***LOKALAHJOJEN SUNNUNTAISUIHKINAT***
Kommentit (68)
luin noita biisejä ni mulla tuli yks ihana biisi mieleen [color =red]Raptorin sukellus pumpuliin[/color]
prkl taas tota ukkoo..
illalla lähti autolle jotain säätämään..
tuli kotiin vasta puol yhdeksältä nyt aamulla kauheessa kännissä..
nyt on ollu siitä asti suihkussa..(onneksi ei tarvi vedestä maksaa)
kuhan se selviää ni saa kuulla taas muutaman valitun sanan..
ja taidan kyllä laittaan sen valihtemaan mut ja lapset tai kaverit ja viina..
eihän normaali perhe-elämä oo sellasta et ainakin kaksi yötä viikossa on ryyppäämistä ja kavereita..
kenenkä vauveli se oli kääretorttua saanut??
meidän kaksi vuotias kerkesi eilen Aadalle syöttää vähä pizzaa..
ei Aada tykännyt mausta ku huusi pää punasena vartin sen jälkeen..
nyt pitää mennä kuulema nalle puhia katsomaan tyttöjen kanssa..
äippäli& tytöt
Kuten Pulleronah tuossa mainitisi niin myös minä muistelisin että niitä karhuja oli kaksi, siis niitä karhunpoikasia... Mutta mikä oli ohjelman nimi ?! Ehkä joku meistä lokalahjoista muistaa ? Täytyy itsekin kysyä mun siskolta... Meillä kun oli pienenä tämän sarjan innoittamina sellaiset karhu pehmolelut...
Sen ohjelman nimi oli Jaki ja Nuka!! Tai siis niiden karhujen nimet oli ainakin ne... Soitin siskolle ja kysyi... Ja se muisti : )
Tuli tuosta sinun nimestä mieleen kans yks suosikki lapsuudesta, nimittäin Nikke Knatterton - se oli kans hyvä :D
Niin muuten oli hyvä ohjelma sekin.
Mun nimimerkki ei kyllä ole kyseisen ohjelman innoittama, vaikka hyvä ohjelma olikin... : )
Täältä yksi uninen yökyöpeli raahautuu paikalle. Meillä miesväki jo nukkuu päiväunia ja mä vasta yritän heräillä (jo 1,5 tuntia yritystä takana). Tuli muuten mieleen, et mitähän muut aattelee siitä eilisestä pinosta. Pitkät juominkihöpinät. Toivottavasti emme ketään loukanneet höpinöillämme. Jos ollaan loukattu, niin paljon anteeksi, ei ole ollut tarkoitus.
Noista piirretyistä. Maija mehiläinen oli kans yksi.
Nyt pää lyö tyhjää. Meen keittään " aamukahvit" ja laittaan pesukoneen pyörimään. Palaillaan.
T:nuuskis
Epäilen suuresti, että mulle vauvakuumetta enään tulee=) Alkaa noi mun kaveritki varmaan tässä pikkuhiljaa jakaantumaan niin eiköhän mulle riitä vauvoja hoidettavaks.
Nyt vaan nopsaan pinoudun.... Oon ollu niin kiireinen etten ole kerennyt koneelle ja mies on ollut koneella joten en senkään takia ole päässyt.
Ja Niko pitää äidin kiireisenä, että ei aina omaa aikaa edes ole.
Nyt tuntuu, että tännekin on sitten tulossa flunssa! Ja ei mikään ihme, kun kuljen niin vähissä vaatteissa... ei mahu vielä vanhat päälle, eikä edes lämmin untuvatakki kiinni. Ja kuitenkaan en raaski ostaa uutta toppatakkia sen takia, kun ei se ensi vuonna olisi kuitenkaan enää käytössä jos nyt ostan kokoa L. ...Että omapa on häpeä... heh
Oli kyllä ihanaa olla kosmetologilla torstaina. Siitä onkin jo yli 10 vuotta ku oon viimeksi käynyt...! Tää on tällänen mun hemmottelu kerran kuussa.
Mut nyt pitää alkaa siivoamaan! Tulee illaksi vieraita.
-Kaisa-
Oi, te ootte muistellu noita ihania entisajan lastenohjelmia! Nalle Luppakorva oli kans yks mun suosikeista, samoin TaoTao, Maija Mehiläinen, Pelle Hermanni jne... Poitsu sai joululahjaksi Nalle Luppakorva -DVD:n ja arvatkaa kuka ihan innoissaan sen kanssa niitä jaksoja katselee :)
Nuo nykyajan lastenohjelmat on ihan kaameita. Ja omituisia muutenkin.
Jep, mutta taas riennetään....
Mä kykllä laittasin sen miehen valitsemaan! Eihän tuollanen oo aikuisen, perheellisen miehen käytöstä..!!
Mulla nää viikonloput tuppaa olemaan aikas perhekeskeistä aikaa, joten eilen ei tullut edes pinouduttua. No nyt tässä on sopiva rako, joten tulenpa taas keskusteluun mukaan :)
Vanhoja on näemmä muisteltu... Voih ei voi kuin huokailla kun muistelee esimerkiksi Jakia ja Nukaa tai Tao Taoa, Nils Holgerssonia ja kumppaneita :) Niissä " vanhan ajan" lastenohjelmissa oli todella taikaa! Mutta muistaako kukaan sitä sarjaa " Tripodien aika" joka tuli joskus vuonna kivi. Se oli kyllä pikkutytöstä silloin joskus niin pirun jännä :)
Niin joo ja mitä " muisto-musaan" tulee niin mullakin on näitä biisejä jotka saa ihon kananlihalle, kun tulee ihania nuoriisvuosien muistoja mieleen. Tällaisia on esim: Aerosmith; I don' t wanna miss a thing, Hansoneiden; I will come to you ja niinkin eriskummallinen kuin Klamydian; Tunnelbana pojckar ;) Plus monet monet muut!!
Vielä asuntokaupoista PAKKO hehkuttaa että kaupaksi meni heti ja täydellä hinnalla. Eli siis keskiviikko-iltana oli netissä, torstaina kävi nuoripari katsomassa ja perjantai-iltana allekirjoitettiin ostotarjous! Eli siis muutto tulee parin viikon sisällä uuteen ihanaan 4h+k+s+khh sadan neliön rivarikämppään!!! JIHUU...mä olen niin häpi kun voi vaan olla!!! Musta tulee " lande" :D
Mutta täytyy alkaa rientää...palailen taas tunnelmiin " vauvamaisemmissa" merkeissä
Sinilainen ja Juhana pian 3kk
Onnittelut asuntokaupasta!!! Tosi nopeastihan se kävikin!! Oot varmasti tositosihäpi :D
Saanpa kerrankin viikonloppuna surffailla rauhassa ilman että ukko huohottaa niskaan..se nimittäin pystytti mulle sivukonttorin tähän meidän olkkariin..Sai töistään kasan läppäreitä ja nyt on niistä korjannut 3 toimintakuntoon ja nörtti kun on niin siltä löytyy myös muut tarvittavat johdot ja vempeleet, että sai lohkaistua mullekin palasen nettikaistaa.
Meillä oli aamulla pakkasta -28 eikä tosiaan tehnyt mieli ulos. Näyttää kyllä tosi kauniilta kun aurinko paistaa ja on lumista, mutta tyydynpä katselemaan ikkunasta..
Aada nukkuu viilennetyssä eteisessä ja toivottavasti saa nukuttua sen perinteikkään 4-5 tuntia niin ei ole sitten yhtä kiukkuinen tänään kuin eilen illalla.
Huomenna pitäisi varmaan mennä viemään Aadan passihakemus niin ehditään saadakin se passi miehen talvilomaan mennessä. Torstaina käytiin kuvassa ja kyllä tulikin mahdottoman söpö kuva, pelkkiä poskia:)
Jaki ja Nuka oli mun ehdoton suosikki myös ja annoin unikaverillenikin nimeksi Nuka, se oli se valkoinen karhu. Noista lapsuusjutuista tuli mieleen kirja Porsas Urhea. Aina mun piti se saada kuulla (tai myöhemmin lukea itse) vaikka se oli mielestäni niin jännä, että useampana yönä näin siitä painajaisia. Painajaisessa olin itse ottanut sen possun roolin (heh) ja juoksin pahaa sutta ja karhua pakoon itku kurkussa..Se kirja on mulla vieläkin, jokohan uskaltais lukea ilman painajaisia..:)
Aiemmin oli muuten puhetta ihon kuivumisesta ja niistä atooppisista läikistä. Meidän Aadalle tuli pari viikkoa sitten jalkoihin, käsiin ja masuun kuivia läikkiä, nyt on poissa oikeastaan muualta paitsi masusta. Neuvolalääkäri tykkäsi, että johtuu pakkasista ja perusrasvalla pärjää. Meillä käytetään keltaista Aqualania, mutta ehkä joku vähemmän rasvainenkin auttaisi.
Mutta eipä tässä taas kummempaa kun päivänjatkoja vaan!
T: vanha ja ryppyyntynyt MariJo:)
Sinilainen - onnittelut asuntokaupoista! Me ootetaan sitten että pidät meille tuparit kun pääset uuteen asuntoon, virtuaali sellaiset tietty ;)
kuinka nuoruudessa juotiin pussikaljaa ja hengailtiin kaupungilla varmaan avopäin vaikka pakkasta kuinka. Niin sama oli lapsena kun leikittiin ulkona aina vaikka pakkasta ja kahlottiin lumessa. Luntakin oli tai tuntuu nyt että sitäkin oli enemmän.. Siellä sitä seisottiin vaatteet märkinä kainaloita myöten - ja mukavaa oli. Silloin oli niitä kudottuja lapasia, joihin tarttui karseita lumipalloja kun ne kastui. Mutta aina oli tekemistä, harvemmin sitä sisällä oltiinkaan.. Voi niitä kultaisia aikoja :)
SINILAINEN: Onnea asuntokaupan johdosta!
PULLERONAH: Jaki ja Nuka oli minunkin lemppari..vaikka olikin niin kovin surullinen.
Ja Tao Tao...iiiihana!
Muistan itekkin hyvin noi luettelemanne vanhat kappaleet...tulee jotenkin ylä-asteen discot mieleen :D
Riia nukahti viime yönä yöunille jälleen siinä 23 aikaan, heräsi klo 2 ja puoli 4 nukahti. Aamu alkoi klo 7:30 ja siinä 10 aikaan sitten menttiin " aamupäiviksille" ...koko porukka sit heräs vasta 12 jälkeen!! Isi ja äiti näet valvoivat eilen ja katsoivat suurin piirtein kolmeen kuukauteen dvd:n A LOT LIKE LOVE, tosi hyvä!
KIRJOITUSTYYLIN MUUTTAMINEN:
Miten ihmeessä onnistun aina painaan jollain näppäimistön näppäimellä ok:n? ja sitten viesti lähtee ennen aikojaan..
Siis, miten noita kirjoitustyylejä pystyikään tekeen, sydämiä, värejä...?? Tahdon tietää :)
MISULI: Taidat olla vielä reissussa, kun sua ei täällä vielä näy?
Muuten, me lähdetään ke-aamuna ajeleen Riian mummilaan tuonne pohjoiseen, eikä sielä ole nettiä :( Tullaan sunnuntaina. Joten tässä etukäteen kerron, jos unohtuu mainita..ettei kannate ihmetellä, jos minsta ei kuulu mitään muutamaan päivään.
Ihanaa, sain kampaaja-ajan 13.2. Viimeksi käyny jotain 2 kk sitten, ja kun on tällainen lyhyt tukka nykyään niin on kiva käydä useammin, malli kasvaa pian ohi. Kuka teistä olikaan tuolta järven takaa KUIVASJÄRVELTÄ? Oletko käynyt Kaijonharjun Merleessä? Kävin siellä itse viimeksi ja nytkin menen, tykkään siitä paikasta, on meitä lähellä ja hyvä palvelu!
TÄÄ HEITTÄIS TÄÄLTÄ KAIKILLE RUNEBERGIN TORTUT!
Nyt pyykkiä laittaan, tuttikeitolle yms.
- meritähtönen -
Löysin tällaisia ohjeita väreihin ja muihin, en oo testannut...
[ size = X ] [ / size ] X= 1, 2 tai 3, mutta alle 10. Isoa tekstiä
[ b ] [ / b ] Lihavointi
[ i ] [ / i ] Kursivointi
[ u ] [ / u ] Alleviivaus
[ color = X ] [ / color ] X = red, silver, gray, maroon, purple, fuchsia, green, lime, olive, navy, blue, teal, aqua tai numerokoodi
[ ul ] [ /ul ] sisennetty lista
Yhdisteleminen
[ b ] [ i ] [ color = red ] Testaustekstiä [ / color ] Vielä lihavoitu kursivoitu [ / i ] enää lihavoitu [ / b ]
Näyttää: TestaustekstiäV ielä lihavoitu kursivoituenää lihavoitu
Eli, kirjoita KAIKKI yhteen!! Lauseen sisällä voi toki olla välejä.
Ja värikomennothan ei sitten toimi OTSIKOISSA, ainoastaan viestikentässä!
.
.
.
Enkä itse edes tajua mitä tuo loppuosa tarkoittaa noissa ohjeissa,mut jos joku tajuaa...
Sitten kokeilen:
[size=3]HYVÄÄ RUNEBERGIN PÄIVÄÄ [/size]
[color=purple]ja kiitos torttutarjoiluista![/color]
No, leikki sikseen, aika työlästä tuo on näin aloittelijalta, jos nyt onnistui.
Meillä on [color=navy]pakkasta 23 astetta[/color] täällä Kuopiossa. Ite kävin aamulla pikkulenkin kirpparilla haukkaamassa pakkasilmaa. Ostin muuten sellaisen katselukirjan kun oli esikoisen ä-pakkauksessa. Siinä on ankka, auto, talo, pallo, rumpu, pelle ja etana. Ihana kirja pikkuiselle. (en tykännyt tän vuoden ä-pakkauskirjasta) Sitten ostin 4 puolipotkarit 50senttiä kappale, ihan priimakuntoiset! Siispä hyvä reissu ja ulkoiltuakin tosiaan tuli.
Nyt lukeen pinoa läpi, palaan kommentoimaan :)
[color=green]Päippy[/color]
Blacka kun mainitsi tuosta TaoTaosta...
Oli muuten meidänkin suosikkeja pienenä ja sitten tuo Nils Holgerson (vai miten se kirjoitetaan)...
Mun mielestä lastenohjelmat oli paljon parempia sillon kun me oltii pieniä... ; )