Huonoin asiakaspalvelu mitä olet saanut ja missä?
Itselle ei tule just nyt mieleen mitään oikeasti huonoa kokemusta asiakaspalvelusta, annan siis teidän kertoa.
Kommentit (166)
Myyrmannissa oleva elisa shopit. Hidas palvelu ja niin ammattitaidotonta porukkaa töissä. Ylimielisiäkin vielä.
K-market Kookos Turussa. Koskaan ei moikata eikä hymyillä, vaikka lähes joka arkiaamu kaupassa opiskelijana vierailen
Iso-omenan Chicos lounasaikaan. Ruuat tilataan tiskiltä ja maksetaan samantien, tarjoilijakundi juoksi perässä pöytään ja tokaisee "Kantsis varmaa ottaa tää numerolappu mukaan jos meinaa jotain ruokaa saada" Jestas! Kantsis varmaan jäbän muuttaa asiakaspalveluasennetta! Ei ikinä enää!
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:15"]
Pikkukaupungin autoliikkeen sovinistin oloinen, rasvainen myyjä kysyi että "heh heh jotain pientä ja punaistako olet hakemassa", vain siksi koska olen nainen! Lähdin siltä seisomalta pois, menin viereiseen liikkeeseen ostamaan oikein maskuliinisen näköisen metallinvärisen turbomenopelin ja ajoin sillä hänen ohitseen pihalla, voitonriemuinen ilme kasvoilla :D
[/quote]
Sitten heräsit unestasi ja tulit nöyränä kysymään rahoitusta siihen pieneen punaiseen koppimopoosi. T. Automyyjä, joka kuulee päivittäin tuollaisia legendoja.
[/quote]
Itsekin naisena olen saanut todella alentavaa kohtelua juurikin autokaupoilla.
On mm. kysytty,
-voisivatko keskustella myös mieheni kanssa kaupasta( sinkku olin eikä miestä mailla halmeilla)
-osaisinkohan käyttää automaattivaihteistoa ( Idioottikin osaa)
-eikös pienempi auto olisi naiselle helpompi käsitellä (....?)
-kukas tämän auton maksaa (kukahan, kun ostan sitä yksin?)
-"tuolla olisi muutama pikkumalli jotka olleet naisen hellässä käytössä,katsottaisiinko ensin niitä". (Niin? Mitä sitten kuka sillä ennen ajoi?)
Myös kaikenlainen tytöttely, ja hölmönä pitäminen loukkaa. Ei ehkä ole tavallisinta että nainen ymmärtää auton tekmniikasta jotain, saati korjaa niitä itse, mutta ei pitäisi automaattisesti olettaa näin. Saati vihjailla naisten ajotaidoista mitään.
Jostain syystä olen törmännyt suurimpiin sovinisteihin juurikin autokaupoissa ja rakennusalan työympäristöissä.
Joensuun Gigantti. Asiakaspalvelun taso riippuu valitettavasti asiakkaan pukeutumistyylistä, olen saanut aivan erilaista palvelua tullessani jakkupuvussa kuin vapaa-ajan vaatetuksessa. Ei mielestäni saisi vaikuttaa.
Toisena; jos tuotteessa on jokin virhe ja se ei toimi kunnolla, myyjät tekevät kaikkensa pakoillakseen vastuuta. Juoksutetaan asiakasta luukulta toiselle ja odotutetaan kunnes tämä kyllästyy jankkaamaan asiasta.
Paikallinen seppala. Keski-ikainen nainen kassalla. Jai juttelemaan edellani olevan n. samanikaisen naisen kanssa niita naita tosi pitkaksi aikaa. Ei ollut minua nakevinaankaan. Sitten johonkin jarjestelemaan tuotteita vaikka aivan selvasti naki minut. Sitten laahustaen nyrpistellen tuli maksamaan kauniit pitsiset alusvaatteeni. Varmaan vitutti kun itella ei ole semmosille kayttoa. Aina kun menen kyseisen liikkeen kassalle minut jatetaan kokonaan huomiotta. Ei moikata ja viimeeksi sain odottaa helvetin kauan kun myyja oli sovituskopin puolella kommentoimassa jonkun mummon farkkuja. Kavi sitten hakemassa lisaa kokoja rekista talle mummolle kuin mikakin vaatturi. Todella ylimielisesti mulkaten kaveli ohi ja naki minut odottamassa. Sitten tulivat pois ja mummo oli kassalle tulossa ja myyja naki minut siina ja ei edes moikannut vaan jatkoi juttelemista mummon kanssa samalla kun maksoi vaatteeni. En vastannut kun sanoi hyvaa paivanjatkoa.
Mehiläinen Helsinki Hesperiankatu. Aivan järkyttävän huono päiväkirurgia. Olivat töykeitä, eivät tilanneet taksia,heittivät lääkkeet sängyn päätyyn,eivät tiedustelleet vointia, puhuivat minusta kuin olisin jotenkin itse aiheuttanut sairauteni. Jos menee yksityiselle niin ei ainakaan Mehiläiseen.
Olin 14-vuotias ja matkustin Helsingissä raitiovaunussa, omalla ostamallani lastenlipulla (ainakin pk-seudulla alle 17-vuotias menee lastenlipulla). Tarkastajat tulivat ja näytin kertalippuani. Tämä tantta rupesi sitten selittämään ettet varmasti ole alle 17-vuotias (olin kyllä vanhemman näköinen mutta tuollainen raivoaminen on täysin ylireagointia). Koska minulla ei tietenkään ollut papereita mukana, täti laittoi minut täyttämään tarkastusmaksulapun, soitti jonnekin keskukseen ja kailotti nimeni ja henkilötunnukseni raitiovaunussa. Puhelun loputtua hän totesi "aha, sä oletkin 14" ja jatkoi matkaansa ilman mitään pahoitteluja. Mielestäni hyvin törkeää asiakaspalvelua.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:51"]Olin 14-vuotias ja matkustin Helsingissä raitiovaunussa, omalla ostamallani lastenlipulla (ainakin pk-seudulla alle 17-vuotias menee lastenlipulla). Tarkastajat tulivat ja näytin kertalippuani. Tämä tantta rupesi sitten selittämään ettet varmasti ole alle 17-vuotias (olin kyllä vanhemman näköinen mutta tuollainen raivoaminen on täysin ylireagointia). Koska minulla ei tietenkään ollut papereita mukana, täti laittoi minut täyttämään tarkastusmaksulapun, soitti jonnekin keskukseen ja kailotti nimeni ja henkilötunnukseni raitiovaunussa. Puhelun loputtua hän totesi "aha, sä oletkin 14" ja jatkoi matkaansa ilman mitään pahoitteluja. Mielestäni hyvin törkeää asiakaspalvelua.
[/quote]
Huhhuh! Olisin itse ehkä ottanut tarkastajan nimen yms. ylös ja tehnyt valituksen. Tai no, voihan sen valituksen tehdä myöhemminkin vaikka ei tarkastajan tietoja tietäisikään
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:45"]
Paikallinen seppala. Keski-ikainen nainen kassalla. Jai juttelemaan edellani olevan n. samanikaisen naisen kanssa niita naita tosi pitkaksi aikaa. Ei ollut minua nakevinaankaan. Sitten johonkin jarjestelemaan tuotteita vaikka aivan selvasti naki minut. Sitten laahustaen nyrpistellen tuli maksamaan kauniit pitsiset alusvaatteeni. Varmaan vitutti kun itella ei ole semmosille kayttoa. Aina kun menen kyseisen liikkeen kassalle minut jatetaan kokonaan huomiotta. Ei moikata ja viimeeksi sain odottaa helvetin kauan kun myyja oli sovituskopin puolella kommentoimassa jonkun mummon farkkuja. Kavi sitten hakemassa lisaa kokoja rekista talle mummolle kuin mikakin vaatturi. Todella ylimielisesti mulkaten kaveli ohi ja naki minut odottamassa. Sitten tulivat pois ja mummo oli kassalle tulossa ja myyja naki minut siina ja ei edes moikannut vaan jatkoi juttelemista mummon kanssa samalla kun maksoi vaatteeni. En vastannut kun sanoi hyvaa paivanjatkoa.
[/quote]
Kyllä minuakin vituttaisi maksella ventovieraiden ostoksia, myös niitä nättejä pitsisiä alusvaatteita.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:35"]
New Yorkissa myyjät, ravintoloiden työntekijät ja hotellin henkilökunta olivat todella tylyjä, niin tylyä kohtelua en ole koskaan saanut Suomessa vaikka suomalaista asiakaspalvelua aina haukutaankin. Venäläisetkin olivat ystävällisempiä kuin newyorkilaiset...
[/quote]
Eivät kaikkialla, tippikulttuuri pitää ystävällisenä, mutta totta, surkein tarjoilijakokemus oli juurikin New Yorkissa.
[/quote]
Ei auttanu edes tippi. Kuka haluaa tipata, jos kohtelu on asiatonta? Sitten kun tippiä antoi, niin suoraan kysyttiin eikö me anneta enempää.
[/quote]Paljonko jätitte tippiä? Me saimme tosi hyvää palvelua New Yorkissa joka puolella. Pikaruokaloita myöden kaikkialla kuunneltiin, hymyiltiin ja palveltiin tosi hyvin. Olen toki itsekin iloinen ja reipas kun tilaan, joten sekin varmaan vaikuttaa. En tarkoita ettet sinä olisi mutta monesti huomaa että ne jotka esim jännittävät englanniksi puhumista, vaikuttavat helposti tylyiltä tahtomattaan.
[/quote]
Aika jännän alentuva tuo sinun suhtautuminen, kun luulet että menin sinne täristen, paskaa syöneenä ja rallienglantia puhuen. En jännitä ihmisten kohtaamista, olen joka päivä töissä tekemisissä ainakin kymmenen entuudesta tuntemattoman ihmisen kanssa. Puhun englantia sujuvasti ja kiinnitin huomiota kohteliaisuusfraaseihin, koska amerikkalaiset on niistä tarkkoja. Monesti menin esim. kaupan kassalle hymyillen ja tervehtien kuuluvalla äänellä, niin minut ignoorattiin täysin ja tylyin tapaus vastas "no mitä?" hein sijasta. Tavalliset ihmiset ja esim. vartijat siellä olivat ystävällisiä ja kohteliaita, samoin kun mentiin tunnin päähän manhattanilta käymään kauppakeskuksessa. Tippiäkin jätettiin se pakollinen prosenttiosuus silloin, kun saimme hyvää kohtelua. Et voi vähätellä toisten huonoja kokemuksia, vaikka itse et ois sellaseen törmännykään.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:51"]Olin 14-vuotias ja matkustin Helsingissä raitiovaunussa, omalla ostamallani lastenlipulla (ainakin pk-seudulla alle 17-vuotias menee lastenlipulla). Tarkastajat tulivat ja näytin kertalippuani. Tämä tantta rupesi sitten selittämään ettet varmasti ole alle 17-vuotias (olin kyllä vanhemman näköinen mutta tuollainen raivoaminen on täysin ylireagointia). Koska minulla ei tietenkään ollut papereita mukana, täti laittoi minut täyttämään tarkastusmaksulapun, soitti jonnekin keskukseen ja kailotti nimeni ja henkilötunnukseni raitiovaunussa. Puhelun loputtua hän totesi "aha, sä oletkin 14" ja jatkoi matkaansa ilman mitään pahoitteluja. Mielestäni hyvin törkeää asiakaspalvelua.
[/quote]
Huhhuh! Olisin itse ehkä ottanut tarkastajan nimen yms. ylös ja tehnyt valituksen. Tai no, voihan sen valituksen tehdä myöhemminkin vaikka ei tarkastajan tietoja tietäisikään
[/quote]
Olisi kyllä pitänyt, auktoriteettia pelkäävänä 14-vuotiaana en vaan tajunnut enkä uskaltanut.
T. Edellinen
Paikallinen vaateliike. Omistajarouva seurailee kuin haamu perässä ja kyttää, ei auta vaikka kuinka kertoisit vain katselevasi niin hän seuraa ja kommentoi jokaista vaatetta jonka otat rekiltä katsottavaksi. Kerran erehdyin kysymään löytyykö kokoa L eräästä paidasta, vastasi ettei noin suuria kokoja heillä ole.
Työparina hänellä sitten taas hieman rouvaa nuorempi avoin naishenkilö, avoin siten että pääasiassa käsittelee omia henkilökohtaisia asioitaan tuttujen asiakkaiden kanssa kovaäänisesti ja pitkään, niin ettei sivulliset voi olla pienessä liikkeessä kuulematta 10-15 minuuttia kestäviä hävettävän informatiivisia kertomuksia hänen elämästään.
Yleensä sellaiset paikat, joissa ei saa palvelua lainkaan, ovat huonoja. Täysin ignooratuksi voi joutua esim. huonekaluliikkeissä tai autokaupoissa, jos myyjä vilkaisulla olettaa, ettet ole oikeasti ostamassa mitään. Minä menen kyllä siinä vaiheessa tyytyväisenä toiseen liikkeeseen, jossa oletan saavani palvelua.
Nuorempana sain jatkuvasti huonoa tai puutteellista palvelua. Ihmeellistä, mutta totta, että n. 30-vuotiaana on alkanut palvelu pelata paljon paremmin. Olin kai parikymppisenä teinin näköinen babyface, mutta mun mielestä teinejäkin pitäisi palvella, eikä olettaa suoraan, että ovat vain katselemassa.
Yksillä messuilla lehtikojussa oli lehtiä rivissä ja erilaisia tarjouksia. Osaan lukea ja yrittelin vältellä lehtimyyjää kun tiesin etten pääsisi siitä vähään aikaan eroon.
No siihen se pölähti kyseleen multa kaikennäköstä, kiinnostuin yhdestä lehdestä ja kyselin siitä ja sanoin miettiväni vielä. Ihan oikeasti harkitsin ostavani lehteä mutta halusin miettiä ostanko juuri sen lehden vuositilauksen. Sitten myyjä alkoi esittelemään kaupanpäällisiä johon sanoin että kiitos mutta ostan lehden sisällön perusteella, en kaupanpäällisten. Annoin hetken puhua ja sitten lähdin kävelemään poispäin ja sanoin että harkitsen vielä niin eiköhän tämä tekohymy lähtenyt heti kasvoilta, nyrpistyi ja murahti hyvin vihaiseen sävyyn "et sä kuitenkaan tule, aina te sanotte noin. Et tule takaisin, et varmasti"
Pelästyin kamalasti, jatkoin vain matkaani eteenpäin.
Se tyttö oli oikeasti pelottava siinä kohtaa, vaikka ei nyt ehkä kuullosta kovin kummoiselta.
No jokainen voi vaan miettiä hainko sieltä jälkeenpäin yhtään mitään lehteä.
Espoon kauppakeskus Sellon apteekin kassahenkilöstö. Reseptipuolella on aina ystävällistä palvelua, mutta kassalla istuu useimmiten myyjä naama mutrulla. Yks kassa ei ikinä sano ole hyvä tms. eikä edes ostosten summaa ääneen.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:51"]Olin 14-vuotias ja matkustin Helsingissä raitiovaunussa, omalla ostamallani lastenlipulla (ainakin pk-seudulla alle 17-vuotias menee lastenlipulla). Tarkastajat tulivat ja näytin kertalippuani. Tämä tantta rupesi sitten selittämään ettet varmasti ole alle 17-vuotias (olin kyllä vanhemman näköinen mutta tuollainen raivoaminen on täysin ylireagointia). Koska minulla ei tietenkään ollut papereita mukana, täti laittoi minut täyttämään tarkastusmaksulapun, soitti jonnekin keskukseen ja kailotti nimeni ja henkilötunnukseni raitiovaunussa. Puhelun loputtua hän totesi "aha, sä oletkin 14" ja jatkoi matkaansa ilman mitään pahoitteluja. Mielestäni hyvin törkeää asiakaspalvelua.
[/quote]
Ei lipuntarkastus ole asiakaspalvelua voi hyvä luoja. Siinä tarkastetaan liput, ei kysellä, mitä sais olla. Ärsyttävää ku nykyään kaikki muka on asiakaspalvelua: hoitotyö ja lääkärin vastaanotto, poliisin työ...
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:22"]Työkkäri. Miten siellä voikaan olla niin tylyjä työntekijöitä? Aina.
[/quote]
Näin myös minulla. Toki siinä vaiheessa olen palauttanut virkailijan maan päälle. Kysyn asiallisesti mitä tarkoitat tuolla, koska mielestäni puheessasi ja sanavalinnoissasi on hyvin negatiivinen sävy, jonka voi kokea jopa loukkaavaksi?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:16"]
Espoon Leppävaaran Sellon Chico's. Tarjoilijat..ruoka olisi hyvää, mutta sinne en enää ikinä mene.
[/quote]
Sama kokemus, tosin ei pelkästään tarjoilijoiden takia, vaan keittiössäkin on jotain ongelmaa. Oon kaksi kertaa istunut lähes tyhjässä salissa ja saanut odottaa ruokaa lähes tunnin. What? Ei käy laatuun, etenkin kun monet annosten aineksista on puolivalmiita vain lämmitettäviä ja lautaselle koottavia juttuja.