Kuinka jakaisitte miehen kanssa menot näillä tuloilla;
Mies saa 1800-2500¿nettona ja mä tuun saamaan äitiysrahaa n.800¿ käteen tästä kuusta lähtien.
Vuokra 425¿.
Kun olin töissä joulukuun loppuun asti (käteen jäi 1200¿/kk) ostettiin puoliksi uudet vaunut (479¿, ja vauvan vaatteet ja ylipäätään kaikki tarvikkeet maksettiin puoliksi).
Mutta siis kohta vauva syntymässä ja mietin mikä olis reilu jako kun mies vielä olettaa, että maksan puolet kaikesta! =(
Ollaan tähän asti ostettu omilla rahoilla omat jutut, myös ruoat nimittäin molemmat syö ihan eri ruokia.
Kommentit (110)
Olen mykistynyt.
Yhteinen lapsi ja silti eletään kuin sinkkutaloutta.
Missä vaiheessa olen pudonnut nykysysteemin kärryiltä...
Jaahas oli sit mies tullut " oikaisemaan" .
Meillä tällä hetkellä vuokra 530¿ josta maksetaan käytännössä 340¿ koska en ole kirjoilla miehen asunnossa ja mies saa asumis- ja työttömyyskorvausta koska ei maksa veroja töistään eli pimeänä tekee.
Eli puolet tästä on 170¿
Jätä mies nyt tai leimaudut itsekkin luuseriksi!! Lienevät hämärähommia jos kerran työt ovat *miten se menikään* ' ' jossakin vaarallisessa lähiössä' ' ??
Toivottavasti annatte lapsenne adoptoitavaksi.... ei tuollaiset vanhemmat ansaitse lapsia...
tää on pakko olla provo tai jonkin jakomielitautisen kirjoittama....
Pimeää työtä, väärin perustein saatua tukirahaa, sinkkujen rahankäyttöä.. Jätä nyt äkkiä tuollainen mies!!
noniin mies lähti jonnekin ja veti piuhat koneesta kun rupesin oikomaan hänen puheita!
Vai 1200¿ hän maksaa laskuja. Joo ja siihen on laskettu koko vuokra 530¿ josta siis todelliisuudessa hänelle jää tasan puolet maksettavaa eli 170¿.
Auton vakuutus kerran 3kuukaudessa on toinen " iso" erä hänelle, mutta eihän sitä joka kuukausi makseta. Ja miksi mä maksaisin autosta jota en tarvitse? Ehkä kerran olen sillä saanut ajaa ja koska lupa pitäisi joka kerta kerjätä niin mieluummin sit julkisilla.
Että semmoista meillä.
Jos tosiaan kolmioon oltais muutettu niin vuokra olis sen 700-800¿/kk MUTTA todellisuudessa maksettais 450¿. Joten pieni ero tossa.
heh heh. Kiva että lasket omiks asumis-/vuokrakuluiks koko 530¿ vaikka korvausten jälkeen on molempien osuus tasan 170¿.
Mitä muita asumiskustannuksia mies kulta maksat kun tohon mun puolikkaaseen on laskettu netti ja sähkö?
sulle ei jää muuta kuin omat henk.kohtaiset laskut kuten mullekin.
Ehdotin 1/3 vuokrasta ja ei kelvannut. Se on sulle ihan liikaa jos huimat 2/3 osaa tosta joutuisit maksaa.
Voin maksaa puolet kuten tähänkin asti koska kumpikaan ei näin halvalla pysty asumaan jos erotaan, mutta ihan periaatteesta olis ollut reilua toi 1/3 jako.
Siis Mikä kaikki muu jää miehelle??? Kaikki omat menot ruoista lähtien omista rahoista maksetaan niin eihän miehelle jää mitään muuta kuin lapsen ruoat ja jos erotaan niin ne saan korotetulla lapsilisällä itsekin ostettua! T.ap
Kaikki mitä sen jälkeen jää yli voi laittaa säästöön yhteiselle säästötilille tulevaisuutta varten ja jos haluaa sitä omaa rahaa niin voihan sitä ottaa tavaksi että kumpikin saa vaikka 20 euroa kuussa itselleen ihan omaa käyttöä varten.
Yhteiset rahat tarkoittaa sitä, että KAIKKI rahat menee yhteen pottiin. Jokainen sentti. Sekä naisen palkka että miehen palkka. KAIKKI. Siitä potista maksetaan KAIKKI menot. KAIKKI. Ei ole mitään " naisen rahaa" ja " miehen rahaa" . Kaikki tarkoittaa kaikki.
Onko niin vaikeaa ymmärtää????!!!
Tätä on yhteiset rahat.
Vierailija: