Huonoin asiakaspalvelu mitä olet saanut ja missä?
Itselle ei tule just nyt mieleen mitään oikeasti huonoa kokemusta asiakaspalvelusta, annan siis teidän kertoa.
Kommentit (166)
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:51"]
Olin 14-vuotias ja matkustin Helsingissä raitiovaunussa, omalla ostamallani lastenlipulla (ainakin pk-seudulla alle 17-vuotias menee lastenlipulla). Tarkastajat tulivat ja näytin kertalippuani. Tämä tantta rupesi sitten selittämään ettet varmasti ole alle 17-vuotias (olin kyllä vanhemman näköinen mutta tuollainen raivoaminen on täysin ylireagointia). Koska minulla ei tietenkään ollut papereita mukana, täti laittoi minut täyttämään tarkastusmaksulapun, soitti jonnekin keskukseen ja kailotti nimeni ja henkilötunnukseni raitiovaunussa. Puhelun loputtua hän totesi "aha, sä oletkin 14" ja jatkoi matkaansa ilman mitään pahoitteluja. Mielestäni hyvin törkeää asiakaspalvelua.
[/quote]
Se oli Leena Pahanen! :D *modelle tiedoksi, hahmo Antti Holman showsta*
Hampurissa pitseriassa tarjoilija hyppi tasajalkaa kun rahat eivät ilmestyneet tarpeeksi nopsaan "Schnell! Ich bin eilig!"
1) Lahden Kekäle. Etsin juhlamekkoa. "Ei meillä ole kun olet noin pieni ja hoikka." No anteeksi kun en ole läskitantta, joille vaatteita sitten vissiin myytäisiin. Tuli kyllä maailman tyhmin olo.
2) Lahden Funky Lady. Olisin halunnut ostaa jonkin sievän alusasusetin. Olin ainut asiakas pienessä liikkeessä. Myyjä suhtautui minuun koko ajan kuin ei olisi eläissään nähnyt asiakasta: oli vaivautunut, ei hallinnut keskustelun alkeitakaan ja kommunikaatio oli ikään kuin koko ajan minun harteillani. "Oisko näihin myös housuja?" "Ei." Oisko näitä toisessa koossa?" "Ei." " Haluaisin jotain vähän hillitympää." " Aha." No just, pitäkää sitten pitsiliivinne. Jos ei maksavan asiakkaan raha kelpaa, niin en yhtään ihmettele, että kauppa siirtyy nettiin.
Jooo autokaupat ja korjaamot. Olen 10 vuoden aikana ajanut noin 400 000 km (liittyen harrastukseeni ja työhöni, joihin pitkä matka). Autostani oli jarrunvaihtojen yhteydessä kolhittu osua, jonka vuoksi jarru oli jatkuvasti lukissa, kärysi ja kuumeni. Multa kysyttiin, et enhän mä pidä jalkaa jarrulla ja osaanhan varmasti käyttää kytkintä ja jarrua oikein? Jos mä saamari osaan laittaa ihmisen luut paikoilleen, niin ei tuo autolla ajo mitään ydinfysiikkaa ole:D
New Yorkissa myyjät, ravintoloiden työntekijät ja hotellin henkilökunta olivat todella tylyjä, niin tylyä kohtelua en ole koskaan saanut Suomessa vaikka suomalaista asiakaspalvelua aina haukutaankin. Venäläisetkin olivat ystävällisempiä kuin newyorkilaiset...
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:35"]
New Yorkissa myyjät, ravintoloiden työntekijät ja hotellin henkilökunta olivat todella tylyjä, niin tylyä kohtelua en ole koskaan saanut Suomessa vaikka suomalaista asiakaspalvelua aina haukutaankin. Venäläisetkin olivat ystävällisempiä kuin newyorkilaiset...
[/quote]
Eivät kaikkialla, tippikulttuuri pitää ystävällisenä, mutta totta, surkein tarjoilijakokemus oli juurikin New Yorkissa.
[/quote]
Ei auttanu edes tippi. Kuka haluaa tipata, jos kohtelu on asiatonta? Sitten kun tippiä antoi, niin suoraan kysyttiin eikö me anneta enempää.
[/quote]Paljonko jätitte tippiä? Me saimme tosi hyvää palvelua New Yorkissa joka puolella. Pikaruokaloita myöden kaikkialla kuunneltiin, hymyiltiin ja palveltiin tosi hyvin. Olen toki itsekin iloinen ja reipas kun tilaan, joten sekin varmaan vaikuttaa. En tarkoita ettet sinä olisi mutta monesti huomaa että ne jotka esim jännittävät englanniksi puhumista, vaikuttavat helposti tylyiltä tahtomattaan.
[/quote]
Aika jännän alentuva tuo sinun suhtautuminen, kun luulet että menin sinne täristen, paskaa syöneenä ja rallienglantia puhuen. En jännitä ihmisten kohtaamista, olen joka päivä töissä tekemisissä ainakin kymmenen entuudesta tuntemattoman ihmisen kanssa. Puhun englantia sujuvasti ja kiinnitin huomiota kohteliaisuusfraaseihin, koska amerikkalaiset on niistä tarkkoja. Monesti menin esim. kaupan kassalle hymyillen ja tervehtien kuuluvalla äänellä, niin minut ignoorattiin täysin ja tylyin tapaus vastas "no mitä?" hein sijasta. Tavalliset ihmiset ja esim. vartijat siellä olivat ystävällisiä ja kohteliaita, samoin kun mentiin tunnin päähän manhattanilta käymään kauppakeskuksessa. Tippiäkin jätettiin se pakollinen prosenttiosuus silloin, kun saimme hyvää kohtelua. Et voi vähätellä toisten huonoja kokemuksia, vaikka itse et ois sellaseen törmännykään.
[/quote]Aika lailla väritit kirjoitustani. En sanonut mitään tärinästä, paskasta tai rallienglannista. Eli nyt tiedänkin jo miksi sait huonoa palvelua. Kannattaisko vähän rauhoittua ja lakata ylitulkitsemasta?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:00"]Tapiolan Jysk. Myyjät eivät edes tervehtineet. Asiakaspalvelusta ei mitään tietoa! 2 myyjää kyllä norkoili tiskillä :).
[/quote]
Yks kaveri palautti 2 kertaa sinne viallisen tuotteen, molempien piti olla uusia. Todella huonoa palvelua sai osakseen. Ei todellakaan osteta sieltä mitään.
A&O Hostel/hotelli Haupbahnhof Berliinissä. Kuukausia etukäteen tehtyä ja maksettua varausta ei meinannut millään löytyä. Ystäväni ja minut laitettiin eri huoneisiin vaikka tarkoitus olie että päästäisiin samaan. Ei ollut muka mahdollista majoittaa samaan huoneeseen, mutta tyhjiä sänkyjä olis kyllä ollut huoneessa jossa ystäväni oli. Joka kerta kun tuli respaan tai baaritiskille niin työntekijät käyttäytyivät kuin eivät näkisi. Odoteltiin hissiä ylimpään kerrokseen ja sitten kun se vihdoin tuli niin siivooja kärryineen kurvas meidän eteen ja nappasi koko hissin itselleen. En suosittele enkä mene takaisin.
Hyvinkään Leimuline. Huusivan jo ovelta kaverilleni että olet aivan liian iso meijän vaatteisiin, yhtä toista kaveria haukuttiin myös lihavaksi ja ulkopuolisia muita asiakkaita pyydettiin apuun kun hänelle laitettiin vetoketjua kiinni mekosta. Minut häädettiin kerran pois kun katselin.
Yritin varata lääkäriaikaa kunnalliseen terveyskeskukseen ollessani 20-vuotias.
Selitin oireet ja kivun ajanvaraukseen jossa naishenkilö ilmoitti että: " Jaa, omalääkärisi on lomalla. Soittele parin viikon päästä uudelleen. Olet niin nuori ettei se mitään vakavaa voi olla."
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:27"]
Itä-suomalainen Rosso. Tultiin kysymään tilausta, emmekä olleet vielä valinneet mitä tilaisimme. Pyysimme, että hetken harkitsemme vielä. Sen jälkeen ei enää tultukaan tilausta ottamaan. Joimme tilaamamme viinit ja lähdimme pois.
[/quote]
Ei tietenkään tultu koska halusitte antaa tilauksenne omassa tahdissa. Luuletteko että siellä on palkkalistoilla erikseen joku tilauksen ottaja ihan teitä varten. Halusitte poikkeusjärjestelyn ja saitte sen. Olisitte vinkanneet henkilökunnalle että nyt olette valmiita antamaan tilauksen . Vaikeaa vai ?
[/quote]
pakko kommentoida tähän,että joskus se asiakas tosiaan unohdetaan miettimään loppuviikoksi! Meille kävi niin ja juurikin Rossossa.. otin vettä, mies oluen ja ruokia halusimme vielä miettiä. Kun oli mennyt n.40min ja minä mahani kanssa (olin siis raskaana) aloin kiukuta nälkää mies tuumasi että hörppää oluensa ja lähdetään.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:16"]
Jos mä saamari osaan laittaa ihmisen luut paikoilleen, niin ei tuo autolla ajo mitään ydinfysiikkaa ole:D
[/quote]
No eipä ole kyllä luiden paikoilleen laittokaan. Ne 206 luuta on yleensä samassa järjestyksessä joka ihmisessä.
Paikallinen terveyskeskus. Olin tehnyt kotona positiivisen raskaustestin ja halusin raskaudesta varmistuksen ja lähetteen aborttiin. Peloissani ja epätietoisena miten toimia menin sitten läheiseen terveyskeskukseen. Vastaanottovirkailija kailotti koko odotushuoneen edessä kovaan ääneen "olet raskaana! Se on selvä, ei tarvitse enää varmistaa!" kun yritin epävarmana selittää tilannettani. Siinä sitten häpeissäni kaikkien tuijottaessa yritin hiljaa sanoa etten halua jatkaa raskautta. Vastaanottovirkailija huudahti "haluatko abortin?!" Koko odotushuone kääntyi katsomaan ja halusin vajota maan alle. Virkailija oli todella ilmeetön ja kyllästyneen näköinen sekä kailotti kovaan ääneen aivan kaiken kuin mikäkin pasuuna. Tuli todella ikävä olo ja purskahdin itkuun heti kun pääsin ovista pihalle. Ei tälläistä asiaa halua mieluiten jakaa tuntemattomien odotushuoneessa istuvien mummojen ja pappojen kanssa. Virkailijan käytöksestä jäi todella häpäisty fiilis. Sain kuitenkin ajan todella mukavalle lääkärille ja kaikki loput hoitui paljon paremmin.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:32"]
Oulun nahka-albert. Menin katselemaan valikoimaa, ukko alkoi tuputtamaan takkia josta en yhtään pitänyt ja kun sanoin että tuo ei ole mun mieleeni ja jos onnistuu niin katselisin itse valikoiman läpi. Selän takana sitten ronkeliksi alkoivat nimittelemään.
Miten todellisuudesta irtaantunut pitää olla että luulee että asiakas vaan ottaisi sen ekan tarjotun takin? Ihmeellistä mustalaisten myyntitaktiikkaa.
[/quote]
Mulla sama kokemus Esinahka-Albertista. Ja se eka takki oli vielä mulle kaks numeroa liian iso MIESTEN TAKKI! Vittu että sapetti, lähin meneen.
Toinen Hyvän mielen autohuollosta tuli pahan mielen autohuolto. Ajokuntonen auto seiso pajalla suotta kaksi viikkoa koska aina kun soitin niin "huomenna se korjataan".
Isokadun Hese on boikotissa. Tilasin salaatin, jota ei ollu valmiina. Tuotiin pöytään. Puuttu juoma. Hain itse. Puuttu salaatinkastike, hain itse. Kun oli syönyt ni huomasin, että puuttu muuten se leipäki. Jotenki jäi vituttaan ja sanoin lähtiessä, että ei jaksais näitä yksi kerrallaan käyä täältä noukkimassa. Muut Heset Oulussa ihan ok.
Espoon Leppävaaran Sellon Chico's. Tarjoilijat..ruoka olisi hyvää, mutta sinne en enää ikinä mene.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:35"]
[/quote]
Eivät kaikkialla, tippikulttuuri pitää ystävällisenä, mutta totta, surkein tarjoilijakokemus oli juurikin New Yorkissa.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:35"]
[/quote]
[/quote]
Ei auttanu edes tippi. Kuka haluaa tipata, jos kohtelu on asiatonta? Sitten kun tippiä antoi, niin suoraan kysyttiin eikö me anneta enempää.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:51"]Olin 14-vuotias ja matkustin Helsingissä raitiovaunussa, omalla ostamallani lastenlipulla (ainakin pk-seudulla alle 17-vuotias menee lastenlipulla). Tarkastajat tulivat ja näytin kertalippuani. Tämä tantta rupesi sitten selittämään ettet varmasti ole alle 17-vuotias (olin kyllä vanhemman näköinen mutta tuollainen raivoaminen on täysin ylireagointia). Koska minulla ei tietenkään ollut papereita mukana, täti laittoi minut täyttämään tarkastusmaksulapun, soitti jonnekin keskukseen ja kailotti nimeni ja henkilötunnukseni raitiovaunussa. Puhelun loputtua hän totesi "aha, sä oletkin 14" ja jatkoi matkaansa ilman mitään pahoitteluja. Mielestäni hyvin törkeää asiakaspalvelua.
[/quote]
Ei lipuntarkastus ole asiakaspalvelua voi hyvä luoja. Siinä tarkastetaan liput, ei kysellä, mitä sais olla. Ärsyttävää ku nykyään kaikki muka on asiakaspalvelua: hoitotyö ja lääkärin vastaanotto, poliisin työ...
[/quote]
Oli mitä oli, niin silti pitää muistaa käytöstavat ja käyttäytyä asiallisesti. Varsinkin töissä ollessa, mutta tietysti myös muutenkin.