Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka jakaisitte miehen kanssa menot näillä tuloilla;

Vierailija
04.02.2006 |

Mies saa 1800-2500¿nettona ja mä tuun saamaan äitiysrahaa n.800¿ käteen tästä kuusta lähtien.

Vuokra 425¿.

Kun olin töissä joulukuun loppuun asti (käteen jäi 1200¿/kk) ostettiin puoliksi uudet vaunut (479¿, ja vauvan vaatteet ja ylipäätään kaikki tarvikkeet maksettiin puoliksi).

Mutta siis kohta vauva syntymässä ja mietin mikä olis reilu jako kun mies vielä olettaa, että maksan puolet kaikesta! =(

Ollaan tähän asti ostettu omilla rahoilla omat jutut, myös ruoat nimittäin molemmat syö ihan eri ruokia.

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tottunut saamaan tosta pienestä palkastani jonkun verran säästöön niin musta on epäreilua, että joudun käyttämään kaikki tuloni ennenkuin siirryn miehen pussille ja hänelle jää silti säästöön!

Molemmat on luonnollisesti henk.kohtaiset laskut maksanut omistaan. Ja vuokra,sähkö ym sit puoliksi.

t.ap

Vierailija
2/110 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä sentään olen meillä se enemmän tienaava osapuoli. Perhe on yhteinen asia, ja perheessä myös rahat ovat yhteisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaan syrjään kuukauden ruoka, vaate, harraste, lääke ym. kuluihin tarvittava, jos jää niin YHTEISELLE säästötilille jotain ja sitten tietty molemmille pieni summa ' ' omaa rahaa' ' , tämä oma raha voi olla aika vähänkin.

Vierailija
4/110 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vielä eri tilit ihan laiskuudesta johtuen, kun ei olla jaksettu järjestellä niitä. Mutta sillä ei oo väliä, sillä meillä on kaikki menot yhteisiä. Ei olla keksitty, mihin niitä omiksi rahoiksi leimattuja rahoja käytettäisiin, jos meillä jokin jakosysteemi olisi. Se että toinen käy kerran vuodessa yksin baarissa tai ostaa kaks kertaa vuodessa uuden paidan ei vaadi meillä omia rahoja - sen verran ollaan valmiita toinen toistamme sponssaamaan.

Vierailija
5/110 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli laskee %-osuuden vuokrasta tulojen mukaan ja sit omat ruoat ja henk.kohtaiset laskut itse kuten tähänkin asti ja mies ostais sit kaiken vauvalle tarvittavan (ruoat vaatteet jne...?)

t.ap

Vierailija
6/110 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teette lapsia miehen kanssa, joka olettaa naisen kantavan yksin vastuun lapsen elatuksesta ja tulojen pienenemisestä?

Anna miehelle vaihtoehdoksi se, että hän jää kotiin vanhempainvapaalle ja sinä menet töihin. Kyllä voisi ääni kellossa muuttua, kun omat tulot pienenisivätkin.

Vierailija
7/110 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meille tulee sähkölaskun ja vuokran, puhelin- ja lehtilaskujen lisäksi maksuja autosta, vakuutuksista, bensasta, vedestä, harrastuksista tai muusta vapaa-ajantoiminnasta, esim. ulkonasyömisestä, ylimääräisistä hankinnoista ym.

Tarkoitan, että rouva hoitaa pääasiassa kaupassa käynnistä aiheutuvat kulut ja jotain pieniä laskuja, kaikki muu menee mieheltä.

Ja tuo korvaus menetetystä palkasta on musta myös hyvä ehdotus, jos mies ei maksuihin omaehtoisesti sopeudu.

Vierailija
8/110 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun pakolliset menot on laskettu, katsotaan vielä mahdollisista ylijäämärahoista, että onko varaa ostaa joku tietokonepeli tms. Ettei käy niin että toinen ostelee kokojan jotain ja toinen jää ilman uusia talvikenkiä.

Vierailija
9/110 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat niin tottunut omiin rahoihin, että ei toi " yhteiset rahat" juttu toimi.

Ja mun vanhemmatkin on eläneet omilla rahoillaan niin ei mulle mun mielestä kuulu miehen rahat kerran itse on alansa valinnut ja tienaa enemmän.

Vierailija
10/110 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta miehen vanhemmilla on luultavasti yhteiset rahat ;)

Mutta mutta... ei se toimi meidän parisuhteessa kun on omat rahat niin on. Täytyy vaan sumplia et mä maksan tyyliin 1/3 vuokrasta jne...

t.ap

Vierailija
11/110 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä molemmat niin tottunut omiin rahoihin, että ei toi " yhteiset rahat" juttu toimi.

Ja mun vanhemmatkin on eläneet omilla rahoillaan niin ei mulle mun mielestä kuulu miehen rahat kerran itse on alansa valinnut ja tienaa enemmän.

Vierailija
12/110 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten maksaa enemmän. Se maksaminenkin on omista antamista, vain vähän epäsuoremmalla tavalla.

Vierailija
13/110 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eikö teillä ole avioehtoakaan??? Eli omaisuus puoliksi jos ero tulee???

Vierailija
14/110 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tossa tilanteessa olis reilua että mies maksaa vuokran kokonaan ja omat ruokansa. Sinä lapsen tarvikkeet ja ruuat ja omat ruokasi ja tietysti muut omat menosi..

Onko teillä oikein jääkaapissa omat hyllynne että kenen ruuat on missäkin?

Tuleeko sille lapsellekkin sitten oma hylly? =)

Vierailija
15/110 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan kehitykseksi

Vierailija
16/110 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ä heti valmistauduta eroamaan.

Vierailija:

niin eikö teillä ole avioehtoakaan??? Eli omaisuus puoliksi jos ero tulee???

Vierailija
17/110 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehto koskee ennen avioliittoa hankittua omaisuutta. Vihkimisen jälkeen kaikki on yhteistä, kun tässä yhdessä ollaan.

Vierailija
18/110 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tosi tarkka rahoistaan eikä juuri mihinkään tuhlaa eli lähes kaikki jää säästöön pakollisten menojen jälkeen. En mäkään mikään tuhlari ole, mutta kyllä välillä ostan itselle kivoja vaatteita jne.

Vierailija
19/110 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut aina yhteiset rahat, välillä minä olen tienannut enemmän ja välillä mies.

Miten aiotte jatkossa hoitaa lapseen kohdistuvat menot? Kuka maksaa lapsen ruuat, vaatteet, harrastukset, vaipat jne? Mielestäni tuollaiset asiat pitäisi miettiä jo ennen lapsen hankintaa. Miten haluatte hoitaa lapsen jatkossa, kun vanhempainvapaa loppuu? Meneekö raha miehelläsi kaiken muun edelle? Aiotko jäädä hoitovapaalle? Kuka silloin maksaa?

Jos miehesi on noin tarkka rahoistaan, niin ala laskuttamaan häneltä palkkaa tekemistäsi töistä, esim. siivous, vauvan hoito, pyykin pesu yms.

Vierailija
20/110 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies syö paljon sempereitä ja pilttejä joten täytyy olla tarkkana ettei sit vauvalta lopu kesken... saa siis yhteisen hyllyn vauvan kanssa ;)