Rumat ihmiset
Mikähän merkitys meillä rumilla ihmisillä oikein on? Varmaan hyvännäköisille ihmisille pitää olla jotain itsetunnon kohotusta silloin kun ovat epävarmoja itsestään.
Hyvännäköiset ihmiset tuntuvat saavan asioita paljon helpomalla kuin rumat, kumppanit, työpaikat, heitä kuunnellaan jne. Huvittavaa on, että jos joku peruspetteri sanoo kiusaamisen yms olevan väärin niin ketään ei kiinnosta paskan vertaa, mutta jos joku komea Alfonso sanoo saman niin kaikki naiset on pöksyt märkänä ihailemassa niin ajattelevaista miestä. Sama pätee toisinkin päin. Se hyväpuoli rumuudessa on, että voi syödä roskaa, olla välittämättä hygieniasta jne. kun ketään ei kiinnosta muutenkaan.
Mitä te ajattelette rumuudestanne? Minua ainakin pännii kohtuullisen rankasti. Varsinkin joskus yläasteella kun sai päivittäin kuulla olevansa ruma, eikä tyttöjäkään kiinnostanut tutustua minuun. En ole sen jälkeen jaksanut edes vaivautua lähestymään vastakkaista sukupuolta.
Kommentit (39)
No luuletsä ettei ne älykkäät ja kauniit tajua kun tulevat illalla kotia minkälaista täytettä ja pitsiä niiden koko elämä on, tyhmä voi sellaisesta suosiosta vain tulla onnelliseksi.
Kyllähän rumana oleminen on välillä todella masentavaa. Vaikka on vähän kertynyt ikääkin jo, ei siihen ikinä oikein totu ja välillä suuri katkeruus valtaa mielen. Miksi juuri minun pitää elää elämäni rumana? Olisi ihanaa voida katsoa peiliin ja olla tyytyväinen itseensä, pukeutua kauniisti, saada joskus tuntea itsensä haluttavaksi ja kiihottavaksi jonkun mielestä. Suhteellisen hyvin elämä on mennyt näinkin, mutta kauniina elämä olisi varmasti ollut hauskempaa ja kauneus avaa ovia, joita ei rumille aukene. Rumien olemassaolon tarkoitus - ei olisi kauneutta , jos ei olisi rumuutta.
Afrikassa pienet lapset ku.olee nälkään-.
Syyriassa soditaan...
On teillä huolen aiheet
Vierailija kirjoitti:
Afrikassa pienet lapset ku.olee nälkään-.
Syyriassa soditaan...
On teillä huolen aiheet
Sinä et ilmeisestikään ole ruma koskapa et ymmärrä motä kärsimystä rumuus, tai rumuuden kokemus voi aiheuttaa.
Miltä luulet, että tuntuu ihmisestä, joka ei ole ikinä saanut kokea olevansa rakastettu, tai ollut parisuhteessa ulkonäkönsä vuoksi?
Koska Afrikassa on nälänhätä ja Syyriassa soditaan kukaan ei saisi valittaa mistään. Ei kauhean hedelmällinen ajatustapa tuo.
Itse en ole ruma. Mutta en mikää super komistuskaan. Olen mies. Tavallisen näköinen. Ihan ok. Jotkut ovat sanoneet söpöksi, mutta en tiedä sitten. No kuitenkin.
Baarissa saa olla ihan yksin 100% varmuudella. Ikinä kukaan ei ole tullut juttelemaan. Jos menen baarissa juttelemaan jollekin, esim. kerran puhuin ystävällisesti sellaiselle naisporukalle, niin yksi heistä vaan vastasi tylysti, "Me haluttaisi kyllä olla ihan omissa oloissa". Mietin vaan, että miksi ovat lähteneet baariin, jos haluavat olla omissa oloissaan. Tai jos olisin ollut joku Ricky-Martin-look-alike, niin olisinko jopa kelvannut mukaan seurueeseen :D
No kuitenkin... Että kyllä täällä yksinnäisiä ollaan, vaikka ei olla edes rumia. Omasta mielestäni rumia ihmisiä ei ole edes olemasssa. Sellaisia ihmiset vaan on. Kaunis tai komea herättää mielenkiintoa pelkällä ulkonäöllä.
Mitäköhän tässä yritin selittää... no entiedä LOL
Surullista mutta totta.
Kauniina tai komeana voit olla vaikka minkälainen K###pää, silti ihmiset ihailee sinua ja seuraa löytyy. Jos olet rumana K###pää, kaikki vihaavat sinua.
Tiedän ainakin yhden tälläisen kauniin naisen, joka on ns. "suosittu" ja varsinkin miesten keskuudessa herättää ihailua. Mutta luonne on jotain aivan jäätävän hirveää. Todella ylimielinen ja inhottava. Mutta kun häbnellä on tisulit ja peppu, niin hän saa anteeksi kaiken. :(
Mies32vuotta kirjoitti:
Itse en ole ruma. Mutta en mikää super komistuskaan. Olen mies. Tavallisen näköinen. Ihan ok. Jotkut ovat sanoneet söpöksi, mutta en tiedä sitten. No kuitenkin.
Baarissa saa olla ihan yksin 100% varmuudella. Ikinä kukaan ei ole tullut juttelemaan. Jos menen baarissa juttelemaan jollekin, esim. kerran puhuin ystävällisesti sellaiselle naisporukalle, niin yksi heistä vaan vastasi tylysti, "Me haluttaisi kyllä olla ihan omissa oloissa". Mietin vaan, että miksi ovat lähteneet baariin, jos haluavat olla omissa oloissaan. Tai jos olisin ollut joku Ricky-Martin-look-alike, niin olisinko jopa kelvannut mukaan seurueeseen :D
No kuitenkin... Että kyllä täällä yksinnäisiä ollaan, vaikka ei olla edes rumia. Omasta mielestäni rumia ihmisiä ei ole edes olemasssa. Sellaisia ihmiset vaan on. Kaunis tai komea herättää mielenkiintoa pelkällä ulkonäöllä.
Olivat lähteneet viettämään aikaa keskenään. Saatoin olla minä, toimin aina just noin. Pahoittelut tylyydestä, teistä ei näe päältä ketkä uskoo heti ja keitä ei saa rohkaista edes normaalilla kohteliaisuudella.
En ole ruma mutta en ole kauniskaan ja se on ollut tosi vaikeaa hyväksyä. Mutta vähitellen olen onneksi oppinut arvostamaan itseäni ihan muiden arvioista riippumatta. Ei mulla tarvitse olla mitään muuta merkitystä kuin se että elän elämääni itseäni varten.
Mies32vuotta kirjoitti:
Monestikin on baariin menty ihan vaan kavereiden seurassa. Ihan ihmeellinen ajatus että siellä olisi vain seuraa hakemassa? Minä olen monesti käynyt yksinkin (kirjan kanssa) kuuntelemassa musiikkia ja maistelemassa vaikka muutaman drinkin. En ole koskaan ollut baarissa etsimässä seuraa. Minua tosin saa aina lähestyä, en ole ainakaan tahallani tyly, mutta ilmoitan kyllä ystävällisesti että minulla/meillä on ihan omat juttumme, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiiinnostaisi tietää, miksi te 'rumat ihmiset' kuvittelette olevanne rumia? Johtuuko se huonosta itsetunnosta vai onko kasvonpiirteissänne/vartalossanne mielestänne jotakin ylitsepääsemättömän rumaa?
Jotkut voivat kärsiä itsetunto-ongelmista, mutta useimmiten huono itsetunto on varmaankin enemmänkin rumuuden seurausta kuin syy kuviteltuun rumuuteen. Itselläni on laatikkomainen naama, tihrusilmät, pottunokka, mustat silmänaluset ja pienet hampaat, lisäksi vartaloni on erittäin epäsopusuhtainen. Näiden lisäksi on lukuisia pienempiä vikoja, kuten karvoja, arpia, luomia ym. Objektiivisesti tarkasteltuna olen joka tapauksessa erittäin ruma.
Miksi rumuus/kauneus määrittää elämääsi?Olen itse ruma,mutta tottunut kohtaamaan ihmisiä,olemaan kriisin hetkellä lähellä jne.Teen sitä työkseni.Kosketus,ääni ja katse on niin paljon tärkeämpää kuin hampaiden sävy tai kasvojen piirteet.
Oikeasti ihminen voi valita olla kaunis.
Rumia ei ole. On vaan liian vähän viinaa sitten kehissä
Vierailija kirjoitti:
Rumia ei ole. On vaan liian vähän viinaa sitten kehissä
Meinaatko että kannattaisi juoda itsensä känniin, että pystyisi katsomaan hyvillä mielin peiliin?
Mun mielestä on taas nätti ä huvittavaa se, että mun teatteri harrastus ryhmän johtaja ehdottaa aina mulle rumien henkilöiden rooleja. 😂 Tyyliin peikko, noita-akka. Noi viimeisimmät ehdotukset mulle ku adjektiivit joilla mua kuvaillaan on Kaunotar, barbie, herttainen yms. 😂
Ei rumilla ihmisillä tee mitää! Valitsen sarjat ja elokuvat sen mukaan miltä ihmiset niissä näyttää!
Minä olen ruma.
Esiteiniksi asti kuvittelin olevani tavallisen näköinen. Sittemmin useat eri tahot ovat tulleet kertomaan suoraan tai epäsuorasti vihjailleet, että olen ruma. Kasvoissani on jotain todella epämiellyttävää: ilmeisesti piirteeni eivät vain sovi yhteen.
Enpä oikein tiedä, mitä rumuudestani ajattelisin. On lyhyitä hetkiä, jolloin rumuus ei erityisemmin haittaa minua itseäni. Paljon enemmän on sitä, että oma ulkonäkö todellakin häiritsee enkä haluaisi näyttäytyä missään. Minua itseäni oma rumuus satuttaa siksikin, että olen esteettisesti suuntautunut ihminen ja pidän kauniista asioista.
Olen harkinnut plastiikkakirurgiaa, mutta en tiedä auttaako tähän naamaan yhtään mikään enkä tiedä onko sillä enää niin väliäkään. Olen kai masentunut.
Älä itke ruma lapsi, syö rusina, kauniita ihmisiä sinulle ilkkumassa on ikkunasi takana tusina