Kuinka jakaisitte miehen kanssa menot näillä tuloilla;
Mies saa 1800-2500¿nettona ja mä tuun saamaan äitiysrahaa n.800¿ käteen tästä kuusta lähtien.
Vuokra 425¿.
Kun olin töissä joulukuun loppuun asti (käteen jäi 1200¿/kk) ostettiin puoliksi uudet vaunut (479¿, ja vauvan vaatteet ja ylipäätään kaikki tarvikkeet maksettiin puoliksi).
Mutta siis kohta vauva syntymässä ja mietin mikä olis reilu jako kun mies vielä olettaa, että maksan puolet kaikesta! =(
Ollaan tähän asti ostettu omilla rahoilla omat jutut, myös ruoat nimittäin molemmat syö ihan eri ruokia.
Kommentit (110)
" niin ei mulle mun mielestä kuulu miehen rahat kerran itse on alansa valinnut ja tienaa enemmän." . niin mitä ihmettä täällä sitten kyselet?
Jos ette ole kumpikaan valmiita periaatteistanne tinkimään, niin eihän siinä sitten ole mitään kyselemistä. Sinä maksat puolet ja sillä selvä. Eri asia tietysti on, mistä revit rahat omaan puolikkaaseesi.
..että miehesi olettaa sinun huolehtivan samaan tapaan kaikesta kuten ennenkin.
Mihin miehesi säästää? Omaan autoonsa? Omaan veneseensä? Omaan harrastukseensa? Mitä iloa miehesi on pihdata ja laittaa sinut talodelliseen ahdinkoon, jota todellisuudessa ei ole.
Ettekö aiokaan elää loppuelämäänne yhdessä ja nauttia yhdessä ansaituista rahoistanne? Tarkoitan sitä, että säästäminen on järkevää, mutta mietin vain että miksi miehesi niin kovin säästää, eikä ole valmis antamaan lapsellenne sitä mitä hän tulee tarvitsemaan.
Ja tavallaan rankaisee sinua siitä, että olet suhteen naisosapuoli ja lastenne synnyttäjä.
Mies tekee kyllä puolet kotitöistä eli on siinä mielessä mallimies.
Täytyy tehdä niin, että hän saa maksaa kaiken vauvaan liittyvän ja myöhemmin lapsen kasvaessa harrastukset jne.
Toivottavasti ei vaan ala vetämään sitä tekosyyksi, että yksinhuoltajana olis ostettava noista rahoista kaikki itse. Toivottavasti ei tuu noin sanomaan!
Hän nimenomaan vielä haluaa että olen vauvan kanssa kotona enkä palaa nopeasti töihin.
Vai onko sinulla ' ' pakkomielle' ' olla niin itsenäinen ettei voi olla yhteisiä rahoja??
Mutta älä ap silti kuvittele, että teidän tilanteenne olisi jotenkin mutkikas. Kaikki me ollaan nää samat jutut mietitty, kun on lapsia tullut. Kaikki eivät vaan tee siitä ongelmaa, kun mitään ongelman aihetta ei ole.
Ne on sitten erikseen nää, joilla toisella ei pysy rahat käsissä ja siksi ei voi olla yhteistä tiliä, kun toinen tuhlaisi sieltä kaiken.
kovasti asuntoon säästää...
Saa nähdä rupeaako lapsen menoista tinkimään! Toivottavasti ei. Koska kyllä noilla tuloilla täytyy voida elää normaalisti eikä pihistellen...
samalla kun sinä istut kotona lapsen kanssa ilman pennin latia??
Vierailija:
kovasti asuntoon säästää...Saa nähdä rupeaako lapsen menoista tinkimään! Toivottavasti ei. Koska kyllä noilla tuloilla täytyy voida elää normaalisti eikä pihistellen...
niin kysy siltä, että haluaako se sitten, että sinä olet yksinhuoltaja. Jos ei halua, niin niillä jutuilla on turha jossitella. Perheen kuuluuu tehdä juttuja yhdessä. Niitä on rahojen jakaminen ja käyttäminen sekä asuntoon säästäminen.
Eikö silti voi rahat olla yhteisiä ja säästäisitte yhdessä???!!!
Vai onko miehesi sitä tyyppiä, että HÄN omistaa kaiken ja hallitsee täten sinua?
Todella todella outoa elämää. Tuollainen suhde ei kestä eikä ole mistään kotoisin.
En kertakaikkisesti ymmärrä miten raha voi jollekin olla niin tärkeää. Päästät toisen elämääsi, sydämeesi muttet rahapussillesi?
Ja en mitenkään halua olla " itsenäinen" ...enää kun tulot pienenee.
Kiitos mielipiteistä ja kommenteista. Oli mukava vähän keskustella kun yksin täällä kotona olen eikä ole juttukaveria.
Meille ei tulis mieleenkään, että puolisoilla olis omat rahat vaan kaikki on yhteistä ja haaveetkin jaetaan niin kuin lapsetkin. Muistutappa sitä miestäsi, että alkujaan 30% miehen palkasta kuului vaimolle ja vaimon elättämiseen, jos on unohtunut miksi miehet saa parempaa palkkaa kuin naiset.
Óon ajatellut että miksipä hänen tienaama mulle kuuluis.
Surullista, mutta näin on =(
oletteko aviossa. Kannattaa mennä, jos perhe-käsite on muuten epäselvä.
Mies kyllä kovasti puhuu, että sitten kun lapsi 1,5v. Hän siis enemmän siitä puhunut =)
Vaimo elättää miestään VELAKSI, eli kun mies palaa töihin on hän vaimolleen kymppitonneja velkaa ja joutuu siis maksamaan kotona olonsa eukolle takaisin.
Eli voisi asianne olla vieläkin huonommin!
Meillä minä olen ollut viime vuodet se, joka tienaa, en paljoa, mutta kuitenkin. Miehellä kuukausia jolloin tuloja tosi vähän. Kestän sen, kun tiedän ettei näin tule olemaan aina. Ja niin pitäisi sinun miehesikin.
olla puolisoilla omat rahat? MIKSI? Mitä helkatan yksityisyrittäjiä te oikein olette? Olette sitten lapsen kanssa loppukuusta syömättä, että mies saa OMAT RAHAT säästöön? Kuka sen lapsen ISÄ oikein on?
kuvitteletteko, että jos laitatte yhteiset rahat, niin alatte kilpaa tuhlaamaan " toisen" rahoja?