###### SUURPERHEELLISET VIIKKOON 20 ######
Aloitin uuden pinon, kun en vielä löytänyt tälle viikolle..
Ei muuta kuin kirjoittelemisiin, jos nämä sivut nyt vaan toimii!
-sinuvi-
Kommentit (38)
Minäkin olen monet kerrat pitkät rimpsut kirjoitellut ja aina on ilmoittanut että suljettu tai jotain... vähänkö on ottanut päähän. Myös muutamaan päivään ei näyttänyt koko odotus-sivujen otsikoita. Toivotaan että nyt rupeaisi toimimaan!
Minulle ei mitään ihmeitä kuulu. No, lapsetkin huomasivat viikonloppuna että äiti ei muuten enää oksenna! Että ihan kiva näin. Pahoinvoinnin helpottamisen myötä myös seksihalut on palanneet ja päivittäin tekisi mieli...mies on ihan kummissaan että mistäs nyt tuulee....
Viikonloppuna oli kivat kelit ja lauantaina veli perh. käymässä, grillattiin ja rupateltiin, kiva oli. Äitienpäivää vietettiin ihan perinteiseen tapaan; lapset toi lahjat sänkyyn ja lauloi aamulla, mies laittoi ruokaa.
Tänään on ollut niin kylmä! Tuulee luihin ja ytimiin asti. Töissä oli NIIN kiire, rinnakkaisluokan ope oli sairaana ja joudun valvomaan kahta luokkaa (yht. 55 oppilasta) ja oli HIUKAN rasittavaa.
Mutta ei kai auta kuin mennä suunnittelemaan kohta ruuanlaittopuuhia.
Tanni, 17 ja risat
Hei pitkästä aikaa. Mä oon ihan pudonnut jutuista tässä vauvan sivujen uudistuksessa.
Raskaus on edennyt jo 33 viikolle. Vatsa tuntuu olevan täynnä vauvaa. Ihan jännittää, minkä kokoinen vauva sieltä heinäkuussa syntyy.
Yöt on aika tuskaisia, kun selkäsärky on pahimmillan yöaikaan. Varsinkin kyljen kääntäminen tekee kipeää. Ja vessassakin on saanut alkaa taas hyppäämään, joten yhtämittaista unta ei tahdo kovinkaan pitkälti riittää.
Huomenna on lääkärineuvola. Ei olis ollut vissiin ollenkaan tässä loppuraskaudessa, jos en itse olis alkanu kysellä lääkäriaikaa. Mielestäni aika kummallista, jos lääkärillä käydään vain alkuraskaudessa. :|
No kokeillaan nyt lähteekö tämä viesti vai teinkö jotain väärin.
_äippä_ rv 32+5
Meille on ihan oikeasti tulossa kuudes lapsi, ihanaa:). Tänään se vahvistui kunnolla, kun näki pienen tomeran sydämensykkeen ultrassa. Kokoa pikkuisella jo huimat 7,5mm;).
Olo jatkuvaa krapulaa, tissit kipeät ja väsyttää. Mutta hei, saan taas tuntea vauvan tuoksua ja nauttia vauvahuuruista! Olen niiiin onnellinen=D.
"Ihania" kommentteja olen jo saanut ja vaikka moni ei ääneen sanokaan niin luulen vaistoavani negatiiviset ajatukset. Liekö johtuu vain hormoneista vaiko on totta, mutta itkeä tihrustanut olen mokomaa. Ihan kuin ihmiset eivät ymmärtäisi miten tämä kuudes on yhtälailla toivottu ja tärkeä meille ja se loukkaa. Mies tuumasi, että olet raskaana tosiaan;).
Olenko ainut meistä näin monen lapsen äiti? Vertaistukea kaipaan siis, niin loppuisi tämä jatkuva itkeskely, huoh... Lapset ihmettelee mikä äidillä on koko ajan hätänä :|
viidenmutsi ja tiitiäinen rv 6+4 ja viisi muuta(-94, -97, -99, -02 ja -05)
Sorry muut kun tälleen huudan ja reuhaan täällä maanantai-illan kuluksi, mutta kun sattui silmään täällä eräs entinen kuumeiluystävä nimeltään VIIDENMUTSI. Minä se kävin sinua perään kuuluttamassa tuolla vauvakuumeilijoissa ja ajattelin ettet sinä siellä enää ole....
Mutta että täällä meidän kanssa!!! Hitto, kylläpä minä olen onnellinen sinun puolestasi että vihdoin teillä sen kuudennen kerran tärppäsi!!
Minä itse varmaankin vaihdan tuon sukunimeni "Kuusikoksi" kun meilläkin on kuuden kuvioissa!!! :-) Mahtavaa tämä on, ihan mahtavaa!
Noh, nyt lopetan tuuletuksen ja istun aloilleni.
Hyvät illat ja yöt kaikille sisarille sinne Suomeen ja VIIDENMUTSILLE tervetuloa!
Toivoopi Riesa ja pien'
...94, 96, 99, 03, 07 ja tämä tuleva 08 toivottavasti :-)
kun kävin tuollasen blääh aloituksen tekemässä tänne odotus sivuille, niin sain sentään joitain pinoja näkymään... on tää niin blääh ku on niin riippuvaiseksi jäänyt,niin tuntuu että jossain pimennossa on elänyt, kun ei oo päässy teitäkään jututtamaan:)
Mulla oli rakenneultra viime viikolla ja vauvelilla muuten kaikki ok,mutta mittojen mukaan olis vasta vähempi viikkoja....eli ois pitäny olla21+2janäytti 19+6. (vaikka np-ultrassa koko vastasi viikkoja) Käskivät siis tulla kuukauden päästä kasvukontrolliin. Noh ihan hyvä kun huolehtivat,mut aattelinpa että saan siis ihan suosiolla odotella sitte sen pariviikkoa yli ennen kuin yritän edes sinne synnärille lähteä;) Hiukkasen varmistui että josko se nyt tyttöä tietäis kun oli niin pienikin ;) (meillä nimittäin tyttö ollut pienempi kuin nuo pojat) Mies ei vaan halunnut tietää sukupuolta,niin ei annettu ultraajan kertoa;)
Jes ihana kun on saanut aloittaa piha hommat, tulee kunnolla oltua ulkona! Loskakeleillä kun tuli oltua vaan sisällä ja sisällä... meinas mökkihöperöksi jo tulla. Tänään vaan taas vahän kylmempi ilma,mut eiköhän se kesäki tuu ko tulppaanit jo kukkii!
Tuutski ja pikkuruinen tasan22, muut vekkulit -02,-03,-05,-07 :x
Toivottavasti saan kirjoitettua tämän viestini...
...Pikaisesti:
Tänään oli se painoarvio ja yllätys yllätys, vauva menee tismalleen oikeilla viikoilla B-) Jos homma etenee samaan tahtiin, voisi jopa olla alle 4kg syntyessään! Nyt viikkoja oli 36+4 ja painoarvio 3006g. Tosin pitää muistaa virhemarginaali +/- 500g ja se, että vauva saattaa alkaa vielä kasvaa holtittomastikin viimeisillä viikoilla.
Kaikki oli ihan hienosti. Istukka toimi moitteetta ja vauvan syke vaihteli 138-148 välillä, lapsivettäkin normaalisti. Kova liikkuja näytti olevan ja olen sen kyllä itsekin huomannut ;)
Pääsen vielä lähempänä laskettua aikaa synnytystapa-arvioon Taysiin. Katsotaan kokoa jälleen ja mietitään sitten mahdollista käynnistystä.
Kovin oli korkealla vielä, ei puhettakaan kiinnittymisestä. Eipä ole minkäänlaisia alapääntuntemuksiakaan. Supistuksia on nyt alkanut olla, napakoita jomotteluja. Toivotaan, että kypsyttävät tilannetta. Sisätutkimusta ei tällä kertaa tehty, hyvä niin, paikat ovat vähän hellinä nyt ja ihan tyhjästä ilmaantuneet peräpumatkin tekevät ihan rampautuneen olon...
Kanelisokeri rv 36+4
Kiva että nyt sivut onnistaa, aamulla ei vaihteeksi auenneet..
Kiva kanelisokeri että kaikki kivasti siellä painoarviossa. Sinä taisit olla aikas huolissasi siitä vauvasi koosta. Kurjia ne peräpukamat..toivottavasti tarvii kärsiä niistä vain synnytykseen saakka. Muista syödä kuitua ja juoda paljon nesteitä..
Ja öljyä salaatteihin, niin homma luistaa vessassa..
Viidenmutsille tervetuloa sakkiin!
Kiva tanni että nyt alkaa pahoinvointi riittää, aikas pitkään saitkin siitä kärsiä.
Täällä ei kummenpia, tuli mummu (äitini) käymään, ja nyt kuopuksen nukkuessa surffaan koneella, kun ruokaa ilmestyy ihan itsestään pöytään.. :)
Mukavaa viikkoa kaikille!
sinuvi 29+3
Piti aamusella kirjoittaa, mutta taas täältä oli kaikki viestit poissa. Toivottavasti alkaisi pikkuhiljaa toimimaan nämä sivut! Flunssa on helpottanut ja paluu töihin koittanut. Vielä 4 viikkoa töitä.... Plääh :(
Sinuvi kyseli tiedoista 29 viikolla. Lääkäri oli mulla jo joskus viikolla 26-27. Siellä kohdunsuun tilanne oli täysin normaali.
sf mittasta ei ole mitään hajua. Viime viikolla se juuri mitattiin, mutta meidän terkka ei kirjaa mittaa neuvolakorttiin ylös, eikä taida edes ääneen sanoa. Totesi vaan, että hyvin kasvaa. Olisi kyllä mukavaa tuo mittakin joskus kuulla!
Hemppa oli 115 ja lisärautaa sain alkaa popsimaan.
Painoa on nyt tullut n. 3kg yhteensä.
Perjantai-illalle varasin ajan yksityiselle ultraan. On ollut jo vähän aikaa hinku päästä ultralla kurkkaamaan tuota asukasta ja nyt ajattelin, että kai sitä turhempaankin rahat saa kulumaan :D .
Hyvä, että Tannin pahoinvointi alkaa helpottamaan! Kyllähän sen jo noilla viikoilla on syytäkin helpottaa!
Ja tervetuloa Viidenmutsille!
Esikoiselle pitäisi lähteä ostamaan lenkkarit. Herran jalka kasvaa niin että kohina käy... Ikää 10v ja jalka kokoa 40! Hui....
-Meriutu rv 30+4
Tulin just syömästä, meillä oli hlökunnan virkistysilta ja käytiin syömässä oikeen kolmen ruokalajin ateria ja oli kyllä hyvää. Nyt on maha vaan ihan pinkeenä!
Meriutun kanssa meillä on ollut samat puuhat nimittäin meidänkin 10-vuotiaalle investoitiin juuri uudet lenkkarit. Meillä poika vietti juuri niitä 10v-synttäreitä ja kummisetä onneksi kustansi nämä menopelit, meillä muuten kokoa 39....
Kanelisokeri, kiva että vauveli on ainakin toistaiseksi pysynyt normaaleissa mitoissa. Minäkin kärsin nuorimmaistani odottaessa loppuraskaudesta peräpukamista jotka onneksi helpottivat sitten myöhemmin. Tosin luulen että taas jossain vaiheessa valitettavasti pullahtavat esiin...
Viidenmutsille tervetuloa.
Muistelen että Sinuvi ja Meriutu joskus pohtivat että josko vaikka sittenkin viides. Ihanaa oisi saada tälle neloselle ikätoveri, minäkin siis viidennen haluisin mutta fyysisesti se ei varmasti ole mahdollista. Minulle sanottiin jo toisen sektion jälkeen että ehkäpä vain kolme oisi minun kohdullani turvallista. Kolmannen jälkeen todettiin että kohdun alaosa ohentunut, mutta "seuraavatkin sitten sektiolla" joten tässä ollaan. En kuitenkaan usko että kohtu kamalasti leikkauskohdasta "paksuuntuu" joten voisi olla omalla hengellä leikkimistä yrittää viidettä. Toki olen haaveillut myös adoptiolapsesta Afrikasta, mutta taitaa olla mahdoton toteuttaa jos on jo 4 biolasta. Mieheni varmasti on tyytyväinen näihin fyysisiin rajoitteisiini, koska neljäskin oli aikamoisen suostuttelun tulos. Mutta näillä eväillä eteenpäin.
Minäkin pähkäilen että pitäiskö varata yksityiselle ultraan aika kun täällä meillä ei tarjota rakenneultraa.
Näissä mietteissä siis Tanni
Mulla oli eilen neuvolalääkäri. Lääkärinä oli joku kokematon nuori nainen, mutta luotin tutkimukseen, kun ei mitään suurempia vaivoja ole ollut. Sf mitta oli jo huimat 33, joten se mitta kuulosti kyllä aika hurjalta. Kahden viikon kuluttua on seuraava neuvola ja oma neuvolan terkka paikalla, joten sitten näkee, mitä se mitta on tutun mittaajan mittaamana. Mulla ei nimittäin oo koskaan ollut kuin vasta viimeisillä viikoilla mitta tuota luokkaa. Painoa oli tullut nyt yhteensä 6 kiloa, joten hyvin samaa rataa nousee kuin muidenkin aikaan.
Sterilisaatio paperit täytettiin synnäriä varten eli päätös on tehty, että tämä vauva jää meidän perheen viimeiseksi. Toisaalta haikeaa, mutta järki sanoo, että nyt riittää.
Kylläpäs teidän 10 vuotiaille on isoja lenkkareita täytynyt hankkia. Meidän 10 vuotiaan jalan koko on 34. On tosin paljon "heikkorakenteisempi" kuin monet luokkakaverinsa vaikkei pituudessa kovin paljoa jäljessä olekkaan.
Nyt täytyy mennä kattoon, onko koululaiset valmiita kouluun lähtöön.
_äippä_ rv 33+0
Yöt alkavat olla kamalia kun pitää vääntäytyä kesken unien vessaan, eikä jalat tahdo kantaa noiden löysien lantionivelten vuoksi, muutenkin joka paikkaan sattuu.
Äippä: sf, mittasi kuulostaa ihan passelilta viikkoihin nähden. Mitan pitäisi olla suunnilleen sama kuin mitä viikkojakin on, +/- 2cm suuntaan jos toiseen...ja totta kai mittaajallakin on merkitystä. Saman henkilön pitäisi aina mittailla...
Meillä myös hankittiin 10v tytölle 39 numeron kengät. Tuo on kyllä ihan eri kaliiberia kuin luokkatoverinsa, ei siis lihava, vaan pitkä ja lihaksekas. Mielestäni ihan sopusuhtainen ja samaa sanoi kouluterkkarikin. PItuutta on 147cm ja painoa 43kg. Eron kyllä huomaa kun katsoo hänen ystäviään, joilla on vielä ihan tikkuvartalot kaikilla. En tiedä, josko tytöllä olisi jo alkavaa puberteettiakin ilmassa, kun mielialat vaihtelevat ja pistää kaikessa hanttiin, peilaa tuntitolkulla itseään ja sillä miltä näyttää, tuntuu olevan suuri merkitys. On olevinaan niin isoa jo ja onhan tuo vartalokin mielestäni alkanut saada jo muotoja. Hirveää, miten aikaisin nuoruus alkaa nykyään...itse olin vielä 12v aivan pikkulapsi ja tuo on jo nuori 10-vuotiaana :O
Jep. Tänään on neuvola ja pitäisi hakea poika koulusta puolen päivän maissa...ei millään jaksaisi tehdä mitään, mutta pakko se kait on.
En oikeasti ymmärrä kun kaikkialla tohotetaan, että kun viikkoja on täynnä 37, on raskaus täysiaikainen ja vauva periaatteessa valmis syntymään ja siltikin ammattilaiset ovat sitä mieltä, että viikkoja on vielä liian vähän...mihin sitten on oikein uskominen, jollei 37+ päiviä päälle ole vielä tarpeeksi?...ihmettelin vain kun lääkäri eilen puhui liian vähistä viikoista siellä ultrassa. Jotenkin tuntui loukkaavalta, kun onhan noita viikkoja mielestäni sen verran, ettei tässä mitään hätää ole, vaikka synnytys käynnistyisikin ex-tempore...vauvakin jo kolmekiloinen...muutenkin ihme suuntaus tullut nyt ihan vuoden parin aikana, kun raskauksien annetaan mennä viikolle 42, ennen kuin aletaan puhumaan käynnistyksestä. Mietinkin, että miten se synnytys oikein sujuu, jos pitää mennä henkisesti ja fyysisesti aivan rikkipoikkihajalla synnyttämään...
Näitä syviä syntyjä mietin tänään...
Kanelisokeri 36+5
Välillä näytti kyllä siltä ettei nämä sivut ala toimia sitten millään.
Kotona täällä yritetään aikaa kuluttaa, viime viikkoisella neuvolakäynnillä terveydenhoitaja ja lääkäri passittivat sairaslomalle ja päätöksestä ei kuulemma saanut valittaa ;) No täytyy kyllä sanoa, että päätös oli ihan oikea ja olo on huomattavasti parempi kuin viime viikolla, jolloin puuskuttaen lyllersin sinne neuvolaan eli levosta on ollut selkeästi hyötyä.
Sf-mitasta, mulla oli viime viikon neuvolakäynnillä eli rv:lla 31+3 mitta 36cm. Aika huikea lukema, mutta mittaaja on ollut koko ajan sama ja omalla käyrällään on mitta mennyt, vaikka ei kyllä "normaalin" rajoissa ole missään vaiheessa ollutkaan.
Meiltä löytyy myös isojalkainen 11 vuotias tyttölapsi. Kengällä kokoa 39, mutta toisaalta on pitkäkin (yli 150cm) eli pitäähän sen jalankin olla iso, että pysyy pystyssä. Meillä tämä 11vee on ihan selkeästi esimurkkuiässä ja välillä tuntuu aika hurjalta, kun en mäkään osannut varautua, että jo noin nuorena alkaa...
Sokerien kanssa on edelleen ongelmaa ja tuntuu ettei tasapainoa insuliineista huolimatta löydy millään. Mulla ei omaa insuliinin tuotantoa ole varmaan enää juuri ollenkaan. Tänään menen äitipolilla käymään ja samalla juttelen diabeteshoitajan kanssa, josko hän keksisi mitän noille sokereille tehdään ja miten insuliineja olisi syytä muokata. Samalla reissulla selviää vauvan kokoarvio eli katsotaan mitä tuo sf-mitta sitten oikeastaan tarkoittaakaan. Meinasin myös puhua synnytyssuunnittelusta, mutta katsotaan nyt millainen lääkäri siellä on tällä kertaa vastassa, ne kun tuntuu vaihtuvan joka kerralla. Sovi siinä nyt sitten yhteisiä linjoja, kun yksi on yhtä mieltä ja toinen toista.
Tuo Kanelisokerin mietintä mullakin on ollut mielessä... En haluaisi olla ihan rikki väsyneenä synnyttämässä, varsinkin kun tiedossa on, että käynnistys on ohjelmassa kuitenkin.
Aurinkoista kevätpäivää kaikille
t. Caramba rv 32+
Kiitos kanelisokerille vastauksesta sf-mittaan. Mulle tuo lukema vain tuntuu suurelta, kun muissa raskauksissa on mitta ollut korkeimmillaan joko 32 tai 33 ja nämä lukemat on saatu rv 36 paremmalla puolella. Lapset on olleet +-nelikiloisia, joten ei edes mitään kovin pieniä. Mutta katsotaan nyt, millaisia lukemia tässä viimesten neuvolakäyntien aikana saadaan.
Nyt pitäs lähteä pikkumiesten kanssa liikennepuistoon.
Ja todella kiva tavata Riesa sinut täällä:). Kanssasisar, kohta kuuden lapsen äiti:). Kerroimme toissapäivänä lapsille ja neljä heistä oli valtavan innoissaan, mutta tänä vuonna 11 vuotta täyttävä tyttö suuttui valtavsti:/. On tehnyt aiemmin jo harvinaisen selväksi ettei halua lisää vauvoja. Marssi uutisen kuultuaan omaan huoneeseen mököttämään ja kohta ulos ovet paiskoen. Isoveli(syksyllä 14v.) hymyili vaan mulle, että sehän otti aika hyvin asian.... Tuo esikko, seiskaluokkalainen poika on kyllä ihana. Hoivaa näitä pienimpiä ja nytkin odottaa malttamattomana talvea kun vauva syntyy. Osaa tietty olla erittäin ärsyttävä murkkuikäinen myös, mutta pohjimmiltaan niin upea. Kuopus, 3-vuotias tyttö hymyili vaan uutiselle ja nosti paitaa, taputti mahaa ja totesi: täynnä on=D! Nyt höpöttää kovasti pikkusiskovauvasta. 6-vuotias tyttö ilmoittaa asiasta kaikille innoissaan ja kyselee joko se vauva on kasvanut edes viinirypäleen kokoiseksi. 9-vuotias tyttö taas toivoo, että sieltä tulisi 2 vauvaa, niin hän voisi hoitaa toista. ONNEKSI kuitenkin näkyi vain yksi sydän jumputtamassa... Tai no ihanaahan se olisi kaksi vauvaa, mutta silti...10-vuotiaiden jalankoosta keskustelitte. Meillä elokuussa 11 vuotta täyttävällä tytöllä kengänkoko 34-35 ja 9-vuotiaalla 33-34. Hoikkia eikä mitään kauhean pitkiä nuo meidän tyttöset. 10-vuotias taitaa olla noin 138cm.viidenmutsi rv 6+6
Eli olen käynyt kirjoittelemassa enimmäkseen tuolla joulukuisissa, mutta tähän porukkaan tunnen myös kuuluvani, koska meille tulossa neljäs nuppunen. Eli eilen asia tuli vielä konkreettisemmaksi, kun sain ensimmäisen kuvankin reilut 2-senttisestä pikkuisesta köllöttelemässä ihan siellä missä pitääkin. Halusin tässä neljännessä raskaudessa käydä yksityisellä varhaisultrassa, en tiedä miksi, ehkä siksikin, että hyvin todennäköisesti meidän lapsiluku on neljännen jälkeen täynnä. Ultrassa LA siirtyi muutamalla päivällä aikaisemmaksi. Ultran jälkeen kerroimme meidän lapsille uutisen. He olivat aivan innoissaan (tyttö siis 7v., poika 5v., poika 2v. ei vielä tietty asiaa tajua...) ja odottavat jo malttamattomina joulua ;) Yritin heille kovasti sanoa, että asia on sitten salaisuus vielä muutaman viikon, eivätkä saisi sitä kodin ulkopuolella kertoa, mutta pahoin pelkään, että varsinkin poika menee päiväkodissaan asian kertomaan. Muutamille sukulaisille ja työkaverille olen asian jo kertonutkin. Oireena on edelleen alkuraskaudelle tyypilliset kuvotus, etominen yökkäily, väsymys jne. Odottelen jo sitä keskiraskauden (toivottavasti) energistä kautta :)Eipä muuta tällä kertaa!t.Menninkäinen rv9+0
Hei Vaan Muille Suurperheäipille!Ekaa kertaa palstailen täällä suurperheellisissä. Meille on tulossa viides lapsi, LA 3.1.2009. Muut lapset -98, -00, -03 ja -06. Tämä viides raskaus tuli suurena yllätyksenä, mutta hlijalleen alamme tottua ajatukseen. Monelle en ole vielä asiasta rohjennut kertoa, vasta 7.viikko menossa. Lapsillekaan emme ole vielä kertoneet. Lapsia on kaksi tyttöä ja kaksi poikaa, joten suloinen epätasapaino luvassa lapsilukuun. Tähän saakka oireita ei hirveästi ole ollut. Lievää etomista on, enemmän kuin parissa viime raskaudessa (molemmat poikia). Masu pikkuisen turvoksissa ja menkkamaista jomotusta + repäisykipuja välillä. Ja väsymys oli kovaa jo silloin ennenkuin edes tiesin tulokkaasta.Mutta päivä kerrallaan mennään, kesää odotellessa. Arki on haastavaa perheessä, jossa on yksi pitkäaikaissairas lapsi... Onneksi pienin antaa nukkua yöt, sillä päivät ovat melkoista rumbaa!Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa (kesän) odotusta :)
Eli meille odotellaan heinäkuun lopun LA:lla kolmosta ja nelosta. Kovasti jotenkin tuntee itsensä tulevaksi suurperheelliseksi kun ainakin lähipiirissä kaksi lasta taitaa olla enin...(on toki yksi kohta viidennen -iltatähden- saava.. :) )Eli jos vähän itsestäni; kohta kolmekymppinen helsinkiläisäiti, isi pari vuotta vanhempi. Esikoinen reipas koululainen jo ja kuopus 2 v tuholainen.. :D Nyt viimeinen sairasloma ennen äitiysloman alkua, johan toki olen ehtinyt ollakin kotona hmmmm.. viimeiset pari kuukautta. Supisteluita ja muuta pientä tuplaantuntutta vaivaa.. Onneksi ei pahempia ole aiheuttanut nuo supparit. Viime kontrollikäynnillä ulkosuu 1cm auki ja hivenen pehmennyt, joka kuulema uudelleen synnyttäjällä näillä viikoin normaali tila.. Pojat kasvavat toistaiseksi ihan yksösen tahtiin eli viikolla 28+1 oli 1200g arviot puoleensa.. Pitäisi kuulema tasottua ja vähän laskea, mutta molemmat aiemmat kun ovat olleet neljän kilon molemmin puolin ei kuulema ihan mahdoton ajatus että tuplat kasvaisi myös "miehen mittoihin" jos suinkin liki LA:aa päästään.. :DOlen näitä teidän keskusteluja käynyt jo tovin lueskelemassa, lähinnä kai kun esim. nuo auto ja asunto asiat on mietityttänyt että mihin mahtuu.. :)Ja muutenkin teillä tuntuu olevan aika reipasta keskustelua täällä.. No jo, se minusta.... Nyt ruoanlaittoon ja jos vielä ehtisi toviksi pötkölleen ennen kuin neiti huligaani herää..
Riesa taasen yrittää ehtiä kirjoittaa muutaman sanan, ennenkuin nilviäiset pääsevät taas häiritsemään...aina kun jotain asiaa juuri silloin, kun yritän istua tähän kannettavan ääreen. Nyt ovat kaksi tytärtä ulkona kavereitten kanssa ja viimeisin nilviäinen täällä lattialla. Pitäisi olla koko ajan viihdytysjoukot kuvioissa että saan hänet pysymään tuolla lattiatasossa. Nimittäin! Neiti on oppinut kiipeämään. Ja harva se päivä tavoitan hänet keittiönpöydältä. Kivaa. Eli nyt on pirtin isot ja leveät penkin käännetty sivuttain ettei kukaan voi istua ruokapöydässä, muuta kuin ruoka-aikaan. Ja tietysti silloin kun kersa vetää päiväunia...jos vetää...nekin ovat jo jääneet lyhyiksi, vaikka ei ole ikää mukerolla kuin risat yksi vuotta. Joo...Tytön viisivuotis neuvola oli tänä aamuna. Sai jokun poliosekoitus rokotteen kaupanpäälle. Mutta hän kun niin reipas niin ei se kyllä paljoa tuntunut.Rouva on juossut "hiki hatussa" koko päivän. Käynyt pakollisen lenkin vaunujen kanssa, handlannut (siis käynyt kaupassa), kaupungilla, kahvilla miehen lounastauolla, solariumissa, hakenut se viisi vuotiaan kerhosta, antanut omille sekä naapurin nulikoille välipalan (syövät yleensä melkein aina täällä!!) Ja nyt yritän tässä olla sosiaalinen teidän kanssa.Ulkohommia on teettänyt monena päivänä. Mutta sitähän se kevät tuo mukanaan.VIIDENMUTSI puhuit 11 vuotiaan reaktiosta uuteen vauvaan. Me emme ole edes vielä kertoneet siitä lapsille. Vain vanhin, kohta 14 vuotias tytär tietää. Kommentti hyvin suorasanaiselta skorppionilta oli että; ettekö voinee odottaa kahta vuotta, kun mitä lähden opiskelemaan suomeen? Ja lisäsi vielä, että: milloin te olette sitä anti dep seksiä ehtineet harrastaa? Siis voin ihan suoraan sanoa, että minun vanhin tytär löytää oikeat kommentit oikeaan paikkaan. Hän on enemmän kuin viisas! Tosin, tykkää kyllä pikkusiskoista ja veljestä joka täyttää 12 kesällä. Veli tosin käy koulua siellä suomessa, joten nyt näkevät vain lomilla ja vapaa-aikana tai tyyliin omilla lomilla...Joo, ystävät tietävät. Olen tosin yrittänyt pitää joiltakin salassa...(meillä on ollut paljon ongelmia mieheni suvun kanssa, kirjoittelin siitä joskus tuolla kuumepuolella, jos joku muistaa...noh. se siitä. Loppua ei ongelmille näytä tulevan ja miehelläni on kaksi "aikuista" märkäkorva lasta, jotka eivät ole missään tekemisissä meidän kanssa. Eivät tykkää minusta, ja ovat niin piloille hemmoteltuja että...pitkä tarina, jolle ei näy loppua...)Mitäs vielä? Vatsa pyöristyy. Se on hyvä. Olo on hyvä. Sekin on hyvä juttu.Hyvät keskiviikot kaikille.Pidetään liput korkealla!Omaa lippua pidellessä,Riesa ja pien'
Heips siis kaikki!
Olen sen tuhat kertaa (no en ihan :) ) yrittänyt kirjoittaa tänne uusille sivuille, ja kirjoittanutkin pitkät luritukset, ja sitten tulee teksti että keskustelut on suljettu tms..
Eli en ole vielä niin mahottoman ihastunut näihin uusiin sivuihin.. ehkä sitten kun kaikki toimii ja ylipäänsä on ennättänyt tutustua näihin. En muuta ole kuin täällä keskusteluissa piipahtanut ja senkin epäonnisesti.
Kyllä viikonloppuna olikin vielä ihanat ilmat ja nyt ollaan heti niin kylmän tuulen armoilla että! Lapsilla on illalla jalkapallopeli - saa nähdä kuinka palelluksissa vaihtopenkillä olevat ovat, ja vanhemmat..täytyy toppahaalari varmaan varastosta kaivaa :8}
Jestas sentään meriutu (ja muut kans) mutta että sullako tuli 30 vkoo täyteen! Onnittelut! Niin se vaan aika kulkee eteenpäin, ja masut kasvaa.. Täällä kans ihmetellään että 29 täytty.
Mitens se tulee, kun jossain kulttuureissa on juhlat 7.raskauskuukauden kunniaksi, onko se siis nyt kun 30rvko täytty? Pää on sahanjauhoa, ei jaksais laskeskella, kun en ole lainkaan ajatellut noita raskauskuukausia tässä raskaudessa, vain viikkoja :)
Minä kävin myös lääkärineuvolassa kuluneella viikolla ja siellä vaikutti kaikki olevan hyvin.
sf mitta oli 24
hemppa 124
vauvan syke hyvä ja vaihteleva--
painoa oli tullut reilu 500g/vko kokon paino n8kg
kohdun ulkosuu oli sormelle auki, sisäsuu kiinni.
kohdunkaulaa oli 3cm.
Millaset tiedot sulla meriutu oli näillä viikoilla? Ei toki pakko ole laittaa ellet halua--
Vauva potkii kovasti, ja kipeästi möyrii tuonne haaroihin, mulla tämä on koko ajan niin kovin matalalla että. Niin, vahvistui se että poju tulee meidän perheeseen.. alkuun ei millään halunnut näyttää haaraväliään, mutta lopuksi heltyi, ja pippelihän siellä näkyi :) Hauskaa . mua nauratti kovasti kun ajelin lääkäristä kotiin, piti oikein ääneen nauraa - ja yksin ajelin... niin - olo oli vaan niin kovin onnellinen.
Hassua muuten, nyt on äitienpäivää juhlittu ja illalla menin nukkumaan, niin tuntu että jotain pitäis muistaa... no sitten putkahti jostain mieleen että NO JUST - EN MINÄ EIKÄ MIES MUISTANUT - meill oli 13 v hääpäivä mennäviikolla...eikä siis kumpainenkaan ole noteerannut asiaa kuinkaan. Eipa sillä, joskus on mennyt että suukko on vaihdettu ja toivotettu hyvät hääpäivät, mutta vähintään se hääpäivän toivotus nyt on muistettu.. voi meitä!
Nyt täytyy tästä mennä kaffin keittoon, niin rupes ramasemaan että...
sinuvi 29+2