Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihapullat - Pannulla vai uunissa?

HippelisHei:--)

Heippelis kaikille!

Olen kinastellut kaverini kanssa aiheesta, että kuuluuko lihapullat paistaa pannulla, vaiko uunissa. Osaisiko vauva-foorumi antaa vastauksen kinaamme :--)

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Uunissa. Pannullakin tulee hyviä mutta itse teen uunissa. Kätevää kun saa tehtyä isomman satsin pienemmällä vaivalla. Minun lihapullat ei siis ole mitään nyrkin kokoisia :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä paistan ekana uunissa ja sen jälkeen pyöräytän nopeasti vielä pannulla jotta saa sen rapean pinnan.

Saa sen rapean pinnan uunissakin, kun pitää vain tarpeeksi kauan.

Vierailija

Meillä tehdään kerralla iso satsi (n. 1,5-2 kiloa jauhelihaa), joista puolet menee aina pakkaseen,  joten uunissa pari pellillistä. En kestä sitä paistamisen käryä. Toisekseen liika rasva sulaa uunissa pellille.

Vierailija

Pannulla ja sen jälkeen kattilassa hyvän kastikkeen kera.

Näin saa tehtyä isomman määrän kerralla, kuin uunissa ja kastikkeet samalla ;)

Vierailija

Uunissa jonkin aikaa keskitasolla, viimeiseksi ylätasolle rapean pinnan saamiseksi. 

Pannulla tulee kyllä hyviä, mutta jos tekee paljon, niin uuni vain tosi paljon kätevämpi. Uuniin voi laittaa vähän isompiakin pullia, pannulla täytyy olla pieniä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kattilassa saa kerralla enemmän kuin uunissa. Siksi aina kattilassa.

5 Litraisessa.

Keitätkö sä ne, vai miten sä onnistut kattilassa enemmän kerralla valmistaan, kuin uunissa?

Vierailija

Pannulla. Kun teen uunissa niin ne ei oo enää lihapullia vaan lihameduusoja. Nesteet jotenki levähtää sinne sivuille ja niihin tulee sellaset heltat. Miten estää tämä?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat