Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika 2v: mitat 81.7cm ja 11.4kg

Vierailija
26.06.2008 |

Onko kenelläkään muulla näin pientä (=lyhyttä) poikaa? Mitattiin seisaaltaan, makuullaan olisi varmaan saanut hieman enemmän pituutta lisää. Esikoinen tyttö oli 2v 82.9cm ja 9.6kg.

Tämä kuopus oli syntyessään 46cm pitkä ja 2.6kg, tyttö 49cm ja 3.6kg.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä iässä kävitte verikokeilla ja muissa tutkimuksissa? Taitaa olla meillä edessä sitten 1,5 v. iän korvilla...

Tuo pituus minuakin huolettaa, muuten poika on kehittynyt ihan normaalisti, on hyväntuulinen ja aktiivinen :)

- se nro 6

Vierailija
2/23 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituus 2-vuotiaana 80,5 ja painoa 9,3kg.Todella menevä ja kerkeävä kaveri...syntyessään painoi 2.9kg ja pituus 47cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos vähän rajoittunut?

Toisekseen se ei mene ihan noin suoraviivaisesti, jokaisella kun on oma kasvuaikataulu. Minun aikuispituusennusteeni 2-vuotiaana oli 152cm, serkkuni 175. Olemme 170 ja 157cm, mutta kumpi onkaan kumpi? Mitäpä luulet, miksi aikuispituuden ennustamisesta on neuvoloissa pääsääntöisesti luovuttu?

Totta on, että pitkästä lapsesta tulee luultavammin pitkä ja lyhyestä lyhyt, mutta menetkös muualle siitä päivittelemään. Hus.

Siitä tulee _max_ 170cm jos oikein onnekas on. Luuletteko, että ne lyhyet miehet (160-170cm) on lapsena pitkiä ja sitten yhtäkkiä muuttuvat lyhyiksi?

Tuskin...

Vierailija
4/23 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee _max_ 170cm jos oikein onnekas on. Luuletteko, että ne lyhyet miehet (160-170cm) on lapsena pitkiä ja sitten yhtäkkiä muuttuvat lyhyiksi?

Tuskin...

Itse olin 2v neuvosassa 94cm, 4v 11ocm, 7v 136cm ja nyt aikusena 155cm=)

Eiköhän me kuitenkin kasveta omaa tahtiamma jokainen.

Itselläni ei mitään sairautta tai muuta

Vierailija
5/23 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2v oli 87cm ja tutun 2v 95cm...tutun lapsen vanhemmat 160 senttisiä ja heidän poika on jäänyt nyt isompana pituudestä jälkeen...meidän 2-vuotiaana lyhyempi poika on kirinyt ja nykyään pidempi. Mutta sukukin (+vanhemmat) ovat pitkää...Ja onko se nyt väliä onko pitkä vai lyhyt...kuhan on onnellinen

Vierailija
6/23 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajunnut edes olla huolissani! Ajatellut vaan että pienikokoinen. Onhan niitä pienikokoisia ihmisiä muutenkin, aikuisia ja lapsia. Ei kaikkien tartte samoja käyriä mennä. Neuvolassakin vain kommenttia että "kasvu tasaista".

Minä 161 cm ja mieheni 174 cm, joten ei järin pitkiä, ei siis ihme ettei lapsikaan.

Vierailija
7/23 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus 2-vuotiaana 84cm, paino on varmaankin ollut n. 12 kg. Nyt 4-vuotiaana pituutta 96 cm ja painoa n. 15 kg. Syntyessään poika oli 50cm/3,5kg.

Oletko huolissasi? Onko kasvua tutkittu? Meillä tehtiin 1-vuotiaana monenlaisia tutkimuksia ja kun poika todettiin terveeksi, saa kuulemma kasvaa omalla käyrällään. Olen silti välillä huolissani, vaikka olen itsekin ollut juuri samanmittainen parivuotiaana ja olen keskimääräistä pidempi (169cm), Vaikka pituus ei olekaan kaikki kaikessa, soisi pojastaan tulevan kuitenkin yli 170-senttisen.

seurannassa keskussairaalassa. Helmikuussa oli käynti kasvupolilla ja pojalla todettiin lievästi lyhyet raajojen tyviosat (tarkoitta sitten mitä? mahdollista luuston kasvuhäirötä tai sitten vain ikään littyvä juttu joka korjautuu). Kontrolli on syyskuussa jolloin katsotaan onko aihetta kuvata kädet/jalat. Muuten kasvaa tasaisesti käyrillään, pituus menee nyt -2.1sd, pahimmillaan ollut -3.2sd mutta nyt on jo pitkän aikaa hiljalleen kirinyt. Paino -1sd.

Keliakia ja kilpirauhasarvot ok. Me vanhemmat 161 ja 170cm pitkiä.

AP

Vierailija
8/23 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus 2-vuotiaana 84cm, paino on varmaankin ollut n. 12 kg. Nyt 4-vuotiaana pituutta 96 cm ja painoa n. 15 kg. Syntyessään poika oli 50cm/3,5kg.

Oletko huolissasi? Onko kasvua tutkittu? Meillä tehtiin 1-vuotiaana monenlaisia tutkimuksia ja kun poika todettiin terveeksi, saa kuulemma kasvaa omalla käyrällään. Olen silti välillä huolissani, vaikka olen itsekin ollut juuri samanmittainen parivuotiaana ja olen keskimääräistä pidempi (169cm), Vaikka pituus ei olekaan kaikki kaikessa, soisi pojastaan tulevan kuitenkin yli 170-senttisen.

Vierailija
9/23 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikäli, että oma lapseni on syntymäpituuteensa nähden kasvanut hitaammin kuin teidän. Meillä otettiin verikokeita, mutta ei esimerkiksi röntgeniä. Lisäksi minä ja mieheni olemme teitä pidempiä (169 ja 178cm),

Nyt aloin taas huolestua, poikamme ei ole kirinyt kasvussa vaan pikemminkin hieman, pikkiriikkisen jää jälkeen koko ajan.

Vierailija
10/23 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eivät neuvolassa oikein ole ottaneet huomioon syntymämittoja vaan katsovat vaan käyriä, että missä kohtaa menee (eli reilusti miinuksella syntymästä asti). Mutta hyvä kuitenkin että laittoivat sairaalaan käymään koska tuo raajojen lyhyys todettiin ja sitä täytyy seurata. Muuten kasvu tosiaan tasaista ollut käyrillään, mutta tuon raajojen lyhyyden takia nyt aihetta seurata.

Esikoinen myös kirpun kkoinen (nyt 3.5v ja n. 93cm ja 12kg) mutta hänellä kasvu myös tasaista ja muutenkin vartalo sopusuhtainen ja raajat symmetriset.

AP

Vierailija
11/23 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös pienikokoinen poju. 1-v. neuvolassa mitattiin pituutta 70,5 cm ja painoa 9,5 kg. Koko ensimmäisen vuoden kävimme pituuskontrolleissa, mutta lopulta neuvolalääkäri päätti, että kokeisiin ei mennä vielä, vaan seurataan tilannetta 1,5-v. neuvolassa. Vielä ei olla tuolla käynnillä käyty, joten tarkkoja mittoja en osaa sanoa. 80 cm vaatteet ovat kuitenkin vielä isoja.. Poika siis pian 1,5 v.

Huolissani olen myös välillä lapsen pituudesta, varsinkin kun poika kyseessä. Itse olen 161 cm ja mieheni n. 178 cm

Vierailija
12/23 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis huomaako sen vain kokenut lääkäri?

Minusta tuntuu, että kertomiesi tietojen valossa teillä ei ole hätää, lapsi vain todellakin kasvaa omalla käyrällään.

Vierailija
13/23 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 48 cm 3310 g

Vierailija
14/23 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis huomaako sen vain kokenut lääkäri?

Minusta tuntuu, että kertomiesi tietojen valossa teillä ei ole hätää, lapsi vain todellakin kasvaa omalla käyrällään.

mutta en sitä ennen kiinnittänyt huomiota. tosin aika "persjalkaisia" me vanhemmatkin, ei mitään pitkäkoipisia. Kavupolilla lääkäri huomasi heti kun lapsi oli ilman vaatteita, kukaan muu lääkäri (neuvola tms) ei olek iinnittänyt huomiota.

Ap

Vierailija
15/23 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin...

Vierailija
16/23 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin...

Vierailija
17/23 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisiän pituusennuste hieman päälle 170cm. Toivottavasti osaamme keskittyä vanhemmuudessa muuhunkin kuin pituuden tuijottamiseen. Terve lapsi kaikin puolin, joten tuo pituusasia lienee pieni murhe.

Vierailija
18/23 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paino tuolla 9,7 kieppeillä.

t. 2

Vierailija
19/23 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisiän pituusennuste hieman päälle 170cm. Toivottavasti osaamme keskittyä vanhemmuudessa muuhunkin kuin pituuden tuijottamiseen. Terve lapsi kaikin puolin, joten tuo pituusasia lienee pieni murhe.

Vierailija
20/23 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos vähän rajoittunut?

Toisekseen se ei mene ihan noin suoraviivaisesti, jokaisella kun on oma kasvuaikataulu. Minun aikuispituusennusteeni 2-vuotiaana oli 152cm, serkkuni 175. Olemme 170 ja 157cm, mutta kumpi onkaan kumpi? Mitäpä luulet, miksi aikuispituuden ennustamisesta on neuvoloissa pääsääntöisesti luovuttu?

Totta on, että pitkästä lapsesta tulee luultavammin pitkä ja lyhyestä lyhyt, mutta menetkös muualle siitä päivittelemään. Hus.

Tuskin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi