Kauanko vauva suunnitteilla ennen yritystä?
Eli kauanko teillä oltiin kuumeiltu ja puhuttu ennen tositoimia? :)
Kommentit (17)
No kauan, kyllähän ne keskustelut käytiin kunnolla jo ensimmäisen vuoden jälkeen. Mutta molemmat kuitenkin arvosti sitä, että vauva sai syntyä perheeseen, jossa vanhemmilla jo pitkä parisuhde, koulutukset, työt. Asunto ja säästös oli vähemmän tärkeitä, mutta säästöjäkin kyllä kivasti kerkesi kertyä :)
Meillä siis yritys aloitettiin kuuden vuoden seurustelun jälkeen (eli 5v tositoimiin väliä), ja esikoinen syntyi kun olin 29v ja mies 31v, mikä oli mielestäni meille kaikin puolin hyvä ratkaisu. Pahin kuumeiluvaihe molemmilla oli siinä 3-4v seurustelusta, mutta tuolloin olin juuri valmistunut ja haluttiin elää hetki niinkin, että matkustellaan (enemmän varaa kuin opiskellessa) ja minä halusin tehdä uraa. Nyt jo kolmas tulossa, että kyllä oli ainakin meille kaikin puolin hyvä ratkaisu. Saadaan "iso" perhe, ja on varaa elättääkin se. Tai eihän sitä koskaan tiedä, miten käy töiden suhteen, mutta sitähän ei kukaan voi tietää koskaan vaan kyse on aina riskien minimoinnista.
Minä aloitin kuumeilun 18-vuotiaana :D Kunnollista lasten isää ei kuitenkaan löytynyt kuvioihin muutamaan vuoteen. Mieheni tapasin 22-vuotiaana ja aika nopeasti oli selvää, että tämä on tässä. Molemmat halusimme, että opiskelut ovat valmiit ennen vauvan tuloa ja mieheni halusi, että olemme naimisissa ennenkuin alamme yrittämään. Olin 25v, kun menimme naimisiin ja yritys alkoi. Kolmas raskaus toden sanoi ja ihana tyttömme syntyi, kun olin 27v. Melko pitkään sain siis kuumeilla, ennenkuin vauva oli sylissä. Ekat viikot itkinkin aina onnesta aamuisin, kun heräsin vauva vieressäni eikä se ollutkaan unta :) Nyt lapsia on kolme ja ihania ovat kaikki.
Alotettiin samana päivänä yritys, kun idea keksittiin ;D Ei tippaakaan kuumeilua ennen, ennemminkin ajateltu, ettei haluta lapsia. Nyt ihana 5 vuotias ja täysin oikea päätös oli tällänen järkilapsi ilman kuumeilua!
3 vuotta mietittiin kun on muitakin lapsia, nyt 2 v yritystä takana ilman tulista.
No meillä lähti vitsistä liikkeelle ajatus lapsesta ja sit päätettiin et kokeillaan kuukausi ilman ehkäisyä. Eli ei mietitty ollenkaan. Nyt meillä on aivan huikean ihana vauva.
Perheestä on haaveiltu nyt reilu puoli vuotta. Tarkoitus on ajoittaa erikoisen synstymä ensi vuoelle. Eli yhteensä vauvaa tullaan suunnittelemaan vuoden ajan.
Parin tapaamisen jälkeen alettiin puhumaan lapsista. Kuukauden päästä muutettiin yhteen ja vuoden päästä meillä oli jo ensimmäinen lapsemme. Nyt meillä on kolme lasta, koira, kissa, lampaita, farmariauto, omakotitalo maalla ja elämä maistuu mahtavalle.
Hassua siinä on se, että olin aina aikaisemmin kovin harkitseva ja rauhallinen liikkeissäni, mutta näin siinä kävi kun rakastuin ja tapasin "sielunkumppanini".
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:48"]Parin tapaamisen jälkeen alettiin puhumaan lapsista. Kuukauden päästä muutettiin yhteen ja vuoden päästä meillä oli jo ensimmäinen lapsemme. Nyt meillä on kolme lasta, koira, kissa, lampaita, farmariauto, omakotitalo maalla ja elämä maistuu mahtavalle.
Hassua siinä on se, että olin aina aikaisemmin kovin harkitseva ja rauhallinen liikkeissäni, mutta näin siinä kävi kun rakastuin ja tapasin "sielunkumppanini".
[/quote]
Farmariauto...?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:50"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:48"]Parin tapaamisen jälkeen alettiin puhumaan lapsista. Kuukauden päästä muutettiin yhteen ja vuoden päästä meillä oli jo ensimmäinen lapsemme. Nyt meillä on kolme lasta, koira, kissa, lampaita, farmariauto, omakotitalo maalla ja elämä maistuu mahtavalle. Hassua siinä on se, että olin aina aikaisemmin kovin harkitseva ja rauhallinen liikkeissäni, mutta näin siinä kävi kun rakastuin ja tapasin "sielunkumppanini". [/quote] Farmariauto...?
[/quote]
Nii. Tiätkö? Sellainen missä on iso peräkontti, volvo merkkinen. Se oli lähinnä vitsi, kun kaikki sen jotenkin perhe-elämään ja idylliin yhdistää. Ehkä se on muuten tänä päivänä vaihtunut citymaasturiksi? Sellaista meillä ei tosin ole.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:50"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:48"]Parin tapaamisen jälkeen alettiin puhumaan lapsista. Kuukauden päästä muutettiin yhteen ja vuoden päästä meillä oli jo ensimmäinen lapsemme. Nyt meillä on kolme lasta, koira, kissa, lampaita, farmariauto, omakotitalo maalla ja elämä maistuu mahtavalle. Hassua siinä on se, että olin aina aikaisemmin kovin harkitseva ja rauhallinen liikkeissäni, mutta näin siinä kävi kun rakastuin ja tapasin "sielunkumppanini". [/quote] Farmariauto...?
[/quote]
Kyllä, farmariauto on onnistuneen perhe-elämän mitta. Olen vähän pettynyt ettei luettelossa ollut kultaista noutajaa (ehkä se on tuo koira)
Me alettiin seurustella opintojen alkuvaiheessa, ja jo silloin puhuttiin kyllä jo perheen perustamisesta. Mutta erityistä kuumeilua se ei kyllä ollut. Sitten 6 vuoden päästä (valmistuminen yliopistosta + töiden saanti ja uran alkukäynnistys) alettiin yrittään. Yrittäminenkin vei vuoden aikaa, mutta se oli oikeastaan ihan hyvä. Kerkesi harrastaa enemmän ja tehdä muuta sellaista, mitkä esim raskaus&imetysaikana jäi paitsioon. Pikkukakkonen tulikin sitten huomattavasti nopeammalla yrityksellä.
Ehkä viikon. Oli sopiva elämäntilanne kun kumpikin alkoi haluta lasta.
Olen kuumeillut 18 vuotiaasta, mutta olen vasta 21v ja opiskelen eli en halua äitiytyä vaikka haluisin vauvan, vaikea selittää, järki sanoo toista ja halut toista. Mieheni on jo 30v, ollaan sovittu, että vahinko pidettäisiin, mutta muuten odotellaan että valmistun ja sitten valmostumisen ja erikoistumisen väliin yritettäisiin ekaa.
Ollaan juteltu lapsesta heti suhteen alusta asti, mutta nyt yhdessä parisen kuukautta ihan kuumeiltu kunnolla. Yritys alkaa loppuvuodesta :)
Miehellä on se vauvakuume, minulla ei. Mies alkoi puhella vauvoista ja lapsista ja jälkikasvusta noin kolme vuotta sitten, oltuamme yhdessä 6 vuotta. En sitten tiedä kuinka kauan menee että minäkin haluaisin, mahdollisesti vuoden parin päästä voisi yrittää jos intoa ja uskallusta riittää silloin. Siinä olisi sitten ainakin toispuoleista suunnittelua takana useampi vuosi.
Meillä kuumeilee molemmat :D Ja kovasti ollaan asiasta puhuttu, mutta taitaa mennä sinne 2018 loppuun/2019 alkuun ennen kun aletaan yrittämään..opinnot on pahasti kesken :(
T:N25 ja M30