**Tirpaisevaa pakkastiistaita huhtikset!**
Ja aivan IHANAA aamua!! Syystä miksi tämä aamu on erityisen ihana: Joku ehkä muistaa, kun surin ystäväni puolesta, jonka vauvilla raskausaikana todettiin sydänvika? No, viime yönä tämä ystäväni sai TERVEEN pojan!!!! Maailman ihanin uutinen!=)
Meillä siis aamu alkoi mukavissa merkeissä:)
Yö menikin hiukan pipariksi, lapset ja minä uneksittiin oikein urakalla. Lapset olivat pystyssä vuorotellen, ja minä näin unta (siinä välilä torkahdellessani), että mua ajettiin aseen kanssa takaa! Uskomattomia nämä raskausajan unet.. Tai sitten syynä oli liikaa " Las vegasia" eilen illalla;)
(.):mylläys on ollut taas aivan omaa luokkaansa, jalkapohja vilahtelee vatsan läpi tämän tästä, ja vatsa heiluu niinkuin siellä mylläisi kokonainen armeija vauvoja! Jännä, kun välillä oli niin TOSI hiljaista, ja nyt taas pääsee nauttimaan oikein kunnon melskaamisesta. Mistäköhän noi " tauot" johtuu?
Täällä taas pakkasmittari lähentelee kolmeakymmentä, joten sisäpäivä tulossa. Se hyvä puoli näissä päivissä on, että tulee tehtyä rästihommia, joita ei kerkeä silloin, kun ollaan tukkaputkella menossa.
Illalla ón kotiäidin päivään hiukan erillaista piristysruisketta, kun kaverin kanssa viedään meidän yhteinen, naimisiin tässä kuussa menevä, ystävä yllärinä " Parisuhteen piristysiltaan" . Luvassa herkuttelua sekä " aikuistenlelukutsut" ! Mua naurattaa jo valmiiksi =D
Oikein mukavaa tiistaipäivää kaikille!
tilda ja tirriäinen 29+3
Kommentit (29)
Ihanaa kun aurinko paistaa! Vielä kun pikkasen vähemmän pakkasta niin vois mennä hipsimään uloskin.
Eilen kannatin kavereillani pinnasängyn alakerrasta ylös ja nostin pohjan yläasentoon, tänään ajattelin sitten asetella ihanat vauvanvaatteet paikalleen... Yes!
Peppinetta 32+1
Tilda:Ihanaa,että ystäväsi vauveli on terve!!!
Minun pitäisi huomenna mennä neuvolaan mittauttamaan verenpaineet ja tarkistuttamaan,että pissa on puhdas.
Paineet ovat koholla,sen tunnen omasta olostani=(
Lähdin eilen isännän ja pojan mukaan kauppareissulle,kun en enää jaksanut olla kotona ja nuppikin oli suhteellisen normaalissa tilassa.
Löydettiin vihdoinkin mieleinen hoitolaukku,tilaa piisaa.
Tuo hoitolaukku on todella kätevä reissussa,siihen saa pakattua kaikki vauvan tarvikkeet ja meillä noita reissuja tulee varsinkin kesä-aikana=)
Ostoksilla oleminen kostautui sen verran,että supistuksia tuli jonkin verran.Alaselkää vihloi ja pisteli.
Kotiin tultua sitten menin heti pötkölleen ja sitten alkoi se alamahan polttelu.Onneksi rauhottui,kun siinä aikani köllöttelin.
Tähän saakka olen sanonut,että en paljon muista millaisia nipistelyitä silloin esikoista työstäessäni oli,mutta nuo eiliset " puukon iskut" palauttivat kaiken niin kirkkaana mieleen.
Silloin supistelut tuntuivat parhaiten juuri ristiselän kohdalla..Ja kätilöhän silloin laitteli kaikenlaisia kuumia savipusseja ja kaurasäkkejä selkäni alle.
Täytyykin keksiä kotiin,joku lämmitettävä systeemi varuiksi.
Nyt alkaa väsy painamaan sen verran,että on lienee paree mennä ottamaan päiväunet.
Viime yö meni jälleen piloille ainaisen pään jomotuksen vuoksi.
Se on tuo pääkipu joka päiväinen seuralainen,mutta sitähän se neuvolan täti sanoikin,että se kuuluu niihin kohonneen verenpaineen oireisiin.
Hermoillehan tämä ottaa,kun yhtenäkään päivänä ei voi sanoa olevansa kunnossa,mutta onneksi tässä alkaa jo maaliviiva pikku hiljaa häämöttämään=)
Niksu 32+3
Kävin tossa lukasemassa vielä eilisen pinkan viimeiset viestit. Hjolle edelleen voimia, kyllä sulla on ollu kestämistä, mutta hyvin tuntuu hommat olevan hanskassa. Sitä kun ei taustoja tiedä niin heti huolestuu, mutta nyt tilanteesi selkeni lisää ja huomaa että pärjäät hyvinkin! Ja uudelle mammalle, olikos sen nikki nyt mamix4x, tervetuloa, mulla on kans ollut supistuksenestolääkitys päällä n. viikolta 28, merkki Adalat Oros. On oikeesti verenpainelääke, mutta mulla ei aiheuttanut mitään sivuoireita, tehos just siihen mihin määrättiinkin.
(.): liitoskipuja, öisin tyyny jalkojen välissä ja toinen mahan alla, väsyttää ja kunto on nolla, mutta muuten ok. Sintti jumppailee omaan rauhalliseen tahtiinsa.
Tein muuten eilen semmosen järkyttävän huomion, että mun lantionpohjalihakset on löystyny ihan hirveesti. Pissalla käydessä yritin katkasta virtsasuihkun, mutta tasanen lorina kuulu vaan...en ole viime viikkoina uskaltanu jumppailla kun tuntui että sekin aiheuttaa supistuksia, mutta nyt kyllä alko semmonen tehojumppa että. En halua siirtyä tena-linjalle, joten treeniä, treeniä. Ja kunhan saadaan tuo 34 viikkoa täyteen, voidaan isännän kanssa kahdestaankin harjoittaa niitä lihaksia ;) ei ole oikein uskaltanut tässä viimeviikkoina kun kaikki on aiheuttanut niitä suppareita. Mutta voitto häämöttää, enää kaks viikkoa niin ollaan voiton puolella!
käärö3 ja sintti 31+6
Ehdin jo aamulla käydä neuvolassa, eikä siltä rintamalta mitään uutta. Kaikki ok. Painoa oli tullut hieman, ja sf-mitta oli laskenut (viim. 30, nyt 28 cm)! Viimeksi Kalle oli vatsassa ihan pitkin pituuttaan, nyt kölli poikittain jossain " pohjalla" . Musta on melkein huvittavaa kun kortissa lukee uskollisesti, että ' raivotarjonnassa' ... no, onhan se vauvan pää ehkä alempana kuin sen varpaat, mutta suosikkiasento tuntuu olevan pää toisessa, pylly toisessa kyljessä. Pienet tassut poraavat inhottavasti nivusiin ja varpailla potkii yläviistoon. Aika paljon mahtuu vielä mylläämään, yöllä oli taas varsinainen jumppatuokio menossa.
Laitoin jo yöksi tukivyön ja helpotti ehkä oloa hieman. Koitan nyt pitää sitä koko päivän, jos auttaisi näihin lonkkakipuihin edes hiukan. Täytyy käydä iltapäiväkävelyllä apteekissa ja ostaa varuiksi Panadolia jos taas tulee samanlaisia öitä kuin edellinen. Mies jo ehdotti mulle sellaista vinssisysteemiä makkarin kattoon, että saisin nukuttua :-)
Ääh, nyt on pakko ryhtyä hommiin. Otin etätyöpäivän kun eilen oli töissä niin totaalisen tuskainen olo. Nyt pitäisi sitten saada jotain myös aikaiseksi...
Pipsukka ja Kalle 32+2
Sairaslomalta terveisiä!
Eilen töissä oltiin ulkona, pakkasta yli -15 ja yksi lapsista jäänyt kielestään kiinni kiipeilytelineen rautaosaan sinne ylös...
No minä ainoana aikuisena ulkona ja eikun juoksemaan minkä kintuistani ( ja tällä ruhollani) pääsin, sisältä hakemaan lämmintä vettä ja matkalla vielä huutelin ohjeita ettei tyttö irrottaisi kieltään väkisin. No veden kanssa juoksin sitten telineelle, yritin että yksi tyttö joka oli siellä ylhäällä kaataisi veden kielelle, noh shokissa kun olivat kaikki ei onnistunut ja niin minä sitten vaaroja uhmaten kipusin yhdellä kädellä, toisessa vesipullo, sinne korkeuksiin... Minä joka en ole kunnolla pystynyt liikkumaan pitkiin aikoihin..
No kun tyttö saatiin raudasta irti niin huomasin, että reisiä poltteli ja häpyluuliitos särki.. Kotona en päässyt istumaan, enkä istualtani päässyt oikaisemaan kunnolla, kävelystä puhumattakaan. Päivystyksessä kirjoittivat sitten tän viikon lomaa ja jatkoa saa lisää hakea jos tarvii. Mulla alkaa olla liitokset jo tässä kuudennessa raskaudessa niin valmistautuneet tulevaan synnytykseen, että todennäkösesti jotkut jänteet on sitten revähtäneet.
Yö oli sitten mielenkiintoinen, kyljen vaihto sattuu liitoksiin niin perk...sti!!! Aamulla on jo ollut vähän parempi, sain vietyä eskarilaisen ja tarhalaisen päiväkotiin, että saa vähän levättyä. Kävi tuossa mielessä, kuinkahan työkykyinen sitä meikäläinen onkaan.. No ens viikko töitä, hiihtoloma ja reilu viikko töitä sitten alkaa mammaloma!
Oma (.) : Mitattiin masun ympärys sitten täälläkin, 101 cm ja sf mitta oli viikolla 29+5 27 cm. Vauva melskaa masussa, kantapohjat hinkaa mahaa hauskasti, välillä saa nauraa vedet silmissä kun maha hytkyy ja on välillä kulmikas.. Hikkakin on bongattu useampaan kertaan ja taitaa neiti olla oikein päin, koska hikka tuntuu alhaalla.
Tuttavani on synnyttänyt eilen tyttövauvan ja nyt alkoi tosissaan tuntumaan siltä, että minäkin haluan jo oman kääröni syliin, tosin saisi kyllä kasvaa ja vahvistua vielä, meillä ei edes ole tavarat hankittuna, eikä vaatteet pestynä, ne olen jättänyt suosiolla äippälomalle, koska on ollut niin vetämätön olo töiden jälkeen.
Pitäis alkaa imuroimaan, kun tuo aurinkokin niin tuossa paistelee ja paljastaa kaikki pölyset..
Ponnari & Masukki 30+3
Tildalla oli ihania uutisia heti aamusta, mukava kuulla, että kaikki kääntyi parhain päin!
Me ollaan tänään sitten yhteen asti kaksin kotona tuon uhmapalleropojan kanssa, tyttö kun pääsee eskarista klo 13. Kiitos kovasti kaikille jotka jakavat nämä taistelutunteet, ihanaa kuulla, ettei se ole muillakaan aina pelkkää aurinkoa tämä lasten kanssa eläminen.
Tosin meillä taas sen kamalan sunnuntai-illan jälkeen meni eilinen taas loistavasti, ja niin on mennyt tämäkin aamu. On se jännä, miten jonkinlainen " tasapaino" säilyy kuitenkin. Toisena päivänä pelkkää huutoa ja tappelua, toisena taas kaikki sujuu niinkuin oppikirjoissa :)
Jos muuten jollekin tulee tuo Meidän perhe-lehti, niin siinä oli sitten aivan kuin minun suustani oleva kirjoitus tänään, sivulla 6. Miten voikin noin osuvasti olla tuollainen juttu tänään tulleessa lehdessä, kun juuri eilisen päivän olen rypenyt itsesäälissä ja huono äiti-tuntemuksissa. Ihanan lohduttava teksti oli siinä lehdessä :)
Joku kyseli (en taaskaan muista nimeä) olenko saanut jotain vaivoja supistusten estolääkkeistä. Minulla ne tekevät huonoa oloa, sellainen auringonpistos-olotila usein, hankala tarkkaan selittää. Huimaa, oksettaa, pyörryttää, kylmä hiki puskee läpi jne. Toinen mitä se on tehnyt on se, että rinnoista ei enää heru esimaitoa. Ainakin oletan että syy on lääkkeissä?
Meillä ei tänään ole " enää" kuin 16 astetta pakkasta, ja mikäli säätiedotuksiin on uskomista, pitäisi vielä lämmetä ja jotakin lumisadetta olla tulossa. Jos vaikka päästäisiin ulos vielä iltapäivällä kun on haettu tyttö eskarista.
Omaan napaan kuuluu paljon potkuja ja myllerrystä, maha on aivan omituisen mallinen, pylly lepäilee vasemmassa kyljessä ja oikealla puolella onkin sitten aivan tyhjää :) Hauskan epäsymmetrinen näin ylhäältä katsottuna :)
Minulla on nuo yöt kanssa aika levottomia, vessassa saa kyllä käydä, ja monta kertaa. Onneksi saan kuitenkin melko helposti unenpäästä kiinni aina vessakäynnin jälkeen.
Mutta, tässä tätä taas tältä päivältä, me aletaan täällä ruuanlaittoon tuon äidin rakkaan kullanmurun kanssa (katsotaan taas huomenna, mikä on ääni kellossa sen asian suhteen :))
Ja täältä kanssa vielä hjo:lle halit ja lämpimät ajatukset!
Eusenia 31+1
Eilenkin olin pinoutumassa, mutta jäi teksti kesken kun tulikin joku muu keskeneränen asia mieleen kesken naputtelun :) On tämä aikaa! Kaupassakin saatan " herätä" toljottamasta jotain hyllyä, vaikkei siitä edes ole tarkotus mitään ostaa...pientä hajamielisyyttä siis liikenteessä :) Eilenkin mies ihmetteli, kuinka sain pienessä kaupassa pelkkien kananmunien ostoreissuun kulumaan puoltuntia.
Tuli muutes eilen päätös äippäpaketista, eli pitäs parin viikon kuluessa ilmestyä postiin. Ja samalla tuli myös päätös päivärahasta. Virallinen äitiysloma alkaa minulla sitten 11.3. Vaikkei tuolla nyt sinänsä merkitystä ole, kun kuitenkin kotona oleskelen.
(.)Ei erikoista. Paljon hikkailua ja pyörimistä, vähemmän potkimista. Olen vähän epätietonen, että mitenpäin siellä nyt ollaan, kun hikkailu tuntuu koko mahan alueella. Viimeksi ultrassa ja neuvolassa kuitenkin korttiin tuli merkintä RT. Perjantaina olis seuraava ultra, siellähän sitten selviää, onko toveri vääntänyt itsensä takasin " väärinpäin" .
En oo minä muuten koko raskausaikana joutunu yöllä vessaan heräämään, vaikka päiväsaikaan saakin ravata sit senkin eestä siellä. Muutenkin oon nukkunu ihmeen hyvin, muutamaa levotonta yötä lukuunottamatta. Ja niitähän nyt on muutenkii sillon tällön.
Nyt lähen ruuan laittoon. Aurinkoista päivänjatkoa :)
Miini80 ja 30+2 ( mekin jo kolmekymppisii!)
Täällä myös yksi supistuksenestolääkkeen omistaja. Kirjoittivat eilen polilla, kun ei helpota täysmakuukaan. Teki sisätutkimuksen, vaikka yritin selitellä, että jospa jätettäisiin väliin, kun edellinen oli viime to ja vasta olin saanut supistukset rauhoittumaan sen jäljiltä. No, tällä kertaa oli kotona nyt sitten kättä pidempää rauhoittamaan supistuksia. Määräsi 1-3 tbl päivässä tarvittaess. Otin heti kotiin tultua, menin makuulle, mutta illan mittaan alkoi taas, tosin ei ehkä niin kipeitä ja pitkiä, mutta vieläkin tiuhempaan, otin toisen ja sitten hiljeni. Sivuoireet tässä kohdin tuntuu vielä pieniltä. Sais edes hetken lomaa noista supistuksista ja sellaisesta olosta, että on tikittävä aikapommi. No, niitähän me kaikki ollaan, mutta mulla on tikittänyt vähän liian kovaa viikkoihin nähden...
Eusenialla ja Käärö3:lla ainakin on lääkeet kotona, niin kysyisin, että miten usein olette joutuneet ottamaan?
Millä viikolla teille kirjoitettu?
Kyllä pieniä sivuvaikutuksia eilen aistisin ja ajattelin, että mahd. pienellä annoksella yritän mennä, mutta siis ennen kaikkea tarpeen mukaan. Ajattelin nyt päivän mittaan odotella, miksi tilanne kehittyy ja sitten ottaa, jos näyttää samalaista iltaa kuin muutenkin.
Mulla viime viikolla verenpaine neuvolassa 60/92, joten vähän on koomista toi verenpainelääke. No, ei se huippaaminen niin paha ole, kun makuulla on pääasiassa ja siihen on jotenkin niin tottunut muutenkin. Ja eihän niitä nyt tarvitse niin montaa viikkoa yhteensä ottaa ja jos vaikka rauhoittuisi kokonaan ennen sitä 34.
Aika kova jano mulla on ollut lääkkeen aloittamisesta ja illalla huomasin hieman nesteen kerääntyneen, mutta ei mitään pahaa, kun entuudestaan ei ole yhtään turvotusta. Huono olo oli myöskin illalla, mutta voi olla, että johtu sipseistä ja kekseistäkin :) Ja ei sitä alkuraskauden pahoinvointia voita enää mikään...
No, nyt suihkuun ja takaisin lepoon...
selkä vaan jumittuu pahasti maatessa ja ei sitä tukivyötäkään oikeen tule tässä raskaudessa käytettyä supistusten takia.
Mä kans olen huomannut pieniä pidättämisongelmia, onneks vain pytyllä istuessa ja olen myös miettinyt, että voiko lihaksia reenailla, kun tota alapäätä näiden supistusten keskellä ei ole hyvä ärsyttää. Mutta siis ihan samaa minäkin täällä miettinyt. Voi sitä sitten treenailla vielä ennen synnytystä, jos päästään oikeen hyville viikoille...
hyviä päivän jatkoja kaikille!
Touhis 28+3
Niin ja vauvan mitoista vielä. Tasasn rv 27 vaavin painoarvio oli 1020g ja eilen reilu viikko myöhemmin pään ja jonkun muun luumitan (ilm. se reisi) jo 1400g, mutta vartalonympäryksen mukaan 1040g. Lääkäri sanoi, että totuus on jossakin siinä välillä. Eipä ole kovin sopusuhtainen meidän asukki. Kuulostaa vähän hassulta: isopäinen, isojalkainen, hoikkavartaloinen. No, jospa alkaisi keräämään vähän sitä rasvaprosenttia ympärilleen...
Ja sukupuolesta ei vieläkään mitään tietoa, vaikka poikaolo ihan onkin maha-asukin hurjastelujen takia.
että mulla alkoi nousta reilu viikko sitten sairaalareissun jäljiltä, mutta käskivät olla noteeraamatta asiaa ja tilanne onkin rauhoittunut nyt viikon aikana. Enää ei kihelmöi ja polttele sivusta, puristelemaan en ole ryhtynyt, jotta rauhoittuisi.
tulin vaan pikaisesti pinoutumaan.kohta pitäs lähteä jyskiin etsimään rulla/laskosverhoa lastenhuoneeseen=)!
viime yö oli aivan KAMALA!!kissa juoksi ja ravasi koko yön niin että heräilin siihen vähänväliä.sitten alkoi lonkkia särkeä ja yskin ihan koko yön.no yskästä tuli ilkeä tunne masulle ja selkää alkoi särkeä..häpyyluukin vihoittelee koko ajan.että niin mainio yö minulla!!=(ainiin..ja pissallakin täytyi pari kertaa hypätä!
huomenna lähden ennen sianpieremää (07.45) sinne sairaalaan sokereiden vuorokausi seurantaan=(mulla ois huomenna illalla ollu käpy ry:n vertaistukiryhmän kokoontuminen.se on vaan kerran kuussa ja kovasti harmittaa etten sinne pääse..se on kuitenkin ollu tytön kuoleman jälkeen tosi tärkeä juttu!ja kun ei sitä tiedä kykenenkö enää kuukauden päästä menemään.=(
huomenna on miehen synttärit..se reppana joutuu viettämään synttärit siellä armeijan harmaissa:(!no lähetin sille paketin joka vähän piristää ja kotona odottaa sitten isyyspakkaus=)tein synttärilahjaksi semmoisen kun en muuta keksiny!
nyt on jo mentävä etten ihan unohdu tähän istumaan...
mukavaa päivän jatkoa!!!
hjo ja rakastus 31 TASAN!!!!!!!!=)=)=)!!!
mukava pakkaspäivä taas..ei tarvitse paljon nokkaansa ulos näytellä. kelalata taas odottelen päätöksiä asumistuesta ja työttömyyskorvauksista...ei kuulu=(. eilen tuli kova leipomisen tarve, tein sitten kääretorttua ja oli muuten hyvää=).
masussa kaikki ennellaan, toivottavasti, liitoskivutkin on hävinneet johonkin..??!! eilen kun harrastettiin s_ _ _ _ä, nii sen jälkeen taas supisteli jonkin aikaa,ihan niitä kivuttomia vaan, mut niitä tuli säännöllisesti, onx se ihan normaalia?? mullakin on kova jano koko ajan, olen litkimässä koko ajan jotain, ei ihme että yöllä pitää ravata vessassa.
T: peetu 28+3
Hitsi..just huomasin et huomennahan meil on tasaviikot eli siis tänään 30+6=)
Tämä palsta on mainio paikka päästä eroon työasioista. Onneksi on oma työhuone ettei tartte jokaista askelparia käytävällä pelästyä. Työaikahan pitäisi käyttää aktiivisesti työntekoon, ei nettipalstailuun :)
Minun viime yö oli hieman omituinen. Ensinnäkin nukahdin n. kahdessa sekunnissa pääni tyynyyn laitettuani ja koko yö meni toisella kyljellä nukkuen. Jos vaihdoin kylkeä, alkoivat pienet kädet räpeltämään tuolla alhaalla. Taisi tulla etureppuun tukalat oltavat. Ei siis muuta kuin takaisin toiselle kyljelle. Välillä havahduin selinmakuulta ja ei kun taas vaan kyljelle. Paikat aivan puuduksissa koko yön. Yllättävää kyllä, mutta noiden heräilyjen välissä nukuin kuitenkin hyvin. Taisi olla kokovartalopuudutus päähän asti :D
Minä en ole uskaltanut kaivaa mittaa esille, joten tyydyn vain tuohon sf-mittaan joka oli eilen neuvolassa 28,5. Kivasti keskikäyrällä menee. Painoa on minulle tullut 9kg ja olo alkaa olemaan tukala. Yllätyksekseni huomasin, että jaksoin/pystyin vielä juoksemaan. Pakko oli, sillä muuten olisi jättänyt bussi ja olisin myöhästynyt kokouksesta. Eikä edes masu kiukutellut tämän jälkeen!
Näin siis täällä. Jos nyt aktivoituisi työasioissa....
S 32+3
kävin tos aamulla neuvolassa ja muuten kaikki oli ok mutta pissassa oli vähän valkuainen plussalla..kuulemma tosi vähän mut kuitenkin..voi olla kuulemma alkava virtsatie tulehdus tai sit johtua turvotuksesta ja pahimmassa tapauksessa kuulemma raskausmyrkytys..toivottavasti ei nyt ainakaan se!! mun pitää muutenkin nyt ravata joka vko verikokeissa loppuraskausaika kun viimeksi oli se raskaushepatoosi eli maksa-arvot kohosivat..saas nähä miten nyt käy..
hemoglobiinikin oli vielä 136 ilman rautaa..ja verenpaineet hyvät! kohdunpohjan korkeus oli 28.siinäpä ne tärkeimmät.
täällä oulussa nyt pakkasta 16 ja kamalan kylmä tuuli,heti kun laskee vähän pakkanen niin alkaa tuulemaan joten ilma pysyy yhtä kylmänä.ulos en raski paljoa lapsukaistani viedä!nyt päivä-unille,tyttökin nukkunut jo tunnin..
Ihanan näköinen ilma ulkona, ja kun pakkastakaan ei ole enää kun 15 astetta, pääsen esikoisen kanssa vähän ulkoilemaan. Minulla on tänään lyhyt päivä, pääsen töistä jo puoli 3 niin on sitten aikaa nauttia auringosta!
Olipa mukava lukea tildan ystävän vauvasta! Minustakin tuntuu että kaikki positiiviset tarinat ovat oikein tervetulleita!
Omaan napaan ei uutta. Näytän ihan vanhalta narkkarilta, kun viime pe oli neuvolassa opiskelija joka ei osunut suoneen ja sai aikaan mustelman. Pisti sitten 2 kertaa ja tänä aamuna jouduin käymään mittauttamassa maksa-arvot kun kutittaa koko ajan. Joten käsivarsi on täynnä reikiä;) Minä en ole yhtään neulakammoinen, mutta käsi on aika hurjan näköinen ja työasussani on lyhyet hihat...
Masussa tuntuu liikettä edelleen säännöllisesti. Vauveli istuu oikean lonkkani/nivuseni päällä ja oikea jalka puutuu istuessa ikävästi. Lisäksi potkut virtsarakkoon on vähän kurjia. Ymmärtäisi nyt kääntyä!
Mullakin on muuten ongelmia pissasuihkun katkaisussa. Lisäksi viime viikolla aivastin kaupasa ja housuun lirahti vähän pissaa, joten täällä on nyt tehty lantiopohjan jumppaa ahkerasti;) (Ja käytetty pikkuhousunsuojia...)
Nyt lähden kotiin päin!
Lala 30+3
Millasen hoitolaukun ostit, ja paljonko maksoi? Itsellä olisi myös ostoslistalla..
Mulle tuli het hirmu kiire, että pitäsi pääsät ostamaan Perhe-lehti, kun Eusenia siitä puhui. Mun mielestä se on tosi hyvä lehti. Mulle ei tule, mut likipitäen aina ostan.
Joku kyseli suppareista seksin jälkeen; on normaalia. Ittellä ei ole onneksi vielä ollut, joskus aivan loppuviikoilla on yleensä vasta alkaneet.
Vatsassa on meneillään hikotustuokio, ja ilmeisesti se ei vauvista tunnu mukavalta, kun tulee niin " kiukkusia" potkuja aina väliin;)
Mutta eipä suurempia,
tilda
p.s. Kiitos kun iloitsette kanssani! =)
minä myös haluasin tietää hoitolaukuista että minkä hintasia ne on?? eipä muuta..
tulin tässä päikkäreitten jälkeen lukemaan pinoa uudestaan ja ilokseni huomasi, että ihanasti yli kakskyt viestiä jo pinossa, mutta mun kone ei anna lukea, kun 18!! ja sit lukee kolmannella sivulla jotain: viesti on poistettu tai sitä ei voi näyttää..
olen huomannut ennenkin että saattaa puuttua viestejä, ei siis ole niin paljon kuin numero laidassa ilmoittaa, mutta KUKA niitä poistaa ja MINNE ne oikein katoaa? tästä tuli mulle nyt ihan ylitsepääsemätön pähkäily-juttu.
vai onko meidän koneessa häikkää?
vastatkaa jos tiedätte ja kyllä mun elämä jatkuu vaik en tähän vastausta saiskaan :) ..pientä ympyrää alkaa ajatus juoksemaan kun tarpeeksi on saikulla ;)
-lotta ihmeissään-
Tulin toukopuolelta taas vierailemaan... olen siellä kirjoitellut kun la oli alunperin toukokuun alussa, mutta np-ultrassa sitten siirtyi huhtikuun loppuun. Jäin kuitenkin toukoiseksi kun oli porukka tullut tutuksi. Teidän viestejänne käyn kuitenkin päivittäin lukemassa.
Lotta, kyllä se ihan samalla tavalla munkin koneella näkyy, että viestejä olisi enemmän. Oon huomannut kun joskus on käynyt niin, että kun olen viestin kirjoittanut ja siinä vaiheessa kun lähetän viestin niin se katoaakin johonkin bittiavaruuteen... viesti ei siis ole silloin pinoon tullut, mutta noihin lukemiin on kuitenkin tullut yksi viesti lisää. Ei niitä siis todennäköisesti mihinkään ole poistettu vaan se on vaan joku virhe järjestelmässä. Varsinkin sellaisissa pinoissa käy usein noin missä on paljon viestejä
tilda, ihana kun ystäväsi vauvalla oli kaikki hyvin!!
Täällä monella näyttää olevan levottomia öitä. Mulla on kanssa taas alkanut yövalvomiset. Illalla ei meinaa millään saada unta kun ei löydy hyvää asentoa ja pikkukaveri muksii oikein kunnolla. Ennen nukahtamista pissalla saa juosta jatkuvasti ja nyt olen alkanut heräillä vaihtamaan asentoa. Iskiaskin on nyt alkanut vaivailla öiden jälkeen. Aamuisin on koko vasen jalka ja pakara ihan jumissa.
Nuo valvomiset ei kuitenkaan kovin paljon häiritse kun olen jo jäänyt kotiin. Äippäloma virallisesti alkaa varhennettuna 27.2. mutta koulun kanssa pääsin sellaiseen vaiheeseen, että teen nyt tänä keväänä enää kotoa käsin kirjallisia töitä. Ja aktiivisen opiskelun aloitan sitten taas -07 syksystä jolloin on sitten suuntaavien opintojen vuoro.
Äitiyspakkauksen sain pari viikkoa sitten (muistaakseni) ja äippärahapäätös tuli samalla kun se nyt opiskelijalla on se minimi¿ Vaunut ja kaukalo ostettiin viime viikolla. Vaunuissa päädyttiin Brion Nova-yhdistelmiin ja kaukaloksi ostettiin Britaxin rock-a-tot. Piti ostaa Baby safe plus, mutta autossa oli liian lyhyet vyöt. Sänky vielä puuttuu, mutta sitä ei ihan vielä osteta kun tässä on nyt vähän jännityksessä, että tuleeko meille muutto. Torstaina mennään katsomaan rivarikaksiota ja ollaan peukut pystyssä jos se saataisiin. Kun nyt asutaan kerrostalokaksiossa kolmannessa kerroksessa ilman hissiä¿ joten laitettaisiin tämä vuokralle ja lähdettäisiin itse sitten vuokralle muualle.
No¿ johan tässä oli tunkeilua. =)
[color=red]pikku-milli & paco 28+4[/color]
olipas mukava lukea tuosta tildan kivasta uutisesta! tuntuu erityisesti nyt odotus-aikana, kun itsellä on hormonit ja tunteet pinnassa, että maailma on vaan täynnä kaikkea ikävää ja hyviä/iloisia uutisia kuulee niin harvoin tai sitten ne jää kaiken kauheuden alle eikä niistä huomaa iloita.
joups, pääsin eilen hypisteleen äippäpakkauksen vaatteita. mä tykkäsin, paitsi toppapuku aika järkky, mutta on mulla entisiäkin ja sitte jos vielä sattumalta löytyis joku ale-ale-puku kaupasta niin voisin vaik ostaa sellaisen ihan pienen. me ei itse asiassa tiedetä kumpi on tulossa ja mä vaan katselen poikien vaatteita ja on niin poika-olo. meinasin jo yhden poika-toppapuvun ostaa, mutta tajusin, että vauveli voi hyvinkin olla tyttö. mulla on nimittäin siinä kuuluisassa ' äidinvaistossa' varmaan jotain häikkää kun molemmat aiemmat lapset olen ' ennustanut' just väärinpäin.
nuorempi lapsista vielä tänään minun kans kotona joten en ole edes aamu-unia saanut nukkua..olen niin helppoon tottúnut parin viikon saikun aikana, että ihan kauheeta kun ei voi milloin vaan nukkua :) tekee vaan mullekin ihan hyvää tällainen ryhdistäytyminen.
pitää lähteä syömään jotain hedelmää ja tyttökin tuolta leikkihuoneesta huutelee äitiä - varmaan on ' keitellyt' meille jotain herkkuja.. on niin ihana seurata, kun toinen touhuaa niin reipaasti jo leikkejä.
hyvät pakkaspäivän jatkot mammat!
-lotta ja rv 32-tasan-