Kuinka jakaisitte miehen kanssa menot näillä tuloilla;
Mies saa 1800-2500¿nettona ja mä tuun saamaan äitiysrahaa n.800¿ käteen tästä kuusta lähtien.
Vuokra 425¿.
Kun olin töissä joulukuun loppuun asti (käteen jäi 1200¿/kk) ostettiin puoliksi uudet vaunut (479¿, ja vauvan vaatteet ja ylipäätään kaikki tarvikkeet maksettiin puoliksi).
Mutta siis kohta vauva syntymässä ja mietin mikä olis reilu jako kun mies vielä olettaa, että maksan puolet kaikesta! =(
Ollaan tähän asti ostettu omilla rahoilla omat jutut, myös ruoat nimittäin molemmat syö ihan eri ruokia.
Kommentit (110)
Eikö muka muut naiset remontoi? Meillä remontoin ainakin minä eikä mies?
No nainenhan voi sitten maksaa miehelle lumitöistä (10 € tunti tai neliömäärän mukaan), autonrenkaan vaihdosta (2 € / rengas), tuntipalkka pitäisi maksaa myös niistä tunneista kun mies herää töihin aamulla klo 5.45 ja nainen saa nukkua yhdeksään (9 miinus 6 eli 3 tuntia menetettyä yöunta), jos mies joutuu tekemään ylitöitä elättääkseen perheensä niin nainen maksakoon myöhemmin nämä miehelle takaisin, nehän ovat tunteja joita mies ei yksin ollessaan joutuisi tekemään. Erillinen, isompi korvaus tottakai maalaus- tapetointi- ja remonttihommista, korvaus sama kuin ammattilaiselle koska maksaisihan se paljon teettää nuo ulkopuolisella.
Get it?
[/quote]
No, sehän on sitten selvää h****aamista. Onnea liitollenne.
Kyllä varmasti jotkut naiset tekevät remonttia. En ole vielä tavannut sellaista.
Näistä vastauksista käy ilmi, että kaikki mitä nainen tekee, on rankkaa kotityötä, ja kaikki mitä mies tekee on lepäilyä ja vapaa-aikaa. Ei ihme että töiden " tasainen jako" on melkoinen mahdottomuus perheissä jos kriteerit on nämä. Naiselle on siis maksettava seksistä, siitä että hän painaa miehen ostamien kodinkoneiden käynnistysnappulaa, kaupassa käynnistä (vaikka ostoksetkin maksaa mies) ja kohta pyydetään varmaan rahaa siitä että he lappavat itse ruokaa suuhunsa.
Renkaatkin vaihtaa se kenen auto on ja hoitaa huollot. Musta ainakin olis outoa jos mies meillä remontoisi kun se pärjää paremmin lasten kanssa. Rahat on muuten meillä ihan yhteisiä vaikka mikä hallinnoin niitä ja seuraan kulutusta, että ne ei mene ihan hömppään ja älyttömyyksiin. Ehdotin vain huoraamista, kun kerran kaikki pitäisi laittaa parisuhteessa maksulliseksi. Ei taida hirveästi rakkautta olla tuollaisissa suhteissa.
Oletetaan, että tässä kuussa miehesi ansaitsee nettona 1800 euroa ja sinä tuon 800. Ansaitset siis n. 31 % perheen tuloista. Laskette kuun menot yhteen ja katsotte, miten nämä prosentit menevät menopuolella. Lopuksi tasaatte menot niin, että sinulle tulee menoista se 31 % ja miehellesi loput. Se, joka on maksanut kuun aikana alle osuutensa, maksaa siis toiselle takaisin. Joinakin kuukausina on satunnaisia menoja enemmän, mutta meillä tämä ei ole ollut ongelma, vaan yli 200 euron hankinnat (siis yksittäiset tavarat ym., jotka maksavat yli 200 ¿) on katsottu tapauskohtaisesti.
Kuukausittaiseen laskentaan menee noin 10 minuuttia, eikä ikinä tarvitse riidellä rahasta. Yhteinen tili on harkinnassa, mutta meillä on sen verran erilainen suhtautuminen rahaan, että toistaiseksi olemme antaneet asian olla, kun ei tässäkään systeemissä ole ollut ongelmaa.
Vierailija:
Mies saa 1800-2500¿nettona ja mä tuun saamaan äitiysrahaa n.800¿ käteen tästä kuusta lähtien.Vuokra 425¿.
Kun olin töissä joulukuun loppuun asti (käteen jäi 1200¿/kk) ostettiin puoliksi uudet vaunut (479¿, ja vauvan vaatteet ja ylipäätään kaikki tarvikkeet maksettiin puoliksi).
Mutta siis kohta vauva syntymässä ja mietin mikä olis reilu jako kun mies vielä olettaa, että maksan puolet kaikesta! =(
Ollaan tähän asti ostettu omilla rahoilla omat jutut, myös ruoat nimittäin molemmat syö ihan eri ruokia.
Nyt on sit miehen kanssa keskusteltu.
Suuttui kun ehdotin %-osuutta vuokrasta. Mun kuuluu maksaa puolet vuokrasta ja kaikesta kuten tähänkin asti. Yksin joutuisin kuulema maksamaan enemmän.
eli korvausta menettämästäsi palkasta koska olet kotona yhteisen lapsen kanssa, ja eläkevakuutuksen maksamista sinulle. Joskin olen myös sitä mieltä ettei tuollaisen miehen kanssa olisi pitänyt alunperinkään alkaa lasta tekemään, mutta tehty mikä tehty. Tsemppiä!!
Mies ei kuulema mitenkään ole sitoutunut elättämään mua koska ei olla naimisissa. Lapsen hän kuulema on velvollinen elättämään.
450¿ on kuulema helvetin paljon liikaa yhdelle maksettavaa olipa tulot mitkä tahansa.
Häntä vituttaa, että tiedän hänen tulot nyt ja vertaan siihen.
Ei mulle sen enempää nyt jää rahaa käteen kun tähänkin asti itse olen omat menoni maksanut. inhottaa/surettaa/vituttaa, että mies ei yhtään tule asiassa vastaan ja on sitä mieltä, että joka tapauksessa joudun samanverran maksamaan jos asun yksin.
Eli eipä ole valmis tulemaan vastaan ja hänelle omat tulot ja säästöt on noin saatanan tärkeitä, että hänen elämä on turvattu!
Mitä ihmisiä ja " perheitä" !
Huhhuh. Onneksi meillä on perhe, jossa kaikki haluavat toisilleen vain hyvää, turvallista ja rentoa elämää. Meillä on yhteinen tili. Yhteiset rahat. Haluan että miehelläni on ruokaa, mieheni haluaa että minulla on ruokaa, lapsista puhumattakaan. Haluamme että toisella on kaikki tarvitsemansa. Laskea ei tarvitse, kun kummallakaan ei ole törsäys-tarvetta turhuuksiin. Kunhan on niin että kumpikin on tyytyväisiä ja elämä on mukavaa.
Miksi ihmeessä laskea pennejä, korjaan: senttejä, jos on meininki pysyä yhdessä elämä? VAIN jos toinen on takaraivossaan meinannut joku kaunis päivä nostaa bemarinsa kytkintä ja heivata rutiköyhä puolisonsa puille paljaille, silloin käyttäydytään noin; LASKETAAN OMIA RAHOJA!
Jos oikeasti puolisoaan rakastaa, ei kynsin hampain laske saataviaan toiselta, se ei tule silloin mieleenkään! Kehoittaisin ap:tä hankkiutumaan eroon ajoissa. Tuollaisen sairaan itserakkaan " miehen" voisit pistää ajoissa pois kuvioista, niin lapsennekin välttyisi ahdistavalta " koti" -ilmapiiriltä, jossa isällä menee rahan laskeminen perheen etujen edelle.
mutta sun mies elää nyt ja aina sinkkuna. Hän ei ole sunhun sitoutunut, joten ihan sáma elätkö hänen kanssaan yksin vai konkreettisesti yksin.
Jos on suunnitellut elävänsä sun kanssa tulevaisuudessakin, tossa ei olisi mitään järkeä. ELI ajattelee lähtevänsä mahdollisesti joskus.
ja jos jää rahaa niin sitten ostellaan vähemmän tarpeellista. Perhehän on yhteinen!
Aina ollaan eletty omilla rahoillamme, tosin palkkatulomme ovat olleet reilusti suuremmat kuin teillä.
Mies on tosi pihi ja sillä on ihan hirveet säästötavoitteet...
Vierailija:
Mies on tosi pihi ja sillä on ihan hirveet säästötavoitteet...
iin.
Vierailija:
Mies saa 1800-2500¿nettona ja mä tuun saamaan äitiysrahaa n.800¿ käteen tästä kuusta lähtien.Vuokra 425¿.
Näin on meillä toiminut hyvin siitä asti kun ollaan yhteen menty. Ja viimeistään silloin kun tulee yhteinen lapsi niin olisi syytä muuttaa ajattelumaailmaa.
Jos ukko ajattelee että maksat puolet kaikesta niin peri siltä palkkaa lapsen hoidosta! Sinähän hoidat myös hänen lastaan eli mies on korvausvelvollinen menetetystä ansiosta:)
Hoidat yhteistä lastanne kotona ja menetät ansiotuloissa. Jakopolitiikan 50/50 mukaan miehen tulisi maksaa sinun työstäsi eli lastenhoidosta kuten myös hänen osallaan olevista kotitöistä jotka sinä tod.näk. jatkossa teet esim. miehen sotkemien vaatteiden pesu, hänen ruoan valmistus ja sotkemiensa asioiden pesu.
Lapsen takiahan tulosi ovat pienemmät, joten tietenkin mies joutuu " maksamaan enemmän" !
Vierailija:
No nainenhan voi sitten maksaa miehelle lumitöistä (10 ¿ tunti tai neliömäärän mukaan), autonrenkaan vaihdosta (2 ¿ / rengas), tuntipalkka pitäisi maksaa myös niistä tunneista kun mies herää töihin aamulla klo 5.45 ja nainen saa nukkua yhdeksään (9 miinus 6 eli 3 tuntia menetettyä yöunta), jos mies joutuu tekemään ylitöitä elättääkseen perheensä niin nainen maksakoon myöhemmin nämä miehelle takaisin, nehän ovat tunteja joita mies ei yksin ollessaan joutuisi tekemään. Erillinen, isompi korvaus tottakai maalaus- tapetointi- ja remonttihommista, korvaus sama kuin ammattilaiselle koska maksaisihan se paljon teettää nuo ulkopuolisella.
Get it?