Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PLS ÄLKÄÄ KIVITTÄKÖ: Vein kuumeilevan lapsen päiväkotiin

Vierailija
28.08.2015 |

Lapsen isä asuu toisella puolella Suomea ja mulla työreissu. Tietysti lapsella nousi yöllä aika korkea kuume enkä enää ehtinyt perua sovittua työreissua joten annoin särkylääkettä lapselle ja kiikutin päiväkotiin.

Nyt olen (tulin lentäen) satojen kilometrien päässä päiväkodista ja jännittää tuleeko soitto missä vaiheessa. Lento takaisin lähtee vasta alkuillasta eli aikaisemmin en pääse takaisin.

Miten te muut toimisitte samassa tilanteessa?

Toivottavasti ei tartu ihan kaikkiin siellä.... :(

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan itsekästä!

Vierailija
62/129 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 10:10"]Mikä ihmeen varahakija. Ei meillä ole koskaan kysytty mitään varahakijaa. Toisaalta, eipä meillä sellaisia nyt olisi ollutkaan. Onko tosiaan kaikilla joku mummo tai kummitäti tms. kotona varalla päivät puhelimen ääressä odottamassa, että hakee lapsen päiväkodista, jos vanhemmat ei pääse hakemaan. [/quote] Meiltä pyydettiin tiedot varahakijoista tai ainakin henkilöstä jolle soittaa ja vanhempiin ei saada yhteyttä. Ei kai tuollaista voi vaatia, mutta hyvä olisi olla.

[/quote]

Voiko todella olla, ettei päiväkoti ole vaatinut varahakijan nimeämistä ja yhteystietoja? Erittäin vaikea uskoa. Espoossa on ollut näin jo 15 vuotta sitten. Meillä varahakija oli siskoni ja hän oli valmis lähtemään töistä kesken päivän, jos olisi ollut pakko. Sitä ei koskaan tarvinnut, mutta oli turvallista, kun oli plan B olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa ei ainakaan merkitä varahakijoita. Eikä lasta saa edes antaa kuin vanhemmille ilman ilmoitusta.

Vierailija
64/129 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa! Sait työt hoidettua ja sairastutit idioottien kakarat.

Vierailija
65/129 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 10:10"]Mikä ihmeen varahakija. Ei meillä ole koskaan kysytty mitään varahakijaa. Toisaalta, eipä meillä sellaisia nyt olisi ollutkaan. Onko tosiaan kaikilla joku mummo tai kummitäti tms. kotona varalla päivät puhelimen ääressä odottamassa, että hakee lapsen päiväkodista, jos vanhemmat ei pääse hakemaan. [/quote] Meiltä pyydettiin tiedot varahakijoista tai ainakin henkilöstä jolle soittaa ja vanhempiin ei saada yhteyttä. Ei kai tuollaista voi vaatia, mutta hyvä olisi olla.

[/quote]

Voiko todella olla, ettei päiväkoti ole vaatinut varahakijan nimeämistä ja yhteystietoja? Erittäin vaikea uskoa. Espoossa on ollut näin jo 15 vuotta sitten. Meillä varahakija oli siskoni ja hän oli valmis lähtemään töistä kesken päivän, jos olisi ollut pakko. Sitä ei koskaan tarvinnut, mutta oli turvallista, kun oli plan B olemassa.

[/quote]

Miten varahakijaa voisi vaatia, jos sellaista ei ole? Jos ei tosiaan ole ketään ystävää, sukulaista yms joka voisi hakea? Ei minulla ainakaan ole.

Vierailija
66/129 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:49"]

Turussa ei ainakaan merkitä varahakijoita. Eikä lasta saa edes antaa kuin vanhemmille ilman ilmoitusta.

[/quote]

Minäkin haluaisin esimerkkejä noista varahakijoista, jotka päivystää päivän puhelimen ääressä ja pystyvät syöksymään hakemaan kullannupun heti päivähoidosta, kun soitetaan.

Minä en tiedä yhtään omasta lähipiiristä, joka voisi noin tehdä. Tuttuni ovat kaikki töissä ja eivät kyllä pääse lähtemään töistä noin vain ilmoittamalla, että mun naapurin lapsi on kipeä, lähdenpä töistä, kun menen hakemaan sen hoidosta.

Vierailija
67/129 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:09"]

Et ole ensimmäinen ja ainoa äiti, joka noin tekee.

[/quote]

minäkin joskus pakon edestä tänä vuonna onneksi vain kerran

Vierailija
68/129 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi varahakija-systeemi kuulostaa hienolta! Rupeam sellaista pohtimaan omalle kohdalle. Pitäisi vaan löytyä sellainen varahoitaja, joka voisi hätätapauksessa viedä lapseni omaan kotiinsa, silöä tumtuisi kyllä erityäin oudolta pääsyää vieras ihminen huseeraamaan minun kotiini. Mutta kai sellaisenkin riittävän suurella palkalla saa.
Noh, yleensä lapset reipastuvat kun pääsevät kavereiden kanssa touhuamaan ja pienet flunssanalut paranevat kuin itsestään.

Vierailija
69/129 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap?

Vierailija
70/129 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikilla lapsilla oltava nimettynä ainakin yksi varahakija, jolle soitetaan, kun vanhempia ei tavoiteta ja lapsi pitää hakea päiväkodista sairastumisen vuoksi tai lasta ei ole tultu hakemaan sovittuna aikana.

Miten joku kuvittelee, että jollakin päiväkodissa on aikaa koko päivä hoivailla sairasta lasta? Kun lapsi on sairas, hänet pyritään pitämään erillään muista, ettei tule lisää sairaita lapsia... silloin jo soitettu vanhemmille tai varahakijalle ja pyydetty hakemaan lapsi. Lapsiryhmässä on usein klo 12 jälkeen paikalla vain kaksi työntekijää kahtatoista pientä/21 isoa lasta hoitamassa... revetäänpä siitä vielä jotakuta kipeää hoivailemaan.

Kiitos vanhempi, joka tuot sairaan lapsen hoitoon! Sinua kiittelevät myös muut vanhemmat, joiden lapsi on lapsesi kanssa samassa ryhmässä.

Vierailija
71/129 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:56"]

[/quote]

[/quote]

Miten varahakijaa voisi vaatia, jos sellaista ei ole? Jos ei tosiaan ole ketään ystävää, sukulaista yms joka voisi hakea? Ei minulla ainakaan ole.

[/quote]

Et VOI olla tosissasi.

No sehän pitää tietysti JÄRJESTÄÄ, ellei sellaista ole valmiina. Ihan itse! 

Vierailija
72/129 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:56"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Meillä oli paitsi siskoni myös sovittu parin naapurin kanssa puolin ja toisin, että tarvittaessa autetaan. ei siihen mitään verivaloja ja vuosikymmenien syväluotausystävyyttä tarvittu. 

Vierailija
73/129 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lastehoitaja ja todellakin nähnyt näitäsairaana hoidossa olevia ja yllätys yllätys, taudissa hoidossa olleet lapset ovat saaneet vakia jälkiseuraamuksia vanhempien oman navan tuijottamisesta! Siis ihan oikein kun jos kerrqn edes sitä yhtä korvatulehdusta ei viitsitä hoitaa kunnolla kotona....

Vierailija
74/129 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:08"]

[/quote]

Minäkin haluaisin esimerkkejä noista varahakijoista, jotka päivystää päivän puhelimen ääressä ja pystyvät syöksymään hakemaan kullannupun heti päivähoidosta, kun soitetaan.

Minä en tiedä yhtään omasta lähipiiristä, joka voisi noin tehdä. Tuttuni ovat kaikki töissä ja eivät kyllä pääse lähtemään töistä noin vain ilmoittamalla, että mun naapurin lapsi on kipeä, lähdenpä töistä, kun menen hakemaan sen hoidosta.

[/quote]

Meillä: 1) lapsen isoisä; 2) veljen vaimo; 3) lukiolaistyttö; 4) lukiolaistytön kaveri; 5) Lastenhoitopalvelu Stella 

Vierailija
75/129 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:08"]

[/quote]

[/quote]

Meillä: 1) lapsen isoisä; 2) veljen vaimo; 3) lukiolaistyttö; 4) lukiolaistytön kaveri; 5) Lastenhoitopalvelu Stella 
[/quote]

1) MLL hoitaja 1, 2) MLL hoitaja 2, 3) opiskelijatyttö, 4) vara-mummo, 5) oma äitini 6) Väestöliitto

Tässä järjestyksessä

Vierailija
76/129 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

1) MLL hoitaja 1, 2) MLL hoitaja 2, 3) opiskelijatyttö, 4) vara-mummo, 5) oma äitini 6) Väestöliitto

Tässä järjestyksessä
[/quote]

Miksi mummo noin kaukana kärjestä?

Vierailija
77/129 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:56"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Meillä oli paitsi siskoni myös sovittu parin naapurin kanssa puolin ja toisin, että tarvittaessa autetaan. ei siihen mitään verivaloja ja vuosikymmenien syväluotausystävyyttä tarvittu. 
[/quote] mutta jos naapurit on töissä. Ihanko oikeastu kaikkien työpaikasta voi lähteä koska vainkeskenpäivää

Vierailija
78/129 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tässä järjestyksessä
[/quote] Eli mll.n hoitajat päivystää, eikä ota keikkaa vastaan. Lukiolainen lähtee kesken tunnin. On kyllä hyvin asiat

Vierailija
79/129 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 10:19"]

Ei toi musta nyt niin vakava asia ole. Monestihan lapsi alkaa oireilemaan flunssaa vasta päivällä, kyllä se tauti siinä yhtä lailla tarttuu. Ja yleensä päiväkodissa voi lapsi jäädä lepäämään muiden leikkiessä, jos on heikko olo. Nämä tuomitsijat on varmaan kotiäitejä tai työttömiä, tai sitten alempia toimihenkilöitä, joilla ei juuri vastuuta töissä ole. Tutustukaa ensin tämän päivän työelämän vaatimuksiin ennen kuin tuomitsette. Tässä taloustilanteessa ei ole monella varaa riskeerata työpaikkaa. Mistään heitteillejätöstä ei tässä lapsen kohdalla ole kuitenkaan kyse. En tiedä onko tämä ap provo, mutta vastaava tilanne varmasti on monella ihan tosielämässä.

[/quote]

tässä taas oikea järjen riemuvoitto vastaus!

Eli jos ei hyväksy tia ymmärrä, että kuumeinen lapsi viedään päiväkotiin, ei voi olla korkeasti koulutettu eikä ainakaan vaativissa hommissa. 

Tiesitkö, että juuri niitä keskivertoa tyhmempiä työntekijöitä on helppo vedättää "olet korvaamaton" löpinällä - ja sitten ihminen toimii juuri näin: vie lapsensa vaikka kuumeisena päiväkotiin, koska on niiiin korvaamaton ja arvokas työpaikallaan ja koska hänen työpanoksensa ja osaamisensa on suorastaan mittaamatonta :)  Ja sellaista ei-vaativaa työtä tekevän onkin syytä pelätä pestinsä puolesta, heidät on helppo korvata.

Niillä oikeasti vastuullista ja vaativaa työtä tekevillä on varaa jäädä kotiin sairaan lapsen kanssa + heillä on erittäin tärkeitä työpäiviä varten varajärjestelmä lapsenhoidon osalta.

terveisin akateeminen, vaativaa asiantuntijatyötä tekevä, jolle ei tulisi edes mieleen raahata kuumeista lasta päiväkotiin töiden takia. Jos on perustyöpäivä, jään kotiin lapsen kanssa ja teen hommia etänä, jos "ei voi olla poissa töistä" päivä (esim. neuvotteluja vain sen päivän Suomessa olevien kollegoiden kanssa / esitelmän pitäminen konferenssissä tms.), silloin minulla on aina muutama vaihtoehto hoitajaksi kotiin - ja hei, MLL:stä saa hoitajan myös kotiin.

Vierailija
80/129 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 15:34"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:08"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:49"] Turussa ei ainakaan merkitä varahakijoita. Eikä lasta saa edes antaa kuin vanhemmille ilman ilmoitusta. [/quote] Minäkin haluaisin esimerkkejä noista varahakijoista, jotka päivystää päivän puhelimen ääressä ja pystyvät syöksymään hakemaan kullannupun heti päivähoidosta, kun soitetaan. Minä en tiedä yhtään omasta lähipiiristä, joka voisi noin tehdä. Tuttuni ovat kaikki töissä ja eivät kyllä pääse lähtemään töistä noin vain ilmoittamalla, että mun naapurin lapsi on kipeä, lähdenpä töistä, kun menen hakemaan sen hoidosta. [/quote] Meillä: 1) lapsen isoisä; 2) veljen vaimo; 3) lukiolaistyttö; 4) lukiolaistytön kaveri; 5) Lastenhoitopalvelu Stella  [/quote] 1) MLL hoitaja 1, 2) MLL hoitaja 2, 3) opiskelijatyttö, 4) vara-mummo, 5) oma äitini 6) Väestöliitto Tässä järjestyksessä [/quote] Miksi mummo noin kaukana kärjestä?

[/quote]

ehkei mummoa haluta altistaa tartunnalle? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä