*/*/*/*EX-HAAHUT- VIIKKO 6 *\*\*\*
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2006[/color][/b]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]miusumausu: [/b][/color] Minä 25v, mies 28v. Km 3/05. [color=red] LA 11.3[/color]
[b][color=violet]Nette: [/b][/color] Minä -72, mies -71, lapset -00 ja -02. Km 3/05. [color=red] LA 14.3[/color]
[b][color=violet]tiitiäinen05: [/b][/color] Minä 26v, mies 29v, esikoinen 7/03. Km rv 16 5/05. Espoossa asustellaan. [color=red]LA 17.3.[/color]
[b][color=violet]n.1979: [/b][/color] Km -97, sen jälkeen 2 lasta. [color=red] LA 19.3 [/color]
[b][color=violet].kati.:[/b][/color] Minä 31v, mies 35v, esikoinen 6/03. Km 10/04 ja 4/05. [color=red] LA 25.3 [/color]
[b][color=violet]Melike77: [/b][/color] Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, [color=red] LA 27.3. [/color]
[b][color=violet]Wilkuna-72: [/b][/color] Minä 33v, mies 32v, poika 2v3kk. Km 2/05 ja 5/05. [color=red]LA 29.3[/color]
[b][color=violet]Viiru74: [/b][/color] Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. [color=red] LA 30.3[/color]
[b][color=darkviolet]Huhtikuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]jaipur: [/b][/color] Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen [color=red] LA 10.4 tai 14.4 [/color]
[b][color=violet]riax: [/b][/color] Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. [color=red] LA 21.4.[/color]
[b][color=violet]ranki: [/b][/color] Km -04. [color=red]LA 24.4[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Petjuska: [/b][/color] Molemmat 30+, lapsia on, 7 km:a alta vuodessa. [color=red] LA toukokuun puolella[/color]
[b][color=violet]joanna04: [/b][/color] Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen [color=red] LA 3.5.[/color]
[b][color=violet]Miikuko: [/b][/color] [color=red]LA 4.5. [/color]
[b][color=violet]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]
[b][color=violet]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 17.5. [/color]
[b][color=violet]Mauku75: [/b][/color] Minä -75, mies -69. Km 10/04. [color=red] LA 26.5 [/color]
[b][color=violet]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 29.5[/color]
[b][color=violet]uba-aba: [/b][/color] Minä 24, mies 26. Poika 00, tyttö 02, tuulimuna rv 11+ 12/04 ja km rv 21+5 05/05 . [color=red]LA 29.5.[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Toive06: [/b][/color] Tyttö 2v., Km rv 6+ [color=red] LA 9.6. [/color]
[b][color=violet]Aloevera1: [/b][/color] minä -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. [color=red]LA ??.6.[/color]
[b][color=violet]Aapeli_77: [/b][/color] Minä -77, mies -66, km rv9+ 07/05. [color=red] LA 16.6. [/color]
[b][color=violet]Lytte77 [/b][/color] Minä 28v., mies 30 v., tyttö 11/02, kaksosten km 11/01 vko 14+, tuulimuna 06/01 vko 9+ sekä alkurask. km 1/03 [color=red]LA 17.6.[/color]
[b][color=violet]Kengu76: [/b][/color] minä 29, mies 29, tyttö 05/04, km 04/05 rv 8+4 ja 07/05 rv 6+?. [color=red]LA 21.6.[/color]
[b][color=violet]kuutar-74: [/b][/color] minä- 74, mies -65, esikoinen 030203 tyttö, km 05/05 spontaani rv 6+5. [color=red] LA 24.6. [/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Ninni-78: [/b][/color] [color=red]LA 1.7.[/color]
[b][color=violet]Vinku75: [/b][/color] Km 08/05. [color=red] LA 2.7. [/color]
[b][color=violet]Hope74: [/b][/color] minä -74, mies -73, lapset 11/98 sekä 11/01, 4 keskenmenoa [color=red] LA 30.7 [/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Wannabemami: [/b][/color] [color=red]LA 2.8.2006[/color]
[b][color=violet]Lauris: [/b][/color] minä -77 ja mies -72 synt. Lapset, tyttö 9/-01 ja poika 6/-03, kaksi koiraa ja hevonen. Km 9/03 rv 9+3 ja 8/05 rv 12+3.Asumme Turun seudulla. [color=red] LA 22.8.2006 [/color]
[b][color=violet]Kerttukasperi: [/b][/color] Olen vm-72, mies vm-75, ja esikoinen syntyi 11/03. Km 8/05 rv9+4.[color=red] LA 22.8 [/color]
[b][color=violet]Sartsu: [/b][/color] 30-vee viiden lapsen äiti Tampereelta.Eka km oli -98 ja nyt lokakuussa km rv 13[color=red] LA 31.8 [/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Kuonokas: [/b][/color] pk-seutu, molemmat 30+, toinen lapsi tulossa, km 11/05 rv6+5[color=red] LA 5.9[/color]
[b][color=violet]Neronja: [/b][/color] Minä -69, mies -62, lapset -98, -00, -01 ja -02. Km 3/04 rv12, 8/04 rv12, 7/05 rv9 ja 11/05 rv6. Kainuu.[color=red] LA 7.9[/color]
[b][color=violet]Masunasu: [/b][/color] minä -75, mies -68. Esikoinen, tyttö 04/04. Km 03/05 tuulimuna rv 12+[color=red] LA 8.9 [/color]
[b][color=violet]Femmamma: [/b][/color] Minä -33.v, mies -45.v, Tampereelta. Lapset -92, -94, -97 ja (yhteiset) -01 ja -04. Km 2/00 ja 6/05 rv15+2. [color=red] LA 15.9[/color]
[b][color=violet]peebee: [/b][/color] Minä 30-v, 30 v yhden lapsen äiti (08/03) ja mieheni on 28v. Km 09/05 rv4+3.[color=red] LA 22.9[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5 [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm
[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6 [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37
[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7 [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm
[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]
[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8 [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm
[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm
[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8 [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8 [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9 [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9 [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (76)
Wilkuna, onnittelut talokaupoista! Siinä varmasti puuhaa riittää vähäksi aikaa. Ja hienoa, että vauvelisi kasvaa hyvin!
Voi Femmis, sulla on nyt aika rankkaa. Tiedän niin hyvin tuon epätietoisuuden. Tosin edellisessä raskaudessa en siitä joutunut kauan kärsimään, kun kaikki vuoti jo pois. Tuo ei sinänsä liity tähän sinun raskauteen millään tavalla, kun todennäköisesti se oli mulla tuulimuna, mutta tosiaan tuo edellinen raskaus (sen vähän mitä se kesti) oli mulle tosi rankkaa aikaa. Vahtasin koko ajan oireita ja välillähän niitä ei ollut ollenkaan ja sitten tuli tuhruakin, kunnes lopulta alkoi menkkamainen vuoto. Mitenkähän sinua voisi lohduttaa tai auttaa... Eikös teillä ole neuvolassa ultra? Etkö voisi soitella sinne ja kertoa huolesi, että pääsisit vielä uudestaan ultraan? Luulisi, että ymmärtäisivät tilanteen. Itse varmaan kokeilisin sinun tilanteessasi tuota keinoa. Tsemppiä sinulle ja toivottavasti kaikki on edelleen kunnossa!!!
ON: Femmiksen eilisen ohjeen mukaan yritin tunnustella kohdun korkeutta, mutta en mä kyllä sitä kohdun reunaa löydä :-/. Missähän kohtaa sen suunnilleen pitäis olla nyt kun mulla on menkoista laskettuna rv9+6? Sen takia tuo kiinnostaisi, kun (älkää pitäkö mua hulluna) aivan kuin tuntisin jo sikiön liikkeitä (siis eilen ja tänään). Ne tuntuu aina samassa kohtaa eikä ne tunnu miltään ilmakuplilta. Ultran mukaanhan mulla olis nyt rv10+1. Aiemmin olen vähän ihmetellyt, kun jotkut on kertoneet tunteneensa liikkeet jo rv13 ja nyt epäilen, että itse tuntisin jo nyt... Ei se varmaan ole mahdollista, mutta sinänsä ihan hauska elätellä sellaista mielikuvaa, että ne oliskin liikkeitä.
Illalla oli taas tosi paha olo. Ja välillä rinnat tuntuu mukavan kipeiltä. Ihan kiva, että noita oireita edelleen on. Toivottavasti en tänään olis niin väsynyt kuin eilen. Saisin vähän jotain tehtyäkin.
Masunasullahan on tänään eka neuvola. Tulehan kertomaan kuulumiset.
Mukavaa päivää kaikille!
neronja rv9+6
Pakko vielä lisätä, että kun kerroin tuosta edellisestä raskaudestani, niin siis ainoa yhtymäkohta siinä tähän sinun raskauteesi on se, että silloin todellakin stressasin aivan hirveästi. Eli halusin vain sanoa, että tiedän mitä tuo stressaaminen on. Millään muotoa en tarkoittanut, että sulla tulisi menemään kesken. Uskon, luotan ja toivon, että raskautesi etenee hyvin. Tämän halusin sanoa vielä tarkennukseksi.
Pirteänä taas töissä. Herään nykyään kuin nakutettu klo 6, joten ilmeisesti väsy alkaa väistyä ja lyhyemmät yöunet riittää.
Femmis: helppo tosiaan sanoa, että älä murehdi suotta etukäteen! Mutta koita pitää mielessä, että sulla on kuitenkin vasta ollut ultra, jossa kaikki on ollut hyvin. Oikeasti on enää pieni mahdollisuus saada keskenmeno! Mun mielestä tuota vatsan kokoa ei voi pitää mittarina: itsehän vauhkosin silloin sen tuhrun ja menkkakipujen aikaan, että maha on ihan kutistunut (viikot oli silloin 9+5) ja todellakin se oli sitä etenkin aamulla, kun makasi selällään ja vatsa oli ihan littana. No, voin sanoa, että viikon päästä siitä se oli selvästi pompsahtanut pieneksi kummuksi.
Ai niin ja siitä mahan toispuolisuudesta: pistäpä hakuun toispuoleinen maha/kohtu, niin luulen, että saat jotain vastauksia. Mä muistelen nähneeni joskus moisen keskustelun ja ainakin yksi nettituttu päivitteli myös kummaa mahan muotoaan.
Neronjalle: oiskohan kohdun reuna jossain puolessa välissä navan ja alavatsan alareunan välillä? Jossain laskureissa taitaa olla noita kohdunmittoja, eli milloin se on navan kohdalla jne.
Eilen taisi meidän 2v:lle tulla selväksi, miksi äidin masu on turvonnut. Sitten se iloisena alkoi kertoa " uutista" isälleen - eihän se vielä voi mitenkään tietää sitä :) Ja hänen mukaan vauva on tyttö ja sen nimi on Emmi. Enhän mä vauvasta mitenkään toitottanut tai vahvistanut sen mielipiteitä, kunhan kyselin, että kumpihan se voisi olla jne. Tänä aamuna tuli myös yksi työkaveri kysymään, olenko raskaana, joten kaipa tässä pitää paljastaa uutinen myös esimiehelle & muille työkavereille (=miehille, jotka eivät naisten tavoin ehkä hoksaa moisia mahankasvuja seurata).
Neronja taisit vielä kysellä nlasta: meillä ei ole nlassa ultraa, mutta toki sydänääniä kuunnellaan ja se riittääkin mainiosti. Mullahan kuului äänet jo pari viikkoa sitten, joten sen puoleen ei pitäisi olla ongelmaa.
Noiden liikkeiden tunteminen näin (noin) aikaisin tuntuu todellakin hullulta, mutta ei kai se tavatonta ole, jos oikein keskittyy ja rauhoittuu niitä aistimaan. Ja eihän ne tunnu kädelle, vaan sellaisena pienenä muljahteluna ja välillä töytäisynä, kun tosiaan painaa kohtua.
Nyt pitää jatkaa töitä...Mukavaa päivää kaikille!
KK
Hiljaista on nyt haahuissa. Mitenkäs masunasulla meni neuvola?
Itsellä on taas masu niin turvoksissa, että vähän alan kallistua siihen, että kerron kohta pojalle. Ihmettelen, etteivät isoimmat lapset ole jo huomanneet kasvanutta masua. Hitsi kun pitäis päästä sinne mammavaateostoksille, mutta ei yhtään huvita lähteä, kun aina on niin kylmää. Ja tytötkin joutuisin ottamaan mukaan. Mutta joku päivä olis pakko kyllä lähteä.
Aika väsynyt päivä on ollut tänäänkin. Kahteen otteeseen olen nukkunut.
Täytyy mennä puhelimeen. Tulkaahan kertomaan kuulumisia.
Uba-aba- missä sä luuraat??? HUHUU!!
Joo tänään sitten kerroin yhdelle tyttären hoitokaverin äidille, että otamme tytön pois hoidosta toukokuussa, kun meille tulossa toinen. Kysyi sitten laskettua aikaa, ja kun sanoin että 22. kesäkuuta, suurenivat tätisen silmät: " JUHANNUKSENA!? " ja naurua väliin. " Ette tekään sitten yhtään voineet miettiä sitä ajoitusta, on sitten kiva myöhemmin viettää syntymäpäiviä" Ja lisää naurua, säälinsekaisita sellaista...
Arvaatteko näkikö tämä ex-haahu punaista???!! Kaikkien meidän puolesta, jotka eivät tee niitä lapsia, vaan saavat! Lapsia EI tehtailla, niitä Saadaan, ja he ovat lahjoja, eivät mitään matemaattisia yhtälöitä, että lasketaan että nyt kun touhutaan, tulee itselle SOPIVA
niin että tulee itselle sopiva lapsen SYNTYMÄPÄIVÄ jota voidaan sitten juhlia KUN ON SOPIVA AIKA!!!
IIIIKKKKK!!!! YÖÖK!!!
Eikö todellakaan, ( hän on opettaja, joten ainakin jonkinasteista " kouluälyä" löytyy, sosiaalinen äly taitaakin olla sitten toista luokkaa...) ole yhtään järkeä päässä, että tuollaista menee heittämään..
Voi hyvät hyssykät!!! Loukkaannuin kaikkien meidän monien ja monien puolesta, sekä niiden kaikkien puolesta, jotka eivät oikeasti voi saada lapsia.
Sitä aina ajattelee, ettei omalle kohdalle satu tuollaisia ÄÄLIÖITÄ , mutta tässäkin tapauksessa olin väärässä....
Näin.
Näihin kuviin näihin tunnelmiin,
kuutar ja vilkas masukki 20+ jotain
tuota ettei juhannus ole hyvä syntymäpäivä, meillä siihen paikkeille osuu kahdet synttärit, eikä kukaan ole kyllä sanonut että olisi huono aika juhlia, päinvastoin on hyvä pitää puutarhajuhlat pihalla , vähentää huomattavasti työtä kun ei tartte siivota eikä pistää kuin grilli kuumaksi ja tarjoilut on siinä.
(.) huomenna aamulla on sokerirasituskoe, alkuviikosta kun olin neuvolassa niin löytyi virtsanäyttestä löytyi sokeria, viimeeksi sitä ei ollu mutta joulukuun lopussa hiukan, joten passitettiin kokeeseen, varsinkin kun edellisessäkin raskaudessa oli paastoarvot koholla.
Muuten kaikki ok, vauvelikin oli jo kääntynyt pää alaspäin kun vielä kaksi viikkoa sitten oli pää kyljessä
pitääpä vielä mennä syömään iltapala ennenkuin täytyy olla ne 12 tuntia ilman ruokaa
kati 33+ ja ens viikolla alkaa äitiysloma vaikka eihän sitä muuten huomaa kuin että saa enemmän rahaa kelalta kuin hoitovapaalla
Netelle oikein ihanaa äitiyslomaa!!!
Mitäs Joannalle kuuluu?? Ja Melikelle??
Mun pitäis jaksaa pakkailla, vaan en jaksa. Tänään kävin neuvolassa ja en enää ihmettele, miksi väsyttää ja ei oikein jaksa, hemoglobiini oli tippunut aika alas. Joten rautakuurille joutui tämä ex-haahu. Sydänäänetkin kuunneltiin, tosi pikaisesti kyllä, olisi ollut mukava kuunnella pidempäänkin. Varattiin seuraava käynti, lähinnä tuon hemoglobiinin seurannan ja sydänäänten kuuntelun vuoksi kolmen viikon päähän. Toivottavasti hemppa nousis siihen mennessä. Painoa on tullut tässä n. 4 kk aikana pari kiloa..täytyy vain asennoitua, että nousua tulee :)
Joo, housukauppaan olisi mentävä. Vaan mistäs löytäisi hyvät pökät, se onkin eri juttu. Onneksi voi tilata netin kautta ja koklata sit kotosalla, jos ei kaupasta löydä mieluisia.
Vinkulle uskoa raskauteen! Kyllä se aina hetkeksi helpottaa kun saa kuulla sydänäänet, mutta sitten kun siitä kuluu tovi..niin taas tarvitsee todistusta. Onneksi sinulla on jo liikkeitä mitä tuntea.
Kiva Neronja, kun olet tullut piikittelyn kanssa sujuiksi :)
Femmikselle paljon tsemppirutistuksia!!
Nyt minä lähden nappaamaan sen rautatabun. Katsellaan kuinka rautainen musta sitten tulee ;)
Voikaa hyvin t. wbm 15+0
Olen päivisin aina kamalan väsynyt, mutta näin illasta jaksan valvoa. Kummallista.
Wbm, onnittelut sydänäänten kuulumisesta! Varmasti oli hieno hetki ja sitä se varmaan on joka kerta.
Vinku, miten sinulla meni se rakenneultra? Toivottavasti kaikki oli kunnossa!!!
Kuutar, olipas tosiaan tyhmä kommentti, kerta kaikkiaan naurettava. Mikä ihmeen pakko niitä synttäreitä olis edes pitää just esim. juhannusaattona tai -päivänä (ja harvoinhan vauvat syntyy just laskettuna päivänä). Meillä hyvin harvoin pidetään lasten synttäreitä just oikeana päivänä, vaan katotaan aina lähin sunnuntai. Lapsille on pääasia, että synttärijuhlat pidetään. Ei se, että ne olis täsmälleen sinä päivämääränä kuin on syntynyt.
ON: Kävin just tuolla toistuvat keskenmenot palstalla ja taas siellä oli yksi esimerkki henkilöstä, jolla on fosfolipidivasta-aineet koholla. Hänellä on lääkityksestä huolimatta raskaudet menneet kesken rv17+. Aika masentavaa :-(. Voi jos pääsisin rakenneultran yli onnellisesti, niin sitten ehkä voisi elätellä toiveita, että tämä raskaus voisi onnistua. Nyt on kuitenkin ollut ihan hyvä mieli tämän raskauden suhteen, mutta kylläpä taas tuntuu kuin olis matto vedetty alta :-/. Mutta eipä se auta. Pakko jatkaa vain eteenpäin ja katsoa kuinka käy.
neronja rv9+6
Rakenneultra käyty ja myoomat tutkittu. Myooma on sitten taas kasvanut neljässä kuukaudessa 2cm. Nyt sillä on jo kokoa 6x8cm. Onneksi on sen verran kaukana toukasta, että sillä ei kuulemma ole mitään merkitystä. Uusi kontrolliaika varattiinkin vasta tuonne kuukautta ennen laskettua aikaa.
Sitten sintistä: Sintti voi todella paksusti. Eilen piti olla viikko 19+4, mutta kuten tähänkin saakka, ultra on näyttänyt n. viikkoa enemmän, eli 20+2. Lekuri mittaili ja vertasi varmuuden vuoksi mm. päänympäryksen ja halkaisijan sekä reisiluun pituudet yms. Kaikki tosiaan täsmäsivät tuota jälkimmäistä lukua. Tohtorisedän mukaan kaikki oli kunnossa ja sydänkin löi ihan tahtiin.
Vanha tohtorisetä oli sitäpaitsi aikamoinen " lörppö" . Kun huumorilla heitin, että: " jos vaan näkyy, niin saa kertoa sukupuolen. Me halutaan tietää!" Setä oli kummissaan, kun useimmat eivät muka halua tietää. Kertoi sitten ihan mielissään, että näyttäisi olevan POIKA tulossa!!
Olisittepa nähneet mun miehen ilmeen, kun se on kuitenkin toivonut tyttöä. Mutta nou hätä... kyllä se ilme oli niin mairea, ettei mitään jäänyt arvailujen varaan... itse olin tikahtua nauruun miehen ilmeen vuoksi. Autossa sitten yritti vakuutella (itselleen vai minulle, en tiedä), ettei se ole vielä varmaa ja voihan se olla tyttökin. Noohh... eiköhän siihenkin saa varmistuksen, kun mennään ensi kuussa Femedaan.
Pakko tänne kirjottaa vaikka olin aikonut kirjotella omasta raskaudesta vasta vko.lla 20, tai sitte kun liikkeet tuntuu,mulla siis km 16,5,17 vko.lla.Nyt raskaana 4+6 ja tuhrua tulee aina sillön tällön kun pyyhkii,sellaista valkkarin mukana olevaa,nyt on kyllä menkka aika???? Pukamatkin jo vaivaa,tippuu veri pönttöön asti,ens Ke gynelle meno,luulen vaan että tämä odotus päätyy melko pian.PASKA olen kyllä kohta menettänyt toivoni..Saisimpa pitää tämän vauvan,en jaksas sitte taas alottaa alusta....
Taas on ollut kiire viikko! Mutta täytyy pikaisesti käydä teitä tervehtimässä ennenkuin taas alkaa päivän työt :)
Mulla oli lääkäri eilen. Kävin siis sillä km-tutkijalääkärillä :) Halusin tietää miten mun nyt kannattaisi toimia tän disperiinin kanssa kun niin monenlaisia ohjeita olen kuullut.
Ultrattiin vauva, joka vastasi viikkoja täysin (paitsi pikkasen isompi pää :). Oli taas aivan ihanaa, kovasti on vauva kasvanut rakenneultran jälkeen! painoarvio on nyt 1,3 kiloa kun rakenneultrassa oli 400 grammaa. Aika pitkään sain katsella vauvaa, siellä hän heilutteli käsiään ja haukotteli. Pikku nöpönenä...
Lääkäri kertoi että jos äidillä on tukostaipumuksia, se voi näkyä istukan toiminnassa ja vauvan kasvussa. Mutta mitään siihen viittaavaa ei siis ollut. Hän kertoi ettei nämä viimeaikaiset tutkimukset ole osoittaneet että asperiinilla olisi ainakaan kovin suurta vaikutusta keskenmenojen ehkäisyssä. Hän arveli että minun kohdalla kyseessä voisi olla ihan sattumakin, että just tämä raskaus on nyt edennyt. Kuulema 50-60% raskauksista onnistuu kolmenkin km:n jälkeen. Hän sanoi että saan itse valita jatkanko disperiiniä vielä vai lopetanko tähän. Rv35 pitäisi sitten lopettaa viimeistään. Sanoin että henkinen vaikutus on ainakin suuri, joten jatkan mielelläni jos siitä ei haittaakaan ole. Näin sitten sovittiin.
On kyllä taas aika helpottunut olo! Eipä tarvii enää omassa päässään pohtia mitä pitäisi tehdä, ja mitä jos teenkin väärin jne jne. Olin niin tohkeissani siinä kun vauvaa ihasteltiin että aivan unohdin kysyä varmistusta meidän sukupuoliarviolle! Höh, no täytyy jatkossa ostella vähän " neutraalejakin" vaatteita, ettei sitten ihan pelkissä vaaleanpunaisissa röyhelömekoissa tarttis yllätyspoika ensimmäisiä päiviään viettää :)
Pahoittelen etten ehdi nyt kommentoida teidän muiden kirjoituksia, vaikka tarkoitus kyllä oli! Neronjalle kuitenkin valtavat tsempit, voi kun aika kuluisi nopsaan sinne rakenneultraan asti, jos silloin viimeistään olisi riskiaika ohitettu! Kyllähän ikäviä asioita tietysti tapahtuu, mutta eiköhän kuitenkin useammin kaikki mene hyvin, kun on lääkityskin kohdallaan, vai mitä? Ainakin mahdollisuudet on nyt huimasti paremmat kuin tähän asti, vaikka tieto toisaalta samalla lisääkin tuskaa. Hali!
joanna 28+1
Kuutar: hengissä ollaan, kiva kun huhuilit!!!
Pikaisesti vain tulin lukemaan, kun klo 11 on ultra-aika eli pian pitää lähteä viemään lapsia naapuriin ja sitten pitääkin jo lähteä ajelemaan. Periaatteessa tuntuu, että kaiken pitäisi olla hyvin, koska liikkeet tuntuvat säännöllisesti yms. Mutta silti koko ajan on sellainen, mutta jos kuitenkin joku on huonosti-tunne. Noh, pian saa taas mielenrauhan.
Palailen illemmalla uudelleen asiaan.
Uba-aba 24+3
ja täällä vaan hullut unet jatkuu.Nyt kun mä ostin ne kuomurattaat,niin viime yönä näin unta että mä olin luvannu jo viidelle ihmiselle ostaa niiden vaunut ja rattaat,ja sit olinkin ihan paniikissa et millä mä maksan ne kaikki :) no on toikin parempi uni kuin pikkuisen menehtymis-unet..
IHANAA että illalla kun ottaa liivit pois,niin rinnat on hetken kivikovat pallot :) aika pimeetä olla iloinen tälläsistä jutuista mutta kyllähän sitä vaan itteesä tarkkailee.
Tuolla tuo likka ny sovittelee vauvanukkeaan uusiin rattaisiin joita siis käytän tuolla 1,5v pojallani nytte.Pistin sinne äp-makuupussin ja nuken sinne,voi että olipa iiiiihanan näköinen.Kohta mä varmaan alan ompelemaan pikuisia kestovaippoja ja sovittelen niitä tolle nukelle :)
Totesin eilen,että nyt mulle on vasta tullu vauvakuume.raskautta odottaessa ja yrittäessä ei ollu vauvakuume,oli vaan tarve tulla raskaaksi.
Sit tällänen ikävä kysymys:JOS tällä kertaa raskaus menisi teillä pieleen,jaksaisitteko enää yrittää?
Eräs ihminen mulle jutteli asiasta,sanoi että se on kehon viesti jos raskaus ei kestä.Niin onhan se totta,mutta syitähän voi olla monia.Hän ehkä tarkoitti enemmän tällaista kohtalo-tyylsitä ideaa...
Tulipa taas aamun vuodatus..
Hienoa että rakenneultralaisillakin oli mukavia kerrottavia ja wbm:lla massu kasvaa.
Visakoivulle onnistumissädetystä ------)))))))))))))))-----------
Ja hyvää vointia kaikille!
Femmis rv 8+3
Onnittelut Vinkulle hyvin menneestä rakenneultrasta!!!
Joanna, hienoa että kaikki sinullakin kunnossa ja nyt sait tarkistettua tuonkin, että miten toimia disperiinin kanssa.
Femmis kysyi, että jos tämä raskaus menis pieleen, niin jaksaisko yrittää vielä uudelleen. Itse olen miettinyt, että tuskinpa enää yrittäisin. Kamalin tilanne olisi se, että tämä raskaus etenisi niin pitkälle, että joutuisin synnyttämään kuolleen sikiön. Synnyttäminen on periaatteessa ihan " mukavaa" , kun tietää mikä palkkio siitä odottaa, mutta jos mitään palkkiota ei ole tiedossa... Ahdistava ajatus.
Mitenkähän saisin mielialani taas vähän kohenemaan? Oliskohan parempi, etten tuolla toistuvissa keskenmenoissa enää käviskään. Jos tuo kertomani juttu olis jäänyt lukematta, niin olisin edelleen ihan hyvillä mielin. Siellä on vain yksi ihminen minun lisäkseni, jolla fosfolipidivasta-aineet koholla, ja hänellä ei raskaudet onnistu lääkityksestä huolimatta. Sitten eilen joku oli löytänyt ihan muilta sivuilta jonkun toisen henkilön vastaavanlaisen kertomuksen ja oli kopsannut jutun tuonne yahoon sivuille. Eli en tiedä yhtäkään onnellisesti päättynyttä tapausta. ...No nyt kun kävin vielä tarkistamassa, niin yksi fl-vasta-aineet omaava on raskaana tai on ainakin ollut raskaana, mutta ei ole kertonut mitään omasta tilanteestaan, joten en tiedä hänen kohtalostaan. Olis vaan aika lohdullista, jos tietäis edes yhden onnistuneen tapauksen. No, olen mä tässä raskaudessa päässyt ainakin pidemmälle kuin niissä keskenmenneissä. Täytyy toivoa, että hyvä onni jatkuu.
Minne ihmeeseen masunasu on kadonnut? Entäpä kuonokas, mitä sinulle kuuluu? Olis kiva lukea niittenkin kuulumisia, jotka menee samoissa kuin itse.
neronja rv10+0
Tänään päätin nyt sitten uskaltaa " muuttaa" tänne puolelle, jos sopii!!??
Aamulla oli vihdoin alkuraskauden ultra, jota olen toivonut ja pelännyt yhtä paljon. Heräsin tosi aikaisin, kun en saanut enää unta, koska kauhuskenaariot täytti pään:(
Naistenpolilla pääsin onneksi ihan ajoissa tutkimushuoneeseen. Gyne ekaksi kyseli vointia, raskausoireista ja lääkityksestä, kun yritettiin laskea, minkä ikäinen raskaus olisi, kun oviksesta ei ole hajuakaan.
Tutkimuspöydälle nousin, kuin olisin mennyt mestattavaksi; pelotti ihan P#&%#leesti!! Sydän löi miljoonaa, pelkäsin sen pompahtavan kohta rinnan läpi. Gyne teki tutkimuksensa ihan ääneti. Sen tulkitsin tietysti negatiivisesti, ja olin ihan VARMA, että tuulimunatuomio julistetaan justiinsa. MUTTA, gyne hymyili ja sanoi: Onneksi olkoon!! Ja näytti kuvaruutua. Siellä oli pikkuruinen myttyrä, jonka sydän (myös!!) löi miljoonaa. Voi sitä helpotuksen tunnetta!! Vedet valui poskille, kun olin niin onnellinen:`) Gyne etsiskeli vielä hetken aikaa mahdollista toista sykettä, mutta ei löytynyt; tavallaan ihan helpotuskin.
Sain äitiyskortin, johon kirjattiin, että syke löydetty rv6+. Tarkkaa ikää ei tiedetä, koska oli aika aataminaikainen vehje heillä, mutta ainakin tuon verran on viikkoja. Ihan samoin olen itsekin päätellyt, lähinnä oireista. Jos kaikki menee jatkossakin hyvin, LA on syyskuun lopussa, lokakuun alussa. Eli meidän perheeseen syntyisi silloin 4. vaaka! :) En uskalla tietenkään vielä kiljua riemusta, ja kuuluttaa koko maailmalle, mutta yritän nyt uskaltaa nauttia tästä ihmeestä päivä kerrallaan. Voi olla, että oman mielenterveyden takia käyn parin viikon kuluttua vielä yksityisellä ultrassa kurkkaamassa kohtulaisen tilannetta..
En varmaan ihan päivittäin tänne kirjaile, mutta silloin, kun ennätän ja on jutun juurta!! :)
Femmis: voi sua, koita nyt vaan uskoa ja ajatella, että tämä raskaus onnistuu!! Tiedän omakohtaisesti, että se on kamalan vaikeata, mutta yritetään, jookos?
Visakoivu: toivottavasti tuhruttelu on ihan vaaratonta! Mullahan vuosi plussauspäivänä myös, ja oli kovat kivutkin, mutta siitä selvittiin säikähdyksellä. Tsemppiä!
Masunasu, huhuu? Miten meni neuvolassa??
Palataan astialle taas!
Ulriina rv6+ , vieläkin hämmästyneenä.. :)
ONNEA oikein sylintäydeltä!!! Ihanaa, että sikiö ja syke löytyi. Nyt vaan toivotaan, että pikkuisesi pysyy kyydissä mukana loppuun asti!!! Ja tervetuloa tänne exiin!
neronja
voi että miten meni kylmän väreet pitkin kasvoja kun luin tuota jännityskertomusta.Ihan tuli oma viimeinen ultra mieleen,jossa tyyppi oli samanikäinen eli 6+(4) ja syke löytyi.Mahtavaa!!!
Ja vaakalapsi on varmaan ihana :) mä oon itse vaaka,ja minusta olis ollu kivaa kokea yksi vaakalapsikin,mutta tämä tyyppi jos nyt jaksaa,hänestä tulee meidän viimeinen ja neitsyt.Muut on oinas,rapu ja 3 kertaa leijona.
Onnellista ja turvallista odotusta sinullekin!
Femmis(viikot ennallaan..)
Kiitokset huhuilusta neronja ja ulriina! Täällähän minä olen, mutta väsy on taas ollut sitä luokkaa, etten ole paljon jaksanut koneellakaan istua...
Ulriina: Onnea sylintäydeltä!!! Ihanaa, että kaikki oli hyvin masussa. Tonneittain tarrasukkia ja vauvaliimaa, että pikkuinen pysyy kyydissä. Hienoa, että pääsit näin pian mukaan tänne exien puolelle. *halaa*
neronja: ehkä sun tosiaan kannattaisi lopettaa noiden keskenmenopalstojen lukeminen... Ihan oman mielenrauhan vuoksi. Kaikki on ainakin toistaiseksi hyvin, joten älä ota itsellesi ylimääräisiä murheita tuollaisista palstoista. Varmasti onnellisiakin tarinoita löytyy! Usein vaan on niin, että ikävistä asioista tulee kirjoitettua enemmän " terapiamielessä" . Tsemppiä sinulle ja koita jaksaa siihen np-ultraan saakka. Eikös sinulla ole neuvolakin huomenna - josko siellä olisi tehokkaat dopplerit, joilla voitaisiin kuunnella sydänääniä.
femmis: hienoa, että olet uskaltanut nauttia raskaudestasi. Hauskoja unia sinulla on ollut ;-) Vai että vaunuja olisi sitten useampia ostettuna... Tsemppiä sinullekin ja koita jaksaa päivä kerrallaan.
vinku: onnittelut hienoista ultrakuulumisista! Vai, että poika tulossa. Sepäs mukavaa! Kyllä se sukupuoli siellä Femedassa varmistuu, sillä Bruno ilmoittaa sukupuolen ollessaan 100% varma ja ainakin tietääkseni ollut oikeassa... ;-)
wbm: olipas hienoa, että sait kuunnella sydänääniä!!! Toivottavasti saat tuon hemoglobiinin nousemaan, jotta olosi helpottuu. Kiva, että pääset aiemmin taas kuuntelemaan sydänääniä.
visakoivu: voi että tuon tuhrun kanssa... Jospa se kuitenkin olisi ihan harmitonta. Tsemppiä ja koita jaksaa päivä kerrallaan! Lähetän paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia, jotta pikkuinen jaksaa pysytellä kyydissä.
joanna: olipas sinullakin hyviä ultrakuulumisia!!! Hienoa, että pikkuinen kasvaa tasaseen tahtiin ja voi hyvin.
Sitten vähän omaa napaa... Tosiaan neuvolassa tuli käytyä jo tiistaina. Uusi th oli todella mukava ja käynti oli siis harvinaisen onnistunut. Harmi vaan, että meidän neuvolassa on jotkut aatamin aikaiset dopplerit, joilla sydänäänet kuuluvat vasta joskus rv 12 paikkeilla :/. Th oli kyllä sitä mieltä, että jos huolestuttaa, voin tulla kuunteluttamaan sydänääniä muulloinkin kuin normaaleina neuvolakäynteinä :). Sokerirasitukseen joudutaan taas painoindeksin takia, sillä rajahan on 25 ja mulla jonkin verran sen yli... Th oli myös sitä mieltä, että vähän liian alhainen tuo raja, jos muuten hyväkuntoinen äiti. Hemoglobiini oli jälleen hyvä eli 145. Mulla oli koko esikoisen raskauden ajan hemoglobiini yli 130. Kuukauden päästä siis uudelleen neuvolaan lääkärin vastaanotolle. Sitä ennen pitäisi kuitenkin päästä sinne np-ultraan.
Väsy vaivaa taas ja eilen illalla simahdin ensimmäisen kerran jo 21.30. Jotkut ruuat tekevät pahaa edelleen, mutta muuten vointi ihan hyvä. Vatsakin pömpöttää jo aika lailla ja öisin on välillä vaihdettava asentoa, sillä olen tottunut nukkumaan vatsallaan... Pitää taas opetella nukkumaan kyljellään. Nyt olen jo uskaltanut vähän nauttiakin tästä raskaudesta, mutta kenellekkään ei tästä vielä ole kerrottu. Ajattelin vasta np-ultran jälkeen kertoa vanhemmilleni ja tn. myös appivanhemmille.
Tällaista täällä päin... Yritän olla vähän aktiivisempi jatkossa.
masunasu rv 9+6 (tai 10+1 neuvolan mukaan)
alkaa kohta oikeesti paniikki nousta kun mä näen jatkuvasti unia siitä että toukka on menehtynyt,eikä tietenkään kroppa hälytä mitenkään siitä :( Lisäks kohdun kohta on mun mielestä tullu pehmeeksi jälleen,on ihan kun ei mitään oliskaan.
ONNEKS aamulla oli taas paha olo,muutama pv meni että pääsi aamulla hyvin ylös mutta puoleen pv mennessä se jokahetkinen kuvotus oli jo noussut.Mutta eikös se istukka ylläpidä tätä pahaa oloakin,joten tyyppoi voi olla kaput mutta istukka toimii(ninkuin mulla viime km:ssäkin oli)
PLAAH....voisko joku tarjota 3 viikoksi nuijanukutuksen?