siis äitiyspakkauksen rievut on hirveitä!
se haalari varsinkin on yök! en kyllä toistamiseen tee samaa virhettä, seuraavaksi otan rahana! vaan se 140e on kyllä mitätön korvaus, saisi olla se reilu 300e mikä äp:n arvo on kuulemma.
Kommentit (46)
Vuonna -94 esikoisen saadessa opiskeljaäitinä äp oli mielestäni aivan loistava, kun rahaa ei ollut liemmin.
Nyt jos saisin vielä lapsen näin työssä käyvänä " ura" äitinä, en tiedä ottaisinko pakkausta enää. Riippuu varmaan tosi paljon väreistä, mutta onneks niitä voi nykypäivänä tarkistaa netistä. Toista se oli vuonna -94, silloin pakkauksen värit ja tavarat sai tarksitaa Kelasta, jos nyt sillä toimistolla sattui olemaan ko. pakkausta, ja silloinkin kun kävin pakkauksen tarkistamassa, se olikin edellisvuoden pakkaus. Eli värit olivatkin ihan eri. Ja ainut osviitta oli pieni kuva Vauva lehdessä josta sitten yritin tihrustaa tarvikkeita ja värejä.
Moni muu on kyllä tyytyväinen ja osaa arvostaa tätä etuutta.
Älkää nyt naurattako. Ne tavarat ei ole ilmaisia! Ne maksetaan verorahoilla eli työssäkäyvien ihmisten palkalla. Minä olen maksanut siitä, joten minä saan varmaan myös kertoa mielipiteeni?!
Otin pakkauksen koska kaikki NIIIIIIN kehuivat sitä. Katsoin KELAn sivulta, että aika " mielenkiintoisilta" suurin osa vaatteista näyttivät, mutta esikoisen äitinä ajattelin, että kai niillä sit jotain käyttöä on, kun kaikki niin kehuu. Eipä ollut. Pistin koko paketin hyväntekeväisyyteen ILMAISEKSI! Eli loppujen lopuksi minä siinä rahaa menetin, mutta mitäpä tuosta.
Monilla muillakin mailla olisi mahdollisuus äitiyspakkaukseen, mutta ehkä he eivät koe sitä tarpeelliseksi ja pistävät ne rahat esim. siihen, että äidit saavat olla pidempään äitiyslomalla tai paremmilla tuloilla kotona. Ei se äitiyspakkaus nyt mitenkään ihmeellinen ole, mutta täällä ei vaan saisi edes valittaa mistään. Pitäisi vaan maksaa ja olla kiitollinen mistä tahansa.
Tämä on MINUN mielipiteeni. Haukkukaa pois, mutta sei ei muutu miksikään. Tästä asiasta on tapeltu niin monet kerrat.
Vierailija:
Pakkaus pitäisi sisältää joko lennen tai ticket to heaven haalarin,burberryn potkupuvun.Kinderit,Baby-dior,benetton ym merkkisiä vauvan vaatteita.?
otin pakkaukasen ensimmäiselle lapselle,05,ja ihan tyytyväinen olen ollut.rahasta ei ollut kyllä kiinni,vaan siitä että äp on paljon käyttövaatetta.
(Tosin tässä kejussa niitä narisijoita on loppujen lopuksi aika vähän.)
Tulee mieleen eräs kerta, kun äidin kanssa hain poikaa kerhosta. Äiti on syntynyt 1936, nähnyt sota- ja pula-ajat sekä kasvattanut neljä lasta alkeellisissa olosuhteissa. Ei tullut edes vettä sisälle. Kaikki piti tehdä itse, koneita ja valmistuotteitta ei ollut, eikä isä vaihtanut koskaan yhtäkään vaippaa.
Kerhon eteisessä nuoret naiset marisivat kovaäänisesti, miten ahdasta ja kuumaa siellä on pukea lapsiaan. Onhan se tietysti raskasta tulla tuntikausien kotona lorvailun jälkeen tenavaa hakemaan. Äiti pyöritteli silmiään ja kommentoi, että jotkut ovat tässä maailmassa nähneet pahempaakin. Itseltäni turhat kitinät vähenivät sen jälkeen radikaalisti, ainakin äidin seurassa.