Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Patalaiska mies ja omakotitalo = kamala yhdistelmä!

Vierailija
04.10.2015 |

Kaduttaa, että muutimme miehen kanssa omakotitaloon. Vaikka alussa sovimme, että otamme kummatkin vastuun ulko- ja sisätöistä, on IHAN KAIKKI käytännössä minun kontollani. Mies ei tee yhtään mitään. 

Piha ei ole onneksi kovin suuri, mutta on siinäkin kaikenlaista hommaa: haravointia, nurmikon leikkausta yms. Mies on 5 vuoden aikana leikannut nurmikon yhden kerran ja ollut haravoimassa kahdesti kovaäänisesti valittaen ja tehden näistä suurista ponnisteluistaan ison numeron. En ole mikään pihanhoitonatsi, mutta kyllähän esim. koivun ja vaahteran lehdet on suurinpiirtein haravoitava, mikäli haluaa, että nurmikko pysyy jonkinlaisessa kunnossa. Nämä työt saan aina tehdä yksin.

Lienee sanomattakin selvää, että sama mies jättää sisällä kaikki astiansa sohvapöydille ja milloin mihinkin. Jos hän käy kaupassa (hyvin harvoin), ostoskassi kannetaan keittiöön, mutta yksikään tavara ei pääsy jääkaappiin tai pakastimeen. Mies tuskin edes tietää, kuinka astianpesukone käynnistetään tai missä meillä säilytetään lattiamoppia. Hän pesee ja silittää omat vaatteensa, siinä hänen osallistumisensa kotitöihin.

Imuroinut hän on ehkä viidesti. Meillä on käynyt siivooja, miehen maksamana, 2-3 krt vuodessa, kun olen saanut väsyneenä raivarin sotkuisesta kodista. Mutta ei siivoojaakaan voi ottaa, kun tavarat ovat levällään. Mistä he tietäisivät, mihin kaappiin ne kuuluvat.

Olen sanonut aiheesta kyllästymiseen asti, ja olenkin kuulemma kamala nalkuttaja. Mikään ei kuitenkaan muutu. En todellakaan enää tiedä, kuinka kauan jaksan tällaista asumista. Mies maksaa asumiskuluista hieman enemmän, koska hänellä on suurempi palkka. Tämä riittää hänen mielestään oikeuttamaan lorvailun. Muuten mies on oikein mukava, älykäs keskustelija ja tavallaan hyvä aviomies, mutta tämä asia rassaa todella paljon.

Onko kenelläkään muulla samanlaista tilannetta? Avioerokin on käynyt mielessä tämän asian vuoksi. Kirjoittaisin hakemukseen syyksi "miehen patalaiskuus kotitöiden ja pihanhoidon vuoksi". Ihan pätevä syy kai sekin?

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kyllä nähdä naisen joka tekee oikeasti pihatöitä, muuten kuin kukkapenkkiä laittaen. Ruohon leikkuut, haravoinnit, lumityöt, polttopuiden hommaus ja teko, kyllä ne tekee valitettavasti 100% miehet, eikä sitä työtä huomioida Kotitöissä ollenkaan.

Jaa, kyllä minä ainakin leikkaan ruohoa, teen lumitöitä, klapit saa tilattua soittamalla ja kahden ihmisen voimin laitetaan ne klapivarastoon pinoon. Mitä hittoa oikein kuvittelet? Ja kyllä ihan yhdessä tehdään myös sisällä kotitöitä, kuten aikuisen ihmisen kuuluukin.

Vierailija
102/114 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan pysty ymmärtämään tuollaisia flegmaattisia laiskoja ihmisiä. En kyllä tiedä onko tämä ap:n juttu totta, mutta kyllä minä ainakin tiedän tuollaisia miehiä ja naisia, jotka eivät tee yhtään mitään ihan laiskuuttaan ja odottavat, että kaikki vaan tapahtuu itsestään. Ihmettelen myös miksi joku haluaa elää tuollaisen vätyksen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan mietitty omakotitaloon muuttamista. Meillä mies kyllä kokkaa ja siivoaa ihan oma-aloitteisesti, mutta epäilen vahvasti, että iso osa talon hommista jäisi minulle. Olen kyllä ihan ok asian kanssa, koska haluan omakotitaloon juuri sen takia, että siellä on aina kaikkea hommaa. Projektit on kivoja, ja pihaa ja taloa hoitaessa saa samalla hyötyliikuntaa.

Vierailija
104/114 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni. On pitkäaikaistyötön alkoholin suurkuluttaja, mutta kuitenkin fyysisesti ihan terve ja kykenevä. Äiti on vielä työelämässä (kohta eläkkeellä) ja hän tulee töistä kotiin kolaamaan pihan, leikkaamaan nurmikon, tekee ruuan, siivoaa jne. Ja isä ei ole tehnyt päivän aikana muuta, kuin hörppinyt kaljaa ja maannut sohvalla. En pysty katsomaan tuota touhua ja oksettaa.

Vierailija
105/114 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kyllä nähdä naisen joka tekee oikeasti pihatöitä, muuten kuin kukkapenkkiä laittaen. Ruohon leikkuut, haravoinnit, lumityöt, polttopuiden hommaus ja teko, kyllä ne tekee valitettavasti 100% miehet, eikä sitä työtä huomioida Kotitöissä ollenkaan.

No tule tänne katsomaan! Ei täällä asu muita kuin minä, koirat, kissa, parvi kanoja. Ihan itse hoidan koko tontin. Ruohoa ei ole kun on metsätontti, mutta raivaussahalla siistin pahimmat ryteiköt, haravointiakaan ei ole kuin ihan talon edestä. Lumityöt teen itse kun en muuten täältä pois pääse. Polttopuut teen itse aloittaen puiden kaatamisesta, sitten ajan ne traktorilla kotipihaan, pusken Klapi-Tuikosta läpi ja nakkelen liiteriin. Talo ja sauna lämpiää 100% puulla niin sitä polttopuuta kuluu ihan kiitettävästi.

Ihan itse hoidan kaiken, niin talon sisällä, ulkona, kanalassa, kasvimaalla (joka on pienen peltolohkon kokoinen). Ennen oli lampaitakin ja niille tein laitumet ja viljelin niille rehut, keritsin villat, teurastin ylimääräiset eläimet. Villat vielä väkersin langoiksi asti.

Sulla menis täällä sormi suuhun, poika poloinen.

Vierailija
106/114 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa, tässä on ihan aito ja elävä 45v nainen joka tekee kaikki 300 neliöisen okt pihatyöt. Leikkaan nurmikon, huollan ruohonleikkurin, teen lumityöt, haravoin, hankin (Juuri hain yksin peräkärryllisen ilmaisia puita Tori.fi ilmoituksesta) ja teen puut (klapikoneella pienin). Viime kesänä korjasin leikkimökin huopakaton, kunnostin ja petsasin puutarhakalusteet, maalasin terassin ja parvekkeiden kaiteet sekä vaihdoin tapetit yhden lapsen huoneeseen. Viime viikolla huolsin ilmanvaihtokoneen. Äijä, joka DI, makaa sohvalla.

Ei auta itku, anelu eikä ärjyntä. Vuoden päästä tämä leidi lähtee ja jättää erohakemuksen. Ja vuoden päästä siksi kun kuopus lähtee armeijaan ja siitä edelleen maailmalle.

Jos vuoden olet ajatellut odottaa ja sitten lähteä, niin teepä tämän vuoden aikana kaikki kodin työt mitä mies ei oma-aloitteisesti tee. Älä valita tai nalkuta edelleenkään. Hiljaisesti vain lähdet.

Vierailija
107/114 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäkää ne patalaiskat luuserit. Suomesta löytyy kyllä myös ahkeria miehiä pilvin pimein.

En ole löytänyt. Nyt on jo myöhäistä.

108/114 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän AP:lle mahtaa kuulua, nyt kymmenen vuotta myöhemmin? Entä äijälle? Entä talolle?

Vierailija
109/114 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kerran yhdellä omakotitalon pihamaalla 50 päivää töitä pimeesti kun oli piha jätetty hoitamatta. Yksi pariskunta palkkasi minut enoni kautta. Se pariskunta oli ostanut sen talon ja siellä ei oltu tehty vuosiin pihatöitä. Tienasin 5000 euroa 50 päivän työstä

Vierailija
110/114 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy nojatuolissa viihtyvä lihava äijä.Ei tee miesten töitä eikä paljon muutakaan.En jaksa erota.

Vierailija
111/114 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt samalla tavalla. Jutuista päätellen monelle muullekin. Itse olen joutunut jäämään taloon eron jälkeen. En olisi muuttanut yksin, mutta en päässyt myöskään karkaamaan velvollisuuksista samalla ovenavauksella. Hyvin on kuitenkin mennyt. En edes tajunnut yhdessä ollessa, miten paljon teen yksin. Käytännössä kaiken. Mietin joskus ajattelikohan naapurit mitään, kun iso mies lähti ja nainen jäi yksin ja se ei näy missään. Kaikki hoituu kuten ennenkin.

Vierailija
112/114 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista asioista vain haravointi ja nurmikonleikkuu liittyy omakotitaloon, muut ongelmat olisi missä vaan asumismuodossa. Ja haravointi on täysin vapaaehtoista. Minä en haravoi ikinä, vaan silppuen lehdet ruohonleikkurilla. Se on nurmikonkin kannalta paljon parempi vaihtoehto.

Tämä.

Ap kertoo enimmäkseen kotitöistä mistä jokainen normaali mies tekee osansa, jollei töitä ole muutoin jaettu.

Ne lehdet on tosiaan helpointa silputa ruohonleikkurilla, saa samalla ravinteet maahan.

Vierailija
113/114 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patalaiska vai alkoholiin menevä? Mikäli huomaa oilevansa alkoholistin kumppaniksi erehtynyt, pitää ymmärtää, että se hyysääminen mahdollistaa sen toisen ihmisen jokapäiväisen kännäämisen. Ilman sitä hyysäämistä olisi elämän perusasioihin edes hieman pakko tarttua. Hyysäämällä se tilanne tulee vain pahenemaan. Kannattaa kysyä itseltään, missä menee hyysäämisen raja. Nimittäin jossain vaiheessa alkoholisti alkaa laskemaan molemmat tarpeet alleen ja odottaa että joku muu korjaa nekin sotkut. Isäni on juuri tällainen tyyppi ja löytänyt nettitreffeiltä hyysääjäpuolison mahdollistamaan rappionsa.

Vierailija
114/114 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uskokaa jo nalkuttaminen ei ikinä auta mitään.

Mikä nalkuttaminen?  Kotona en puhu mitään, täällä vaan purkaudun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän