Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä vein reilu vuoden ikäisen lapseni hoitoon, koska...

Vierailija
07.02.2006 |

*pidän työnteosta

*äitiyslomalla aivot puutuivat, vaikka opiskelin koko ajan lisää

*minulla on hyvä työpaikka

*saimme aivan mahtavan hoitopaikan

*haluan satsata uraani sen, minkä virka-ajan puitteissa kerkeän (ei siis ylitöitä)

*ajatus vuosien kotiäitiydestä oli minusta hajottavaa, vaikka se oli ihan ok niin kauan kuin sitä kesti.

Porrastamme miehen kanssa menemiset ja tulemiset niin, että hoitopäivät ovat mahdollisimman lyhyet. Loppukärjistys, joita näissä keskusteluissa niin usein käytetään: Ihmiset, jotka väittävät, että ura ei ole heille tärkeä, ovat niitä, joilla siihen ei ole mahdollisuutta/koulutusta. Vrt. Nina Mikkonen, joka jätti kampaajan " uransa" lapsen takia.

t: Äiti ja uranainen

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on palkkani puhtaana käteen ja keskimäärin 12-15% bonuksia päälle.

Tässä vielä yhtä tärkeitä syitä:

- pidän työstäni

- sosiaalinen verkostoni kuihtui aika pieneksi äitiyslomalla, kun kaikki muut ympärilläni kävivät työssä

- lapseni on sosiaalinen, aktiivinen ja edellä kehityksestä (puhui jo 1.5 vuotiaana täydellisiä lauseita, osaa nyt kaksivuotiaana kaikki kirjaimet ja laskee 1-15 jne) joten en raskinut enää riistää häneltä mahdollisuutta saada laajempia virikkeitä kuin kotona jaksoin antaa

Totta on, että kotiin jäävät äidit ovat VALTAOSIN pienipalkkaisia, raskaassa työssä, vuorotyössä jne. En minäkään varmaan veisi aamukuudelta hoitoon, jos saisin melkein saman summan kotona olemalla.

T: Onnellinen uraäiti

Vierailija
22/23 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PPH, jolla lapseni ovat hoidossa asuu aidan toisella puolella. Itse olen päivät kotona töissä. Näen, kun he ovat ulkona. Silloin kun hoidin lapsiani itse, kävimme yhtämatkaa samassa puistossa. Välillä vierailimme hoitajan pihalla, välillä hän lasten kanssa meidän pihalla. Tunnen hoitajan, miehensä ja lapsensa vuosien takaa. Meillä on kolmas lapsi samassa hoitopaikassa. Kaikki ovat viihtyneet erittäin hyvin. Olen hakenut lapsia myös kesken päivän. Ja ollut mukana aina uuden lapsen kanssa päivän-kaksi hoidossa. Minä ainakin uskon tuntevani lapseni hoitajan riittävän hyvin. Ja osaavat nuo vanhimmat itsekin kertoa, mitä hoidossa tapahtuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies opiskelee ja minä olen ainoa, joka tuo rahaa perheeseen. Työni on haastavaa tekniikan alan työtä ja jos jäisin pariksi vuodeksi pois, osaamiseni kävisi hyvin nopeasti vanhentuneeksi. Nytkin kun palasin töihin 1,5 vuoden poissaolon jälkeen, tänä aikana olivat melkein kaikki käyttämämme teknologiat menneet uusiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän