryhmään. - ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni saa etuilla. Kai sinne hissiin muutenkin mahtuu ihmisiäkin yksien vaunujen lisäksi(vaikka esim kaksia vunuja ei mahtuisi)

Hissi oli tosi pieni, mutta kyllä sinne olisi mielestäni yksi lisäihminen vielä mahtunut. En vie paljon tilaa ;) -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No ei saa etuilla! Mitäs tiedät mikä kiire ja syy sillä äidillä ja lapsella on? Entä jos pitää vaikka vaippa vaihtaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä sattui kyllä eilen, eikä tänään :) Minulla ei ole mitään lapsia, lastenvaunuja tai äitejä vastaan, kunhan kysyin, Monenlaisia ihmisiä mahtuu joka ryhmään. - ap

Lisään vielä viestiini, ettei kysymys ollut lastenvaunuista vaan ylipäätänsä jonon ohittamisesta. Tällä kertaa jonossa vain sattuivat olemaan useammat lastenvaunut - ap

Vierailija

Ei musta saa etuilla jos ei osaa perustella, en tiedä perustelitko ap. Mäkin olen tottunut vaunujen kanssa liikkuessa siihen että mm.monet pyörätuolilla kulkijat kuvittelevat voivansa ohittaa minut tilanteessa kuin tilanteessa. Ei muuten onnistu. Minulla myös on eräs ystävä joka synnytyksessä repesi niin pahasti että vessaan on päästävä suht nopeasti kun siltä tuntuu. Mistä voi tietää, jos joku vaunuihminen on esim.tällainen tapaus? Mutta sähän sanoit tossa että sinä et paljoa tilaa vie ja hyvin olisit mahtunut. Tottakai sitten menet. Jonotus omalla paikallaan tärkeää mutta se menee kuka mahtuu. Tietenkin.

Vierailija

No ei ole oikeutta etuilla. Jos muut päästää edelle, niin ok ja voi kysyä, että pääseekö, mutta kenenkään ei ole pakko päästää.

ww

Minä lähden siitä, että jos joku on niin epätoivoinen, että pyytää tuntemattomilta palvelusta, tarve on todellinen. Meillä Suomessahan jo pelkästään vieraille puhuminen, saati pyytäminen, vaatii suurta rohkeutta. Olisin ilman muuta päästänyt ap:n edelleni vaikka vähän väsynyt tai kiireinen olisin ollut itsekin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat