Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Tirpaisevaa pakkastiistaita huhtikset!**

07.02.2006 |

Ja aivan IHANAA aamua!! Syystä miksi tämä aamu on erityisen ihana: Joku ehkä muistaa, kun surin ystäväni puolesta, jonka vauvilla raskausaikana todettiin sydänvika? No, viime yönä tämä ystäväni sai TERVEEN pojan!!!! Maailman ihanin uutinen!=)

Meillä siis aamu alkoi mukavissa merkeissä:)

Yö menikin hiukan pipariksi, lapset ja minä uneksittiin oikein urakalla. Lapset olivat pystyssä vuorotellen, ja minä näin unta (siinä välilä torkahdellessani), että mua ajettiin aseen kanssa takaa! Uskomattomia nämä raskausajan unet.. Tai sitten syynä oli liikaa " Las vegasia" eilen illalla;)

(.):mylläys on ollut taas aivan omaa luokkaansa, jalkapohja vilahtelee vatsan läpi tämän tästä, ja vatsa heiluu niinkuin siellä mylläisi kokonainen armeija vauvoja! Jännä, kun välillä oli niin TOSI hiljaista, ja nyt taas pääsee nauttimaan oikein kunnon melskaamisesta. Mistäköhän noi " tauot" johtuu?

Täällä taas pakkasmittari lähentelee kolmeakymmentä, joten sisäpäivä tulossa. Se hyvä puoli näissä päivissä on, että tulee tehtyä rästihommia, joita ei kerkeä silloin, kun ollaan tukkaputkella menossa.

Illalla ón kotiäidin päivään hiukan erillaista piristysruisketta, kun kaverin kanssa viedään meidän yhteinen, naimisiin tässä kuussa menevä, ystävä yllärinä " Parisuhteen piristysiltaan" . Luvassa herkuttelua sekä " aikuistenlelukutsut" ! Mua naurattaa jo valmiiksi =D

Oikein mukavaa tiistaipäivää kaikille!

tilda ja tirriäinen 29+3

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostimme jyskistä sellaisen Nalle puh-aiheisen mustan hoitolaukun

ja jos en nyt kauheasti valehtele,niin hinta taisi olla 22 euroa.Voi olla,että oli 19,90:kin.

Mutta ei kuitenkaan mikään kallis,koska yleensähän nuo nalle puh aiheiset jutskat maksavat " hunajaa ja vanhoja kalsareita"

Jos vaan on jyskiä kotikulmilla tai lähettyvillä,niin kannattaa käydä vilkaisemassa!

Niksu

Vierailija
22/29 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakäynnillä oltiin tänään ja kaikki ok. Painon nousu on tasottunut 350g/vko. Olen tämän vkon sairaslomalla -vatsataudissa- ja miehelle puhkesi viime yönä flunssa joten ollaan nyt molemmat kotosalla. Aivan ihanaa!

Mietiskelin tuossa pullataikinaa vaivatessa että kyllä se elämä on muuttunut kovasti.... Vuosi sitten vielä vietettiin kavereiden kanssa vkonloput rillutellen yhtä soittoa, käytiin jumppailemassa ja nautiskelemassa ja nyt sitä ollaan vaimo, kohta äiti ja aina kotona... Tietynlainen huolettomuus ja nuoruudenhuuma on hävinnyt elämästä. Eihän se elämä loputtomasti yhtä juhlaa voikaan olla ja kaikella on ilmeisesti aikansa. Olihan sitä tietoinen miten suuren muutoksen vauva sitten tuo mukanaan mutta joskus ikävöi joitain asioita. Vauvan synnyttyä varmaan vielä enemmän:) Mutta nyt on erilainen elämänvaihe alkanut ja en malta odottaa vaavin syntymää. Vaikka elämä on heittänytkin asiat ylösalaisin niin en malta odottaa mitä tulevan pitää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen neuvolas ja sf-mitta oli 32,5 ja rv 30+5. Onkohan se ihan ok vai huiteleeko jossakin taivaissa? Lääkäriltä kysyin ja jotain mutinaa sain vastaukseksi. Että harmittaa, kun en kysynyt uudelleen! Tuntuu vaan että teillä muilla se on pienempi..

Tildalle sen verran, että et ole ainoa joka näkee outoja unia. Mä juoksin viime yönä asemiestä pakoon. Edellis yönä seikkailin avaruudessa ym. Taitaa jäädä päähän pyörimään mitä on tv:stä katsellut.

Olis kiva jos joku osaisi vastata!

Nuppu2006 rv30+6

Vierailija
24/29 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuossa miehelle naureskelin, että eilen katsomamme arkeologia-dokumentti hobiteista meni minulla ihan täysin uniin. Dokumentissa kerrottiin jostakin Indonesian saarelta löydetystä luurangosta, joka oli aikuisena kooltaan noin puolet nykyihmisen pituudesta. Näin viime yönä unta, että synnytin täysikasvuisen hobitin, joka heti syntymän jälkeen lähtii jonnekin juoksentelemaan. Että näin, saipahan ainakin mies hyvät naurut työpäivän päätteksi. =)

Elliina 30+2

Vierailija
25/29 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sf-mitan käyrän löydät äitiyskortin takapuolelta, sieltä voit käydä tarkistamassa missä mennään. olet varmaan aika yläkäyrällä.

Mutta noissa käyrissä kannattaa muistaa että ne ovat keskiarvoja, ja mittaustuloskin vaihtelee mittaajan mukaan. Mä olin esikoisen ja nyt tämän vauvelin kanssa alakäyrällä, ja ihan hyvän kokoinen oli esikoinenkin vaikka sf-mitta oli ' pieni' .

Nyt viikkoja oli viime pe 29+6 ja sf-mitta 25cm.

Lala

Vierailija
26/29 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Lalalle vastauksesta. Eipä ole tullut luettua äitiyskorttia tarkasti, kun en ollut tota huomannut.

Tarkistin omani sieltä ja käyrän yli mennään reippaasti! Ihme ettei lääkäri sanonut mitään...

nuppu2006

Vierailija
27/29 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti pinoa, jäänytkin pari päivää väliin. Shoppailin eilen äitini kera tossa mukavassa pakkasessa. Oli kyl ihana viedä auto stokkan lämpöiseen halliin. Mitään ei kyllä ihmeemmin löytynyt, henkkamaukankin äitiysvaatteet oli aikas kesyjä.

Vatsassa mennään lujaa edelleen, vähän turhankin. Napa venyy. Torstaiaamuna neuvola, sitten enemmän kuulumisia. Täytyy viedä pissanäyte aamupissasta, kun leukkarit oli viimeksi ihan vähän koholla. Saas nähdä kuin käy. Mutta, nyt syömään. Kamee n-ä-l-k-ä.

Lumo 32+1

Vierailija
28/29 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilda: Täällä kans yks joka iloitsee ystäväsi terveestä vauvasta :)

Nuppu: Onko sulla vauva raivotarjonnassa. Jos se on vielä väärinpäin, se kuulemma voi myös kasvattaa sf-mittaa. Samoin lapsiveden määrä vaikuttaa ja sun oma ruumiinrakenne ym.

Unista: Viimeisin uni oli sellanen, että aloin imettämään vauvaani ja se söikin hyvin mutta sitten sillä alkoi syödessä valua jotain nestettä korvista. Joku siihen sanoi vaan sitten, että no sehän on saanut sitä jekovitia. Heh!

Tänään oli sokerirasitus ja edelleenkään minulla ei ole raskausdiabeetesta. Siis olin jo kerran käynyt sokerirasituksessa mutta ovat ilmeisesti innokkaita lähettämään, kun oon kertonut, että mun siskolla on ollut raskausdiabeetes. No onneksi ei tartte alkaa tiukalle dieetille. Toivottavasti ei myöskään enää tartte mennä rasitukseen kun ei jaksa. Nytkin päällä älytön flunssa niin oli hieman vaikea saada litku alas.

Omassa (.) on tänään ollut vähän hiljaista, mitähän se veitikka meinaa, kun ei juuri liiku ollenkaan. No jospa huomenna ois taas jumppapäivä.

Kauniita unia kaikille kanssasisarille!

lyyli 32+3

29/29 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudun minäkin vielä näin illan lopuksi, kun vasta tunti sitten pääsin kotiin äitipolireissulta. Keli oli kyllä kauhea ajaa, mutta lämmitti mieltä kun kaikki oli hyvin :)

Olin sairaalassa 3 tuntia ja koko ajan oli ohjelmaa. Pääsin käymään synnytyssalissa ja kurkkaamaan perhehuoneeseenkin, täytyy pistää harkintaan että tosissaan menisimme KOKO PERHE sinne, sillä lapsenkin saa ottaa mukaan ja sängytkin oli normaaleja - ei sairaalasänkyjä. Ja ruoka kuuluu mukaan mikäli mies ja lapsikin yöpyvät siellä ja ovat koko ajan. Mieskään ei ollut ideasta moksiskaan, säästyisi ruoanlaiton vaiva kotona :)

Sitten käytiin läpi ensimmäistä synnytystä, illalla sitä itkeskelinkin kotona ja vielä matkalla sairaalaankin kun piti laittaa paperille ja tuntui niin rankalta taas kerran mennä kaikki se läpi. Onneksi oli ihana kätilö ja lääkärikin joka hyvin oli täsmälleen asiansa tasalla. Sekin tuntui hyvältä kuulla, että tuossa sairaalassa kuulemma harvemmin synnytetään " perinteisessä" asennossa sängyllä, vaan useammin kontillaan, lattialla, polviltaan tms. Kaiken kaikkiaan synnytykseen meno alkoi tuntua hieman turvallisemmalta, kuin mitä edellisen kokemuksen jäljiltä olen tähän asti ajatellut.

Mutta sitten vielä niihin muihin hyviin uutisiin, eli vauva oli kasvanut hienosti, viimeksihän oli kasvussa jäljessä viikon mutta nyt painoarvio oli ultran mukaan 1900g ja keskikäyriä meni, kätilö arvioi 4-kiloiseksi mikäli laskettuun aikaan asti pysyy mahassa ja jos syntyy 2 viikkoa ennen aikaa kuten esikoinen, arvio oli silloinkin 3700g. Ja, mikä yllättävintä, meille on tulossa TYTTÖ! Ultrassa näkyi ilmiselvät häpyhuulet, ihan kuin olisi valokuvasta katsonut =o Olin ajatellut etten kysy sitä, mutta yhtäkkiä vauva pyörähti ja kätilö tuumasi että oho, siinä se sitten näkyisi ja minä tihrustin pediltä että ei voi olla totta, sehän on tyttö... Eli nyt meille olisi tulossa nelikiloinen tyttö niinkuin tuo isäntä on " tilannut" :) Olin ihan sekaisin kun lähdin sairaalasta, menin tietysti anttilan aleeseen ja ostin punaisia ja vaaleanpunaisia vaatteita (vaikka olin vannonut etten mitään vaatetta osta kun kaikki tarvittavat löytyy kyllä) ja pöytäliinankin vaaleanpunaisen ja pojille mansikkapusuja =) Mutta tätä ei sitten saa kertoa kellekkään !!!

Ja tulihan se sairaslomakin sieltä. Ei tarvinnut kinuta, lääkäri (kuten sanottu, oli ajan tasalla) varmaan näki silmäpusseista ja kysyi vaan, mihin päivään asti ja sijainenkin aloittaa heti huomenna. Koko matkan vielä mietin, että olenko luuseri jos sitä kysyn, tai aloittaisinko sen vasta ensi viikolla jos sen nyt saankaan, mutta kun se lappu oli kädessä niin oli se semmoinen helpotus että en enää edes miettinyt muuta vaihtoehtoa. Tämä viikko varmaan menee vielä järjestelyissä, pitää hakea omia tavaroita heti aamulla ja luovuttaa avaimet ja myöhemmin käydä keskusteluita mutta enköhän ehdi jo huomennakin päiväunet ottamaan!

Mutta nyt, nukkumaan, sillä olen aivan sippi oltuani liikenteessä klo 7.30 lähtien. Ja näin muuten ihka oikean vastasyntyneen vauvankin siellä..............................

:) vaaleanpunaisen pilven päällä keikkuva eikkuli ja hippuska 31+6

ps. niihin lantionpohjan lihaksiin, minulla oli todella pitkään pissan kanssa ongelmia imukuppisynnytyksen, pitkän ponnistusvaiheen ja repeämien ansiosta, vielä nytkin kun tulin uudestaan raskaaksi. Ostin jossain vaiheessa vuosi sitten ne harjoitus" kuulat" joihin saa lisätä painoja, ei kyllä tullut hirveästi käytettyä kun pesussa oli aika lailla hommaa, mutta nyt raskauden alussa kun karkailua alkoi taas olla, totesin että paras harjoituskeino oli että AINA ennen aivastusta, yskäisyä, niistämistä jne. nipistän lantionpohjan lihakset " ylös" ja kun sitä " harjoitteli" muistamaan aktiivisesti jonkin aikaa niin pian alkoi mennä vanhasta muistista ja täytyy sanoa, että tämä on ollut minulle varmaan paras keino harjoitella niitä, kun muuten tulisi tuskin joka päivä tehtyä. Ja kunto on kohentunut HUOMATTAVASTI. Eli vinks vinks vaan!