PLS ÄLKÄÄ KIVITTÄKÖ: Vein kuumeilevan lapsen päiväkotiin
Lapsen isä asuu toisella puolella Suomea ja mulla työreissu. Tietysti lapsella nousi yöllä aika korkea kuume enkä enää ehtinyt perua sovittua työreissua joten annoin särkylääkettä lapselle ja kiikutin päiväkotiin.
Nyt olen (tulin lentäen) satojen kilometrien päässä päiväkodista ja jännittää tuleeko soitto missä vaiheessa. Lento takaisin lähtee vasta alkuillasta eli aikaisemmin en pääse takaisin.
Miten te muut toimisitte samassa tilanteessa?
Toivottavasti ei tartu ihan kaikkiin siellä.... :(
Kommentit (129)
Lapsi tuodaan sairaana päiväkotiin siksi että on helpompaa sanoa töissä että "päiväkodista soitettiin, lapsi on kipeä". Tyynnytellään omaaatuntoa sillai.
Tämä äiti luulee olevansa maailman napa, vesilasiin jää kuoppa kun ottaa sormensa pois.
EI anna kuvaa välittävästä äidistä, voi lapsiparka! Tommosten ei pitäs lisääntyä ollenkaan! Minäminäminä!
Varahakijoille kannattaa ilmoittaa, että eivät hae koska lapsia on kipeä ja voivat saada tartunnan. Pienempi paha, että tarttuu vain päiväkodissa kuin päiväkodissa ja varahakijaan.
Ymmärrän ihmisten suuttumuksen tällaista toimintaa kohtaan, mutta kyse on kuitenkin työelämän koventumisesta joissakin pienissä työpaikoissa.
Ei kannata välittää näistä jotka saavat olla pois töistä oman tai lapsen sairastumisen takia. Kaikillahan se ei ole mahdollista, koska työnantaja on pieni tai muuten kenkku. Tietysti olisi hyvä, jos poissa olo sallittaisiin kaikille.
Minun mielestä on parempi, että nämä ylisuojellut steriilissä kuplassa kasvaneet kullannuput sairastavat lastentaudit pois lapsina kuin että vasta armeijassa...
Sairastuminenhan johtuu vain siitä, että on jättänyt kyseisen taudin sairastamatta.
Vierailija kirjoitti:
Olet ihmishirviö! Toivottavasti lapsi otetaan huostaan
Kenen lapsi? Ap'n lapsi on jo 9-vuotias.
Itsekin vien kipeän lapsen päiväkotiin, koska olen yh eikä työnantajani hyväksy sitä että jäisin sairaan lapsen takia palkattomalle. Tai siis voin jäädä, mutta samalla hankin itselleni potkut.
Eli pitäisi uskoa aloittajan olevan uraohjus, jonka oli pakko viedä kuumeileva lapsi päiväkotiin koska hällä tärkeä työmatka. Ja sitten hän kirjoittaa vauvapalstalle, koska sehän sopii kuvaan.
Olisin perunut työreiesun.Kyllä sen työreissun voi aina perua kun vaan ilmoittaa että ei pääse sinne. Ei siinä kohtaa kysytä että sopiiko vaan siinä kohtaa ilmoitetaan ettei pääse paikalle.
Ainakin mulla lapset menee ihan kaiken edelle koska lapset ovat tärkein asia mun elämässä eli olisin perunut työreissun.
Avaus on vanha, mutta ainakin joissakin pienissä yrityksissä on ikävät seuraukset, jos jää lapsen sairastumisen takia pois töistä. Ihmettelen tätä, koska moni pieni työnantaja pidättää tällaiset poissaolot palkasta eli poissaolo ei maksa työnantajalle niin paljon kuin isommissa yrityksissä.
Hallituksen päätösten mukaan kai sitä pitää mennä 39 asteen kuumeessa kauhee köhä vielä töihin jos huomenna saisi sitten olla sairaana kotona tai sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen päätösten mukaan kai sitä pitää mennä 39 asteen kuumeessa kauhee köhä vielä töihin jos huomenna saisi sitten olla sairaana kotona tai sairaalassa.
Olen ollut töissä 38,9 asteen kuumeessa ja sairaan lapsen vein silloinkin päiväkotiin.
minäkin vien lapsen kipeänä päiväkotiin koska työnantaja ei salli sairaslomien pitämistä tai poissa oloa kipeän lapsen takia. en ymmärrä miksi asia on näin koska noi poissaolot olis kuitenkin meillä palkattomia ja hankkisin lääkärintodistuksen yksityiseltä??
Ja porukka uskoo näin läpinäkyvää provoa. Tosihan se on että vanhemmat vie sairaita lapsiaan päiväkotiin, mutta tämä juttu on niin selvästi tehty trollailumielessä.
Vierailija kirjoitti:
Tampio! Kivaa varmaan lapsellesi. Miettisitkö häntä? Meille ihan sama mutta lapsellesi ei. Silloin kun hän sinua tarttisi, tukea syliä ja turvaa, viet hänet sairaana hoitoon TYÖSI takia! Herää jo ihminen.
Tuliko nyt Sirpalle hyvä mieli että sait töksäytellä rumasti toiselle, tuliko?
Hei haloo! Onpa tämä ihmisten pöpökammo mennyt ihan liiallisuuksiin. Eihän joku perus kuumeflunssa nyt mitään kaada, jos on jättänyt sen sairastamatta ja siksi saa tartunnan päiväkodissa. Influenssa on sitten eri tauti, mutta kukaan ei vie influenssaan sairastunutta lastan päiväkotiin, kun oireet tulevat kunnolla päälle. Mitäs jätätte tauteja sairastamatta ja sitten pelkäätte niitä! :O